Šta je novo?

Žičara (Gondola) Kalemegdan – Ušće

Sto se mene tice gondola mi je ok sem onog cudovista sto ce da usade u Kalemegdan ali ja mislim da trebamo da zaustavimo jarbol.Ljudi za te pare koje ce pritom da se bace na totalnu grupost moze da se lece stotine dece.Razumem da mogu i za pare od gondole ali to je makar malo konkretniji projekat.
 
Toj skalameriji nije tu mesto kao ni jarbolima, panoramskim tockovima, pasarelama preko nicega, fontanama koje "drndaju muziku po celi dan " i ostalim cudesima koje izmisli ili smislja lokalni šaban.
 
Što se tiče šteta, sem već spomenutih, treba imati na umu i

- da se zbog žičare postavlja ogroman stub tačno u sredinu prostora tramvajske okretnice i okolnih baraka koji bi tek trebao da bude rešavan (setite se "Oblaka"), pošto ovako tragično i zapušteno stanje ispod Kalemegdana sigurno ne može trajno da ostane. Stub i zaštitni prostorni koridor oko trase žičare će drastično smanjiti fleksibilnost budućeg rešenja ovog prostora i poskupiti ga.

- da se čitav kroz park Ušće mora proseći ružna i sa Kalemegdana vrlo vidljiva pravolinijska traka na kojoj se svo drveće mora poseći i gde ubuduće ništa ne sme da raste.

- da je besmislica što se tobože "turistička" žičara završava na najdaljem mogućem mestu u odnosu na apsolutno sve moguće tačke koje na ušću mogu privući turiste. Pri tome je čak i tobožnja veza sa gradskim saobraćajem problematična pošto u blizini nema ni stanice za Novi Beograd niti stanice u obrnutom smeru, za stari Beograd. Jedina stanica vodi samo ka Zemunu. Pa kakav je onda smisao ovakve pozicije jedine stanice sa leve strane Save? Brzo ih otpremiti ka Zemunu? Šta to drugo turisti mogu da rade na ovom raskršću da bi bilo toliko važno da ona bude baš ovde?
 
Ma jasno je od pocetka da je u pitanju novac koji ce se iz republicke i gradske kase preliti u privatne dzepove. Sve ostalo, funkcionalnost, estetika, ekonomska isplativost su marginalne stvari.
kada izaberu izvodjaca vodecemo preko koga ce da ispumpaju pare.
 
Bolje bi nam bilo da se odredi u budžetu stavka - izvlačenje para iz budžeta, pa da lepo skinu iz budžeta koliko isplaniraju, nego da moramo iz budžeta da finansiramo kojekakve gluposti samo da bi se prelile pare iz gradske kase u privatne džepove. Manja bi šteta bila po grad.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547564#p547564:3q3zk09s je napisao(la):
vucko » 27 Jun 2018, 05:19[/url]":3q3zk09s]Usvojen je plan gondole juče, najavljuju gradnju do kraja godine.

Hoćemo li da se pobunimo ili ćemo ih pustiti da naprave ovu glupost'
Pusticemo da naprave tu glupost, sto pitas?
 
Ovako nesto,ali ne bi se ja tu vozio,ko zna ko ce to da odrzava,raspasce se posle prve zime ta skalamerija,a ne daj Boze da udari neka Kosava
 
Уместо да решавамо проблем каблова који нарушавају изглед града, ми уводимо нове. Где престаје логика ту почиње Србистан
 
I ako je ne podrzavam uopste, sve nesto imam osecaj da ce ta gondola biti bas popularna medju beogradjanima za Selfijeve.
 
Биће, али је цена тога уништена визура тврђаве.
 
Da, pusticemo da je naprave, kad su zapeli ali bez poklanjanja tj stetnog dotiranja para iz Bgd kasice
da bi bila isplatljiva mora imati promet :lol:
ako nema, pukli su i cao
a kako polovna slabo sta vredi.... te lasno ju posle je prebaciti na Avalu gde joj je i mesto


:sesir:
 
Juče sam malo sedeo uz Savu sa pogledom na mesto gde će žičara "udarati" u Kalemegdan.

