Šta je novo?

Železnice u Evropi i svetu

Дошло је до неких измена пројекта терминала брзе пруге у Санкт Петербургу. Неке слике су позајмљене са канала Пульс города.
Информације о терминалу https://amp.rbc.ru/rbcnews/society/07/08/2024/66b358919a794782b11ba4f2

Терминал ће се налазити иза тржног центра код Московске станице
( Московский вокзал).
Screenshot_20240823-120323~3.png

Улаз са стране Љиговског проспекта.
Screenshot_20240823-121104~3.png

Screenshot_20240823-115954~2.png

Са стране Војне улице.
Screenshot_20240823-121113~3.png

Улаз у терминал код Московске станице.
Screenshot_20240823-121122~4.png

Стара складишта уклопљена у терминал.
Screenshot_20240823-121136~4.png

Screenshot_20240823-120137~2.png
 
Poslednja izmena:
Нова станична зграда у Уст Куту. Личи мало на Прокоп 🙂
Screenshot_20240825-111043~2.png
Screenshot_20240825-111052~2.png
Screenshot_20240825-111125~2.png

Стара зграда из педесетих ће наставити са радом.
Screenshot_20240825-111158~2.png

Screenshot_20240825-111207~2.png
 
Нова станична зграда у Уст Куту. Личи мало на Прокоп 🙂
Pogledajte prilog 209263Pogledajte prilog 209264Pogledajte prilog 209265
Стара зграда из педесетих ће наставити са радом.
Pogledajte prilog 209266
Pogledajte prilog 209268
Prelep objekat, kako estetski tako i funkcionalno. I to se lepo da napraviti finansijski smisleno bez glumnjenja nekog ludila.
 
Prelep objekat, kako estetski tako i funkcionalno. I to se lepo da napraviti finansijski smisleno bez glumnjenja nekog ludila.
Једноставно а опет специфично.

Ми исто можемо овакве једноставне а посебне станичне зграде да правимо за нпр. аутобуске станице, будући да што се железничких станица имамо доста старих зграда које се требају обновити, а овакве станичне зграде би могли у градовима који немају задовољавајућу инфраструктуру, нпр. Јагодина је одличан кандидат за овако нешто...
 
Макета будућег воза за брзу пругу Санкт Петербург - Москва.
Максимална брзина 400 км/ч.
Експлоатациона брзина 360 км/ч.
8 вагона.
41 композиција наручена.
 
иначе, Швеђани имају и даље старе класе у употреби. само модернизоване:

IMG-20240824-102627.jpg
IMG-20240824-102722.jpg


а и локомотиве су ми нешто познате

IMG-20240824-102822.jpg



али морам да признам да ми се ова црна боја уопште не свиђа. вагонима стоји, али локомотиви никако
 
Vreme je za novu reportažu, bio sam na jednom kongresu u Hanoveru, prvi put sam u tom gradu i par stvari su ne baš uobičajene, ali idemo redom.

Stižemo na stanicu Hanover, peroni su široki i Hanover se krajem 90ih ozbiljno utegnuo kako bi bio spreman za tadašnju Expo 2000 izložbu sa temom "ljudi, priroda i tehnika". Sama železnička stanica je bila renovirana u to doba, kako to danas izgleda 24 godina kasnije:

Pogled sa perona na centralni tunel:
IMG_6204.JPG


Atmosfera u centralnom tunelu, standardni tunel za slične stanice u Nemačkoj pun radnji i ugostiteljskih objekata.
IMG_6207.JPG


Obratite pažnju na ovaj centralni podzemni hodnik, on se nastavlja u pešačku zonu
IMG_6208.JPG


Stanična zgrada
IMG_6209.JPG


Trg ispred železničke stanice
IMG_6210.JPG


Ispod nas je i podzemna etaža koja se prostire duboko u pešačku zonu
IMG_6211.JPG


Pogled prema stanici
IMG_6212.JPG


Pešačka zona
IMG_6213.JPG
IMG_6215.JPG


Kongres je bio na sajmu u Hanoveru, do tamo se može otići LRT koji je odličan. U gradu postoje tri tunela koji idu ispod grada, planira se gradnja i četvrtog tunela u dalekoj budućnosti. Van centra garniture idu na površini i imaju prednost na semaforima. Inače sve garniture dobijaju struju preko pantografa.
IMG_6221.JPG
IMG_6222.JPG


Unutrašnjost je vrlo prijatan, ovo su alstomove garniture
IMG_6224.JPG
IMG_6225.JPG
IMG_6226.JPG


Nadzemna stanica ima izdignutre perone.
IMG_6227.JPG
IMG_6228.JPG
IMG_6231.JPG
IMG_6233.JPG
IMG_6263.JPG
IMG_6264.JPG
IMG_6265.JPG


I za kraj još jednom žel stanica u Hanoveru i atmosfera u centralnom tunelu :)
IMG_6269.JPG
IMG_6273.JPG
 

Prilozi

  • IMG_6267.JPG
    IMG_6267.JPG
    236,2 KB · Pregleda: 11
  • IMG_6268.JPG
    IMG_6268.JPG
    216,1 KB · Pregleda: 12
  • IMG_6214.JPG
    IMG_6214.JPG
    290,7 KB · Pregleda: 14
Početkom meseca putovao sam češkim privatnim operaterom RegioJet na relaciji Budimpešta - Prag, poznatom po žutim autobusima i vozovima. Odabrao sam najjeftiniju "Low cost" opciju gde cena varira od 17 evra (sredom) do 36 evra (petkom), po smeru. Mogu reći da su fotelje poprilično velike, udobne, sa mogućnošću blagog spuštanja naslona. Dosta mesta za noge, plus šipka na koju možete da ih podignete. Nemaju vagon restoran, ali preko njihove aplikacije možete naručiti nešto od hrane po više nego prihvatljivim cenama. Tad hoće malo da zamiriše vagon na sve i svašta. :D Na početku putovanja dobijate manju flašicu vode besplatno i na taj način vas indirektno prekontrolišu da li imate kartu, pošto im na njihovom uređaju piše tačno na kojim sedištima su novi putnici nakon svake stanice, nema klasičnog pregledanja karte.
Par sličica sa početne Déli stanice. Kada kupujete karte iz Budimpešte, sistem vam automatski izbacuje Kelenföld stanicu, tako da na Déli stanici uđe 15ak putnika, dok na Kelenföldu više stotina. :D Voz je najpopunjeniji na relacijama Budimpešta - Beč i Brno - Prag i 80% putnika čine mladi, pretpostavljam studenti.
HoSvCuT.jpg

Dbb15ov.jpg

bDpAGal.jpg
 
Putovao sam ja RegioJetom zimus između Budimpešte i Beča - pored jeftine karte, najviše su me dojmile cene hrane i pića. Toliko su nestvarno niske, da sam po povratku kući danima pričao kako bi se isplatilo živeti u tom vozu.

A pored cena, prisećam se i momka koji je posluživao, urnebesno je podsećao na junaka nekog Menclovog ili ranog Formanovog filma: komično odsutan i simpatično šeprtljast, sav proziran i lelujav, s dobro znanom unutarnjom zagledanošću u maglovite slovenske prapredele. :D
 
Vrh