Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

опа, ко је то нама дошао на форум. искрено, због Вас сам се и вратио из илегале, јер имам заиста доста питања која се тичу Србијавоза

- зашто су набављени кинески возови, када Србијавоз већ годинама користи Штадлерове гарнитуре? реално, зар није боље да се за те паре набави још Цмокића (410), који би могли да се користе преко границе? или нови вагони и локомотиве? и зашто су уопште узете четвороделне гарнитуре?
- зашто су набављени кинески возови за потребе БГВ-а? и како сте мислили да ти возови стају на Вуковом споменику и Панчевачком мосту, када слепци из Инфре немају ни најмању намеру да раде реконструкције и спуштање перона на тим местима? и опет, зар ни ту није могла да се направи боља поруџбина, опет од истог произвођача чије возове већ имамо?
- да ли је планирана замена 710 и 711 гарнитура? ако је планирана, чиме је то планирано? и која би била добра замена по Вашем мишљењу?
- зашто за Ужице/Ваљево нема више полазака? и зашто нисте слали синхроне гарнитуре на викенд поласцима, када се зна да су ти возови препуни и да људи стоје још од Ужица?
- ко уопште прави редове вожње тако да одређени поласци немају никаквог смисла ни реда? погледајте пример Краљево - Пожега где доласци/поласци маше све смене радника и ђака
- зашто постоји воз Зворник - Београд? реално, често виђам тај воз на Новом Београду, у најбољем случају има 3 путника. зар није било боље да од Зворника воз иде само до Руме, па да се у Руми преседа за Београд? исто, зашто и на овом правцу нема више полазака возова?
- и да завршим. зашто уопште возови терминирају на Прокопу и Земуну? зар није логично да, с обзиром да је пруга у добром стању и конкурентна, имамо на сваких сат времена регио возове Нови Сад - Ваљево (сваки други за Ужице)?

као што рекох, имам ја још доста питања. а нарочито коментара, али да будем фин за почетак :) директива с врха форума
Ja ću ti odgvoriti umesto njega: ne može da ti odgvori na pitanja :D

Nisam nešto dugo bio u Nemanjinoj 6 ali znajući na šta ono liči (jer ne trebaš da budeš tamo nešto dugo da vidiš o kakvim ljudima je nažalost reč (duševno, ok su ljudi ovako i svi tamo vole železnicu bez izuzetka - čak i uhlebi bih rekao)) - on je radio izvrstan posao, čudo mi je što mu je i ovoliko dozvoljeno.
 
Poslednja izmena:
Pa moraju i oni malo da napreduju, pusili su čoveka da radi ono što zaidta treba da se radi, pa koliko toliko, tačnije koliko je dozvoljeno. Slično kao sa AirSerbiom, samo zamislite šta bi bilo od svega toga da tamo vlada partokratija kao u ostalim preduzećima. Ne kažem da nema, ali nisu ogrezli kao ostali.
 
Evo me u Flirtiću na čuvenom stajalištu Zemunsko polje 🙃

Kako pri odlasku i sada pri povratku primetio sam da se po ulasku u garnituru oseća miris kao iz toaleta samo blaže i to duž cele garniture.
 
Jednom prilikom brat je putovao iz Pb za Bg i zasapo, budi ga kondukter oko Užica, da se premesti u drugi deo voza. On nije skontao u čemu je problem, kondukter mu je samo rekao da pogleda pod. Izlio se wc po celim kolima. Kaže da je mislio da će da rikne od smrada do Bga…
 
Kapacitet Flirtovog fekalnog tanka nije projektovan da se isti vozi toliko sati bez pražnjenja. Kad god sam putovao njim uvek je pred kraj putovanja WC bio prepunjen i blokiran. Bg-PP i nazad preko 15 sati za jednu prigradsku garnituru je mnogo.

Mi volimo da pijemo na dugim putovanjima ;)
 
Svaka garnitura kada odradi turnus ide na pražnjenje toaleta (postoji spoljašnji uređaj preko koga se prati popunjenost), u većini slučajeva krivac nije održavanje već ponašanje putnika.

