Šta je novo?

Železnice - svaštara

Sećam se da je poslednja plava 461-138 ispala iz koloseka negde 2014 i zarila se u tucanik. Ne znam gde je posle završla ni da li je popravljena.

Ovo je zanimljivo, putnički vuče 25 praznih teretnih vagona :)
 
Sećam se da je poslednja plava 461-138 ispala iz koloseka negde 2014 i zarila se u tucanik. Ne znam gde je posle završla ni da li je popravljena.

Ovo je zanimljivo, putnički vuče 25 praznih teretnih vagona :)

Zaječar je bio poslednja sekcija (ako se ne varam, ali trebalo bi da je tako) gde su se sastavljali putnički & teretni.
Pre toga Markovac - Svilajnac, ali ubrzo su tamo ukinuti putnički.

Nisam doživeo nikada takvu vožnju, ali od ljudi sa železnice iz tog vremena sam čuo da je taj eksperiment prošao katastrofalno loše.
Doduše, nije bio eksperiment, već nužda, privredna aktivnost je i dalje bila velika, a vozni park prepolovljen iz 90tih.

Kačili su se samo prazne teretne kompozicije na redovne putničke vozove i to samo ka Nišu, ne i iz Niša zbog legendarnog uspona ka Jasenoviku.
Iako prazna kompozicija Easa i nije zahtevna ipak je nezgodno kada se spoje i saobraćaju po elementima putničkog voza.
Dodajmo da na 114 km pruge Zaječar - Niš postoji čak preko 20 službenih mesta gde ste morali da zaustavljate i pokretate kompoziciju, zaista je bilo zamorno i neekonomski.

Postoji još jedna fotka ovakvog voza u stanici Knjaževac, doduše u izuzetnom sastavu od celog 1 putničkog Vagona:
Foto: M Kißler.
240911.jpg


Ovakvi vozovi se još mogu videti i na ŽRS, ako ih nisu ukinuli.
 
Svojevremeno je "putnički" iz Beograda za Bijelo polje vukao "dvoosovinska" zatvorena teretna kola, ali nemam pojma šta je prevozio. ja sam jednom zakačio i servisni voz sa 4 vagona koji je bio zakačen za taj putnički.
 
Sećam se te ekskurzije ljubitelja železnice. To je bio jedini putnički voz koji je prošao prugom Paraćin - Stari Popovac u poslednjih 40 i više godina. I verovatno poslednji ikada jer je ta pruga ukinuta od rasputnice kod fabrike stakla, mada u kom je stanju i dotle ne deluje da ima bilo kakvog saobraćaja. Davno sam viđao da mašina vuče po dve cisterne za plin.

Neku godinu kasnije je bilo još sličnih zahteva vozoljubitelja, ali nisu realizovane, jer su im naši nudili autobus za te egzotične pruge.

Bilo je sličnih ekakurzija i na Unskoj.
 
Sećam se da je bio putnički jer sam sa njim išao u Bijelo polje pa presedao za Bar.

Na Barcu nikad nisam video takav vagon već pravi poštanski na početku posle lokomotive.
 
@stex_pb Ako ga ja nisam video ne znaci da nije bilo 🙂 Redovno sam putovao barskom do skora ali nisam video takve egzotike. Taj Gbs je iščezao čim su kašnjenja postala redovna pojava,sećam se pisanja u štampi kako će odustati od usluga železnice I preći na drum.
 
Изузетно ценим што се неко коначно сетио да сачува историјска возила. Макар да их ставе на топло док се не нађу средства (да ли од државе, донација или нечег трећег) да се сва возила среде.
Али мислим да много већи фокус мора бити на ону главну активност, а то је превоз путника и корисничко искуство. Равој апликације стоји, неки проблеми који свакодневно иритирају путнике су остали.
 
Zanima me , da li bi bilo isplatljivo aktivirati prugu Novi Sad - Rimski Šančevi- Bački Jarak-Temerin-Gospođinci-Žabalj i na koliko minuta bi se mogao odvijati saobraćaj u slučaju da ostane jednokolosečna? Isto me zanima i da li bi bilo isplatljivo koristi prugu za Kać i Šajkaš za liniju prigradske železnice kao i za pravce ka Vrbasu i Bogojevu?
 
