Mi smo u miru 25 godina, više nego dovoljno vremena da železnice budu nekako OK. Nije do stranih faktora.
Pritom se železnica najviše raspala u periodu tranzicije nakon 2000. godine.
Mi smo u miru 25 godina, više nego dovoljno vremena da železnice budu nekako OK. Nije do stranih faktora.
Nije naravno to opravdanje za nerad, ali uvek treba imati na umu da se od devedesetih do danas njihov pritisak ne smanjuje.Mi smo u miru 25 godina, više nego dovoljno vremena da železnice budu nekako OK. Nije do stranih faktora.
Nije naravno to opravdanje za nerad, ali uvek treba imati na umu da se od devedesetih do danas njihov pritisak ne smanjuje.
Toliko su devastirali ovu zemlju podrivanjem međunacionalne mržnje, podrškom terorizma, sankcijama i ratovima, a kada se na to doda činjenica da mi nismo čuvali i razvijali svoja preduzeća i svoju mašinsku industriju, onda nimalo nije iznenađujuće što smo na ovom nivou razvoja železnice.
@dveipola Da nije bilo raspada zemlje, Makedonija bi bila daleko naprednija nego što je danas, a Slovenija za njih ne bi bila neka misaona imenica, verujem da bismo danas bili u rangu Austrije po pitanju železnice, a i mnogo čega drugog.
Nije zbog osobitosti svog uređenja i specifičnog načina vođenja politike... tokom devedesetih bi svakako došlo do novih shvatanja i period od sredine devedesetih, kao i početak ovog veka bi bio preporod za Jugoslaviju...U kojoj ti bajci živiš? Kakva Austrija bokte? Železnica u SFRJ je bila daleko iza Čehoslovačke. Po razvijenosti i kvalitetu železničke mreže, dostupnosti železnice građanima i privredi, a naročito po železničkoj industriji. O Austriji da ne pričam. Ta SFRJ ni na glavnom koridoru "Bratstva i jedinstva" od Karavanki do Đevđelije nije uspela da kompletira dvokolosečnu prugu. Ne postoji nikakav osnov za tvoju tvrdnju.
Slazem se sa tvojom tezom, ali ne vidim poentu da sada pricamo i ubedjujemo se dok neko, recimo ja, ne kazem da je kroz stanicu Vinkovci krajem '80 prolazilo 50 hiljada putnika dnevno, skoro svi na pravcu Beograd - Zagreb, a da podaci iz 2019. stanica Wien Hbf je imala 123 hiljada a Salzburg Hbf 28 hiljada putnika i onda zavrsimo sa pricom da li bi nasa zeleznica bila razvijena kao austrijska, a zapravo je ne zavrsimo, jer ako je pojam razvbijenosti da li imamo mrezu pruga, onda ok, ali ako se misli na kvalitet usluge i poslovanje, onda znamo da smo ga ugasili i da se u bahatosti i odsustvu elementarne kulture poslovanja. Zato sam hteo da "zavrsim mesecni izvestaj" pre ponoci i da batalimo sa ŠBBKBB kad radnici koji direktno rade sa putnicima nemaju ni najmanji grc na licu dok me ometaju da kupim kartu na nacin i u vreme koje je u skladu sa uslovima koje je neko u poslovodstvu, pretpostavljam, marketingu, mislio da sve resava. Ne resava, ovakvi radnici bi dobili otkaz samo tako u bilo kojoj normalnijoj zemlji.@btw Železnica u Jugoslaviji je bila opšteprihvaćen element u društvu, narod je koristio voz, to što se danas taj sistem shvata olako i površno, pa i u samim firmama gde, kako sam kažeš, zaposleni određuju radno vreme, da nije bilo nekih stvari pre trideset godina velika je verovatnoća da bi železnica bila mnogo efikasnija i zaposleni bi, naročito u drugoj po važnosti stanici u glavnom gradu, bili n ausluzi putnicima u naznačenom radnom vremenu.
Bilo je dosta putanika, ali ne treba preterivati. Mada, koliko god to zvuči veliki broj, samo uzmi u obzir da sada na drumskom koridoru X ima dana sa preko 100.000 vozila/dan, što je sigurno bar 200.000 ljudi.ne kazem da je kroz stanicu Vinkovci krajem '80 prolazilo 50 hiljada putnika dnevno,
Imas neki drugi podatak, u smislu broja, ne opisno? Prema podacima iz medija, bilo je 50000 putnika dnevno, radilo je 3000 ljudi u stanici Vinkovci, a oko 3500 sa onima koji su radili na stanicama sa podrucja Vinkovci.Bilo je dosta putanika, ali ne treba preterivati. Mada, koliko god to zvuči veliki broj, samo uzmi u obzir da sada na drumskom koridoru X ima dana sa preko 100.000 vozila/dan, što je sigurno bar 200.000 ljudi.
