Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Osvrnuo sam se na snimak. Tamo je voz avantura svoje vrste. Stigne na vreme koje nije ni malo sjajno, 25h od Moskve do Rostova. To mi je najduza vožnja ikada.

Stajao je svuda. A u svakom manjem mestu prodavci koječega ulaze. Od moroženoa u torbi koja čuva temperaturu, preko faširanih šnicli i pirea u providnim zavezanim kesama, u domaćoj radinosti, do sveže ispečene ribe.

Tom jednom kofom punom pečene ribe sam bio slučajno zamazan uljem po odeći, kako sam sedeo do prozora pored glavnog prolaza. I nista nikom. Dešava se.

Ali nisam se iščuđavao mirisima i prizorima. Sve je bila avantura.

Namerno sam uzeo najnižu klasu i najsporiji voz baš da iskusim.

Tako sam i od Pitera do Moskve, dosta brže, 6 sati, ponovo plackart al bez ovih dogodovština. Zanimljiv mi je taj kolektivni duh plackarta, kao da sam u nekoj pokretnoj kasarni samo su tu i žene i mladi i stariji... i svi se skidaju u gaće pred spavanje. Kulturološki jeste šok al više je wow 😯 nego 🥴

Neki bi zagradili posteljinama i peškirima svoj deo gde su boravili kao jedna porodica recimo, improvizovali kupe.

Dakle na video sam se osvrnuo. Red vožnje je poštovan.
 
@Noki Super post!

Sa druge strane, Srbija - vikend - СОКО...
Malo je off lokacija, šeta po atarima okolnih sela, ali brzina je OK...

viber_image_2024-10-28_15-21-19-595.jpg
 
Stigne na vreme koje nije ni malo sjajno, 25h od Moskve do Rostova.

Хехе, 25 сати је ништа, имао сам бар 10 дужих вожњи. Али искључиво 2. класа. Плацкартом сам најдуже ишао од Одесе до Москве, исто најспоријим и најјефтинијим возом, 27 сати (наравно у минут на време стигао). После тога само купе, 2. класа. Свакако има возова из Москве до Ростова, па можеш да бираш који ћеш, да ти време буде сјајно - али све кошта. Код њих је ценовна политика као у авио саобраћају.
 
Šta se dešava sa hemijskim vozom pruge zarasle nikad gore
Не знам шта би с њим, ал знам да су нам пруге практично шуме, на сателиту кроз Војводину тачно видиш где је пруга јер око ње имаш по 10 метара обале с обе стране. Ја мислим да је то обавеза инфре да чисти.
 
Хехе, 25 сати је ништа, имао сам бар 10 дужих вожњи. Али искључиво 2. класа. Плацкартом сам најдуже ишао од Одесе до Москве, исто најспоријим и најјефтинијим возом, 27 сати (наравно у минут на време стигао). После тога само купе, 2. класа. Свакако има возова из Москве до Ростова, па можеш да бираш који ћеш, да ти време буде сјајно - али све кошта. Код њих је ценовна политика као у авио саобраћају.

Ako želimo ozbiljnu železnicu to mora i kod nas postojati, najbrži i najudobniji voz mora biti najskuplji.
 
Svi vozovi su skraćeni do Petrovaradina, treba uvesti neki shuttle ili makar pojačati trenutne linije kroz Preradovićevu. (ako uopšte JGSPNS ima kapaciteta za to)
Ovaj haos se neće verovatno rešiti skoro, mora se delati, a tiće se svih nas u Beogradu, jer će biti i pojačan saobraćaj u Gradu, barem malo.

Činimi se da ima dosta mesta za neki privremeno prošireni parking kod stanice.
 
Svi vozovi su skraćeni do Petrovaradina, treba uvesti neki shuttle ili makar pojačati trenutne linije kroz Preradovićevu. (ako uopšte JGSPNS ima kapaciteta za to)
Ovaj haos se neće verovatno rešiti skoro, mora se delati, a tiće se svih nas u Beogradu, jer će biti i pojačan saobraćaj u Gradu, barem malo.

Činimi se da ima dosta mesta za neki privremeno prošireni parking kod stanice.
Neka otvore i stajalište kod kod ranžirne stanice u NS-u.
 
Svi vozovi su skraćeni do Petrovaradina, treba uvesti neki shuttle ili makar pojačati trenutne linije kroz Preradovićevu. (ako uopšte JGSPNS ima kapaciteta za to)
Ovaj haos se neće verovatno rešiti skoro, mora se delati, a tiće se svih nas u Beogradu, jer će biti i pojačan saobraćaj u Gradu, barem malo.

