Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Ми смо често у фирми причали како бисмо били срећни да је на пругама мимо коридора Х брзина 80км/ч. Били бисмо далеко конкурентнији од аутобуског саобраћаја.

Za sreću nam malo treba. 🤣
Šalu na stranu, verovatno najbolji primer je barska pruga, da su projektovane brzine, autoprevoznici bi ugasili. Vreme putovanja bilo slično kao automobilom, jeftinije sigurno.
 
Oces reci da ministarstvo samo sebe sabitira ne izdavanjem dozvola za ono što oni treba da grade
Problemi su pravne prirode, još konkretnije vezano za eksproprijaciju. Zato se projekat originalno odužio. Zapravo i nakon izmene Zakona o eksproprijaciji se odužilo zbog tužbi.
Problem je donekle prevaziđen tako što su krenuli radovi na deonicama gde nije potrebna eksproprijacija i računa se da će ista biti završena do okončanja projekta.
 
Što je najjače, projektni i konsultanski tim koji radio pri tim projektima je uvek imao zadatak da trasira trase što ekonomičnije, odnosno sa što manje ekspropiacije.
Niš - Brestovac, trasa je 90% ista kao i prethodna, krivine su ostale, ali je odrađena korekcija radijusa i delom gradnja novih objekta gde se "upada" u druge parcele, ali u smešnom obimu u odnosu na neke druge železničke projekte koji su rađeni ili se rade.

Mene plaši šta će biti sa Beograd - Niš, to je dosta komplikovaniji projekat u odnosu na Caribrod - Niš, Stalać - Rudnica, Niš - Brestovac, a ako oni ne mogu da izađu sa ova 3 koja su dosta lakša, kako će izaći sa takvim jednim obinim i kapitalnim projektom?

Hvala bogu, ni sajt za praćenje radova nije aktivan, a trebalo bi.
 
Što je najjače, projektni i konsultanski tim koji radio pri tim projektima je uvek imao zadatak da trasira trase što ekonomičnije, odnosno sa što manje ekspropiacije.
Niš - Brestovac, trasa je 90% ista kao i prethodna, krivine su ostale, ali je odrađena korekcija radijusa i delom gradnja novih objekta gde se "upada" u druge parcele, ali u smešnom obimu u odnosu na neke druge železničke projekte koji su rađeni ili se rade.

Mene plaši šta će biti sa Beograd - Niš, to je dosta komplikovaniji projekat u odnosu na Caribrod - Niš, Stalać - Rudnica, Niš - Brestovac, a ako oni ne mogu da izađu sa ova 3 koja su dosta lakša, kako će izaći sa takvim jednim obinim i kapitalnim projektom?

Hvala bogu, ni sajt za praćenje radova nije aktivan, a trebalo bi.
Pozdrav,

od kada je to Dimitrovgradu vraćeno staro ime, jesam li nešto propustio???

pozdrav,

Petar
 
Volimo da ga Caribrodujemo na forumu ima tako forum neke svoje specificnosti
 
Pozdrav,

od kada je to Dimitrovgradu vraćeno staro ime, jesam li nešto propustio???

pozdrav,

Petar
Требало би да су у званичној употреби оба имена. Мислим да им се телевизија баш тако зове.
 
20250711_080103.jpg
 
Да, мислим да су Хрвати потпуно незаинтересовани за линију са Србијом

будале

А овај коментари око одржавања, могло би толико тога да се каже да би смо напунили још један нови форум...

