Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Mi smo u miru 25 godina, više nego dovoljno vremena da železnice budu nekako OK. Nije do stranih faktora.
Nije naravno to opravdanje za nerad, ali uvek treba imati na umu da se od devedesetih do danas njihov pritisak ne smanjuje.
Toliko su devastirali ovu zemlju podrivanjem međunacionalne mržnje, podrškom terorizma, sankcijama i ratovima, a kada se na to doda činjenica da mi nismo čuvali i razvijali svoja preduzeća i svoju mašinsku industriju, onda nimalo nije iznenađujuće što smo na ovom nivou razvoja železnice.

@dveipola Da nije bilo raspada zemlje, Makedonija bi bila daleko naprednija nego što je danas, a Slovenija za njih ne bi bila neka misaona imenica, verujem da bismo danas bili u rangu Austrije po pitanju železnice, a i mnogo čega drugog.
 
Nije naravno to opravdanje za nerad, ali uvek treba imati na umu da se od devedesetih do danas njihov pritisak ne smanjuje.
Toliko su devastirali ovu zemlju podrivanjem međunacionalne mržnje, podrškom terorizma, sankcijama i ratovima, a kada se na to doda činjenica da mi nismo čuvali i razvijali svoja preduzeća i svoju mašinsku industriju, onda nimalo nije iznenađujuće što smo na ovom nivou razvoja železnice.

@dveipola Da nije bilo raspada zemlje, Makedonija bi bila daleko naprednija nego što je danas, a Slovenija za njih ne bi bila neka misaona imenica, verujem da bismo danas bili u rangu Austrije po pitanju železnice, a i mnogo čega drugog.

U kojoj ti bajci živiš? Kakva Austrija bokte? Železnica u SFRJ je bila daleko iza Čehoslovačke. Po razvijenosti i kvalitetu železničke mreže, dostupnosti železnice građanima i privredi, a naročito po železničkoj industriji. O Austriji da ne pričam. Ta SFRJ ni na glavnom koridoru "Bratstva i jedinstva" od Karavanki do Đevđelije nije uspela da kompletira dvokolosečnu prugu. Ne postoji nikakav osnov za tvoju tvrdnju.
 
U kojoj ti bajci živiš? Kakva Austrija bokte? Železnica u SFRJ je bila daleko iza Čehoslovačke. Po razvijenosti i kvalitetu železničke mreže, dostupnosti železnice građanima i privredi, a naročito po železničkoj industriji. O Austriji da ne pričam. Ta SFRJ ni na glavnom koridoru "Bratstva i jedinstva" od Karavanki do Đevđelije nije uspela da kompletira dvokolosečnu prugu. Ne postoji nikakav osnov za tvoju tvrdnju.
Nije zbog osobitosti svog uređenja i specifičnog načina vođenja politike... tokom devedesetih bi svakako došlo do novih shvatanja i period od sredine devedesetih, kao i početak ovog veka bi bio preporod za Jugoslaviju...
Nemački stručnjak da danas postoji Jugoslavija ne bi pisao o ,,beznadežno slučaju''.

Šta tačno tebe upućuje da Jugoslavija bez rata, dakle za više od tri decenije ne bi uspela da modernizuje svoju mrežu na veoma visok nivo?
To je država koja je mogla u potpunosti da se sama osloni na svoj građevinski sektor, i koja je mogla u velikoj meri, ako ne čak i u potpunosti, da se osloni na svoju industriju po pitanju opremanja železnice neophodnim viznim sredstvima.
 
Pre dva dana sam na Novom Beogradu bio u radno vreme blagajne, ima da se radi jos 2 sata, da kupim ovu godisnju kartu za 30% popusta. Ne moze, jeste vi dosli gde treba, ali je koleginica zavrsila smenu i sastavila mesecni izvestaj i sad vise ne mozemo da vam prodamo kartu na drugim salterima. Onda su zvali kontrolorku, kaze gospodja, dodjite prvim sledecim vozom do Prokopa, ovde rade salteri.

Bio sam pod utiskom da se ovde prica o zeleznici danas i zeleznici sutra, j.bi ga, i ja idem u proslost, istina, dva dana, ali ne mogu da verujem da pricate o necemu sto je bilo pre 40 ili 25 hodina, a ovamo ne mozes da kupis kartu jer je neko resio da sebi malo olaksa radne obaveze. Oni koji su radili pre 30 godina vise nisu pretnja razvoju putnickog zeleznickog saobracaja u Srbiji, zasto je to onda tema? A pretnje ima, to je isti dziberski mentalitet u kome nema trunke svesti da se postuju prava potrosaca i da se ne bruka firma. Ono tamo, to je zombi ekipa koja ceka da jednog dana ode u penziju i umre, bas tim redom, j..be im se za firmu u kojoj rade.
 
