Šta je novo?

Železnice - svaštara

Jan Saudek - 120 kmh 1974.jpg

"120 km/h" 📷 Jan Saudek, 1974
 
Bugari su uvek bili veća beda od nas, ali polako i sigurno idu i oni napred.
Jos imaju put pri sebi. Valjda ce jednog dana putnicki saobracaj imati smisla. Ovako izgleda kao u Africi. Putovao sam davno i bilo je o.k. Secam se da su vozovi bili i dobro napunjeni, i da su i daci isli vozovima na ekskurzije. Lepa zemlja.
 
стварно? ја сам мислио да су ово наши. а да, ови немају средњи пар врата
 
Tacno
Zato sto je Srbija kao geografski centralna zemlja Balkana trenutno odsecena od ostalih dok ne rekonstruise pruge ka Madjarskoj, Bugarskoj i Makedoniji i Hrvatskoj.
Kad se to sredi a sredice se, onda ce se vratiti medjunarodni vozovi kao pre.
 
Ne, Pimk je upravo doneo vagone iz Poljske i sada ima testove. Kada tenderi budu raspisani, oni se mogu prijaviti. Ali do tada ništa.

Ne mora se ići više na tender, EU kao i njene članice garantuju otvorenost mreže za nove operatere, znači svako je slobodan da vozi gde hoće pored te glavne koncesije koje imaju obično državni operateri. Te nove relacije ne potpadaju pod finansiranje obaveze javnog prevoza pa sve troškove snose prevoznici. U Holandiji je ovo pravo već iskoristila Arriva gde vozi noćne Groningen - Schiphol, a od sledeće godine u špicu voziće i Groningen - Zwolle iako NS već ima svoje vozove po koncesiji.

EU sada nalaže za glavne koncesije da moraju da se dodele putem tendera što mnoge države pokušavaju da zaobiđu.
 
Tacno
Zato sto je Srbija kao geografski centralna zemlja Balkana trenutno odsecena od ostalih dok ne rekonstruise pruge ka Madjarskoj, Bugarskoj i Makedoniji i Hrvatskoj.
Kad se to sredi a sredice se, onda ce se vratiti medjunarodni vozovi kao pre.

Нико то не гарантује. Пруга ка Румунији у истом стању последњих 20-30 година, па је раније било возова ка Румунији, а сад их нема. Раније су били директни возови Београд - Букурешт и Кикинда - Жомбољ. Касније је Београд - Букурешт замењен за Вршац - Темишвар. Све је укинуто и то не због инфраструктуре, него због неисплаћених дугова. Имали смо и малограничне возове Сомбор - Ердут и Богојево - Осијек, као и раније Шид - Винковци док се клацкало 50 км/с до Винковаца, а сад кад је 160 км/с до Винковаца немамо.

Сама чињеница да ево већ мање више деценију смо без нормалног међународног саобраћаја говори о катастрофалном стању на железници. Једини смо једини регион у Европи која је дозволио такав ниво девастације и железничке инфраструктуре и возних средстава да је морао да укине малтене цео међународни железнички саобраћај. У другим регионима модернизација железнице је дошла као унапређење постојећег. Код нас је постојеће девастирано, па се сада све гради малтене од нуле (отуда мој коментар да смо 2024. заборавили да је међународни саобраћај икада постојао), а онда кад питаш зашто је то тако, кажу ти да си злонамеран јер модернизација се ради, ево само што није. А године пролазе и пролазе...
 
Poslednja izmena:
Имали смо и малограничне возове Сомбор - Ердут и Богојево - Осијек
Привремено обуставио Ковид па заборавили да врате.
Са наше стране не постоје препреке да возови поново саобраћају, одговор из ХЖ је да "не постоје технички услови", шта год то значило.
 
Poslednja izmena:
Привремено обуставио Ковид па заборавили да врате.
Са наше стране не постоје препреке да возови поново саобраћају, одговор из ХЖ је да "не постоје технички услови", шта год то значило.
Kao i za drugi međunarodni saobraćaj. Nije problem samo do SV-a kao što WLABmz tvrdi.
 
Да.
Што се тиче Хрватске одржавање и јачање веза са Србијом им једноставно није на листи приоритета.
Мост код Богојева гађан је 1999, 2006. обновљен понајвише на нашу и на иницијативу ЕУ.
То је коштало 700.000€, Србија је дала 300.000€, Норвежани и Белгијанци донирали по 200.000€.
Након што је мост обновљен на путнички саобраћај преко моста чекало се годинама.
Иако у Суботици и у пограничном делу живи и хрватска заједница и иако се возову укрштају у Богојеву ХЖ једноставно не види потребу да поново успостави линију Осијек - Богојево.
 
Poslednja izmena:
Ne mora se ići više na tender, EU kao i njene članice garantuju otvorenost mreže za nove operatere, znači svako je slobodan da vozi gde hoće pored te glavne koncesije koje imaju obično državni operateri. Te nove relacije ne potpadaju pod finansiranje obaveze javnog prevoza pa sve troškove snose prevoznici. U Holandiji je ovo pravo već iskoristila Arriva gde vozi noćne Groningen - Schiphol, a od sledeće godine u špicu voziće i Groningen - Zwolle iako NS već ima svoje vozove po koncesiji.

EU sada nalaže za glavne koncesije da moraju da se dodele putem tendera što mnoge države pokušavaju da zaobiđu.
U Srbiji je od januara ove godine otklonjena prepreka što se tiče privatnika kao putničkog železničkog operatora. Primenjen je sistem tendera gde se određena grupa relacija izdaje kao koncesija gde prevoznik ima određene obaveze. Takođe, privatnik može biti pod obavezom javnog prevoza.
Ovde je samo pitanje profitabilnosti, tj. nijednom privatniku se ne isplati da vozi na ovakvoj infrastrukturi i da se takmiči sa subvencionisanim cenama karata kod državnog operatera.
 
Vrh