писали смо ми свашта о томе овде. али ко је блесав да чита 16 година писанија
 
будале



писали смо ми свашта о томе овде. али ко је блесав да чита 16 година писанија

Pozdrav,

Nisu u Cro budale, jednostavno im pravac ka nama nije prioritet i to je to - na istoku ka nama imaju 300+km do granice /šengenske, sa svim svojim 'vrletima'/, pruga do te granice je upitnog stanja /pisao sam o tome pre par strana ovde, pogledaj/ i trenutno nije ni u futuru drugom /a neće ni biti/. Cro gleda da otme deo kolača luci Kopar preko Rijeke /teško, neće se desiti/ i da dugoročno uradi dijagonalu od Rjeke ka mađarskoj kao nizijsku prugu. Deonicu ka nama radiće kada im krupni EU+CHN kapital zavali šamarčinu da to 'mora da se radi', pre toga neće...što, opet, ne opravdava nas da se určimozakunje prugom za 200km/h kroz Srem...

pozdrav,

Petar
 
Pozdrav,

Nisu u Cro budale, jednostavno im pravac ka nama nije prioritet i to je to - na istoku ka nama imaju 300+km do granice /šengenske, sa svim svojim 'vrletima'/, pruga do te granice je upitnog stanja /pisao sam o tome pre par strana ovde, pogledaj/ i trenutno nije ni u futuru drugom /a neće ni biti/. Cro gleda da otme deo kolača luci Kopar preko Rijeke /teško, neće se desiti/ i da dugoročno uradi dijagonalu od Rjeke ka mađarskoj kao nizijsku prugu. Deonicu ka nama radiće kada im krupni EU+CHN kapital zavali šamarčinu da to 'mora da se radi', pre toga neće...što, opet, ne opravdava nas da se určimozakunje prugom za 200km/h kroz Srem...

pozdrav,

Petar
Oni definitivno jesu budale, jer im se Slavonija prazni, za koju godinu osim baba i deda tamo neće biti nikoga. Pruga bi delimično pomogla da se, ako ne preokrene, a ono bar zaustavi trend.
 
Pa imaju 300 km vrleti, ako gledaš iz vizure Zagreba ili Dalmacije (potonje čak i više), ali imaš i Slavoniju i Srem kojima takođe treba pruga za do Zagreba.
 
Од момента када ме је изненадила информација о разрешењу у среду 18. јуна, био сам фокусиран на припрему примопредаје. Од тог момента је такође престао да ми важи и уговор о раду, тако да сам се искључио у потпуности из даљих дешавања у компанији. Заиста немам никакве информације о томе шта се дешава и какви су даљи планови, нити мислим да би било професионално да било шта коментаришем. Новом директору сам предао документ који сам написао на 42 стране са детаљним аргументацијама за све пројекте и пресеком стања у фирми, и пожелео му пуно среће у даљем раду. То је то.

Prvo bih da Vam poželim dobrodošlicu na forum, a drugo da kažem da je ovo zaista novina na forumu, da neko ko je bio na čelu preduzeća o kome diskutujemo bude prisutan među narodom i da podeli iskustvo, zaista podiže ovaj forum na jedan novi nivo. Međutim, sa druge strane, tužno je što se ipak ovo dešava u momentu kada više niste na toj poziciji, ali znamo kako stvari ovde funkcionišu, tako da je i ovo mnogo za zemlju kao što je Srbija.
 
Pa imaju 300 km vrleti, ako gledaš iz vizure Zagreba ili Dalmacije (potonje čak i više), ali imaš i Slavoniju i Srem kojima takođe treba pruga za do Zagreba.
Pozdrav,

Zar nismo malopre iskonstatovali da je slavonija prazna? šta će im onda pruga do zg-@/bgd-@/? 😏😏

pozdrav,

Petar
 
1. Хрватској не треба пруга ка Србији, је на том потезу нема ништа што би њима значило
2. Своје луке упошљавају
3. А ако се прикључе ка Србији, упошљаваће кинеске луке у Грчкој

Што су будале? Мени се чини врло добро знају зашто им не треба пруга ка Србији.

А ја опет, не видим преке потребе за пругом на ту страну. Боље би на било да развијамо авио и бродски саобраћај.
 