Pa ta gondola će ići neprijatno nisko preko parka kod MSU. Mnogo je to mala visinka razlika za neku atrakciju.
 
Vozio sam se prošlog meseca žičarom u Sarajevu. Tamo u potpunosti ima smisla jer je lokacija takva sa velikim usponom, a što je i najvažnije taj deo nije centar grada i nije previše urbanizovan već je pre kao da se penješ uz Avalu.

Ovo kad nas će biti užasno, treba protestovati protiv toga, red bi bio da NDM BGD uradi nešto oko toga kao što su ukazali oko Vinče.
 
Ova gondola bi možda imala smisla ako bi polazila negde od MSU ili još bolje sa same leve obale (nasipa) Save. Nisu tako neobične gradske žičare ima ih na puno mesta (Barselona, Lisabon, Porto) i može to i sasvim lepo da se uklopi, samo treba pažljivo isplanirati, ali u svim navedenim primerima, kabine nisu ovako monstruozno velike gondole kao na renderima, već manje za do 6 putnika, ali ih ima više.
 
Aли туристима није битан МСУ већ ТЦ Ушће, да се може лагано од Кнеза до Ушћа на шопинг.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=552098#p552098:3qrejc35 je napisao(la):
Дошљак » Pon Jul 16, 2018 1:45 pm[/url]":3qrejc35]Aли туристима није битан МСУ већ ТЦ Ушће, да се може лагано од Кнеза до Ушћа на шопинг.

Pošto svi dolaze u Beograd zbog šopinga... jedino možda neki turisti iz bratske nam Sevrne Koreje, Kube i sličnih slobodarskih zemalja
 
šta bi sa ovim... mogla bi da krene, kao i 1000 projekata na papiru ?
 
Ako već Grad i Republika hoće da finansiraju izgradnju gondole, bolje onda da spoje gondolom Adu i Košutnjak, ili podnožje i vrh Avale. Visinska razlika između Novog Beograda i Kalemegdana je suviše mala za gondolu. Po definiciji, gondola služi da spoji dve tačke sa velikom visinskom razlikom, od stotinu do par hiljada metara, ciljna tačka gondole je uglavnom vidikovac, vrh brda ili planine, do kojih je teško ili nemogući stići peške ili nekim drugim saobraćajnim sredstvom. Do Kalemegdana se ionako veoma lako stiže peške (uskoro nakon izgradnje pasarele i iz pravca pristaništa) ili tramvajem ako već za nekoga taj uspon predstavlja veliki napor.
 
Naravno.

Pitanje je da li igde u svetu postoji žičara koja spaja 2 tačke sa tako malom visinskom razlikom na ovolikom rastojanju.

Evo, po Google Earth-u, na 1000m imamo 27m visinske razlike između skejt parka i šetališta (to je dakle uspon od 2.7% u saobraćajnom smislu), a u matematičkom je oko 1.5 stepeni.

Još kada se uzme u obzir da je ugao (nagib) još manji jer žičara kreće iznad skejt parka, a završava u brdu ispod šetališta, dobićemo skoro pa horizontalnu žičaru.

Ne sporim da će vožnja njome biti atraktivna, ali atraktivna bi bila i vožnja žičarom od Beograđanke do hotela Slavija pa nikome ne pada na pamet da tako nešto uradi.

Ako je cilj olakšati prevoz od Kališa do TC Ušće (NBG) onda bolje da naprave metro i to prvobitno zamišljenu liniju (Zemun - Ustanička) jer se tako u normalnom svetu premošćavaju rastojanja.
 
Zavisi koji je cilj vlastodržaca sa ovom žičarom. Ako im je cilj da spoje Kalemegdan i Ušće, onda je bolje da naprave pešački most između Kalemegdana i Ušća. Održavanje mosta je jeftinije nego održavanje žičare, pa bi gledajući neki duži rok, most čak bio jeftiniji nego žičara, iako bi u startu cena izgradnje mosta bila skuplja nego cena izgradnje žičare, ali ne nešto previše, oko 30% - 50 %.
S druge strane, ako im je cilj da nečiji kum dobije posao izgradnje žičare, onda je bolje da naprave žičaru na Košutnjaku ili Avali. Em bi kum bio zahvalan, em bi Beograd onda imao smislenu žičaru.
 
