Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Voze, voze CAF-ovi, nego i dalje imaju problema sa delovima pa se desi da neka popravka čeka.

Generalno i pored raspoloživosti CAF-ova, oni preferiraju da pošalju klasu, što koliko čujem od ljudi dole, putnici više vole. Oni modernizovani Aeelm & Beelm vagoni su brutalni, utičnice, klima, komfornost..
 
Ja lično volim više klasu od bilo kog Flirta ili CAF-a... Ne mora čak da bude ni modernizovana... A tek otvoren prozor... Milina... To ni jedan "tramvaj" ne može da zameni :)
 
ај немој и ти молим те, као они возољубитељи са Фејсбука, заглављени у 19. веку

Generalno i pored raspoloživosti CAF-ova, oni preferiraju da pošalju klasu, što koliko čujem od ljudi dole, putnici više vole. Oni modernizovani Aeelm & Beelm vagoni su brutalni, utičnice, klima, komfornost..

дете ми се возило са црногорском класом од Бијелог Поља до Подгорице. утисак као да је у хорор филму
 
ај немој и ти молим те, као они возољубитељи са Фејсбука, заглављени у 19. веку

Nisam ja retrogradan :) Flirt je OK za prigradski saobraćaj... Dobro ok bože pomozi i za do 2-3 sata...

A zna se kako se putuje "dugolinijski" a to je klasa! :) Nego smo mi to malo pozaboravljali šta znači i koliko je sve to super kad se održava kako treba... pa se čudimo kad odemo u kod Mađara, Čeha ili Hrvata... dalje da ne pričam :)
 
Vezano za minimalne međunarodne vozove, i minimalne linije na nekim lošim prugama, one imaju ogromnu indirektnu korist, odnosno indirektna šteta od ukidanja istih je mnogo veća od "ušteda". Reč "poslovna ušteda" ima smisla kada je reč o čistom tržišnom preduzetništvu. Ali ne i kada je u pitanju potpuno ukidanje institucije za neki region, ili sa nekom susednom državom. Do Naprednog Armagedona nad železnicom, samo linije za Hrvatsku i Sloveniju, i za Crnu Goru su stvarno imale neki ozbiljniji broj i bozova i putnika. A od susednih država sa kojima je Napredna sekta ukinula osnovnu instituciju putničke povezanosti, samo sa Bosnom i Hercegodinom i Makedonijom postoji iole razvijen autobuski prevoz.

U uslovima nedostatka vagona i lokomotiva, međunarodni transport je moguće uspostaviti sa presedanjima na granici u najgorem slučaju. Konkretno na granici sa Rumunijom, Hrvatskom, Bosnom i Hercegovinom, Bugarskom, Makedonijom. Čak i vezano za konfliktnu zonu Kosovo i Metohija, mogao bi se napraviti kompromis sa presedanjem u Zvečanu između albanskih i srpskih železnica. Za Albance je to bilo kakva veza sa svetom, a za Srbe južno od Mitrovice bilo kakva garantovana veza sa maticom.

Napominjem da mnogo ljudi nema nikakva kola, mnogo ta kola što ima sipa benzin za jednu "crvenu", da ima starih ljudi koji ne podnose duga neželeznička putovanja, da moja ćerka od 3 godine može da se ispovraća i pri relativno kratkoj vožnji kolima i autobusom, i to da ide do povrćanja žuči, da u avion ulazi jako malo prtljaga...

Inače, vezano za međunarodni putnički saobraćaj, sukob između Srba i Hrvata 1991-1997 je jedini period kada je međunarodni putnički saobraćaj preko Šida bio zatvoren. Već kada se 1997 našao kompromis za Baranju i Zapadni Srem, odmah su krenuli pogranični šinobusi! Tada su ratne rane bile sveže, a mržnja Srba i Hrvata na vrhuncu. Koliko tek sada Vadikalska sekta veleizdajnika mrzi ne samo Hrvate, nego i Rumune, Bugare, Makedonce, Bosance, do nedavno i Mađare, pa da ni pograničnog šinobusa nema? A koliko tek Srbe, kojima je poukidala jako veliki deo železnice, i Beograd kojem je ukinula strateški lociranu i najvažniju železničku stanicu!
 
