Šta je novo?

Železnice - svaštara

Jedna od boljih normativi sa kojom smo se donekle usaglasili sa EU.
Samo se nadam dobro regulaciji, dobar je put da se OJP podeli na glavnu mrežu i lokalnu, međutim treba voditi računa o zahtevima, ne dopada mi se Rumunski scenario gde su privatnici dovukli vozove čak starije od 50 godina. (ograničio bih na 20 godina starosti i niskopodnost) Takođe, kazne za nepoštovanje odredba ugovora bi trebalo biti visoke.

Za ovaj "open acces" bez subvencija, verovatno postoji mogućnost na Subotica - Beograd Intercity servis, nešto veća cena karte, ali i garantovano mesto u vozu bi privuklo publiku a nije teško naći putnike realno. Možda i vikend servis za Užice, ali država treba raditi na jačem SV-u.
 
Od Budimpešte koridorom do ukrajinske granice.
 
Што се тиче прелаза Богојево - Ердут, та два погранична воза дневно су финкционисала тако што је локални воз само продужавао једну станицу. ХЖ може једноставније то да уради са линијом Осијек - Ердут, јер иако квари обрт, није толико страшно. Већи проблем је за Србијавоз којем Богојево није природни терминус. Раније је био тај један полазак Сомбор - Богојево - Ердут, али он се никако није уклапао у било шта.

Прво, уместо да се драгоцена гарнитура користи за НС - Сомбор - Суботица, она траћи време на непопуларну и бесмислену линију.

Друго, никаква преседања нису уклопљена, па је из нпр. Новог Сада било немогуће стићи на јутарњи полазак ка Осијеку, а за подневни се морало чекати у Богојеву неколико сати.
Као ентузијаста сам покушавао неколико пута да се искомбинујем да одем том варијантом од Новог Сада до Осијека возом, и готово је било немогуће без губљења пола дана.

Треће, циљање на Сомбор као дестинацију је тотални промашај. Главни коридор треба да буде ка Новом Саду. Треба уклопити да ХЖ креће из Богојева непосредно након доласка воза из Новог Сада и обратно. Секундарно уклапати Сомбор а где може уклопити оба.

По мени док год не буде била линија Нови Сад - Осијек, да ли директна или са гарантованим преседањем као у Бијелом Пољу, нема смисла ништа друго уводити.

Да су паметни, ишао би 711 скроз до Осијека, и 7121 до Новог Сада. Директно, брзо (конкурентно бусу), удобно. Међутим нису, па се дешава шта се дешава.
 
Гарнитура ХЖ и јесте ишла до Богојева јер је то много боље решење.
Колико знам и данас постоје 2 пара возова Ердут - Осијек али... "не постоје технички услови" да пређу границу до прве пограничне станице иако се код нас није ништа променило.
Два државе нису могле да договоре заједничку граничну контролу а не да 711 иде до Осијека тако да путници углавном и јесу били само ентузијасти или људи из Осијека који су долазили у Богојево у шопинг и на ћевапе у Ниш.
Мислим на маркет и ресторан 😄
За СВ Богојево никако није природни терминус већ само проблем због промене смера.
Да је памети ту би одавно постојала тријангла, станица Богојево село била би путничка а станица Богојево теретна.
 
Poslednja izmena:
U Srbiji je od januara ove godine otklonjena prepreka što se tiče privatnika kao putničkog železničkog operatora. Primenjen je sistem tendera gde se određena grupa relacija izdaje kao koncesija gde prevoznik ima određene obaveze. Takođe, privatnik može biti pod obavezom javnog prevoza.
Ovde je samo pitanje profitabilnosti, tj. nijednom privatniku se ne isplati da vozi na ovakvoj infrastrukturi i da se takmiči sa subvencionisanim cenama karata kod državnog operatera.
Konačno da GSP Beograd može da ima svoje vozove, i da Beograd ne mora da zavisi od državne transportne firme za transport za svoje potrebe. Naravno da će jako dugo trebati učešće državnog prevoznika, u lošijem slučaju "Srbijatransport", u boljem, "Srbijaprevoz" objednjen putničko-teretni prevoznik (bolje po Srbiju). Ali čak i ako i kada GSP Beograd nabavi dosta vozova, opet će biti potrebno da "Srbijatransport" učestvuje zbog tehničko/tarifske integracije prigradskih i regionalnih vozova kao jedine mogućnosti da se i ekonomično, i u skladu sa kapacitetom pruge obezbedi relativno frekventan transport.
 