100 puta sam do sada doživeo da ih zapuše, šta li im rade samo oni znaju.
 
Poslednja izmena:
Svaka garnitura kada odradi turnus ide na pražnjenje toaleta (postoji spoljašnji uređaj preko koga se prati popunjenost), u većini slučajeva krivac nije održavanje već ponašanje putnika.

100 puta sam do sada doživeo da ih zapuše, šta li im rade samo oni znaju.
Ali da li je taj turnus predugačak? Da li rezervoar može da se prazni još negde ili mora da čeka ponovni dolazak u BG? Flirt sa jednim klozetom na onoliku garnituru....u vršnim opterećenjima ne možeš ni da mu priđeš od gužve.
 
Ja sam prošlog leta par puta išao onim oko 17h Zemun - Užice, i još dok smo čekali polazak iz Zemuna sam osećao WC...
 
опа, ко је то нама дошао на форум. искрено, због Вас сам се и вратио из илегале, јер имам заиста доста питања која се тичу Србијавоза

- зашто су набављени кинески возови, када Србијавоз већ годинама користи Штадлерове гарнитуре? реално, зар није боље да се за те паре набави још Цмокића (410), који би могли да се користе преко границе? или нови вагони и локомотиве? и зашто су уопште узете четвороделне гарнитуре?
- зашто су набављени кинески возови за потребе БГВ-а? и како сте мислили да ти возови стају на Вуковом споменику и Панчевачком мосту, када слепци из Инфре немају ни најмању намеру да раде реконструкције и спуштање перона на тим местима? и опет, зар ни ту није могла да се направи боља поруџбина, опет од истог произвођача чије возове већ имамо?
- да ли је планирана замена 710 и 711 гарнитура? ако је планирана, чиме је то планирано? и која би била добра замена по Вашем мишљењу?
- зашто за Ужице/Ваљево нема више полазака? и зашто нисте слали синхроне гарнитуре на викенд поласцима, када се зна да су ти возови препуни и да људи стоје још од Ужица?
- ко уопште прави редове вожње тако да одређени поласци немају никаквог смисла ни реда? погледајте пример Краљево - Пожега где доласци/поласци маше све смене радника и ђака
- зашто постоји воз Зворник - Београд? реално, често виђам тај воз на Новом Београду, у најбољем случају има 3 путника. зар није било боље да од Зворника воз иде само до Руме, па да се у Руми преседа за Београд? исто, зашто и на овом правцу нема више полазака возова?
- и да завршим. зашто уопште возови терминирају на Прокопу и Земуну? зар није логично да, с обзиром да је пруга у добром стању и конкурентна, имамо на сваких сат времена регио возове Нови Сад - Ваљево (сваки други за Ужице)?

као што рекох, имам ја још доста питања. а нарочито коментара, али да будем фин за почетак :) директива с врха форума
Добар дан,

