Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Tako je, postoji on-sight vožnja gde se ne vozi prema signalima, već kao u drumskom saobraćaju prema onome što onaj ko upravlja vozom sam uoči i predvidi, međutim postoji i nešto što je ranije bilo poznato kao ETCS level 3, ali je on sada integrisan u level 2 kojim je naša pruga opremljena. Ukoliko se obezbedi da se uz veoma visok nivo pouzdanosti može tvrditi da je voz celovit i da nije ostavio nijedan svoj vagon na pruzi iza sebe, tada više ne postoji potreba za klasičnim blokovima već postoje tzv. pokretni blokovi gde je između vozova dovoljno da postoji samo rastojanje dovoljno za bezbedno zaustavljanje. Vozovi međusobno komuniciraju putem radio veze i tačno je poznat njihov međusobni položaj (što je već odlika i klasičnog ETCS 2). Nivo 3 teško je postići kod klasičnih vozova sa vagonima ali je moguće dostići ga kod motornih garnitura koje su trajno spregnute i vozova za velike brzine ako imaju sistem koji tačno zna gde se nalazi kraj voza što je možda zadovoljeno u ovom našem slučaju.

Solutions for reliable train integrity supervision are highly complex and are hardly suitable for transfer to older models of freight rolling stock. The Confirmed Safe Rear End (CSRE) is the point in rear of the train at the furthest extent of the safety margin. If the Safety margin is zero, the CSRE aligns with the Confirmed Rear End. Some kind of end-of-train device is needed or special lines for rolling stock with included integrity checks like commuter multiple units or high speed passenger trains.
 
Ne kažem da je ovo primenjeno kod nas, ali možda se ispituje. Bilo bi lepo ako neko zna da napiše na kom nivou se primenjuje ETCS kod nas i kakva je oprema u našim garniturama jer bi ipak trebalo da su opremljene najnovijom tehnologijom za ETCS.

U suštini uz dodatnu komponentu, sa ETCS-om je moguće postići i automatsko kretanje vozova na nivou GoA2 gde vozač samo otvara i zatvara vrata dok sistem preuzima ubrzavanje i kočenje radi manjih intervala sleđenja. U ovom smeru treba ići u BG čvoru jer ćemo ga teško proširiti s obzirom na to da je kompletno na/u objektima. Imate slike gde na liniji A RER-a u Parizu jedan voz polazi sa stanice dok je drugi već iza njega i zaustavlja se zahvaljujući takvom sistemu iz 80ih (SACEM). RER A je najopterećenija linija na svetu van istočne Azije i morali su da pribegnu tada kompleksnim rešenjima da bi smanjili prepunjenost vozova. Danas su ti sistemi uobičajeniji i savršeniji.

 
Poslednja izmena:
Pozdrav,

Sinoć sam bio svedok veoma interesantne scene - išao sam ka N.Sadu, starim putem, stojim na semaforu na ulazu u Karlovce /oko 22:25/ i gledam ka pruzi - Soko izlalzi iz stanice u smeru ka Bgdu, ubrzava, mnepunih 10sec kasnije iza njega, po istom koloseku, prolazi novi kineski voz, kao da ga prati u stopu...zna li neko nešto više o tome možda?

pozdrav,

Petar
U cilju testiranja novih kineskih vozova svako veče u intervalu od 22.00-04.00
se za saobraćaj zatvara levi kolosek od Bgd Centra do Petrovaradina, tako da nema šanse da su KISS i Kinez bili na istom koloseku.
 
IMG20250901104455.jpg
 
Izbačen septembarski predlog novo reda vožnje. Ovog puta su donekle uskladili međunarodne vozove za BUD, ali ne sa svim vozovima. Po broju voza možete videti koji će nastavljati dalje za Beč (svi 14X). Okvirno do Beča 6 sati i 20 min 2x dnevno. Do Budimpešte 3 sata i 20ak min sa taktom od dva sata.

+takt od 2 sata Subotica-Segedin od 4 do 20, sa noćnim polaskom u 23 i iz SU i iz SG
 
Izbačen septembarski predlog novo reda vožnje. Ovog puta su donekle uskladili međunarodne vozove za BUD, ali ne sa svim vozovima. Po broju voza možete videti koji će nastavljati dalje za Beč (svi 14X). Okvirno do Beča 6 sati i 20 min 2x dnevno. Do Budimpešte 3 sata i 20ak min sa taktom od dva sata.

+takt od 2 sata Subotica-Segedin od 4 do 20, sa noćnim polaskom u 23 i iz SU i iz SG

Beograd 9.00 - Beč 15.20
Beograd 13.00 - Beč 19.20

Beč 8.40 - Beograd 15.00
Beč 14.40 - Beograd 21.00

Lepo, slično kao što sam predlagao, s tim što je možda mogao popodnevni polazak iz Beograda da ide 2 sata kasnije, da ljudi završe određen posao i onda oko 15h krenu nazad u Beč. Pretpostavljam da će jedan par Beograd - Budimpešta (popodne iz Beograda, ujutru iz Beča) vršiti garnitura MAV, kao dovoz za garnituru do Beča, a sve ostalo Soko China.

