Šta je novo?

Žičara (Gondola) Kalemegdan – Ušće

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=502982#p502982:2fwhcm0e je napisao(la):
laki72 » Sun Dec 24, 2017 9:24 am[/url]":2fwhcm0e]Ja nisam strucnjak, niti sam ikada bio korisnik gondole (ne racunajuci one u Veneciji ;) ) al meni su ovi planovi totalno retardirani.
@RioBL pominjes boliviju... jel ti to nas malo zaje.... ? ;)

Ma ne zaje... Laki :), zaje...su nas drugi i stvorili banana drzave na Balaknu (mozemo ih zvati "balkana drzave"). Te balkana drzave su na zalost mnogo slicnije Boliviji nego onim drzavama koje bi mi voljeli. Svajcarska, Njemacka, Japan,...

La Paz je glavni grad Bolivije naglo izgradjen u planisko-brdovitom terenu sa improvizovanom infrastrukturom i neplanskom gradnjom. Narastao je u kratkom roku na nekoliko miliona i naravno zapao u saobracajni kolaps. Posto je Bolivija siromasna zemlja i nema para za skupi metro, okrenuli su se alternativi i nasli je u unapredjenom sistemu zicara. I svaka im cast. Koliko vidim, ocjene onih koji prate tu tematiku su jako dobre. Sistem dobro funkcionise kod njih.

Odmah da se ogradim. Nisam zagovornik bolivizacije Beograda ali stvar treba ozbiljno ispitati i ozbiljno joj pristupiti.
 
Sve smo imali samo još nam fali ta Bolivizacija Bgda
te sa gondolom idemo u dobrom pravcu :lol: :kk: :lol:
 
Jedini razlog za te gondole. žičare, toplovode od 35 Km i sl. gluposti je da se uzmu pare iz bužeta za radove.... nema ikakvog drugog razloga niti potrebe.
 
Pa ako naprave tu gondolu NA spomeniku (tvrdjava jeste spomenik) znacemo da nam je Bolivizacija Bgda uspela

jedino mesto za gondolu u Bgdu je na Avalskoj još NE obnovljenoj ski stazi
:sesir:
file.php


http://www.skijanje.rs/istorija/istorij ... -u-srbiji/
 
Kad smo kod toga za šta se pare troše, i za šta se NE troše, evo divnog priloga, baš na Kalemegdanu. Prirodnjački muzej je jedan od najstarijih u Srbiji i ima neverovatnu zbirku. Biblioteku od 25000 knjiga, više od hiljadu retkih časopisa i još toliko karata. A u običnim kartonskim kutijama se čuvaju uzorci biljaka, životinja i ruda, pa čak i meteora, Pančića, Žujovića i mnogih drugih koji više NIGDE ne postoje. Ni u prirodi, ni u davno iscrpljenim rudnicima. I još uvek nema odgovarajuću zgradu. Počeli su da skupljaju pare za nju još 1896. godine. Skupljaju ih još uvek :(


Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1
 
Grad može dobiti prevoz gondolama bez dinara novca.
-Projektom utvrditi trase.
-Ponuđe trase ponuditi na koncesiju ili javno privatno partnerstvo.
-Raspisati javno nadmetanje.
-Na ponuđenim trasama ukinuti u potpunosti ili delimično ,bilo kakva veća preklapanja postojećeg javnog prevoza,kako bi se prevoz usmerio na gondolu.
-Sinhronizovati GSP sa gondoloma.
To je sve.Gradu nije potreban ni jedan jedini cent.
Nema šverca,zagađenja vazduha,problema sa voznim redom,problema sa drumskim haosom.
Jednostavno i prosto.
Svaka trasa mora biti samoisplativa sama za sebe,za razliku od metroa, koji će biti čist gubitaš, i za koji će novac iz gradske kase ići kao u bunar,umesto u nove projekte.
Šta nam znači metro,ako time godišnje gubimo nove škole,bolnice,vrtiće,puteve,socijalnu pomoć,narodne kuhinje,?????
Gubici metroa će se meriti desetinama milona evra,i to svake godine.Staviti prst na čelo ,šta se sve sa tim novcem može postići.
Ovo što sada imamo ispod zemlje,dovesti do 99% iskorišćenosti.Sve trole u smederevo na pretapanje,umesto njih kupiti elektro buseve na kondenzatore,postojeće trola instalacije iskoristiti za punjenje buseva.Takav uvezan sistem će biti 70% na struju:gondola,tramvaj,elektro bus.
Još jedan problem metroa o kome se sada ne razmišlja je njegova neisplativost ,čak i posle 20-30 godina.Tada će se Beograd da tako kažem prazniti, zbog masovnog decenijskog i sistematskog egzodusa iz zemlje i prirodnog priraštaja.Biće manje ljudi,manje radnog stanovništva ,dok će se starosna populacija naglo povećavati.Sve to će biti prvenstvemo problem za državu a to će se automatski odraziti i na Beograd.
 
