Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Više me brine od puštanja kako su oni zamislili da ceo sledeći RV funkcioniše, jer ja koliko sam video u TPS-u stavili su tu novu paletu pantografa samo na stare Flirtove kojih iovako ima jedva za održavanje postojećeg RV-a. (Dva slupana 001 / 002 & 033 / 034, stim što ovaj drugi treba da bude uključen u saobraćaj)
Ovo kažem, jer pored Segedinskog treba da se uvedu i RE između Ns - SU i ono najbitnije što svima trenutno prolazi ispod radara planiran je ozbiljan prigradski saobraćaju okolini Niša, odnosno Aleksinac - Niš - Leskovac, po voznom vremenu teško da tu ima mesta za Poljaka, znači mora od negde da se ćapne Švajcarac, a to je verovatno Po - Smederevo, Kv - Požega i tu onda inverzijom da se ubaci Poljak koji bi se fino snašao na tim lokalnim relacijama, jer su ladovina za vožnju.
Kao što im je uostalom prošao blef što su pustili Poljaka na RE za Prijepolje.

Malo je i tužno što ako se sve gore navedeno uvede mi više nemamo EMG za nešto više, toliko malo imamo voznih sredstava...
Tipa kada se završi Dimitrovgrad - Niš, doslovno nema šta da ide.
 
Ovo kažem, jer pored Segedinskog treba da se uvedu i RE između Ns - SU
Dosta sam skeptičan o tome koliko će dok se ne osposobi stanica u Novom Sadu imati smisla taj RE ako se normalizuje ovo sa rezervacijama karata na IC i ubace svi IR polascinna svaki drugi sat. Verovatno će po malo nižoj ceni biti atraktivnije ali ono videćemo.

Ljudima iz Vrbasa je i dalje jeftinije i brže ići autobusom zbog udaljenosti stanice, sem ako ne uvedu neku vrstu gradskog prevoza.

Mali Iđoš/Lovčenac stanica koja je u sred ničega...
 
Više me brine od puštanja kako su oni zamislili da ceo sledeći RV funkcioniše, jer ja koliko sam video u TPS-u stavili su tu novu paletu pantografa samo na stare Flirtove kojih iovako ima jedva za održavanje postojećeg RV-a. (Dva slupana 001 / 002 & 033 / 034, stim što ovaj drugi treba da bude uključen u saobraćaj)
Ovo kažem, jer pored Segedinskog treba da se uvedu i RE između Ns - SU i ono najbitnije što svima trenutno prolazi ispod radara planiran je ozbiljan prigradski saobraćaju okolini Niša, odnosno Aleksinac - Niš - Leskovac, po voznom vremenu teško da tu ima mesta za Poljaka, znači mora od negde da se ćapne Švajcarac, a to je verovatno Po - Smederevo, Kv - Požega i tu onda inverzijom da se ubaci Poljak koji bi se fino snašao na tim lokalnim relacijama, jer su ladovina za vožnju.
Kao što im je uostalom prošao blef što su pustili Poljaka na RE za Prijepolje.

Malo je i tužno što ako se sve gore navedeno uvede mi više nemamo EMG za nešto više, toliko malo imamo voznih sredstava...
Tipa kada se završi Dimitrovgrad - Niš, doslovno nema šta da ide.

Subotica - Segedin za takt od dva sata je bukvalno potrebna jedna garnitura SV, jedna garnitura MAV.

Regio SU-NS je po meni jako glupavo. Bolje da uvedu da svaki drugi Regio BG-NS ide BG-SU. Jednostavno je neefikasno u pogledu iskoristivosti garnitura da imaš posebno Regio BG-NS i posebno Regio NS-SU i da garniture stoje u NS čekajući polazak nazad umesto da produžavaju dalje. Pa i pre modernizacije pruge je postojao Regio/Putnički BG-SU. Ne znam zašto ga sada seku na dva voza nepotrebno. Tamo u gumenoj zgradi očigledno sede neki potpuno neuračunljivi ljudi.
 
Danas su 642 i 542 nakupili kasnjenje od 17 odnosno 13 minuta između Novog Sada i Kisača. Putovao sam sa 642, stajali ispred singala u Rumenci dobrih 10 minuta pa bi se kasnije vukao skoro do Kisača sa nekih 40-50 km/h. Isto tako dok sam čekao na autobuskoj stanici, video da je 542 prispeo oko 9:32 u Suboticu

PS- Od sutra Niš ekspres gasi svoja dva polaska iz Subotice tj u 19:00 i 21:30 a nedeljom i onaj u 4:30
 
Subotica - Segedin za takt od dva sata je bukvalno potrebna jedna garnitura SV, jedna garnitura MAV.

Regio SU-NS je po meni jako glupavo. Bolje da uvedu da svaki drugi Regio BG-NS ide BG-SU. Jednostavno je neefikasno u pogledu iskoristivosti garnitura da imaš posebno Regio BG-NS i posebno Regio NS-SU i da garniture stoje u NS čekajući polazak nazad umesto da produžavaju dalje. Pa i pre modernizacije pruge je postojao Regio/Putnički BG-SU. Ne znam zašto ga sada seku na dva voza nepotrebno. Tamo u gumenoj zgradi očigledno sede neki potpuno neuračunljivi ljudi.

Isto kao što je Pančevo - Bg - Ns bilo najlogičnije da se uvede, eventualno ako je potrebno u Centru da se menja broj čisto papirološki za Pančevo koje finansira samo do Beograda. Ovako je efekat baš slab, ima tu još relacija koje bi mogle da se spoje i racionalizuju već kada postoji nedostatak voznih sredstva, odnosno postojaće.

