Перспектива карго транспорта у Србији прилично је динамична и обећавајућа, посебно у контексту регионалне повезаности и све веће потражње за бржим и ефикаснијим транспортом. Модернизација железнице у Србији у последњих десет година условила је повратак експлоатације возова, а све чешће се и...
www.rts.rs
Železnicom prevezeno 8 miliona tona tereta za vreme ekonomskog tigra, koji ima ogromnu potrošnju na železničku infrastrukturu i vozna sredstva. Za vreme žutih lopova, koji su minimalno ulagali u vozna sredstva i infrastrukturu, koji su održavali višak zaposlenih, višak stanica, višak pruga, imali višak osnovnog održavanja pruga, prevoženo po 13 miliona tona tereta godišnje.
Gradnja u savskom amfiteatru nije smela da počne pre nego što se završi i pusti u promet drumsko-železnički most kod Vinče i cela železnička obilaznica.
To vam je jednostavno tako.
Ovo je meni potpuno strana konstatacija. Najveći deo površine Savskog amfitatra uopšte nije zauzimala železnica, a polovina železničkih postrojenja nije ni imalo praktičnu saobraćajno-transportnu funkciju. Jedino što je stvarno imalo funkciju su:
1-Železnička stanica Beograd - 10 koloseka.
2-Tehničko-putnička stanica kod MUP u Savskoj 10-tak koloseka
3-Kontejnerski terminal kod Starog savskog mosta.
4-prilazni koloseci iz Luke Beograd (Pančeva), Rakovice, sa Starog železničkog mosta i sa skladišta NIS Čukarica.
Čak i priobalni prilazni koloseci NIS Čukarica su mogli biti zamenjeni vezom kod Sajma, gde je odavno trebalo da bude stanica ili stajalište, a čime se dobija kompaktna građevinska zona za investitora koji to jeste.
Onima koji nisu oboleli od shinofobije je jasno da bi bez ukidanja bilo čega od pomenutog pristup zoni bio moguć sa za 21 vek, beogradski budžet, i budžet eventualnog pravog investitora smešno jeftinim i superisplativim nadvožnjacima, podvožnjacima, pasarelama. Pored toga, investitor bi imao vezu sa svetom vozovima. Vremenom, izgradi se TPS Zemun, i tek tada ukinu tehnički koloseci bliže Savskoj. Izgradi kontejnerski terminal, i tek tada ostavi samo 2 koloseka oko Kalemegdana danju za lakošinski sistem, noću teretni. Banatski deo obilaznice izgradi (može i preko Batajnice), pruga oko Kalemegdana samo LRT, sa vezom sa nacionalnom železnicom (odbrambena infrastruktura). LRT može da ima i presecanja u nivou sa minimalnim zadržavanjima poprećnog drumskog saobraćaja, kao obični semafor. A nacionalnu železnicu sa tim nivoom podzemnih voda bolje ne ukopavati, već svu poprečnu infrastrukturu dići na sprat iznad.
Pravac Vojvode Mišića Savska nije samo pruga nego i glavni drum, a koji shinofobima ne smeta. A za isti drum isto logično pravilo, poprečne veze praviti iznad zajedničkog pravca puta i pruge.