Zanimljivo je da međunarodni idu u sat kad je IR, iz Beograda tik ispred IR.
 
Poslednja izmena:
Koliko je uopšte realno da ovakav red vožnje postoji? Za to treba da već postoji dogovor sa Austrijom. Zar Mađari nisu rekli pre manje od mesec dana da će voz do Budimpešte ići samo tri puta dnevno? Hoću reći jesu ovo ljudi iz naše železnice stavili trase u fazonu leba ne jede ili imaju dogovoreno.
 
Madjari su rekli da ce MAV drzati 3 polaska u svakom smeru. Realno je ocekivati i da Srbijavoz drzi 3 polaska.
 
Koliko je uopšte realno da ovakav red vožnje postoji? Za to treba da već postoji dogovor sa Austrijom. Zar Mađari nisu rekli pre manje od mesec dana da će voz do Budimpešte ići samo tri puta dnevno? Hoću reći jesu ovo ljudi iz naše železnice stavili trase u fazonu leba ne jede ili imaju dogovoreno.

Za Beč bi išle mađarske garniture koje već idu Beč - Budimpešta, samo bi produžile do Beograda. Po ovom predlogu vožnje 3 puta dnevno će ići MAV garnitura. Možda je to mislio Mađar. Ili će možda u početku ići 3 puta dnevno, dok se ne pusti ceo red vožnje. MAV još nije objavio nacrt za prugu 150 (za ostale pruge jeste upravo danas). Tu se vidi između Keleti i Ferencvaroš voz koji polazi u xx.44 iz Budimpešte i dolazi u xx.14 u Budimpeštu, tako da je to verovatno slot za vozove za Beograd, što se uklapa sa našim nacrtom.

Po ovom nacrtu sam napravio pretpostavljeni turnus:

SV garnitura 1 (jednodnevni obrt)

Beograd 5.00, Budapest 8.15
Budapest 9.45, Beograd 13.00
Beograd 15.00, Budapest 18.15
Budapest 19.45, Beograd 23.00

SV garnitura 2+3 (dvodnevni obrt sa noćenjem u Budimpešti)

Beograd 7.00, Budapest 10.15
Budapest 13.45, Beograd 17.00
Beograd 19.00, Budapest 22.15
Budapest 5.45, Beograd 9.00
Beograd 11.00, Budapest 14.15
Budapest 15.45, Beograd 19.00

MAV garnitura 1+2 (dvodnevni obrt sa noćenjem u Beču)

Budapest 7.45, Beograd 11.00
Beograd 13.00, Budapest 16.15-16.40, Wien 19.20
Wien 8.40, Budapest 11.20-11.45, Beograd 15.00
Beograd 17.00, Budapest 20.15


MAV garnitura 3+4 (dvodnevni obrt sa noćenjem u Beogradu)

Budapest 10.40, Wien 13.20
Wien 14.40, Budapest 17.20-17.45, Beograd 21.00
Beograd 9.00, Budapest 12.15-12.40, Wien 15.20
Wien 16.40, Budapest 19.20

Dakle, Srbija Voz treba da obezbedi 3 garniture, što se odlično uklapa. Taman od 5 garnitura ako je potrebno 3 za obezbeđenje reda vožnje, preostale 2 su rezerva u slučaju da je potrebno povećanje kapaciteta ili u slučaju kvara. Po meni, jako dobar i jedini logičan predlog.

Po ovome će biti 6 polazaka za Budimpeštu i 2 za Beč, od čega će 5 polazaka za Budimpeštu biti SV garnitura, 1 polazak za Budimpeštu MAV garnitura i 2 polaska za Beč MAV garnitura.
 
Što se unutrašnjih vozova Beograd - Subotica tiče, vidim da i dalje insistiraju na polasku u 00 minuta iz Subotice i time potpuno urušavaju sinhronu strukturu reda vožnje. Verovatno ideja nekog ćacija iz SV, pa sad mora ceo red vožnje da pati zbog toga.
 
