Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Evo nečeg zanimljivog
1000032862.jpg

@Dusko
1000032869.jpg
1000032870.jpg
1000032867.jpg
1000032866.jpg
1000032865.jpg
1000032864.jpg
@NS arhitekt
1000032868.jpg
1000032863.jpg
 
@Jelancha
Iskreno kada si mi lajkovao post gore, odmah sam hteo da okačim istočne pruge zbog tebe. Međutim onda sam pomislio da kao neko ko se dosta kretao po železnici verovatno već imaš zbirku svih redova vožnje istočnih pruga 😁

Imam rupu u kuririma tokom 90-tih, a neki izbledeli grafikoni nađeni u stanici mi nisu puno pomogli, hvala u svakom slučaju. :bubanj:

Već kada si zakačio Kostolac - Požarevac, meni je to jako interesantna relacija.
Kao što se vidi išla je gotovo u taktu sa 8 para tokom dana, u to vreme 90-tih sastav je činila Mađarica 641 sa "kaubojcima", tamo negde pred kraj 90tih svečano je uveden šinobus, imam i fotografiju tog događaja.
1000061359.jpg


Negde sam pokupio podatak da je isto radila i Macosa sa inventarskim broj 209, ne videh fotografije doduše.

Od Požarevačkog osoblja sam čuo da je u svoje vreme to bio najrentabilniji voz u sekciji, i jedna od najrentabilnijih linija uopšte u SR Srbiji, ne čudi, jer je relacija bila kratka, a puna putnika iz Kostolca kao i dva sela usput, od Požarevca do Sopota praktično je bio gradski prevoz, jer je voz imao bavljenje i u stajalištu Jugovićevo negde kod današnjeg PP.
Totalno je nejasan javašluk tadašenjeg ŽTP-a da 2001. zatvori liniju, jer ni po brzini ni po broju polaska voz nije kaskao za Litasom koji danas drži oko 15 polazaka.
1000061361.jpg


Uopšteno cela pruga je zatvorena 2007. , nešto malo oko samog TE je radila nadalje železnica dok i to nije zatvoreno.
Onda je bivši ŽS direktor Simonović želeo da otvori opet pravac 2014. prvo za teretni, onda i za putnički, ali opština Požarevac je izopstruisala otvaranje, isto su želeli da ukinu i krak ka Majdanpeku no to srećom nije prošlo.
Eto, neverovatno da pruga koja je ispunjavala sve uslove za putnički i teretni saobraćaj je ukinuta.

Ovo je službeno mesto Sopot Požarevački gde se pruga za Kostolac odvajala od Majdanpečke.
1000061360.jpg


A ovo je stanica rudnika kod Klenovika uz trasu.
1000061362.jpg
 
@Jelancha
Iskreno kada si mi lajkovao post gore, odmah sam hteo da okačim istočne pruge zbog tebe. Međutim onda sam pomislio da kao neko ko se dosta kretao po železnici verovatno već imaš zbirku svih redova vožnje istočnih pruga 😁
Danas možemo sanjati i autobuski i železnički red vožnje iz "mračnih devedesetih".

Prvi put čujem za ovo stajalište Jugovićeva između Požarevca i Sopota Požarevačkog. Kada je zadnji put uvođena linija Požarevac-Majdanpek, voz je stajao samo u Sopotu. Jel to ovo parče perona uz prugu koje se vidi na Gugl Stritvju iza rampe? Razdaljina odgovara.

A ova stanica "Jugo" između Sopota Požarevačkog i Ćirikovca, možda je u pitanju štamparska greška?
Koliko smo samo nazadovali u zadnjih četvrt veka. Sredinom devedesetih postojalo toliko direktnih vozova Beograd-Požarevac pa čak i Beograd-Negotin, požarevačka aglomeracija imala dizel prigradsku železnicu. Debilčine pre par godina počupale prugu Požarevac-Kostolac, a na Beograd-Mala Krsna posle remonta(!) ukinuli sve putničke vozove. Sav putnički saobraćaj od Požarevca prema istoku obustavili, u Boru najurili sve putnike iz centra u šumu. Niš-Zaječar sa 4 pari vozova dnevno pre remonta sveli na 2 koja se češće otkazuju nego što idu. Kakva maćehinska železnička politika prema čitavoj istočnoj polovini zemlje i njenim stanovništvu.
 