Činimi se da ima dosta mesta za neki privremeno prošireni parking kod stanice.
Shuttle je uveden bez ikakve objave niti na sajtu Srbija Voza niti GSP-a. Bus ide do SNP-a, a GSP naplaćuje karte – kanda rešili da malo profitiraju na nesreći
 
Vrlo zanimljivo. Da li je to JGSP uveo na svoju ruku ili u dogovoru sa SV?
Ne znam, samo prenosim šta sam čuo od putnice koja je danas išla tim busom. Na busu samo píše JGSP Novi Sad.

Ono što sam još čuo je da SV više ne naplaćuje 500 dinara za kupovinu karte u vozu, već tipa 120 (pretpostavljam po tarifi od ranije?)
 
Shuttle je uveden bez ikakve objave niti na sajtu Srbija Voza niti GSP-a. Bus ide do SNP-a, a GSP naplaćuje karte – kanda rešili da malo profitiraju na nesreći
Ja se danas vozio shuttle-om, niko od nas nije platio kartu, nit je vozač tražio. Redovne markice se ne mogu očitati na validatoru na kojem samo piše "garaža", mada su se neki žalili da je skidalo novac sa onih e-novčanika. A i ne staje ni na jednom redovnom stajalištu, a uz to ne može ni do glavne ŽS pošto je potkovica i dalje zatvorena za autobuse koliko vidim, zato završava do SNP-a.

U svakom slučaju ovo je neodrživo rešenje, pogotovo kad krene radna nedelja. Iako su vozovi osetno prazniji i dalje je ekstremna gužva kad voz dođe na stanicu, putnička vozila ne mogu ni sama da prođu kroz tu usku površinu i "kružni tok", a pogotovo ne kad krene shuttle Ikarbus da se okreće na tom platou.

Problem je što ni glavnu stanicu nije moguće otvoriti, čak ni delom - izgleda da je i Infra svesna da ta zgrada ima ozbiljan potencijal da se pretvori u prah i pepeo (zajedno sa bilo kim ko se nađe u njoj) inače bi odmah smislili bilo kakvo frankenštajn rešenje - ovo ne vodi ničemu.
 
Nemaju dovoljno mozga ni da otvore pothodnik?
Slikao sam pothodnik na NS stanici.. ne znam što je zatvoren, tu obično bajsem najlakše izaći...

Inače nisam primetio nijednu kantu na samoj stanici, samo ispred na peronima...

Ne idu sinhroni iz NS ni u 16.30, ni u 17.30. Gužva je, stoji se i nisu rešili problem krađe kablova, čak je i soko dva puta poptuno stao danas kod St Pazove i mileo nekih 10-15 km u tom delu.

Pogledajte prilog 212741
Pogledajte prilog 212738Pogledajte prilog 212742Pogledajte prilog 212737Pogledajte prilog 212739Pogledajte prilog 212740
Pogledajte prilog 212743
 
Ма на шта личи то. Као да ми ставимо оне наше пластичне столице у возу.
 
Очигледно је неки кутак помоћни (свакако не места која долазе уз карту). Лично сам путовао тим возом ово лето и могу да кажем да сам пријатно изненађен. Иако су кола била стара бар 60 година, била су изузетно удобна и чиста. На релацији на којој сам ја путовао (Копенхаген-Берлин) је била доста слаба попуњеност па си могао да се рашириш. Добра ствар је што нема заустављања од предграђа Копенхагена до Хамбурга, па си сигуран да те нико неће дизати са седишта.
 
Danas sam poslao email madjarskim zeleznicama, pojedinim političarima koji su vezani za liniju Segedin - Subotica, ali i Srbijavozu ako je taj email legitiman uopšte koji sam pronašao, na temu nacrta reda vožnje i predloga da se trosatni takt proširi na čitav dan uvodeći kasni prepodnevni polazak barem vikendom, praznicima i sličnim danima. Pokrepljeno sa masom chatgpt generisanih razloga na osnovu realne situacije. Iskreno me zanima da li će iko išta odgovoriti, bar u kontekstu pročitano.
 
Svi vozovi su skraćeni do Petrovaradina, treba uvesti neki shuttle ili makar pojačati trenutne linije kroz Preradovićevu. (ako uopšte JGSPNS ima kapaciteta za to)
Ovaj haos se neće verovatno rešiti skoro, mora se delati, a tiće se svih nas u Beogradu, jer će biti i pojačan saobraćaj u Gradu, barem malo.

Činimi se da ima dosta mesta za neki privremeno prošireni parking kod stanice.
Staje li i SOKO na Petrovaradinu?
 
