Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Ja se stvarno izvinjavam/ispričavam na dozi političke nekorektnosti koju sam dolio u kazan ove teme, ali, da, to što u Hrvatskoj ne žele ćirilicu, niti da imaju veze sa 'istokom' (bio sam ja i na svadbi u Dalmaciji gde svećenik reče 'Imamo i goste sa istoka'), pa i to što Srbe nazivaju 'Turcima', jeste upravo kultur-rasizam. I to je u tamośnjoj javnosti prisutno. I kod Krleže ima likova koji nas krste 'najcrnjim ciganima' - pošteno je od ovog velikana što ih nije izostavio. Naš nacional-šovinizam prema njima je drugog tipa, e, ali prema 'žvalavim Šiptarima' je slične provenijencije.

Nemojte baš toliko da se štrecate zbog očiglednih/očevidnih stvari.

I, da, bez toga bi pre bilo i žel(j)ezničke veze. Komercijalni interes nije veliki - ako ga uopšte/uopće ima - pa ako nema dobre volje... nema ni vozova/vlakova.
 
Naš nacional-šovinizam prema njima je drugog tipa, e, ali prema 'žvalavim Šiptarima' je slične provenijencije.

Са тим што Срби у Хр. нису чинили страшне злочине над Хрватима као Албанци у Старој Србији над Србима под османском окупацијом.

Иначе, слажем се да између Бг и Зг не постоји нарочита потреба за појачањем путничког саобраћаја, али за транзит робе пристојна пруга је потребна.
 
Hajde da kažemo da verovatno postoji potreba, da se to može i izračunati makar preko posrednih efekata, ali da nedostaje... motivacija.
 
@SunnyBoy

Vi ste sada uporedili hleb. Čak i u našem fatalističkom društvu, gde su bez otpora izvršili genocid nad provincijom ukidanjem Ćire i bočnih pruga 1960-tih, 1970-tih, pa i srca železničkog sistema 2018. hleb je tema čijim nepažljivim diranjem može da se izgubi vlast. čak pokrene revolucija, građanski rat. U Pragu su imali pre 20 godina "naprednu" ideju da ukinu Masarikovi nadraži, ćeonu železničku stanicu u centru. I građani su se suprotstavili i pored činjenice da se sa tom stanicom gubi objedinjavanje svega na jednom mestu. Ovde kažu "ćoravu, nefunkcionalnu". A grubo da kažem trećina milionskih gradova Evrope ih ima, pri čemu im ne pada na pamet da ih ukine (sem kada ih na istom mestu menja podzemnim prolaznim mega projektom).

Srbija je jedna od retkih zemalja Evrope u kojima se železnica ne smatra institucijom, nasušnim proizvodom poput hleba. Železnica je nešto preveliko, previše strateško i preskupo u bruto vrednosti da bi se moglo odlučivati bez visoke politike, čak i međunarodne. Recimo, dobar ili loš red vožnje u Zrenjaninu nije međunarodni već regionalni problem, a nacionalni u smislu finansiranja i funkcije cilja, strategije. Ako je vama kao običnom građaninu stalo do određenog kvaliteta u vašem rodnom Zrenjaninu, to možete jedino preko građansko-političkog uticaja. Pod 0, sami glasajte protiv naprednih Dahija, i ubedite sve u vašem okruženju u isto. Pre 6-7 godina je rađen srednji opravak koloseka, dodat drugi kolosek od Beograda do Pančeva 2017, kupljeno 39 novih dizelmotornih vozova. Vaše pare su potrošene, i da su hteli, sve vreme radova bi imali bar 3 para vozova dnevno Beograd-Zrenjanin, i jedno 2 para vozova Beograd - Novi Sad preko Titela. Tada je izgovor bilo preusmeravanje teretnih vozova, a tog izgovora u zoni Mađarskog lobija (severnobanatski, severnobački okrug) nije bilo. Za SNS vi u Zrenjaninu ste "gore Us**še od Us**ša" za njih. Sa Hrvatima "Us**šama" se vode bar neki neuspešni pregovori, ima za šta da se okrivi druga strana kao izgovor, a za Zrenjanin?

Da, mogući su i drugi uticaji tipa peticije, pritisak preko lokalnih medija, pokušaj da se kroz sistem "konstruktivne kritike" provuče u režimske medije, dopisi ovome, onome... Ali ako je vama najveći problem da li je ili nije Beograd Dunav, koji je za razliku od Prokopa u širem centru, i sa dobrom vezom sa GSP, vi ste srećan čovek.
 
Na zalost, Hrvati su za razliku od nas u stanju da organizuju drzavu.
 
@Karlo del Ponte
I opet da ponovim.
Mene kao krajnjeg korisnika zeleznice ne interesuju sve te price, prebacivanje odgovornosti i opravdanja.
Mene samo interesuje da li postoji ili ne postoji red voznje koji mi odgovara. To je sve, osim cene, sto me interesuje i ono po cemu cu odluciti da li koristiti zeleznicu. Od toga zavisi da li cu je koristiti ili ne.
 