Прво, изненађује ме реченица "имам ја још доста питања. а нарочито коментара, али да будем фин за почетак :) директива с врха форума". Нисам знао да постоје "директиве са врха" на форумима. Свако има право да поставља питања о чему год жели, али од тога да ли су фина или не зависи да ли ће уследити одговор. Шалу на страну, немам проблем са тешким питањима, наравно ако знам одговор.
Штадлерове гаринтуре Кисс, а поготово кинеске ЦРРЦ гарнитуре набављене су од стране министарства као купца. Наравно Србијавозови стручњаци су дали спецификације, али су ова два случаја различита. Када се набављао Кисс, једино оне су могле бити набављене у тако кратком року ипоруке, па није било избора. Лично мислим да је била грешка што нису узете шестоделне, али верујем да у то време нико није ни претпоставио колика ће бити тражња на линији Београд - Нови Сад. По мени убудуће нема смисла више набављати четвороделне. Поготово јер ће да се ради модернизација пруге Београд - Ниш где ће тражња бити још већа.
Што се ЦРРЦ 5 брзих возова и 9 за ЕКСПО тиче, мислим да је одлука макар делом била политичка, како би се проширила сарадња са НР Кином. Мада морам да кажем да сам током посете фабрици био фасциниран докле су Кинези дошли са технологијом и квалитетом. Возови су заиста изузетни. Верујем да су Кинези већ превазишли Европу, и да ако успеју да уђу на европско тржиште да ће појести конкуренцију. Они су у 22. веку. Још ако напоменем да је ЦРРЦ брзи воз скоро дупло јефтинији од Кисса, све је јасно.
Питање унификације флоте је јако важно. Ту је Србијавоз у проблему због одржавања, набавке резервних делова, знања... Има 9 различитих типова возних средстава, што није нормално за тако малу компанију, али је наслеђено стање. Због тога сам лично инсистирао да се оба Кинеска воза као и нове локомотиве узимају са уговорм о одржавању на најмање 10 година, а све како бисмо избегли македоснки и црногорски сценарио.
Што се дизел бозова тиче, лично мислим да је само серија 711 и даље перспективна. То је релативно млад и прилично фобар воз, ако би се отклониле неке конструктувне мане. Пре свега овде мислим на чеона светла, Сакура систем управљања, лоша врата од тоалета. Али највише мислим на проблеме са хлађењем мотора. Посотјећи хладњак и интеркулер су потпуно недовољни за услове екплоатације на српским пругама (ниске брзине, растиње које се не третира итд). Зато сам покренуо пројекат редизајнирања система за хлађење који је завршен у сарадњи немачког произвођача Mahle, Србијавоза и Машинског факултета БУ. Стављањем додатних хладњака на кров воза растерећује се постојећи хладњак за 70% и тиме воз може да ради нормално и на 50 степени приликом ниских брзина. Када ова серија уђе у редовну оправку и модернизацију, овим изменама биће добијен изузетно добар и поуздан воз. С обзиром да их у флоти има 38 комада, као и да су многе пруге у перспективи за електрификацију, неће бити потребе за набављањем нових у наредних 25 година.
Око реда вожње, не сматрам себе довољно стручним да дам одговоре. То је тема у коју сам се нерадо мешао док сам био у компанији. Јако је компликована тема јер је неопходно ускладити многа интерна ограничења (локације сервисних капацитета и посторјењима за пражњење и намирење возова, расположива возна средства, број потребних резерви, број машиновођа и кондуктера по секцијама) са потребама тржишта и захтевима министарства. Јако компликован процес који захтева много знања и искуства.
Надам се да сам бар донекле успео да одговорим на нека питања.
 
Svaka garnitura kada odradi turnus ide na pražnjenje toaleta (postoji spoljašnji uređaj preko koga se prati popunjenost), u većini slučajeva krivac nije održavanje već ponašanje putnika.

100 puta sam do sada doživeo da ih zapuše, šta li im rade samo oni znaju.
Апсолутно тачно.
 
@Ivan Bulajic, hajde i ja da postavim pitanje.
Desilo se vrlo neugodno da ste najavili modernizaciju vagona tačno jedan dan pre nego što ste smenjeni. Najava nas je obradovala, a smena koja je usledila posle toga zbunila.
Da li mislite da novo rukovodstvo može da otkaže ovaj posao, imajući u vidu da je kreditna linija već pred kraj svih rokova?
 
@Ivan Bulajic, hajde i ja da postavim pitanje.
Desilo se vrlo neugodno da ste najavili modernizaciju vagona tačno jedan dan pre nego što ste smenjeni. Najava nas je obradovala, a smena koja je usledila posle toga zbunila.
Da li mislite da novo rukovodstvo može da otkaže ovaj posao, imajući u vidu da je kreditna linija već pred kraj svih rokova?
Од момента када ме је изненадила информација о разрешењу у среду 18. јуна, био сам фокусиран на припрему примопредаје. Од тог момента је такође престао да ми важи и уговор о раду, тако да сам се искључио у потпуности из даљих дешавања у компанији. Заиста немам никакве информације о томе шта се дешава и какви су даљи планови, нити мислим да би било професионално да било шта коментаришем. Новом директору сам предао документ који сам написао на 42 стране са детаљним аргументацијама за све пројекте и пресеком стања у фирми, и пожелео му пуно среће у даљем раду. То је то.
 