Ja se danas vozio shuttle-om, niko od nas nije platio kartu, nit je vozač tražio. Redovne markice se ne mogu očitati na validatoru na kojem samo piše "garaža", mada su se neki žalili da je skidalo novac sa onih e-novčanika. A i ne staje ni na jednom redovnom stajalištu, a uz to ne može ni do glavne ŽS pošto je potkovica i dalje zatvorena za autobuse koliko vidim, zato završava do SNP-a.
Од јуче је бесплатно. Ево обавештења са сајта ЈГСП-а (http://www.gspns.rs/aktuelno):
Бесплатан ванредни превоз на релацији Железничка станица Петроварадин-Центар града – Железничка станица Петроварадин

05.11.2024
3090.jpg
Због преусмеравања железничког саобраћаја са Железничке станице Нови Сад на станицу у Петроварадину од данас, 05.11.2024. године, до даљњег се уводе ванредни, директни поласци аутобуса са редовног аутобуског стајалишта „Петроварадин-Железничка станица“ у Прерадовићевој улици до терминала у Шафариковој улици у центру и обрнуто. Аутобуси из Петроварадина до центра саобраћају до стајалишта код СНП-а, а из центра до Петроварадина са полазног стајалишта линије 12 у Шафариковој улици.
Дуж целе трасе ванредни поласци у оба смера саобраћају директно, не користећи остала стајалишта.
У складу са уговором са „Србијавозом“, на наведеној релацији превоз је БЕСПЛАТАН.
Подсећамо путнике, који долазе и одлазе са Железничке станице у Петроварадину, да имају могућност коришћења редовних полазака на линијама 3, 9, 60, 61, 62 и 63 са редовног стајалишта „Петроварадин-Железничка станица“ у Прерадовићевој улици.
Саобраћање аутобуса на ванредном превозу, који ће бити испомоћ наведеним редовним линијама, почиње данас поласком из центра у 13:30 часова.
Мапу измена погледајте ОВДЕ
Ред вожње:
Поласци из Петроварадина Поласци за Петроварадин
05:45 06:00
06:10 06:25
06:45 07:00
07:10 07:25
07:45 08:00
08:10 08:25
08:45 09:00
09:40 09:55
10:05 10:20
10:40 10:55
11:15 11:30
11:40 11:55
12:35 12:50
13:15 13:30
13:40 13:55
14:15 14:30
14:40 14:55
15:40 15:55
16:15 16:30
16:40 16:55
17:15 17:30
17:40 17:55
18:20 18:35
18:40 18:55
19:15 19:30
19:40 19:55
20:15 20:30
20:30 20:45
20:40 20:55
21:50 22:05
23:30 23:45
00:30 00:45

Нема везе што је потковица затворена. Приградски аутобуси крећу са околних стајалишта, тако може и ова привремена линија.
Времена полазака из центра ка Петроварадину уопште нису усклађена са поласцима возова, само су додали 15 минута на време поласка из Петроварадина.

Nemaju dovoljno mozga ni da otvore pothodnik?
Претпостављам да није то већ нешто друго.
Прво, изгледа да није издата употребна дозвола, макар по подацима са ЦЕОП-а. Тачније, грађевинска и употребна дозвола се издају за целу пругу Нови Сад - Суботица, што укључује и станицу, потходнике и станичну зграду у Новом Саду. Закон предвиђа и фазну изградњу, али не знам зашто нису искористили ту могућност. Сад када се тргедија десила, гледаће се сваки папир.
Друго, потходник је део крила А, који је одмах уз крило Б, где је и надстрешница. Сад су и превише опрезни тако не желе да се залећу и надајмо се да ће коначно прегледати целу конструкцију и проценити њено стање.
Треће, нисам сигуран да су људи психички спремни да користе станицу. Ја сам прошао испод надстрешнице дан пре трагедије и није ми нимало свеједно.
 
Danas sam poslao email madjarskim zeleznicama, pojedinim političarima koji su vezani za liniju Segedin - Subotica, ali i Srbijavozu ako je taj email legitiman uopšte koji sam pronašao, na temu nacrta reda vožnje i predloga da se trosatni takt proširi na čitav dan uvodeći kasni prepodnevni polazak barem vikendom, praznicima i sličnim danima. Pokrepljeno sa masom chatgpt generisanih razloga na osnovu realne situacije. Iskreno me zanima da li će iko išta odgovoriti, bar u kontekstu pročitano.
Paaa nisam očekivao da će mi u 1:10 poslati mejl iz MÁV-a od prave osobe (čitaju taj mejl jer tamo idu i reklamacije koje odmah obrađuju) da su prosledili mejl dalje nadležnom sektoru, tako da iskreno kul.
 
Vrh