auuu druže @vladanet , moram ti reći da si me opasno zaprepastio!
šta ćemo sa građanima koji se plaše visine? Jel razumeš značaj metroa? šta on predstavlja, kako se ponaša i čemu služi? I opasno me iritira ta ideja isplativosti, nije sve isplativo, što ne znači da ne treba da se gradi, a metro možda ne vraća direktno pare ali indirektno i te kako vraća! al ajd sad :D ako ovaj grad počne tako da gradi svuda redom gondole kao jedini način putovanja ja odo negde još i ranije :D
 
Himna novog "gondolskog" gradskog saobraćaja i privatnih investitora uopšte :lol:

Sve što raste htelo bi da raste... Neka raste i treba da raste!
Sve što leti htelo bi da leti... Neka leti i treba ba leti!
Sve što peva htelo bi da peva... Neka peva i treba da peva!
Neka skače sve što ima nogu... Neka trče svi koji to mogu...
Skakati, skakati, lepo je skakati! ... Živeti, živeti, lepo je živeti!

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=af9QXVyJGjk[/youtube]
 
direktor":11wdso7m je napisao(la):
Ima i građana koji se plaše da pre vremena idu pod zemlju.
Danas je takvo stanje naše ekonomije da nam treba 20 godina da dostignemo 1990 godinu.To je egzaktan podatak i on nam daje tačnu dijagnozu gde smo mi danas.
Metro nismo napravili kada smo finansijski bili najači,a hoćemo sada da ga pravimo.
Možemo mi to da napravimo, kao što možemo da platimo za jelku 80.000 eura.
Na kraju krajeva,mi ni sada nemamo ekonomsku cenu prevoza,možemo samo da zamislimo kako će stanje biti sa metroom.
Metro nam treba,to nije sporno.Sporno je to što mi od 1990 pa do danas,nismo platežno sposobni da platimo jedan pišljivi prevoz tramvajem a ne nešto drugo.Mi kao društvo idemo unazad,dok drugi napreduju.
Najlakše je uzeti kredit ,ali da li bi ste vi uzeli kredit za poršea sa prosečnom platom.Ako je odgovor NE,zašto onda to treba da uradi onaj koji ima takav budžet, koji može da isplati samo tu i takvu prosečnu platu????
Mi smo zemlja bez prioriteta i zemlja bez ikakvog cilja,niti imamo bilo kakav uzor na koga treba da se ugledamo.
 
Pa nisu ti poređenja na mestu ni malo. Ljudi se švercuju jer mogu, moj primer sadašnji nakon 7 godina redovnog plaćanja prevoza. A mogu da platim kartu, kao i dobar deo građana koji se švercuje. Dobar deo građana može i račune da plaća pa bira da ne plati jer im se opraštalo i do sada. to je stvar mentaliteta koji se rešava na jedan prost način. E sad, postoji razlog zašto političari to ne reševaju i zašto je npr vučićeva administracija zakonom oprostila preko 900 000 računa infostana i čega već.
Metro donosi razne benefite i ne mora biti toliko skup koliko se priča, na kraju krajeva toliki novac se već izdvaja za svakojake gluposti, a bolnice i ostalo ni ova vlast nema nameru da gradi. Kao što nema nameru ni da uloži u nauku pa toliko fakulteta od tita na ovamo nije moglo da dobije svoju zgradu.
E sad, imaš bg voz koji se sad ipak plaća jer je na dosta mesta uvedena naplatna rampa što znači da je ipak moguće naplatiti, i voleo bih da vidim neki podatak koliko se očitavanja karte napravi na tim stanicama gde ima rampa.
 
Metro se u velikoj meri isplaćuje kroz indirektne koristi. Smanjuje prosečno vreme putovanja i za putnike i za robu (ovo drugo kroz rasterećenje ulica od privatnih automobila). Pa kao što je energija input za svaki proizvod, tako je i transport. Iako pojedinačni iznos ušteda ne mora biti veliki, broj proizvoda i usluga koji postaju malo jeftiniji ili produktivniji je ogroman, pa je u zbiru to velika ušteda. Zbog toga se nekim gradovima isplati i subvencionisati efikasni javni transport. Ovo je pogotovo važno u Beogradu gde zbog uskih i stalno zakrčenih ulica čitavi krajevi grada decenijama stagniraju. Ti indirektni gubici, zbog biznisa, stanovništva i razvoja kojih nema, su OGROMNI. Cena karata je samo vrlo mali deo ukupnog bilansa koristi dobrog metro sistema. Žičara tu može biti samo dopuna i pomoćno sredstvo na posebno povoljnim mestima. Nažalost, zbog veće komercijalnosti, daleko bržeg obrta uloženog novca, korupcije, partijske države i opšte nemoći institucija, kod nas postoji skoro izvesnost da će fokus na gradske žičare ponovo početi odlagati prava rešenja i oduzimati resurse metrou. Ili odložiti shvatnje da nam treba još jedan most preko Save. Metro je pre svega infrastruktura. Žičara je pre svega biznis. Prvo je široko u svojim efektima, drugo je usko fokusirano. Zbog toga je U OVOM TRENUTKU žičara za Beograd teorijski jako korisna, a praktično jako štetna.