Траса пруге од Новог Сада до Жабља може да буде искоришће за много, много, бољу везу Новог Сада и Зрењанина него што је то данас случај.
Као што је и Пантограф написао.
Траса преко Орловата превише кружи и не постоји рационалан разлог да данас неко из Зрењанина до Новог Сада путује преко Орловата.
Друга варијанта, која би била краћа али скупља и која би са једне стране покрила нешто мањи људи између НС и ЗР а са друге боље повезала и Зрењанин и Кикинду била би повезивање Новог Сада и Зрењанина новом пругом од Каћа.
Уместо везе преко Жабља и тријангле између Зрењанина и Елемира, тријангла јужно од ЖС Зрењанин.
Тиме се ствара краћа веза и између Новог Сада и Кикинда, без промене смера.
Ствара се предуслов за линију Нови Сад - Зрењанин - Кикинда.
Отприлике овако.
1003453368.jpg

1003453370.jpg

Наравно, и једно и друго је много више маштање него нешто што би у скоријој будућности могла да постане реалност.
Нажалост.
 
Poslednja izmena:
Траса пруге од Новог Сада до Жабља може да буде искоришће за много, много, бољу везу Новог Сада и Зрењанина него што је то данас случај.
Као што је и Пантограф написао.
Траса преко Орловата превише кружи и не постоји рационалан разлог да данас неко из Зрењанина до Новог Сада путује преко Орловата.
Друга варијанта, која би била краћа али скупља и која би са једне стране покрила нешто мањи број људи а са друге боље повезала и Зрењанин и Кикинду била би повезивање Новог Сада и Зрењанина новом пругом од Каћа.
Уместо везе преко Жабља и тријангле између Зрењанина и Елемира, тријангла јужно од ЖС Зрењанин.
Тиме се ствара краћа веза и између Новог Сада и Кикинда, без промене смера и ствара предуслов за линију Нови Сад - Зрењанин - Кикинда.
Отприлике овако.Pogledajte prilog 217573
Pogledajte prilog 217574
Наравно, и једно и друго је много више маштање него нешто што би у скоријој будућности могла да постане реалност.
Нажалост.
Hvala na odgovoru. Zanimalo me je jer vidim da sačuvana pruga u celosti ja mislim. U Temerinu čak zalazi dublje u naselje, a on ima oko 18.000 stanovnika što nije malo broj i intezivirana je gradnja tamo. Čak po meni mogla bi se formirati naselje duž te pruge ako bi se opet koristila i na taj način podsticalo na život u predgrađu, kako bi se rasteretio sam grad. Samo me zanima koliki je mogući takt na jednokolosečnoj pruzi? Po meni je možda bolje produžetak od Žablja ka Zrenjaninu jer se pokrivaju i gore pomenuta mesta.
 
Зависи од више фактора, брзине на прузи, растојања између станица итд, за прецизан одговор потребно је знати те параметре.
Да, Темерин и Бачки Јарак се интензивно шире и коридор треба сачувати пошто већ постоји, за будућност.
 
Зависи од више фактора, брзине на прузи, растојања између станица итд, за прецизан одговор потребно је знати те параметре.
Да, Темерин и Бачки Јарак се интензивно шире и коридор треба сачувати пошто већ постоји, за будућност.
Mogla bi se pokrenuti priča opet o tome. Poslednji put je bila spomenuta prigradska železnica u Novom Sadu kada su, ja mislim 2021, odvojena sredstva iz budžeta AP Vojvodine za izradu elaborata o isplatljivosti nje i to je to. Od tada sd uopšte ne spominje niti taj elaborat niti ona.
 
Sacuvani koridori? Ja sam negde cuo da su delimicno vec iskorisceni za druge svrhe, ali licno nemam proverena saznanja. Navijam da si u pravu.

@Sever, ta parcela ispred zatvorske ekonomije je ranije data za golf terene nekoj BG firmi, ali kako nista od tog nije bilo, cuo sam da se sad vrsi parcelisanje za stambenu gradnju. Sto se tice banatske strane, isla bi uglavnom kroz rit, paralelno sa novim AP, ali joj je minus sto ne bi spojila Aradac i Gospodjince, na primer.

No, lepo je sanjati. mi imamo proces ukidanja zeleznice, a ne izgradnje novih pruznih pravaca.
 
Vrh