Raspisan je konkurs za rekonstrukciju pruge od Dugog Sela do Novske, 160kmh, 83km, rok za izgradnju 5 godina od uvodjenja u posao. Znaci, kraj 2030. Ne znam koji je status izrade projekta za deo Okucani - Vinkovci, dodeljen je 2017., rok izrade do kraja 2024. bio. Isto 160kmh, 130km. To ce verovatno da bude do kraja 2032.
Moja prognoza je da ce ozbiljniji putnicki saobracaj krenuti kad manja deonica bude gotova, od Tovarnika do Zagreba 3 ipo sata. Kad se zavrsi i druga deonica, oko 150 minuta od Tovarnika do Zagreba, a od nase do slovenacke granice malo manje od 3 sata. Autu treba barem 20 minuta duze, tako da mislim da ce ovo biti savrsena linija za srpske putnike, turiste, gastarbajtere, mnogo potentnija linija nego Budimpesta.
 
1. Хрватској не треба пруга ка Србији, је на том потезу нема ништа што би њима значило
2. Своје луке упошљавају
3. А ако се прикључе ка Србији, упошљаваће кинеске луке у Грчкој

Што су будале? Мени се чини врло добро знају зашто им не треба пруга ка Србији.

А ја опет, не видим преке потребе за пругом на ту страну. Боље би на било да развијамо авио и бродски саобраћај.
Saobraćajna politika Hrvatske se najbolje vidi po tome što od 1995. godine sabotiraju uspostavu saobraćaja unskom prugom. Pametnom dovoljno.
 
Džaba sabotiraju unsku kad i lička pruga zvrji skroz prazna.
 
Niste u pravu za Slavoniju, oni sređuju pravac, ali preko Bjelovara do Osijeka, nije slučajno da je prva nova pruga još od Jugoslavije izgrađena od Svetog Žabna do Gradeca.

A što se tiče luke / tranzita, ja bih sačekao da se otvori Drugi Tir (kažu da sledi ubrzo i dupliranje), to će onda ostalim Lukama na Balkanu pokazati u kom pravcu će se razvijati situacija.
 
Niste u pravu za Slavoniju, oni sređuju pravac, ali preko Bjelovara do Osijeka, nije slučajno da je prva nova pruga još od Jugoslavije izgrađena od Svetog Žabna do Gradeca.

A što se tiče luke / tranzita, ja bih sačekao da se otvori Drugi Tir (kažu da sledi ubrzo i dupliranje), to će onda ostalim Lukama na Balkanu pokazati u kom pravcu će se razvijati situacija.
Pozdrav,

Brzo će drugi tir, u kombinaciji sa proširenom i renoviranom stanicom u Ljubljani, skoro remontovanom deonicom Zisani Most - Maribor, + Pragersko - Hodoš za 160km/h = koji će to cargo operater izabrati Botovo - Rijeka? Nijedan...

pozdrav,

Petar
 
Izasli madjarski nacrti reda voznje za sledecu godinu, nema nista za liniju Budimpesta - Beograd, medjutim, ima interesantnog reda voznje na liniji Subotica - Segedin:

polasci iz Segedina:
03:51 - 19:51 na svaka 2 sata, 22:51

polasci iz Horgosa:
04:18 - 20:18 na svaka 2 sata, 23:18 (znaci Subotica otprilike 03:50-19:50, 22:50)
 
@Ivan Bulajic
Dobrodošli na internet zajednicu Beobuild. Ali mislim da je Srbijavoz direktno trebao da se pojavi pod imenom "PR Srbijavoz", ili slično, i da za to ima tim +/-5 ljudi zaduženih samo za društvene mreže, medije, i sredstva informisanja uopšte. I to dok ste još bili direktor. Pored te primedbe, ipak ste vi po PR bili najbolji PR železnice od raspada SFRJ.