Zašto ne produže prugu od resavice do Bora i tako ostvare direktnu liniju Beograd Svilajnac Resavica Bor Zaječar. Timočka krajina prosto vapi za takvom linijom plus deo bi bio brza pruga
 
Trenutno je zatvorena jer je most u SV propao ozbiljno, ai pre toga samo teretni saobraćaj. tipa 10-20kmh, na pružnom prelazu ugasiš auto kad prolazi
 
To za most sam čuo da je zatvoren. Treba remontivati tu prugu tj elektrificirati je.
 
Zašto ne produže prugu od resavice do Bora i tako ostvare direktnu liniju Beograd Svilajnac Resavica Bor Zaječar. Timočka krajina prosto vapi za takvom linijom plus deo bi bio brza pruga
Зато што на карти све изгледа предивно, а када се озбиљно пројектује, избегава се непотребно пењање у планину и лоши терени. Прва веза Зајечара са главном мрежом била је из Параћина преко Бољевца, а куда данас иде најудобнија и најбржа друмска веза за Источну Србију. Пруге ка Бору и Мајданпеку су прављене пре свега због рудника. За везу са Нишом је изабрано економично, а за експлоатацију незгодно решење преко планине са оштрим кривинама. Као и ускоколосечна пруга Београд - Обреновац - Лајковац, уместо укидања разматрало би се конвертовање за нормалан колосек (Параћин-Зајечар).

Али мислим да је сада то непрактично и нереално, него се треба разматрати озбиљно унапређење пруга Источне Србије, са везон са Румунским и Бугарским железницама. Једини баш скуп објекат који бих сугерисао је тунел Сврљиг-Просек. Тада Источна Србија добија бар једну равничарску везу, југоисток добија бољу везу са Дунавом, а преко неке врсте регио-експреса Зајечар постоје даљим предграђем Ниша.
 
Ok razumem sve poteskoce, prepreke i argmumente.
Opet sa druge strane fali 44 km vazdusnom linijom planinskog terena do Bora, ipak smo gradili prugu Beograd Bar tako da ovo tehnicki gledano nije nesto nepremostivo.
 
@Jelancha Da li postoji pruga za Kostolac danas ili je počupana ?

U nekim delovima je uklonjena, tokom remonta gornjeg stroja ka Majdanpeku su na rasputnici Sopot Požarevački iščupali skretnicu ka Kostolcu, ali cela trasa je i dalje slobodna.
Koliko sam video zadnji put, u Kostolcu su sad napravili kružni tok kod stanice sa otvorenom mogućnošću da se nova ulica nastavi na trasu pruge, ali za sada još ništa nisu pipnuli.

Prvi put čujem za ovo stajalište Jugovićeva između Požarevca i Sopota Požarevačkog. Kada je zadnji put uvođena linija Požarevac-Majdanpek, voz je stajao samo u Sopotu. Jel to ovo parče perona uz prugu koje se vidi na Gugl Stritvju iza rampe? Razdaljina odgovara.

Jeste, to je to stajalište, ukinuto je za vreme remonta ka Majdanpeku.
A Stajalište Jugo nije greška, opsluživalo je naselje iznad kasarne ka Obilaznici.

Da smo bili pametni, danas bi Požarevac imao S bahn, linija Kostolac - Požarevac - Smederevo.
 
Jeste, to je to stajalište, ukinuto je za vreme remonta ka Majdanpeku.
A Stajalište Jugo nije greška, opsluživalo je naselje iznad kasarne ka Obilaznici.

Da smo bili pametni, danas bi Požarevac imao S bahn, linija Kostolac - Požarevac - Smederevo.
Gde se tačno nalazilo to stajalište Jugo? Sopot Požarevački je tačno između poljoprivredne škole i kasarne Zvezda.

Još pre Prvog Svetskog Rata je postojala uskotračna pruga Požarevac-Dubravica gde se presedalo na parobrod za Beograd i bivšu Austrougarsku. Ne znam gde se nalazila najstarija požarevačka stanica pošto je veza sa Beogradom preko Male Krsne izgrađena tek u međuratnom periodu i današnja stanica je karakteristična za stanične zgrade iz dvadesetih i tridesetih godina. Od Požarevca je postojao i uzani krak do Petrovca na Mlavi.
Da se imalo pameti, i dubravička pruga je mogla biti prepravljena u standardni kolosek i iskorišćena za prigradsku železnički sistem, a mogla je biti i produžena dalje uz Dunav čime bi se dobila direktnija veza sa Smederevom.
 
Vrh