Kuda bi trebalo da ide pruga Beograd Obrenovac?
Udruženje ljubitelja železnice saopštilo je da podržava inicijativu predsednika Opštine Obrenovac da se izgradi pruga Beograd – Obrenovac, ali ne i njeno usmeravanje prema Surčinu, levom obalom Save, jer bi u tom slučaju od nje bilo znatno manje koristi nego što je optimalno i moguće.
– Osim preko Surčina, moguće je prugu napraviti preko planirane obaloutvrde kod Umke predviđene za autoput, kao i preko Male Moštanice, kroz stari "ćirin" tunel, koji klizište zaobilazi u širokom luku. Veza preko Surčina je duža, skuplja i sporija od pruge na obaloutvrdi ili "ćirinom" trasom. Ona bi više odgovarala samo putnicma koji baš idu u Surčin, u Zemun ili na aerodrom, ali njih je toliko malo da "Lasta" iz Obrenovca ima tek petnaestak polazaka na tom pravcu. Sa druge strane, iz Obrenovca ka Beogradu preko Umke i Ade i Sajma ima više od 200 polazaka autobusa u svakom pravcu – kaže Karlo Polak, diplomirani saobraćajni inženjer i predsednik Udruženja ljubitelja železnice.
Kako je navedeno u saopštenju, ono što je velika prednost gradnje pruge desnom obalom Save je to što su, prilikom projektovanja autoputa tom trasom, Institut za puteve i Institut "Jaroslav Černi" detaljno geološki i hidrološki istražili teren, što u velikoj meri ubrzava i olakšava projektovanje pruge.
- Sa posebnom pažnjom treba razmotriti mogućnost gradnje pruge na obaloutvrdi, jer, u pitanju je višenamenski objekat, kojim se rešava problem klizišta, poboljšavaju uslovi za plovnost, poboljšava zaštita od poplava, spaja se priobalje i biciklistički koridor, i pored svega, omogućava povezivanje Obrenovca najkraćom i najbržom pružnom vezom – kaže Polak.