@btw Železnica u Jugoslaviji je bila opšteprihvaćen element u društvu, narod je koristio voz, to što se danas taj sistem shvata olako i površno, pa i u samim firmama gde, kako sam kažeš, zaposleni određuju radno vreme, da nije bilo nekih stvari pre trideset godina velika je verovatnoća da bi železnica bila mnogo efikasnija i zaposleni bi, naročito u drugoj po važnosti stanici u glavnom gradu, bili n ausluzi putnicima u naznačenom radnom vremenu.
 
@btw Železnica u Jugoslaviji je bila opšteprihvaćen element u društvu, narod je koristio voz, to što se danas taj sistem shvata olako i površno, pa i u samim firmama gde, kako sam kažeš, zaposleni određuju radno vreme, da nije bilo nekih stvari pre trideset godina velika je verovatnoća da bi železnica bila mnogo efikasnija i zaposleni bi, naročito u drugoj po važnosti stanici u glavnom gradu, bili n ausluzi putnicima u naznačenom radnom vremenu.
Slazem se sa tvojom tezom, ali ne vidim poentu da sada pricamo i ubedjujemo se dok neko, recimo ja, ne kazem da je kroz stanicu Vinkovci krajem '80 prolazilo 50 hiljada putnika dnevno, skoro svi na pravcu Beograd - Zagreb, a da podaci iz 2019. stanica Wien Hbf je imala 123 hiljada a Salzburg Hbf 28 hiljada putnika i onda zavrsimo sa pricom da li bi nasa zeleznica bila razvijena kao austrijska, a zapravo je ne zavrsimo, jer ako je pojam razvbijenosti da li imamo mrezu pruga, onda ok, ali ako se misli na kvalitet usluge i poslovanje, onda znamo da smo ga ugasili i da se u bahatosti i odsustvu elementarne kulture poslovanja. Zato sam hteo da "zavrsim mesecni izvestaj" pre ponoci i da batalimo sa ŠBBKBB kad radnici koji direktno rade sa putnicima nemaju ni najmanji grc na licu dok me ometaju da kupim kartu na nacin i u vreme koje je u skladu sa uslovima koje je neko u poslovodstvu, pretpostavljam, marketingu, mislio da sve resava. Ne resava, ovakvi radnici bi dobili otkaz samo tako u bilo kojoj normalnijoj zemlji.
 
ne kazem da je kroz stanicu Vinkovci krajem '80 prolazilo 50 hiljada putnika dnevno,
Bilo je dosta putanika, ali ne treba preterivati. Mada, koliko god to zvuči veliki broj, samo uzmi u obzir da sada na drumskom koridoru X ima dana sa preko 100.000 vozila/dan, što je sigurno bar 200.000 ljudi.
 
Bilo je dosta putanika, ali ne treba preterivati. Mada, koliko god to zvuči veliki broj, samo uzmi u obzir da sada na drumskom koridoru X ima dana sa preko 100.000 vozila/dan, što je sigurno bar 200.000 ljudi.
Imas neki drugi podatak, u smislu broja, ne opisno? Prema podacima iz medija, bilo je 50000 putnika dnevno, radilo je 3000 ljudi u stanici Vinkovci, a oko 3500 sa onima koji su radili na stanicama sa podrucja Vinkovci.
 
Red vožnje. 50.000 je malo iznad potpuno popunjenih kapaciteta svih vozova koji su tu prolazili.
Prolazio sam kroz Vinkovce više puta godišnje tih osamdesetih, pa se i sećam. Mada, većina tih putnika nije ni silazila tu.
 
Red vožnje. 50.000 je malo iznad potpuno popunjenih kapaciteta svih vozova koji su tu prolazili.
Prolazio sam kroz Vinkovce više puta godišnje tih osamdesetih, pa se i sećam. Mada, većina tih putnika nije ni silazila tu.
OK, znaci, nemas podatak o broju putnika nego znas red voznje. U svakom slucaju, to nije poenta, ni da je bilo 10 hiljada ni da je bilo 100 hiljada dnevno pre 35 godina, kroz tu jednu ili kroz jos 20 drugih jugoslovenskih stanica, to nikakve veze nema sa srpskom zeleznicom danas, moj komentar je cak vise bio o problemu srpske zeleznice sutra, jer kao i u zivom bicu, paraziti i sistemske bolesti poslovne organizacije se ne lece na jedno pucanje prstima vec treba puno volje, discipline i vere u pozitivan ishod.
 
Niko nema tačan podatak. Železnice su tada fankcionisale malo drugačije.
Kupovao si kartu za relaciju a ne za polazak. Dosta ljudi se i švercovalo.

Mislim "ta duvna prošla vremena"
Nisu. Sedamdesete i osamdesete onako, a devedesetih je počeo totalni raspad koji i dalje traje.
 