OK, znaci, nemas podatak o broju putnika nego znas red voznje. U svakom slucaju, to nije poenta, ni da je bilo 10 hiljada ni da je bilo 100 hiljada dnevno pre 35 godina, kroz tu jednu ili kroz jos 20 drugih jugoslovenskih stanica, to nikakve veze nema sa srpskom zeleznicom danas, moj komentar je cak vise bio o problemu srpske zeleznice sutra, jer kao i u zivom bicu, paraziti i sistemske bolesti poslovne organizacije se ne lece na jedno pucanje prstima vec treba puno volje, discipline i vere u pozitivan ishod.Red vožnje. 50.000 je malo iznad potpuno popunjenih kapaciteta svih vozova koji su tu prolazili.
Prolazio sam kroz Vinkovce više puta godišnje tih osamdesetih, pa se i sećam. Mada, većina tih putnika nije ni silazila tu.
U vesti https://www.vecernji.hr/vijesti/kro...ijuna-ljudi-svake-4-minute-jedan-vlak-1229286 je covek koji je radio tada na zeleznici, drugi kazu, ja ne znam coveka , da je enciklopedija, i on tvrdi da je bilo 50 hiljada putnika kroz stanicu i da je prolazilo 320 do 360 vozova kroz stanicu Vinkovci. Nije bas da nema podataka, ima ih jos u ovoj vesti.Niko nema tačan podatak. Železnice su tada fankcionisale malo drugačije.
Kupovao si kartu za relaciju a ne za polazak. Dosta ljudi se i švercovalo.
Mislim "ta duvna prošla vremena"
Nisu. Sedamdesete i osamdesete onako, a devedesetih je počeo totalni raspad koji i dalje traje.
Ja se trudim da gledam stvari sa praktičnije strane na primer da korov raste na peronima, da nema pristojnih obaveštenja i da nema kulture ni najosnovnijeg održavanja nema veze sa međunacionalnom mržnjom, sankcijama i ratovima nego samo sa sistematskom lenjošću. Možeš da budeš finansijski skroman a i pored toga da imaš čistu i urednu kuću.Nije naravno to opravdanje za nerad, ali uvek treba imati na umu da se od devedesetih do danas njihov pritisak ne smanjuje.
Toliko su devastirali ovu zemlju podrivanjem međunacionalne mržnje, podrškom terorizma, sankcijama i ratovima, a kada se na to doda činjenica da mi nismo čuvali i razvijali svoja preduzeća i svoju mašinsku industriju, onda nimalo nije iznenađujuće što smo na ovom nivou razvoja železnice.
Slažem se potpuno.Ja se trudim da gledam stvari sa praktičnije strane na primer da korov raste na peronima, da nema pristojnih obaveštenja i da nema kulture ni najosnovnijeg održavanja nema veze sa međunacionalnom mržnjom, sankcijama i ratovima nego samo sa sistematskom lenjošću. Možeš da budeš finansijski skroman a i pored toga da imaš čistu i urednu kuću.
Šta tačno tebe upućuje da Jugoslavija bez rata, dakle za više od tri decenije ne bi uspela da modernizuje svoju mrežu na veoma visok nivo?
Šinobusi ne bi do 2013. bili jedini vid prevoza za lokalne linije, ne bi pola mreže u npr. Vojvodini bilo zatvoreno za saobraćaj/ putnički saobraćaj.
Čoveče, nije tačno, deo pruga između većih mesta je zatvoren, a deo zatvoren za teretni saobraćaj, i to pretežno krajem sedamdesetih.Čoveče, većina železničkih pruga u Vojvodini je zatvoreno u vreme SFRJ.
Čoveče, nije tačno, deo pruga je zatvoren, a deo zatvoren za teretni saobraćaj, i to pretežno krajem sedamdesetih.
Ostatak je pozatvaran krajem devedesetih i tokom prve decenije ovog veka.
Koja je to pruga između većih mesta ukinuta za vreme SFRJ, osim Bečej- Vrbas, Senta- Kanjiža Bečej- Ada?Понављам ти још једном. Већина пруга у Војводини је затворено у време СФРЈ. Затворено за било какав саобраћај, уклоњено физички. Не знам шта ти није јасно?
Па би. И не би постојао простор за енормне цене аутобуских карата на тој траси.Nekako sam uveren da bi u Jugoslaviji danas između Beograda i Zrenjanina postojao putnički saobraćaj.