дете ми се возило са црногорском класом од Бијелог Поља до Подгорице. утисак као да је у хорор филму

I oni imaju veliki problem sa održavanjem, nažalost.
Često im upadaju B vagoni na "Tari", koji nisu modernizovani i koji jako loše stoje, verujem da mu je takav zapao. Morali bi da vode više o tome računa, već kada ne šalju CAF-a.
 
Nije "Flirt" za mene voz.
Za mene je voz lokomotiva sa vagonima i kupejima, pa izađeš na hodnik, zapališ cigar...
Vezano za autobuski raspored sedišta VS kupe ili neka druga "specijalna" varijanta, što je putovanje duže, to je za putnika više prednosti onog drugog.
1) Privatna tržišno orijentisana kompanija REGIO-JET, jedan od najboljih odnosa cena-kvalitet u Evropi, opredelila se pri analizi tržišta i isplativost baš za sistem vagoni-lokomotiva! U okviru vagona nudi vagon sa sedištima bez kupea, kupee, biznis klasu, dečji kupe (dugačak kupe sa više prostora za igru), biznis klasu za dnevne vozove sa vremenom putovanja s kraja na kraj linije 3-7 sati. Kupe se nudi 20% skuplje od autobuskog rasporeda sedišta, na osnovu njihove kalkulacije koliko su u uslovima ponude na tržištu putnici spremni da plate više za bolji komfor.
2) U postsovjetskoj zoni, najpopularnija usluga je "plackart". To su ležajevi na dva nivoa u otvorenom vagonskom prostoru bez kupea. Čak i kod dnevnih vozova, brže se rasprodaju karte za kupe i plackart, nego STEDLER FLIRT, koji putuje 20% brže. Na voz sa 8 plackarstnih vagona i 4 kupe (ležaji) dodaje se jedan vagon čisto sa sedištima bez kupea. Na njega je karta jeftinija, pa opet nema navale.

U mnogim zemljama je "pobeda" autobuskog rasporeda sedišta posledica čisto određenih industrijskih lobija sa jedne strane, a sa druge činjenice da dominiraju putovanja u kojima putnik provodi u vozu do 2 sata. Kompozicija vagon+lokomotiva se izbegava za brzine preko 160km/h, a preko 200km/h i ne koristi, zato što su lokomotive teška vučna transportna sredstva. Kao i teretni vagoni, kojima nije mesto tamo gde su brzine preko 160km/h sa po nekim izuzetkom.

Velika prednost lokomotivske vuče je mogućnost formiranja optimalnih sastava vozova. Ne kao sa elektromotornim ili dizelmotornim vozovima tipa, ili 300 ili 600 ili 900 rezervisanih mesta ništa u sredini. Mašinovođa i lokomotiva se mogu koristiti za teretni saobraćaj u vreme manje potražnje za transportom putnika, a kada je istovremeno i mnogo više slobodnih trasa za teretne vozove.
 
Nisam ja retrogradan :) Flirt je OK za prigradski saobraćaj... Dobro ok bože pomozi i za do 2-3 sata...

то је воз који је прављен за саобраћај до 3 сата са оваквим седиштима. постоје и удобнија седишта за дужа путовања

Nije "Flirt" za mene voz.

Флиртић је моторни воз. није трамвај. стварно некада звучите ретардирано и ретроградно са тим "Флирт је трамвај"
 
Ово је нека жена која је ишла у народну кухињу, тако да је потенцијално болесна и физички и ментално, или била прегладнела па није видел испред себе. Али шта је са овим осталим дебилима који су "нормални".
 
Vrh