E, sada ovaj proizvod zahteva da se napravi i odgovarajuci sistem prodaje i rezervacije, u suprotnom, mislim da ce ljudi brzo ukapirati da imaju kontrolu sedista samo preko jegy.mav.hu. I tako, umesto da se plati nekoj firmi da ovo resi za potrebe Srbijavoza, ljudi ce davati pare MAV-u da bi kupili karte. Ako ne rese ovo, ja sigurno uzimam rezervacije single sedista u drugoj klasi ovih MAV vozova za i iz Beca, poznatih kao Xiaomi sedista, "najbolji odnos cena-kvalitet" ;)
 
E, sada ovaj proizvod zahteva da se napravi i odgovarajuci sistem prodaje i rezervacije, u suprotnom, mislim da ce ljudi brzo ukapirati da imaju kontrolu sedista samo preko jegy.mav.hu. I tako, umesto da se plati nekoj firmi da ovo resi za potrebe Srbijavoza, ljudi ce davati pare MAV-u da bi kupili karte. Ako ne rese ovo, ja sigurno uzimam rezervacije single sedista u drugoj klasi ovih MAV vozova za i iz Beca, poznatih kao Xiaomi sedista, "najbolji odnos cena-kvalitet" ;)

Uz svu podršku tvog stava da Srbija Voz treba pokrene online prodaju karata i za međunarodne vozove (Železnice Srbije su imale online prodaju karata za Crnu Goru još davne 2008), kome ide novac od prodaje karata u kom procentu od ukupne cene karte zavisi samo od tarifnih kilometara i međusobnog dogovora uključenih železnica, a ne od toga na kojoj je platformi karta kupljena.

U drugoj klasi nema single sedišta kod MAV-a, samo u prvoj. U drugoj je izbor ili otvoreni salon sa rasporedom 2+2 ili kupei sa 3+3 sedišta.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: btw
Daj Boze da je tako, onda necu da razmisljam, uzimacu na MAV-u rezervaciju svakako.

Ima single sedista u druhoj klasi, ovaj polazak u 8.42 iz Beca uvek ima taj vagon, 412 - https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=ÖBB&cislo=141&nazev=Semmelweis&rok=2025&lang=en. Ova ostala sedista u tom vagonu su sa bas malo prostora za noge, druga klasa iz te nove IC+ serije je meni mucenje koliko ima malo mesta za noge, a bas je steta sto je vecina vagona u kupeima, ali daj sta das, samo da krenu vise vozovi.
 
Daj Boze da je tako, onda necu da razmisljam, uzimacu na MAV-u rezervaciju svakako.

Ima single sedista u druhoj klasi, ovaj polazak u 8.42 iz Beca uvek ima taj vagon, 412 - https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=ÖBB&cislo=141&nazev=Semmelweis&rok=2025&lang=en. Ova ostala sedista u tom vagonu su sa bas malo prostora za noge, druga klasa iz te nove IC+ serije je meni mucenje koliko ima malo mesta za noge, a bas je steta sto je vecina vagona u kupeima, ali daj sta das, samo da krenu vise vozovi.

Vidi stvarno! :D

Ali ne znam da li je uopšte moguće rezervisati specifično sedište. Barem do pre par godina u međunarodnom saobraćaju mogao si samo birati hoćeš li otvoreni salon uz prozor, uz prolaz ili kupe uz prozor, sredinu, uz prolaz. Nije moguće bilo rezervisati specifično mesto nikad.
 
Mozes na MAV, preko sajta na racunaru, kad dodje do strane za rezervaciju, sacekas par sekundi da druga opcija za graficki izbor sedista postane aktivna, izaberes je i onda ti se otvara strana gde biras vagon i sediste. Provereno radi na linijama iz Budimpeste za Bec, Segedin i Pecuj, tako da pretpostavljam da sigurno radi na svim IC linijama po Madjarskoj.
 
Čuo sam se upravo sa prijateljem iz Beča, koji radi u Austrijskim železnicama na redu vožnje.

Potvrdio je da su dogovorena dva voza dnevno Beograd - Beč - Beograd. Ali da se ne zna još kada će krenuti, odnosno da to zavisi od Mađara i Srba, odnosno završetka pruge. Kaže da je austrijska ideja bila da popodnevni polazak iz Beograda bude dva sata kasnije nego što je dogovoreno, međutim nije odgovaralo prvenstveno Mađarima zbog turnusa garnitura, pa je ovo kompromis.

Ono što je dobra vest je da je dogovoren i koncept budućeg razvitka linije Beograd - Beč, koji predviđa 3 polaska dnevno u razmaku od 4 sata između polazaka:

Beograd 7.00/11.00/15.00 - Beč 13.20/17.20/21.20
Beč 8.40/12.40/16.40 - Beograd 15.00/19.00/23.00
 
Beograd 9.00 - Beč 15.20
Beograd 13.00 - Beč 19.20

Beč 8.40 - Beograd 15.00
Beč 14.40 - Beograd 21.00

Lepo, slično kao što sam predlagao, s tim što je možda mogao popodnevni polazak iz Beograda da ide 2 sata kasnije, da ljudi završe određen posao i onda oko 15h krenu nazad u Beč. Pretpostavljam da će jedan par Beograd - Budimpešta (popodne iz Beograda, ujutru iz Beča) vršiti garnitura MAV, kao dovoz za garnituru do Beča, a sve ostalo Soko China.

Zanimljivo je da međunarodni idu u sat kad je IR, iz Beograda tik ispred IR.
Koje godine ovo krece? :)
 
Vrh