Šta je novo?

Železnice - svaštara

Odbrana od poplava Petrovaradin-Karlovački Vinogradi 2006 godine.

Foto: Danilo Jerković Ozrenski

FB_IMG_1710943744832.jpg

FB_IMG_1710943740610.jpg

FB_IMG_1710943731864.jpg

FB_IMG_1710943720999.jpg

FB_IMG_1710943716343.jpg

FB_IMG_1710943711800.jpg

FB_IMG_1710943707970.jpg

FB_IMG_1710943703516.jpg

FB_IMG_1710943698271.jpg

FB_IMG_1710943694685.jpg

FB_IMG_1710943688327.jpg


I ovu zadnju sam rešio malo da doteram, samo šteta šo je slika slabijeg kvaliteta..
FB_IMG_1710943725525.jpg
 
Сећам се и ја тих дана. Кренем бициклом, прођем кроз воду на путу и у повратку назад је водостај већ приметно виши.
Касније више нисам могао путем, него оставим бицикли, попнем се на пругу па пругом идем и фотографишем.
Баш је било невиђено но пруга је издржала те високе воде. Касније је и враћена редовна брзина као после ремонта. Е, то је квалитетно урађен ремонт.
 
Uskoro će 10 godina od pada teretnog voza sa mosta u Priboju. 4 vagona sa pšenicom pala su na štalu, tik par metara pored porodične kuće. Od siline udarca pokidane su vodovodne za celo naselje Rabrenovac.
Pšenica se rasula u rabrenovački potok polato oticala ka Limu, gde su meštani postavili mreže i sakupili ogromnu količinu iste. Pošto se iznad nezgode nalazi gradsko groblje, u šali su govorili da je ovo najveća panaija u Srbiji. Niko nije povređen.
Metalna ograda na mostu popravljena je tek nekoliko godina kasnije.

Igrom slučaja bio sam u prvom vozu iz Beograda koji je prošao po popravci koloseka, svi su bili na prozorima i posmatrali vagone u potoku u mrtvoj tišini, dok je voz jurio 30.


Foto www.priboj033.com
1620874_10152325183183563_6975518011306653697_n.jpg
1972396_10152325172793563_1987238671814579646_n.jpg
10155199_10152325182903563_8973150838222938820_n.jpg
10257703_10152325172543563_2846483605785303806_n.jpg
10312572_10152325195868563_5369181951654037262_n.jpg
20140427_134216-e1398608666689.jpg
20140427_134900-e1398608583101.jpg
20140427_134938-e1398608563103.jpg
20140427_135223-e1398608544418.jpg
20140427_135647-e1398608526306.jpg
20140427_135832-e1398608745520.jpg
 
A verovali ili ne legendarni i nezamenjivi PI(j)AR srpskih železnica Neša Stanisavljević putuje do Nemanjine tramvajem, a na telefonu kuka kako ne može da postigne sve od posla haha..

Pa Švajcarska je mala maca sa svojim političarima koji putuju do posla javnim prevozom.🤓

20240322_150913.jpg
 
Nije bila metarska pruga za Obrenovac.
Da je bilo pameti, metarski kolosek bi bio dosta perspektivan kolosek za opšti standard uskog koloseka, a da se uskokolosečne pruge sačuvaju. Na trasama su krivine bile preoštre za konverziju u 1435mm, ali je metarski kolosek imao jako slabe standarde.

1) maksimalna širina tovarnog profila 1,8m (3m normalni kolosek)
2) osovinsko opterećenje 9,5t (16-22t normalni kolosek),
3) maksimalne brzine 60km/h (u Austriji na 760mm do dana današnjeg ne idu preko 70km/h).

Metarski kolosek tu može postati standardni za tramvaj, planinske pruge i rudarsko-industrijske železnice sa serijskom proizvodnjom osovina, skretnica, postolja. Na metarskom koloseku postoje slučajevi u Južnoj Africi, Australiji, Južnoj Americi, Japanu i Indokini podjednakog osovinskog opterećenja kao za normalni i brzina do 160km/h. Za Obrenovac je još tada 1968. mogao da se osmisli regionalni tramvaj na toj trasi integrisan tehnički sa beogradskim. Mada, mišljenja sam da je već tada trebalo napraviti direktnu konverziju na 1435mm, za koju je tada smetalo tek par krivina u Ostružnici, i tako sve do Lajkovca.
 
Па кад имаш трасу, лакше ју је дорадити него кад растуриш земљиште продајом на лакат.
 
Te neke 1970 kada su obećali tramvaj nije se pomerilo ni za milimetar. Ovo moje javno zalaganje (ja sam u kariranoj letnjoj košulji sa kosom vezanom u rep) video je ceo Beograd, puštali su na Studio B sto puta ponovno kao "Bolji život". Čučković u Obrenovcu svojevremeno dok je još bio u URS, napravio nagradni konkurs "najbolje ideje za Obrenovac". Pobedenik koji je predložio prugu dobio prvo mesto i letovanje, a od pruge ništa. Sada je aktuelan plan po kojem pruga za Obrenovac ide za Zemun i Dobanovce, zatim zavrće na Ledine, pa na Nacionalni stadion, sve u svemu izjednačuje Obrenovac i Lazarevac po rastojanju od Beograda prugom. Pri tome sistem takav da većina putnika dva puta prelazi Savu čak i ako bi se takva pruga izgradila.

Kada sam došao do visokih pozicija odlučivanja, i shvatio ko su u Srbiji autoriteti u januaru 2016. shvatio sam da u Srbiji mogu samo spaliti svoj život i intelekt. Godinu dana kasnije, prestao sam živeti u Srbiji.
 
Mislim da je trasa jos uvek u javnom vlasnistvu
Sad sam proverio parcelu 1129/1 u Umci, korisnik je J.P. "Železnice Srbije." Jedini problem je što prolazi kroz centar mesta.
Parcela 1584 u Maloj Moštanici i razni delovi 2239 u Bariču su Infrine. Na dobrom delu su ulice.
Skoro ceo ostatak trase je u javnom vlasništvu, ali ima drugu namenu - uglavnom za drumski saobraćaj.

Mislim da bi neki brzi tramvaj i dalje bio ostvariv na staroj trasi pruge do Obrenovca!
 
IMG_20240405_175730_743.jpg

Стара траса пруге пруге Београд Нови Сад код старог тунела у Чортановци. Траса ка распутници ( или станици, исправите ако је грешка) Чортановци Дунав.
IMG_20240405_180234_282.jpg

Траса, поглед ка тунелу.
IMG_20240405_180220_735.jpg

IMG_20240405_180253_668.jpg

Мали објекти код улаза у тунел са северозападне стране.
IMG_20240405_180347_607.jpg
IMG_20240405_180448_477.jpg
IMG_20240405_180455_435.jpg
IMG_20240405_190556_439.jpg

Стари праг у чортановачком парку.
IMG_20240405_192636_885.jpg

Београд и Авала у даљини.
 
Pogledajte prilog 194768
Moze pane poredjenje sa danasnjim
Овде пише да постоји полазак за Сомбор ( Бијељина), да ли то значи да возови крећу у исто време за Сомбор и Бијељину па се касније у Инђији одвајају вагони?
 
Vrh