Niko nema tačan podatak. Železnice su tada fankcionisale malo drugačije.
Kupovao si kartu za relaciju a ne za polazak. Dosta ljudi se i švercovalo.

Mislim "ta duvna prošla vremena"
Nisu. Sedamdesete i osamdesete onako, a devedesetih je počeo totalni raspad koji i dalje traje.
U vesti https://www.vecernji.hr/vijesti/kro...ijuna-ljudi-svake-4-minute-jedan-vlak-1229286 je covek koji je radio tada na zeleznici, drugi kazu, ja ne znam coveka ;) , da je enciklopedija, i on tvrdi da je bilo 50 hiljada putnika kroz stanicu i da je prolazilo 320 do 360 vozova kroz stanicu Vinkovci. Nije bas da nema podataka, ima ih jos u ovoj vesti.
 
Nije naravno to opravdanje za nerad, ali uvek treba imati na umu da se od devedesetih do danas njihov pritisak ne smanjuje.
Toliko su devastirali ovu zemlju podrivanjem međunacionalne mržnje, podrškom terorizma, sankcijama i ratovima, a kada se na to doda činjenica da mi nismo čuvali i razvijali svoja preduzeća i svoju mašinsku industriju, onda nimalo nije iznenađujuće što smo na ovom nivou razvoja železnice.
Ja se trudim da gledam stvari sa praktičnije strane na primer da korov raste na peronima, da nema pristojnih obaveštenja i da nema kulture ni najosnovnijeg održavanja nema veze sa međunacionalnom mržnjom, sankcijama i ratovima nego samo sa sistematskom lenjošću. Možeš da budeš finansijski skroman a i pored toga da imaš čistu i urednu kuću.
 
Ja se trudim da gledam stvari sa praktičnije strane na primer da korov raste na peronima, da nema pristojnih obaveštenja i da nema kulture ni najosnovnijeg održavanja nema veze sa međunacionalnom mržnjom, sankcijama i ratovima nego samo sa sistematskom lenjošću. Možeš da budeš finansijski skroman a i pored toga da imaš čistu i urednu kuću.
Slažem se potpuno.
@btw Sve je počelo od vesti nemačkog stručnjaka koji kaže da smo beznadežan slučaj, i mog komentara na tu vest da bi možda drugačije pričao da nije između ostalih i Nemačka podržala raspad države.
 
Svakako je dveipola u pravu, JZ su imali zavidan nivo na danasnje prilike, ali su zaostale u svim pogledima i zapadnim i istocnim zeleznicama. I Sovjetski savez se raspao, sto se nije odrzavalo na RZD, mozda danas bolje radi i posluje nego pre 1991. Isto je tako sa javnin saobracaju, u Moskvi uporno rade u Beogradu planiraju za buducnost koja nikad nebude.
 
To što sam komentarisao nemačkog stručnjaka nije bilo nikakvo opravdanje za nivo održavanja usluge danas... To je neko moje subjektivno mišljenje da bi nemački stručnjaci najmanje trebali biti pozvani da drže predavanja balkancima o beznadežnom slučaju železnica na Balkanu.

Siguran sam da usluga ne bi bila na ovom nivou, niti na nivou Makedonije danas.
Šinobusi ne bi do 2013. bili jedini vid prevoza za lokalne linije ( nemam ništa protiv da se koriste za turističke sezonske linije), ne bi pola mreže u npr. Vojvodini bilo zatvoreno za saobraćaj/ putnički saobraćaj, projektovana brzina bi se ostvarivala na prugama.
 
Čoveče, većina železničkih pruga u Vojvodini je zatvoreno u vreme SFRJ.
Čoveče, nije tačno, deo pruga između većih mesta je zatvoren, a deo zatvoren za teretni saobraćaj, i to pretežno krajem sedamdesetih.

Ostatak je pozatvaran krajem devedesetih i tokom prve decenije ovog veka.
 
Čoveče, nije tačno, deo pruga je zatvoren, a deo zatvoren za teretni saobraćaj, i to pretežno krajem sedamdesetih.

Ostatak je pozatvaran krajem devedesetih i tokom prve decenije ovog veka.

Понављам ти још једном. Већина пруга у Војводини је затворено у време СФРЈ. Затворено за било какав саобраћај, уклоњено физички. Не знам шта ти није јасно?

И онда причаш како не би пруге биле позатваране у Војводини да се није распала СФРЈ?!
 
Понављам ти још једном. Већина пруга у Војводини је затворено у време СФРЈ. Затворено за било какав саобраћај, уклоњено физички. Не знам шта ти није јасно?
Koja je to pruga između većih mesta ukinuta za vreme SFRJ, osim Bečej- Vrbas, Senta- Kanjiža Bečej- Ada?

Ne znam šta ti nije jasno, napisao sam da ne branim način poslovanja JŽ, pa tako ni plan iz 1964. o ukidanju ,,nerentabilnih pruga''.
 
Vrh