Kviz...

Da li neko zna šta je ovo? 😉
FB_IMG_1729058535153.jpg
 
Ah da, zaboravih da dam odgovor.

Pištolj služi da se upravlja izlaznim signalom iz stajališta na jednoj lokalnoj pruzi u Holandiji, s obzirom da izlazni signal štiti i putni prelaz te mašinovođa kada se zaustavi na stajalištu targetira signal i šalje zahtev, a signal u ovom slučaju šalje zahtev putnom prelazu da se zatvori.
Kada se putni prelaz prelaz zatvori, signal daje slobodan put vožnje. Naravno, nije uvek vezano samo za ove situacije.
 
Pištolj služi da se upravlja izlaznim signalom iz stajališta na jednoj lokalnoj pruzi u Holandiji, s obzirom da izlazni signal štiti i putni prelaz te mašinovođa kada se zaustavi na stajalištu targetira signal i šalje zahtev, a signal u ovom slučaju šalje zahtev putnom prelazu da se zatvori.
Kada se putni prelaz prelaz zatvori, signal daje slobodan put vožnje.
Да ли је то уобичајен начин рада када су у питању ПП који се налазе близу станица и стајалишта?
Знам на ком принципу функцонише аутоматизовани ПП на отвореној прузи али сам се увек питао како функционише у случају да се ПП налази у станичном подручју станице која није поседнута или стајалишта.
 
Poslednja izmena:
U Nemačkoj po seoskim linijama, na stajalištima gde je PP odmah posle, ima ormarić gde pred polazak MV gurne ključ, okrene ga i pritisne dugme kojim aktivira svetlosnu i zvučnu signalizaciju i spuštanje rampi ako ih ima. Čim voz prođe sve se deaktivira. Ali uglavnom imaju automatske gde voz aktivira pred PP rampe i signalizaciju i ima potvrdno belo trepćuće svetlo pre PP da se isti aktivirao i da može da prođe punom brzinom. Ako na signalu vidi mirnu belu svetlost to znači da se nije aktivirao i PP nije obezbeđen pa pošto je taj potvrdni signal dovoljno udaljen za kočenje staju pred PP kao kod nas, svirnu i ond prođu. Ovo za Nizozemsku mi je ludilo potpuni SF 😁.
 
Нико то не гарантује. Пруга ка Румунији у истом стању последњих 20-30 година, па је раније било возова ка Румунији, а сад их нема. Раније су били директни возови Београд - Букурешт и Кикинда - Жомбољ. Касније је Београд - Букурешт замењен за Вршац - Темишвар. Све је укинуто и то не због инфраструктуре, него због неисплаћених дугова. Имали смо и малограничне возове Сомбор - Ердут и Богојево - Осијек, као и раније Шид - Винковци док се клацкало 50 км/с до Винковаца, а сад кад је 160 км/с до Винковаца немамо.

Сама чињеница да ево већ мање више деценију смо без нормалног међународног саобраћаја говори о катастрофалном стању на железници. Једини смо једини регион у Европи која је дозволио такав ниво девастације и железничке инфраструктуре и возних средстава да је морао да укине малтене цео међународни железнички саобраћај. У другим регионима модернизација железнице је дошла као унапређење постојећег. Код нас је постојеће девастирано, па се сада све гради малтене од нуле (отуда мој коментар да смо 2024. заборавили да је међународни саобраћај икада постојао), а онда кад питаш зашто је то тако, кажу ти да си злонамеран јер модернизација се ради, ево само што није. А године пролазе и пролазе...
Ovo da je modernizacija u drugim regionima unapređenje postojećeg, ako se odnosi na okruženje, jednostavno nije tačno. HŽ je od kako je krenuo u ,,modernizaciju'' daleko smanjio nivo usluge.
 
Poslednja izmena:
Ovo da je modernizacija u drugim regionima unapređenje postojećeg, ako se odnosi na okruženje, jednostavno nije tačno. HŽ je od kako je krenuo u ,,modernizaciju'' daleko smanjio nivo usluge.

Па ја Хрватску обрајам у наш регион...Написао сам лепо, у другим европским регионима.
 
Vrh