Vezano za minimalne međunarodne vozove, i minimalne linije na nekim lošim prugama, one imaju ogromnu indirektnu korist, odnosno indirektna šteta od ukidanja istih je mnogo veća od "ušteda". Reč "poslovna ušteda" ima smisla kada je reč o čistom tržišnom preduzetništvu. Ali ne i kada je u pitanju potpuno ukidanje institucije za neki region, ili sa nekom susednom državom. Do Naprednog Armagedona nad železnicom, samo linije za Hrvatsku i Sloveniju, i za Crnu Goru su stvarno imale neki ozbiljniji broj i bozova i putnika. A od susednih država sa kojima je Napredna sekta ukinula osnovnu instituciju putničke povezanosti, samo sa Bosnom i Hercegodinom i Makedonijom postoji iole razvijen autobuski prevoz.
U uslovima nedostatka vagona i lokomotiva, međunarodni transport je moguće uspostaviti sa presedanjima na granici u najgorem slučaju. Konkretno na granici sa Rumunijom, Hrvatskom, Bosnom i Hercegovinom, Bugarskom, Makedonijom. Čak i vezano za konfliktnu zonu Kosovo i Metohija, mogao bi se napraviti kompromis sa presedanjem u Zvečanu između albanskih i srpskih železnica. Za Albance je to bilo kakva veza sa svetom, a za Srbe južno od Mitrovice bilo kakva garantovana veza sa maticom.
Napominjem da mnogo ljudi nema nikakva kola, mnogo ta kola što ima sipa benzin za jednu "crvenu", da ima starih ljudi koji ne podnose duga neželeznička putovanja, da moja ćerka od 3 godine može da se ispovraća i pri relativno kratkoj vožnji kolima i autobusom, i to da ide do povrćanja žuči, da u avion ulazi jako malo prtljaga...
Inače, vezano za međunarodni putnički saobraćaj, sukob između Srba i Hrvata 1991-1997 je jedini period kada je međunarodni putnički saobraćaj preko Šida bio zatvoren. Već kada se 1997 našao kompromis za Baranju i Zapadni Srem, odmah su krenuli pogranični šinobusi! Tada su ratne rane bile sveže, a mržnja Srba i Hrvata na vrhuncu. Koliko tek sada Vadikalska sekta veleizdajnika mrzi ne samo Hrvate, nego i Rumune, Bugare, Makedonce, Bosance, do nedavno i Mađare, pa da ni pograničnog šinobusa nema? A koliko tek Srbe, kojima je poukidala jako veliki deo železnice, i Beograd kojem je ukinula strateški lociranu i najvažniju železničku stanicu!