Хвала на овим одговорима.

То што уопште знате за овај форум и што сте се регистровали говори доста о вама. За почетак, да вас заиста интересује стање српских железница.

Ето, живимо у времену када је реткост да се директор јавног предузећа труди да унапреди исто и покушава да прошири своја знања у датој области и подели их са другима.

ПС: "Директива са врха форума" је више шала. Ми редовнији и са већим стажом на форуму се углавном знамо и лично са "врхом".
 
Sve da se Bulajić registrovao ovde dok je bio direktor Srbijavoza, ne bi mogao da nam ovde daje tada insajderske informacije, jer bi to bilo neprofesionalno. Uvek bi prvo morao da ih saopštava javno, pa eventualno onda da deli neke detalje koje ne interesuju širu javnost ali i ne ugrožavaju privatnost firme.
Meni je drago da ste sada ovde @Ivan Bulajic , dobrodošli. Nisam licemer, i dalje Vam zameram što ste pristali na onu igru petnaestog marta, ali i mislim da su Vas smenili jer niste pristali na istu igru na Vidovdan. Bez obzira na sve to, mislim da je ovo ogroman gubitak za Srbijavoz, a i za sve nas, jer se videlo da je Vama stalo i da ste se trudili.
Takođe, ne očekujem i ne tražim od Vas da se pravdate ili objašnjavate svoje postupke niti bilo koje političke okolnosti, jer razumem da bi Vas to dovelo u neprijatnu situaciju. Takođe bih zamolio i ostale forumaše da imaju to u vidu i da ga ne dovodimo u neprijatnu situaciju škakljivim pitanjima.
Pozdrav i dobrodošli.
 
Прво, изненађује ме реченица "имам ја још доста питања. а нарочито коментара, али да будем фин за почетак :) директива с врха форума". Нисам знао да постоје "директиве са врха" на форумима. Свако има право да поставља питања о чему год жели, али од тога да ли су фина или не зависи да ли ће уследити одговор. Шалу на страну, немам проблем са тешким питањима, наравно ако знам одговор.

као што је @Delija рекао, ми старе куке се знамо и лично. а и директива се односи на моје понашање и мој језик, јер је врло оштар. нарочито према железничким предузећима. хвала на одговорима, а ја ћу издвојити пар неких коментара на Ваше одговоре

Лично мислим да је била грешка што нису узете шестоделне, али верујем да у то време нико није ни претпоставио колика ће бити тражња на линији Београд - Нови Сад.

по мени је то неозбиљно. искрено, ја бих ишао одмах на петоделне, или чак шестоделне, па Боже помози. и да не буде велика тражња између два највећа града у држави? и то још удаљена пола сата? заиста неозбиљна претпоставка

Због тога сам лично инсистирао да се оба Кинеска воза као и нове локомотиве узимају са уговорм о одржавању на најмање 10 година, а све како бисмо избегли македоснки и црногорски сценарио.

ово је заиста добар корак. свака част на инсистирању

Што се дизел бозова тиче, лично мислим да је само серија 711 и даље перспективна. То је релативно млад и прилично фобар воз, ако би се отклониле неке конструктувне мане. Пре свега овде мислим на чеона светла, Сакура систем управљања, лоша врата од тоалета. Али највише мислим на проблеме са хлађењем мотора. Посотјећи хладњак и интеркулер су потпуно недовољни за услове екплоатације на српским пругама (ниске брзине, растиње које се не третира итд).

ја мислим да је од старта била грешка што смо узели тај воз. у 21. веку узимати високоподни воз је, по мени, бесмислено. нисмо ми Русија са перонима од 1 метра, па да ти возови имају смисао

ато сам покренуо пројекат редизајнирања система за хлађење који је завршен у сарадњи немачког произвођача Mahle, Србијавоза и Машинског факултета БУ. Стављањем додатних хладњака на кров воза растерећује се постојећи хладњак за 70% и тиме воз може да ради нормално и на 50 степени приликом ниских брзина. Када ова серија уђе у редовну оправку и модернизацију, овим изменама биће добијен изузетно добар и поуздан воз.