Zbog ljudi koji su izgleda nesposobni da prate šta je napisano u iole dužem tekstu sa naoko protvrečnim aspektima, ponoviću i eksplicitno. Ja mislim da su žičare za Beograd u principu korisne i da ih treba razvijati, kao i da to mogu da rade privatnici. Međutim one bi TRENUTNO imale ukupno loš uticaj, ne zbog njih samih, nego zbog trenutne korumpiranosti i nesposobnosti države da se u prisustvu velikih finansijskih iskušenja odupre privatnim, i deluje u javnom interesu.
 
Zuma
Zbog kako ti kažeš 'Trenutne korumpiranosti' koja uzgred traje 30 godina u kontinuitetu ,nije ni pametno počinjati metro.
Da li treba da pišem ,kako danas postoje ljude koji svaki mesec primaju svoj deo kolača za bus plus.U pitanju su stravične sume,otete od građana.Zamisli tek situaciju sa metroom.
Oni i za jelku i pišljivi ukras kradu pare.
Svaka nova vlast,tačno nastavlja tamo gde je prethodna stala.
Sa tim i takvima nije moguće graditi grandomaniju,oni su ipak samo za sitna kraduckanja.

Gorstak 89
Ja bih više voleo da vidim podatak,koliko od prevezenih građana radi na crno,koliko radi na belo ali im poslodavac ne plaća doprinose,koliko njih plaća porez na imovinu,tu mislim i na divlju i legalnu,pošto se porez plaća u obe vatijante.Mene eto ovo strašno zanima.
 
Odes na sajt zavoda za statistiku pa iskopas sta te zanima ili im posaljes pitanja
Gondola je bespredmetno bespotrebna gradi se samo sto je trenutni gradonacelnik umislio istu
Jel bila negdje studija isplativosti iste koliko ce da kosta karta ili spremaju istu za beogondolu
 
Kažeš zavod za statistiku.Pa taj zovod treba ukinitu i zabraniti im da postoje.Oni nisu u stanju, da kod saopštavanja prosečne plate u Srbiji ,daju podatak koliki tačno broj zaposlenih prima određenu visine plate.
Tako imamo slučaj da je u Surčinu prosečna plata 80.000 dinara, ali niko ne zna tačan broj građana koji prima 80.000 dinara.
Oni su za smetlište istorije.
Zamisli zgradu od 10 stanara gde jedan stanar prima milion dinara mesečnu platu,a svi ostali po 30.000.Po takvom zavodu prosečna plata stanara je 127.000,00 dinara.Sramota od tog i takvog naprednog zavoda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503795#p503795:1xhnrk4i je napisao(la):
dragan » 27 Dec 2017 08:36 am[/url]":1xhnrk4i]Evo jedne slične gondole, "Jahorina Express", dužine 1.350met sa 18 kabina po 10 putnika.

Koštala je oko 15mil.evra i povratna karta je 2,5evra .... Da li je to skupo ili ne, ne zna se. :)

https://www.ekapija.com/after-workhours ... na-express
Da se vratimo na temu i ovu uporednu cenu gondole u inostranstvu. :)
 
To sa cenama gondola
je jako zanimljivo.
Ispada da su krajnje tačke najskuplje,dok dužina nema bitnijeg uticaja na cenu.
 
Izgeda da je sama oprema, tj. kabine i mašinski deo, najveći deo cene, a

da dužina sajli, broj stubova i radovi čine mnogo manji deo ukupne cene
 
Ako je to tako,onda ovu kališ gondolu produžiti do vuka.
 
Da ... i preko Dunava do Borče... te ne mora da se kopa za metro ispod reke :lol:
 
Aman, hoće li se već jednom prekinuti rasprava o ovoj žičari kao sredstvu javnog prevoza u Beogradu?
 
Da smo unazad na svakih 5 godina napravili samo jednu trasu,danas nebi ni pričali o gondoli.
Da smo svaki dan unazad od kada je potekla priča o metrou,kopali isti cipiripi plastičnom kašičicom ,danas nebi ni pričali o metrou.
Ne znam da li igde na svetu postoji nesposobnije društvo,naspram broja fakulteta,akedmija nauka i tako redom.
 
Vrh