Šta je novo?

Železnice u Evropi i svetu

Локомотива из четири дела
1709407820676.png
 
Danas sam imao fino troipočasovno putovanje od moje obližnje stanice do Visbadena uz dva presedanja a svi vozovi su bili Regionalni Ekspresi DB i jednog privatnika.

Utisci:

IMG_2928.jpeg
IMG_2929.jpeg

IMG_2930.jpeg

Presedanje u Vircburgu
IMG_2934.jpeg
IMG_2940.jpeg
IMG_2944.jpeg


Prvo prelaženje Majne kako se približavamo Frankfurtu
IMG_2959.jpeg


Prelazi se Majna i drugi put i vidimo železničku stanicu Frankfurt
IMG_2981.jpeg
IMG_2985.jpeg
IMG_2986.jpeg
IMG_2990.jpeg
IMG_2992.jpeg
IMG_2996.jpeg


Zadnje presedanje
IMG_3002.jpeg


I stižemo u Visbaden :)
IMG_3009.jpeg
IMG_3010.jpeg
 

Prilozi

  • IMG_2992.jpeg
    IMG_2992.jpeg
    336,5 KB · Pregleda: 49
@Steva Fini je, nemam zamerke. :) Nisam zanovetalo, niti čest putnik železnicom (na žalost), tako da me je lako zadovoljiti. Čistoća, udobnost, prostranonst, wifi, sve to ima ovaj vozić. Međutim, od nedavno postoji Deutschland-Ticket te razmišljam da je zarim i koristim za izlete. Super je povoljno, sjajna stvar.
 
@Steva Fini je, nemam zamerke. :) Nisam zanovetalo, niti čest putnik železnicom (na žalost), tako da me je lako zadovoljiti. Čistoća, udobnost, prostranonst, wifi, sve to ima ovaj vozić. Međutim, od nedavno postoji Deutschland-Ticket te razmišljam da je zarim i koristim za izlete. Super je povoljno, sjajna stvar.
Za D-Tiket sam čuo sve preporuke za ovog provajdera: https://www.mopla.solutions/de/tickets/deutschlandticket

Može da se pauzira, integrisane funkcije za digitalne novčanike itd.
 
Evo još jedne reportaže od mene iz serijala regionalnog prevoza u Bavarskoj, prošlog vikenda sam poslom morao da odem do Regensburga, veoma simpatičan gradić. Krenuo sam iz Nirnberga, nalazimo se u holu železničke stanice Nirnberg:

1718797073505.jpeg


Idemo kroz centralni tunel do perona, na stanici postoje još dva dodatna tunela bočno. Naš cilj je kolosek 13 sektor A-C gde čekamo Regionalni Ekspres (RE) za Regensburg:
1718797301361.jpeg

1718797309884.jpeg


Znak na peronu pokazuje da je reč o garnituri u tandemu, ja se krećem malo više pozadi prema garnituri sa 5 dela pošto pretpostavljam da će unutra biti malo manje gužve nego u garnituri iz tri dela.
1718797409445.jpeg


Stiže voz:
1718797479382.jpeg


Unutrašnjost je OK i tipična za RE, sedišta su malo tvrda ali s obzirom da put traje samo sat vremena, nije problem
1718797525106.jpeg


Krećemo, voz šiba između 100 i 150kmh kroz vijugave pruge uglavnom kroz šume
1718797573831.jpeg


Posle sat vremena stižemo tačno na vreme u Regensburg, stanica je delimično obnovljena i dodat je koridor za pešake iznad perona. Sama stanica je tipična železnička stanica u DE sa puno prodavnica, restorana, kioska itd. Zanimljivo je da se i peronima direktno pristupa i preko velikog tržnog centra koji se nalazi južno od železničke stanice.

Desno na slici je tržni centar, levo je stanična zgrada:
1718797682309.jpeg


1718797695475.jpeg


1718797701249.jpeg


1718797708255.jpeg


1718797713642.jpeg


Par utisaka iz grada gde sam se samo na brzinu prošetao, zbog obaveza nažalost nisam imao više vremena:

1718797739070.jpeg


1718797752524.jpeg


1718797764121.jpeg


U povratku sličan scenario, ali ovaj put ulazim na perone kroz tržni centar:

1718797798128.jpeg

1718797840273.jpeg
 
Ovako izgleda prelaz iz TC u železničku stanicu:

1718797894138.jpeg


1718797901414.jpeg


sada smo na pešačkom mostu i spuštamo se na peron, u daljini se vidi moj RE
1718797921658.jpeg


1718797928113.jpeg


1718797937074.jpeg


Krajolici su prelepi a RE je bio prepun
1718797960122.jpeg


1718797968214.jpeg


Stižemo u Nirnberg, paralelno do nas su S-Bahn koloseci a pruga se vijuga kroz sam centar grada
1718797995451.jpeg


Izlazimo, meni treba još jedno presedanje na drugi RE kako bi stigao na moju matičnu stanicu
1718798026697.jpeg


Zadnji voz za danas
1718798043747.jpeg


1718798052218.jpeg


stižemo na "moju" stanicu gde me na P+R čeka auto, pa ću sa njim da pređem zadnje kilometre do moje kuće 😀
1718798109851.jpeg

1718798117681.jpeg
 
Pozdrav svima,

Dugo već pratim ovaj forum, i upoznat sam sa infrastrukturom susednih država. Neko je ovde komentarisao bugarsku železnicu, pa evo da podelim novost iz komšiluka:

Bugarska je poručila 35 Stadler vozova

 
железничка станица Александрополи, на самом истоку Грчке. има један централни перон, и два колосека, пруга није електрификована. станични објекат је симпатичан, мали. отприлике пример како би требало да изгледају слични у Србији

IMG-20240621-151736.jpg
IMG-20240621-151835.jpg


IMG-20240621-151842.jpg
IMG-20240621-151900.jpg


но, станица уопште нема возова, па саобраћају аутобуси. имају четири поласка дневно, три до Ксантија и један до Дикалије.

IMG-20240625-145851.jpg


иначе, особље носи униформе на којима стоји лого Ferrovie dello Stato Italiane, односно италијанских железница
 
Nekoliko minuta od moje kelnske adrese, nalazi se najmodernija radionica za održavanje vozova (novih ICE-4 konkretno). Novo je i to, da je potpuno CO2 prdež-free, to jest: greje se iz geotermalnih izvora, pravi struju za svoje potrebe, reciklira vodu, itd.


I malo o tehnici automatizacije u istoj:
The control system for the largest ICE maintenance plant in Europe

Usput, modernizacija DB kelnske S-Bahn serije, koja je odrađena na ovoj adresi, dobila je 'Nemačku nagradu za dizajn'.
New contract for the Cologne S-Bahn brings award-winning trains to the railways

I za kraj, naručeno je i 90 novih.
Alstom wins €4bn contract to supply ‘tailor-made’ Köln S-Bahn trains
 
Vrh