Kadrovska pitanja, a od toga sve počinje. Tvrdili ste da mi se trudimo da privučemo mlade ljude bla, bla, bla. Saobraćajni fakultet svake dve godine svakih par godina izbaci po nekog izvanrednog diplomca. To su likovi koji su nelegalno pod nadzorom radili poslove otpravnika, mašinovođe, pružnog radnika, peške prošli mnoge pruge... Ja sam jedan od njih, ali hajde da sam ja nepoželjan jer me je sam Aleksandar Vučić na Centralnom kongresu Srpske napredne stranke 25.08.2013. nazvao "neprijateljem napretka". Ni jednog Dulevoza niste zaposlili. Imate i Filipa Vukšu, koga bih ja zaposlio za direktora za kontrolu kvaliteta, isto ga nema nigde, i to samo među onima koje znam. Odlukom SNS da je železnica najmanje važna od svih preduzeća i ustanova u državnom sektoru, skoro svim uskospecijalizovanim mladim inženjerima i tehničarima po godištima 1985-2000 godište približno je zabranjeno zapošljavanje u struci. Kadrovski genocid tu uopšte nije preteška reč. To vaše trabuljanje kako "treba dobro da se potrudiš da privučeš mlade kadrove" nije prosto kombinacija paradoksalnog i lažnog, kao kada Krkobabić govori "povratku na selo", nego i odvratnog.

Red vožnje. Pred svoj odlazak iz Srbije 2017. obrazom za poštovanjem (a što je glavni razlog odlaska pismenijeg dela mladih iz Srbije, ne plate), imao sam mnogo volonterskih sati rada vašeg posla (koji ne radite), popis svih srednjih škola, popisivanje rasporeda smena, broja đaka, poziciju u odnosu na postojeće, železničke stanice, pa i smena nekih većih industrikjskih zona uz železničke stanice i stajališta. Tu sam čak i dodavao SKMDP železnička stajališta, Valjevo centar, Niš most(tvrđava), Velika Plana sever, Novi Sad most, Pirot istok i još nekih kojih ne mogu sada da se setim. SKMDP je skraćenica od "samo k**ten može da preskoči", konkretno najvažnije gradske lokacije gde voz prosto prolazi bez zaustavljanja za prijem i otpremu putnika. Ako ćemo o nekoj giga-mega studiji opravdanosti, Srbijavoz ima toliko malo voznih sredstava, a infrastruktura toliko malo propusnu moć, da je luksuz sa svega 3-4 polaska promašiti ključne smene. Zadatak je užasno prost, dovesti do okružnog centra sa 4000-8000 srednjoškolskolaca u naselju sa 20-40% stanovnika okruga voz sa 120 (dizel serija 711), ili 220 (413/417 elektro Stedler) mesta za sedenje u vreme kada treba. Dolasci u okružni centar 1) 6:30-6:50 (da se zbog manjka voznih sredstva spoji sa smenom radnika) 2) 13:00-13:15. Odlasci iz okružnog centra u 1) 13:50-14:00 2) 15:30-16:30 3) 19:50-20:00. Ostali polasci nisu tako vremenski osetljivi, i treba imati na umu da u par gradova mogu da se razlikuju. To je toliko banalno i prosto, da vaša služba reda vožnje maši slona u hodniku. Na jednom sastanku sa vašim predstavnicima su se žalili "Bugari su ušli u Sofiju". A to je da je ogromna većina putnika na kratkim relacijama. Pa dobro jutro Kolumbo. U iole normalnim državama i maltene celoj evropskoj civilizaciji, 80-90 putnika na železnici su putnici do 50km, a tek 10-20% putnici preko 50km. I neki prosek Evrope (Mađarska, Slovačka, Belorusija) je 10 putovanja godišnje vozom po glavi stanovnika, donapredna Srbija 2, a napredna sa Vama na čelu firme (sedi) 1. SFRJ je imala 4-5. To nam sada izgleda kao uau, a u stvari, od ostalog Istočnog bloka SFRJ je imala: početak spiska, bolje krpice, bolju obuću, kraj spiska.