Priča se svašta dole u depou, čuo sam čak da će staviti KISS-a na IC Niš - Leskovac, zbilja je servis određen kao "Soko", ali mislio sam da je to čisto ovako i da će raditi Poljak, iako je turnus zaista za jednu garnituru napravljen, ali odbijam da poverujem u tu informaciju. 😳
 
Isto kao što je Pančevo - Bg - Ns bilo najlogičnije da se uvede, eventualno ako je potrebno u Centru da se menja broj čisto papirološki za Pančevo koje finansira samo do Beograda. Ovako je efekat baš slab, ima tu još relacija koje bi mogle da se spoje i racionalizuju već kada postoji nedostatak voznih sredstva, odnosno postojaće.

Priča se svašta dole u depou, čuo sam čak da će staviti KISS-a na IC Niš - Leskovac, zbilja je servis određen kao "Soko", ali mislio sam da je to čisto ovako i da će raditi Poljak, iako je turnus zaista za jednu garnituru napravljen, ali odbijam da poverujem u tu informaciju. 😳
Ma kakav KISS, radi 100ka. Sad će da šalju KISS da se od Brestovca do Leskovca vuče 30 na sat, oće k.
 
PS- Od sutra Niš ekspres gasi svoja dva polaska iz Subotice tj u 19:00 i 21:30 a nedeljom i onaj u 4:30
Niš ekspres i do sada bio problematičan sa tim polascima, znali su da ih otkazuju dosta često zbog problema sa obrtima/odmorima vozača, znalo biti problematično za ljude koji sa busem u 4.30 idu u BG na posao jer nije bilo ničeg drugog.
 
Poljak kao sto je fiat Panda srbin, ma da imali smo poljskog fiata tako da... ima i polski Stadler

Obszar-roboczy-51l.png
 
Ma kakav KISS, radi 100ka. Sad će da šalju KISS da se od Brestovca do Leskovca vuče 30 na sat, oće k.

Ja isto ne verujem, ali sada kada razmislim možda će ga iskoristiti za svečano otvaranje, odnosno da se referira na to.
Sledeće godine će vrv biti izbori, za njih nema boljeg početka kampanje od onog da parkiraju Sokola u Leskovcu makar i jedanput. No, time will tell..
Interesantan podatak da je Milošević 10tak meseci pre pada sa vlasti otvorio novu Železničku stanicu u Leskovcu, tada je i nastalo ono "Volim i ja vas", a ne u Beogradu kasnije kako se tvrdi ili barem tako tvrde Južnjaci. 🙂

Na stranu te info, jedna važna i potvrđena jeste da vozno vreme za IC neće biti 52 minuta, već 40 minuta, što je korektno i brže od autobusa i u ravni sa automobilom.
 
U rimu seo na aerodromu u voz stigao od rima do napulja za sat vremena voz isao 300 na sat .. ne deluje voz da je moderan.. u spaniji s3 vozila drugarica 300 na sat pre 25 god.. pre ce biti da susitemo proslost.
 
U rimu seo na aerodromu u voz stigao od rima do napulja za sat vremena voz isao 300 na sat .. ne deluje voz da je moderan.. u spaniji s3 vozila drugarica 300 na sat pre 25 god.. pre ce biti da susitemo proslost.
Шпанија је што се брзих возова тиче број 1 у Европи а по глави становника има највише брзих пруга на планети. Али буди реалан ми смо мала земља и биће то велика ствара када од Лесковца до Суботице стигнеш за 3 сата брзим возом. Швајцарска рецимо такође нема возове брже од 180км на час а сложићемо се да је можда најуређенија у Европи. За нашу земљу је 200км на час сасвим довољно!
 
Шпанија је што се брзих возова тиче број 1 у Европи а по глави становника има највише брзих пруга на планети. Али буди реалан ми смо мала земља и биће то велика ствара када од Лесковца до Суботице стигнеш за 3 сата брзим возом. Швајцарска рецимо такође нема возове брже од 180км на час а сложићемо се да је можда најуређенија у Европи. За нашу земљу је 200км на час сасвим довољно!
Rothrist - Bern 200км/ч
Gotthard-Basistunnel 230км/ч
Lötschberg-Basistunnel 250км/ч
 
Brzi je išao 45 minuta sa stajanjem u Doljevcu pre svih remonata. Toliko o tome...

To je iz vremena kada je cela deonica bila sa 100 km/h, ovde je sada Brestovac - Vinarci 30 km/h i mora ovako..
Trebali su da urade gornji stroj Vinarci - Brestovac i da dignu nazad 100 km/h, ali novca nema, odnosno novac je otišao na Istok na ojačaje gornjeg stroja između Prahova i Niša i sitnih deonica gore u Vojvodini.

Ako država želi bolju železnicu, mora da izdvaja više novca od trenutnog i to samo za ova krpljenja gornjeg stroja, da ne pričamo tek o većim radovima, održavanju, zaposleni itd..
 
За разлику од изградње аутопутева који одмах након што се израде почињу да доносе директне приходе рентабилност железница ван коридора је често упитна а други бенефити које железница носи са собом се често не узимају у обзир.
Железница кошта, и то не само инфраструктура, и зато не гајим оптимизам да ће се ван коридора у скорије време нешто радикално променити на боље.
Модернизација неке пруге уз подизање брзине (80-120km/h што је минимум да би путнички железнички саобраћај био конкурентан) без значајнијег ретрасирања, електрификацију и реконструкцију станица и стајалишта кошта између 2 и 3,5 милиона € по километру.
Није тешко израчунати колико би нам новца кога нема било потребно да унапредимо железничку мрежу.
 
Poslednja izmena:
Vrh