чуо сам за то, и заиста бих волео да се што пре изврше те измене

С обзиром да их у флоти има 38 комада

има их толико? а колико је од тога оперативно?

Надам се да сам бар донекле успео да одговорим на нека питања.

ево још, а тиче се униформности и дизајна. да ли постоји књига графичких стандарда, и ако не, зашто? зашто имамо општу папазјанију колор шема. ето, споменули сте да имамо 9 различитих типова возила, и још више колор шема:

410: беле са црвено/плавим детаљима
412: ишаране графитима (о овоме да не говорим), у основи плаве
413: прва серија црвено-плаве, друга серија беле са црвено/плавим детаљима
441: црвене и црвене са неком плавом линијом
461: црвене
661: зелене
666: плаве
710: без коментара, оно је ужас
711: црвено-сиве

а и вагони су папазјанија боја. од оних депресивно сивих Z1 до ових што имитирају заставу. мислим, било је тако добрих колор шема у доба ЈЖ, да су требале неке од њих да се задрже. пример 1, пример 2, пример 3 и мој омиљени канаринац

друго питање. колико је остало уопште читавих вагона? и да ли је остао читав неки вагон ресторан?

и треће питање, да ли је уопште, икада, озбиљно размишљано о замени локомотива?
 
@Ivan Bulajic Pošto ste se bavili i strategijom, recite nam kakva je strategija sa spavaćim kolima za Beograd-Bar? Šta je od remonta planirano, šta se remontuje i da li se razmišljalo o kupovini novih spavaċih kola i zašto ne?
 
Nemoguce je u isto vreme se zalagati za projekat Beograd - Budimpesta a ne verovati u proizvod Beograd - Budimpesta u putnickom saobracaju. A upravo nabavka vozova iz Kine koji imaju samo 250 mesta je dokaz ove moje tvrdnje. Mislim da je malo ko svestan da je flagship proizvod barem 5 do 10 godina ogranicen kapacitetom ovih vozova, situacija je vec sada takva da bih savetovao da na ulazu u zgradu Srbijavoza obezbedjenje pita sve koji dolaze da ne rade slucajno u avio kompaniji, tacno ce doci neko iz Air Serbia i p****i ih sve iz zavisti, oni tamo izgibose sa matematikama oko kapaciteta razlicitih aviona, dok u Srbijavozu sve cool, imamo voz od 250 mesta na liniji koja bi imala zagusenja i sa 450-500 mesta u kompoziciji. Bice smesno ako Srbijavoz ne moze da proda kartu od Beograda, jer 300 studenata iz Baje i okoline pucketa prsticima u Kiskunhalasu (154 se zavrsava do kraja godine), kako u petak tako i u nedelju, nema vise smaranja od tri ipo sata izokola do Budimpeste. A ni 155 ka Kiskunfelegyhazi nije bas za zanemarivanje, linija kad krene krajem godine u fulu vozom, 40 minuta, ja bih dva puta razmislio ako sam na Keleti, da li da idem na Nyugati, izgubim 20 do 25 minuta u gradu, i direktno za Segedin ili da idem najbrzom prugom i novim vozovima do Kiskunhalasa, uhvatim IR, 40 minuta do ukrstanja sa Segedincem i jos 45 do Segedina. O situaciji da krenu neki veci radovi ka Segedinu, necu ni da pricam. A krenuce treci dan kad padne Orban, za Segedin "grad heroj" ;) ce da idu vozovi 250kmh.

Razlika od 250 do 350 mesta u vozu je najmanje 1000 eura izgubljene zarade po polasku. Svakom polasku.
 
као што је @Delija рекао, ми старе куке се знамо и лично. а и директива се односи на моје понашање и мој језик, јер је врло оштар. нарочито према железничким предузећима. хвала на одговорима, а ја ћу издвојити пар неких коментара на Ваше одговоре



по мени је то неозбиљно. искрено, ја бих ишао одмах на петоделне, или чак шестоделне, па Боже помози. и да не буде велика тражња између два највећа града у држави? и то још удаљена пола сата? заиста неозбиљна претпоставка



ово је заиста добар корак. свака част на инсистирању



ја мислим да је од старта била грешка што смо узели тај воз. у 21. веку узимати високоподни воз је, по мени, бесмислено. нисмо ми Русија са перонима од 1 метра, па да ти возови имају смисао



чуо сам за то, и заиста бих волео да се што пре изврше те измене



има их толико? а колико је од тога оперативно?