Ma nema od toga ništa, osim ukoliko neki kum ne dobije posao da radi od nekoliko miliona građanskih para
 
Već je bilo priče o tome šta su najverovatniji PRAVI razlozi za žičaru, pošto zvanično objašnjenje o tome nije preterano ubedljivo, uzevši u obzir izabrane krajnje stanice i kapacitete. Da ponovim:

Politika neograničenog investorskog urbanizma, što znači široko otvaranje vrata kapitalu uz istovremeno uklanjanje svih uobičajenih urbanističkih ograničenja, odnosno ideja da je trenutno JEDINI važan javni interes stvaranje keša što je moguće pre (tobože zbog uravnotežavanja bužeta), znači da predstoji ogromna gradnja na maltene svim najboljim (tj najprofitabilnijim) lokacijama koje postoje u gradu. To pre svega znači gradnja u starom centru grada, naprimer obale Save i Dunava, blok oko fabrike Beko na ušću, Skyline u Kneza Miloša, širenje pešačko komercijalne zone u Kneza Mihajla...). Međutim upravo je na tom delu grada najgora situacija sa saobraćajem. Posledica ovako drastičnog povećavanja broja ljudi i privlačnosti prostora baš u oblasti ionako kritičnog saobraćaja je da su mnogi ljudi savršeni svesni da nas očekuje duže trajanje pravog saobraćajnog haosa, budući da ni 2 prve linije metroa jednostavno ne mogu da bude izgrađene dovoljno brzo, a i kad (ili čak ako) budu izgrađene, procenat pokrivenosti će biti mali u mnogim budućim decenijama, a time i efekat rasterećenja automobilskog saobraćaja. Takođe, zbog BNV-a više nema šanse za još jedan neophodni most na Savi. Ovi problemi će da ostave dugotrajne posledice posebno po javni gradski sabraćaj. Na nesreću, upravo on ima i dodatni, veoma ozbiljan problem. Zbog velikog siromaštva ljudi nemaju para da u dovoljno velikom procentu svakodnevno plaćaju kartu za prevoz pošto im je onda ukupan mesečni trošak prilično veliki u odnosu na primanja.

Zbog svega toga su neki ljudi kojima novac i veze nisu problem očigledno došli na ideju da se gradski javni saobraj ubuduće dopuni čitavim sistemom privatnih žičara. Tu nema "socijalnog momenta" o kome javni prevoznik u vlasništvu grada mora da vodi računa, pa karta može da bude i skupa, a SVI će morati da je plaćaju. U žičari nema švercovanja. Pri tome će saobraćajni haos i očekivano velike gužve u klasičnom javnom saobraćaju ipak generisati dovoljan broj mušterija za žičare, a one same nisu preterano skupe za gradnju, pa je za investitora situacija idealna. Nažalost, ne i za grad, pošto će uglavnom (sem na nekim mestima gde su zaista opravdane), njihovo provlačenje kroz gusto gradsko tkivo u vizuelnom i ponegde prostornom smislu napraviti veliku štetu, ali tim ljudima ovi aspekti nisu bitni. Žičara koja se sada gradi na Kalemegdanu je samo pilot linija te eventualne buduće dopune gradskog saobraćaja (pogledajte samo za turiste apsurdnu lokaciju stanice na Novom Beogradu), dakle nešto što treba da razbije led, proveri kalkulacije i navikne Beograđane na njih, budući da ovde postoji i za javnost naoko razumno dodatno opravdanje - turisti na tvrđavi (a dodatna lepota je da ovu probu ekonomičnosti žičara u Beogradu ionako plaća grad, tj mi sami, a ne zainteresovani privatnici).
 
Vrh