@Karlo del Ponte
I opet da ponovim.
Mene kao krajnjeg korisnika zeleznice ne interesuju sve te price, prebacivanje odgovornosti i opravdanja.
Mene samo interesuje da li postoji ili ne postoji red voznje koji mi odgovara. To je sve, osim cene, sto me interesuje i ono po cemu cu odluciti da li koristiti zeleznicu. Od toga zavisi da li cu je koristiti ili ne.
Potpuno legitimano mišljenje, ali je dosta površinski. Tipa, oću da u supermarketu imam sve i to jeftino, a ne zanime me da li je barel nafte 150 dolara, da li je blokiran Suecki kanal itd. Za sve postoji razlog što se dešava. Železnička usluga u putničkom saobraćaju nije dobra iz XY razloga, a poenta ovog foruma je da sagledamo sve razloge i ponudimo rešenje kako da otklonimo barijere za bolju uslugu. Opet kažem samo traženje bolje usluge je legitimno, ali ne doprinosi rešavanju problema jer opet mora neko da sedne i prodiskutuje ko kako i šta koči bolju uslugu.
 
Nazkvi to povrsno, ali tako funkcionise.
Da ne big dalje davio temu, stvr je u tome da li ljudi imaju alternativu i da li proizvod upotrebljiv.
Tupac ce uzeti ono sto mu odgovara. Mozda proizvodi u samousluzi imaju visok kvalitet, mozda cena jeste oprqvdana, ali kupac ipak narucuje sa Temu.
 
Ево предлога реда вожње Панчево - Београд - Шид, са 4 гарнитуре колико се сада користи на овом правцу.

Ред вожње возова Земун - Вршац и за Шид је преписан из постојећег, убачен како би се представила интегрисана услуга. Систем подразумева следеће:
- Више машиновођа, зато што две "Панчевачке" композиције сада имају само по 6 сати рада дневно.
- По скраћеном тендеру и хитном поступку се спушта перон у станици Панчевачки мост.
- За Београд-Панчево се уводе релацијске карте по цени 150 динара појединачна, 250 повратна, 1000 динара недељна. Појединачна карта у возу 250 динара, минимум по два кондуктера + комунална полиција повремено.
- Такт приближно 1 сат.
- Један полазак са гарнитуром 3 је "вампир" у глуво доба, након ноћног одржавања.
Стајања:
--Панчево Војловица
- Панчево стрелиште
- Панчево варош
- Панчево главна
- Панчевачки мост
- Карађорђев парк
- Прокоп
- Нови Београд
- Тошин бунар
- Земун
- Нова Пазова
- Стара Пазова
- Голубинци
- Путинци
- Краљевци
- Рума
- Сремска Митровица
- Мартинци
- Кукујевци
-Ердевик
- Шид

Гарнитура 1Гарнитура 2Гарнитура 3ВршацГарнитура 4Гарнитура 2ВршацГарнитура 1Вршац
Шид5:006:209:30
Рума5:356:5510:05
Стара ПазоваЗемунЗемун6:00Земун7:20ЗемунЗемун10:30Земун
Карађ.парк4:355:356:357:057:559:0510:0511:0511:35
Панч.мост4:425:426:427:128:029:1210:1211:1211:42
Панч.главна5:006:007:007:308:209:3010:3011:3012:00
Панч.Војловица5:106:107:108:309:4011:40
Гарнитура 4Гарнитура 3Гарнитура 4ВршацГарнитура 2Гарнитура 4ВршацГарнитура 1Гарнитура 4
Шид11:3013:5016:00
Рума12:0514:1516:35
Стара Пазова Земун12:30ЗемунЗемун14:50ПрокопЗемун17:00Земун
Карађ.парк12:0513:0514:2515:0515:2516:2516:4517:3518:45
Панч.мост12:1213:1214:3215:1215:3216:3216:5217:4218:52
Панч.главна12:3013:3014:5015:3015:5016:5017:1018:0019:10
Панч.Војловица12:4013:4015:0016:0017:0018:1019:20
Гарнитура 3ВршацГарнитура 1Гарнитура 2
Шид18:0020:40
Рума18:3521:15
Стара Пазова19:00ЗемунЗемун21:40
Карађ.парк19:3519:5020:5022:15
Панч.мост19:4219:5720:5722:22
Панч.главна20:0020:1521:1522:40
Панч.Војловица20:1021:2522:50

Смер ка Шиду:

Гарнитура 1Гарнитура 2ВршацГарнитура 3Гарнитура 4Гарнитура 2ВршацГарнитура 1Гарнитура 4
Панч.Војловица5:406:407:409:0010:0012:1013:00
Панч.главна5:506:507:107:509:1010:1010:2512:2013:10
Панч.мост6:087:087:288:089:2810:2810:4312:3813:28
Карађ.парк6:157:157:358:159:3510:3510:5012:4513:35
Стара Пазова6:50ЗемунЗемун8:50Земун11:10Земун13:20Земун
Рума7:159:1511:3513:45
Шид8:4510:4513:0515:15
ВршацГарнитура 3ВршацГарнитура 4Гарнитура 2Гарнитура 4ВршацГарнитура 1Гарнитура 4
Панч.Војловица14:1015:3016:3017:2018:4019:40
Панч.главна13:2514:2015:2515:4016:4017:3018:4018:5019:50
Панч.мост13:4314:3815:4315:5816:5817:4818:5819:0820:08
Карађ.парк13:5014:4515:5016:0517:0517:5519:0519:1520:15
Стара ПазоваЗемун15:20ЗемунПрокоп17:40ЗемунЗемун20:50
Рума15:4518:0521:15
Шид17:1519:3522:45
Гарнитура 3ВршацГарнитура 1Гарнитура 2
Панч.Војловица20:4021:5023:10
Панч.главна20:5021:4022:0023:20
Панч.мост21:0821:5822:1823:38
Карађ.парк21:1522:0522:2523:45
Стара Пазова3емунЗемунЗемунЗемун
Рума
Шид
 
не ваља, мора да се стаје на Вуку. боље је по хитном поступку радити пероне на Вуку него на Панчевцу
 
не ваља, мора да се стаје на Вуку. боље је по хитном поступку радити пероне на Вуку него на Панчевцу
И ти и ја знамо да то не може брзо да се уради, али ово што сам ја навео заиста може у року од 6 месеци и са скромним буџетом. Предност у старту су:
- Панчевачки воз цео дан.
- Веза из Панчева са Карађорђевим парком, Прокопом и Новим Београдом брзо и непосредно. Не треба посебно да наглашавам значај ових локација.
- Веза Срема са Карађорђевим парком, Панчевачким мостом.
- Постављање система на ниво у коме се повећава политички притисак да се нешто више предузме по питању и возова за Панчево, по питању реконструкције Вуковог споменика, Карађорђевог парка (два излаза, дужи перони), и набавке возова.

Од поменуте 4 композиције, највише полазака за Панчево има композиција 4. Ако би се само један 412-416 за Младеновац помењао са 413-417 Стедлером, тада имамо 11/22, односно половину полазака који стају у Вуковом споменику.
 
IMG-20241117-000225164-ark.jpg

IMG20241116235828.jpg
 
Tačno sam znao da će ovo da zapuste, niti tačnih informacija, ne prikazuje kašnjenja, niti otkazivanja. Mnogo jr velika filozofija da se ovo prespoji sa ŽIS-om.
Jedva čekam promenu reda vožnje kontam da će zaboraviti ovo da promene. 😀😆

Pogledajte prilog 219596
Kad bi barem javno dali te podatke, možda bi se i nešto korisno dalo napraviti sa njima :D

Ovako su svi koji žele bilo šta napraviti prvo osuđeni na to da scrapeuju online red vožnje (za svaki dan pojedinačno), pa tek onda da nešto prave.
 
И ти и ја знамо да то не може брзо да се уради, али ово што сам ја навео заиста може у року од 6 месеци и са скромним буџетом. Предност у старту су:
- Панчевачки воз цео дан.
- Веза из Панчева са Карађорђевим парком, Прокопом и Новим Београдом брзо и непосредно. Не треба посебно да наглашавам значај ових локација.
- Веза Срема са Карађорђевим парком, Панчевачким мостом.
- Постављање система на ниво у коме се повећава политички притисак да се нешто више предузме по питању и возова за Панчево, по питању реконструкције Вуковог споменика, Карађорђевог парка (два излаза, дужи перони), и набавке возова.

Од поменуте 4 композиције, највише полазака за Панчево има композиција 4. Ако би се само један 412-416 за Младеновац помењао са 413-417 Стедлером, тада имамо 11/22, односно половину полазака који стају у Вуковом споменику.

онда нека прескаче Панчевачки мост. чему стајање тамо, када је боља опција свакако Карађорђев парк. ако ће да се ради спуштање перона, онда да се ради поштено и комплетно, а не само половично
 
Železnica kao da želi da otera i ovo malo putnika što ima van brze pruge. A i za brzu su zasrali opasno.

Rodjaka prvi put u Zemunu, kupuje kartu i na šalteru joj greškom kažu pogrešan kolosek. Propusti voz. Na šalteru se izvinjavaju,njihova greška....
Sledeći voz za 4 sata, brzi. Kupuje kartu za brzi sa rezervacijom. Na ulazu joj kondukter govori da rezervacije nema. Opet ista radnica, izvinjava se nije lepo čula.

Stigli do prokopa, pokvario se jedan vagon, čekaju preko sat vremena da dovuku zamenski. Zamenski nema ni struje ni grejanja, tako nastavljaju put.

Topla priča SrbijaVoza....
 
Vrh