ево још, а тиче се униформности и дизајна. да ли постоји књига графичких стандарда, и ако не, зашто? зашто имамо општу папазјанију колор шема. ето, споменули сте да имамо 9 различитих типова возила, и још више колор шема:

410: беле са црвено/плавим детаљима
412: ишаране графитима (о овоме да не говорим), у основи плаве
413: прва серија црвено-плаве, друга серија беле са црвено/плавим детаљима
441: црвене и црвене са неком плавом линијом
461: црвене
661: зелене
666: плаве
710: без коментара, оно је ужас
711: црвено-сиве

а и вагони су папазјанија боја. од оних депресивно сивих Z1 до ових што имитирају заставу. мислим, било је тако добрих колор шема у доба ЈЖ, да су требале неке од њих да се задрже. пример 1, пример 2, пример 3 и мој омиљени канаринац

друго питање. колико је остало уопште читавих вагона? и да ли је остао читав неки вагон ресторан?

и треће питање, да ли је уопште, икада, озбиљно размишљано о замени локомотива?
Далеко од тога да сам експерт за возна средства, али не мислим да ће то бити лош воз кад се отклоне проблеми о којима сам причао. Прилично је комфоран, а биће и врло поуздан. Е сад, што се тиче висине пода, наравно да би било боље да је нископодни. Као и већина других одлука о набавци возних средстава, политика је пресудила око произвођача. Тада је циљ био боља сарадња са Русијом. У време док сам био тамо, оперативно је било око 18 до 22 комада. Али је од тог броја због непоузданости велика резерва а редукован број дат за ред вожње. Проблем је јако лоше одржавање и недостатак резервних делова све до пуштања пруге Београд - Нови Сад, након чега смо дуплирали издвајања за набавку резервних делова. На жалост до тада их је доста канибализовано. Међутим, реално је поптуно да се модернизују 25 комада, што би за Србију било довољно. Тада ба серија 710 могла у пензију, односно да се понуди околним железницама у закуп.
Што се изгледа возова тиче, лично сам био за то да се стара возна средства набављана пре серије 413 ремонтују у оригиналној колор шеми. Да се задржи њихова аутентичност. Од 413 подсерије 0 па на даље, пракса је била да приликом производње возова произвођач понуди 2-3 опције спољног и унутрашњег дизајна и да изаберемо једну од тих. Ако сте приметили, за 413 подсерију 100 смо чак питали грађане да гласају за коју су опцију. Књига стандарда постоји, али не третира возна средства већ логотипе и дигитални визуелни идентитет.
412 је немогуће решити. Постоји нека опсеија графитера са тим возовима. Преко 90% графитирања је на 412, срећом много мање на осталим серијама. Тако да смо увели правило да са свих осталих серија графити морају да се скину у року од 48ч од настанка, и то се ради. На 412 постоји толико слојева графита да је немогуће скинути их јер су се "испекли" на сунцу већ деценијама уназад и сада би морали да се фарбају. А то се баш не исплати.
 
@Ivan Bulajic Pošto ste se bavili i strategijom, recite nam kakva je strategija sa spavaćim kolima za Beograd-Bar? Šta je od remonta planirano, šta se remontuje i da li se razmišljalo o kupovini novih spavaċih kola i zašto ne?
Једноставно. Планирали смо тотални ремонт и модернизацију Z1 (20 ком плус 3 ресторана). Од вагона какви су данас, остао би само кош и обртна постоља. Све ново. Статички претварачи, климе, прозори, ентеријер... Такође смо договорили са ЕБРД набавку 12 нових спаваћих кола (42 милиона евра). Након тога је идеја била када се све то заврши и набави да проберемо од преосталих старих кола шта вреди ремонтовати. Тако бисмо завршили са 50ак кола у врло добром стању. Наравно, толики број није потребан за Црну Гору. Идеја је била да се наша кола такође иду преко Будимпеште ка западној Европи, а једног дана и преко Загреба и Љубљане за Трст и Венцију.
 