Javni prevoz putnika je institucija, i kao i gradnja i održavanje puta, gradski tramvaj, autobus, metro... zarađuje za račun sistema indirektnih društvenih efekata, samo u nekim slučajevima profitira od putarine ili naplate karata! Vi dolazite iz profitabilnih poslovnih sektora, što je davno nedostajući kadrovski dodatak na železnicama. Ali, u državama koje to jesu, to je samo deo kolača prevoza putnika železnicom. Zanemarivanje putničkih železnica od "tržišnog socijalizma" Kire Gligorova krajem 1960-tih do početka Naprednog Armagedona nad železnicom, a zatim brže-bolje-jače Napredni Armagedon, ostavio je katastrofalne posledice. Najstrašnije je Bela kuga, i etničko čišćenje naroda sa svojih vekovnih ognjišta praveći život u malim mestima ekonomski i funkcionalno neuslovnim nakon ukidanja železničkih veza. Pojam etničko čišćenje ste najčešće sretali u uslovima rata u nacionalno izmešanim zonama, ali kakav je smisao koristiti drugi izraz, kada je bez izmešanih nacija i bez rata efekat potpuno isti nakon MMF/Kira Gligorov/naprednih reformi. Odnosno, cilj je platiti iz budžeta za sinergijski efekat putničke železnice, i ostvariti ga, a ne bezidejni antistručni, pa i posredno genocidni pristup "subvencije gubitašu".

Nedostatak veze putničke železnice i biznisa. Recimo, voz za Zvornik je prema tri banje, od čega Banja Koviljača neposredno ima železničku stanicu. Evo primer kako se to radi u odsustvu naprednih reformi i tržišnog socijalizma. Dolazi voz pun turista iz Rusije, i obratite pažnju na muziku. Nje nije bilo pre dolaska voza niti posle odlaska putnika sa železničke stanice. Pri tome, tamo je moguće čak i okupati se za nekih 1,2 evra, što nisam sreo nigde drugde u Evropi.
Evo, napravite voz Vršac-Vukov spomenik-Zvornik ujutru, obrnuti popodne, i spolja ga islikajte svim turističkim mestima Podrinja, primer. Spojite se sa agencijama i banjama, turističkim organizacijama, dajem primer i ideju. Slično može i iz Sombora preko Novog Sada.
 
Poslednja izmena:
Da se i ja priključim dobrodošlicama i da pozdravim gospodina @Ivan Bulajic.

Ja ću postaviti jedno vrlo kratko pitanje: pošto ste spominjali da Hrvati nisu zainteresovani za uspostavu železničke veze sa nama, kakva je situacija sa Rumunima?

Njihovi mediji malo-malo pa pitaju za vozove Vršac-Temišvar i do sad je odgovor CFR-a uvek bio da su oni radi da održavaju liniju sa svojim garniturama a da SV srazmerno učestvuje u troškovima za taj produžetak od Moravice do Vršca (iako lično nisam baš "kupljen" tom pričom jer i oni imaju ne baš srećnu situaciju što se brojnog stanja Desiro garnitura tiče).

Za to vreme SV se nije oglašavao (sem pre par godina kad je skrenuta pažnja da su dugovi zbog kojih je linija inicijalno ugašena u međuvremenu izmireni) pa me interesuje i ta druga strana priče.
 
Hrvatska je gotova priča sa zatvaranjem "sporog" koloseka od Sremske Mitrovice do Šida, pošto ovaj drugi nema obostranu signalizaciju organizacija saobraćaja je otežana + što putnički vozovi od Sremske Mitrovice do Šida i dalje idu elementima kao po starom (doduše vidim u nacrtu da će im u narednom RV-u ubaciti kraće vozno vreme), te ta pruga gotovo nema nikakvu propusnu moć.
To najviše utiče na teretni saobraćaj, jer da bi Šid u snopu izbacio ka Hrvatskoj vozove i Tovarnik ka Srbiji, moraju vozovi biti spremni i na vreme pregledani od carine.
Optima se jedva provlači i to nakupi uvek debelo kašnjenje na tom delu trase.

(E sada što bi potez godine bio da Optima ponudi vezu Ljubljana - Beograd, druga je stvar).
 
Vrh