Nemoguce je u isto vreme se zalagati za projekat Beograd - Budimpesta a ne verovati u proizvod Beograd - Budimpesta u putnickom saobracaju. A upravo nabavka vozova iz Kine koji imaju samo 250 mesta je dokaz ove moje tvrdnje. Mislim da je malo ko svestan da je flagship proizvod barem 5 do 10 godina ogranicen kapacitetom ovih vozova, situacija je vec sada takva da bih savetovao da na ulazu u zgradu Srbijavoza obezbedjenje pita sve koji dolaze da ne rade slucajno u avio kompaniji, tacno ce doci neko iz Air Serbia i p****i ih sve iz zavisti, oni tamo izgibose sa matematikama oko kapaciteta razlicitih aviona, dok u Srbijavozu sve cool, imamo voz od 250 mesta na liniji koja bi imala zagusenja i sa 450-500 mesta u kompoziciji. Bice smesno ako Srbijavoz ne moze da proda kartu od Beograda, jer 300 studenata iz Baje i okoline pucketa prsticima u Kiskunhalasu (154 se zavrsava do kraja godine), kako u petak tako i u nedelju, nema vise smaranja od tri ipo sata izokola do Budimpeste. A ni 155 ka Kiskunfelegyhazi nije bas za zanemarivanje, linija kad krene krajem godine u fulu vozom, 40 minuta, ja bih dva puta razmislio ako sam na Keleti, da li da idem na Nyugati, izgubim 20 do 25 minuta u gradu, i direktno za Segedin ili da idem najbrzom prugom i novim vozovima do Kiskunhalasa, uhvatim IR, 40 minuta do ukrstanja sa Segedincem i jos 45 do Segedina. O situaciji da krenu neki veci radovi ka Segedinu, necu ni da pricam. A krenuce treci dan kad padne Orban, za Segedin "grad heroj" ;) ce da idu vozovi 250kmh.

Razlika od 250 do 350 mesta u vozu je najmanje 1000 eura izgubljene zarade po polasku. Svakom polasku.
Не заборавите да су били планирани синхрони у шпицу. То је 500 места.
 
Тако да смо увели правило да са свих осталих серија графити морају да се скину у року од 48ч од настанка, и то се ради.

Interesantno da je ovo dalo rezultata. Konkretno na 412 019 / 020 grafiti su bili skidani brzo, sada ređe kada ih dobije, naučili su se da će im rad biti brzo skinut i švrljaju sada grafite preko već nacrtanih na seriji 412.
Šteta što se ranije nije krenulo sa time, bilo bi više čistih garnitura.

Међутим, реално је поптуно да се модернизују 25 комада, што би за Србију било довољно. Тада ба серија 710 могла у пензију, односно да се понуди околним железницама у закуп.

Ima jedna caka sa 711 u odnosu na 710. Po Materijalu RV-a za seriju 711 je predviđeno 1minutno bavljenja na stajalištima, u odnosu na npr. 710 koji ima poluminutno. Mislim da je ovo uzrokovano radom vratiju na 711, odnosno da su ti parametri uzrokovali veće vreme bavljenja.
Sve u svemu, rezultat toga je da se po materijalu RV-a npr. između Zaječara i Niša vreme vožnje se produžava za 20tak minuta sa 711.
Ne znam da li je modernizacijom predviđeno nešto oko toga, bilo bi korisno.
 
Идеја је била да се наша кола такође иду преко Будимпеште ка западној Европи, а једног дана и преко Загреба и Љубљане за Трст и Венцију.

Tужно. Босна и Херцеговина, Македониja, Грчка, Бугарска, Турска и Румунија ни у плановима. А прошле деценије смо имали возове за Сарајево, Скопље, Солун, Софију, Истанбул и Букурешт. Притом је у Европи тренутно бум повратка даљинских возова.
 
Vrh