Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Коришћење услуга разбијене српске железнице и јесте равно покер партији.
 
Simetrija. Jednostavnost. A samim tim bolja primena u praksi. Ovo rešenje koje mi praktikujemo ne postoji nigde u svetu. Opet neki naš poluizum. Deluje mi da je jednostavno produkt neznanja, odnosno neko je implementirao nešto do pola jer nije dovoljno upoznat sa materijom. I kao što rekoh, ovo nije kompatibilno sa evropskim redom vožnje, te će ili morati da se menja kad se spoji pruga za Budimpeštu ili će u smeru Budimpešte voz da čeka u graničnoj stanici da se uklopi u evropski takt, što je besmisleno.
Koja je razlika u jednostavnosti ako voz polazi u 8:00 a ne u 8:20?
Zaista ne razumem a kako putnika me zanima.
 
Koja je razlika u jednostavnosti ako voz polazi u 8:00 a ne u 8:20?
Zaista ne razumem a kako putnika me zanima.

Šturo na engleskom:
https://en.wikipedia.org/wiki/Symmetry_minute

Opširnije na nemačkom:
https://de.wikipedia.org/wiki/Symmetrieminute

Grafički:

Knooppuntdienstregeling.gif
 
Izbrisan voz Beograd (Ovča) - Zrenjanin iz reda vožnje, izgleda da ne kreće sutra. A ja se ponadao da isprobam bici stazu Zrenjanin - Temišvar. :(
 
Izbrisan voz Beograd (Ovča) - Zrenjanin iz reda vožnje, izgleda da ne kreće sutra. A ja se ponadao da isprobam bici stazu Zrenjanin - Temišvar. :(
Bukvalno zadnji dan pre polaska su ga skinuli sa sajta, kao i niški S-bahn, a bili ih stavili još u aprilu mesecu. Ajd ako železnički most na Toplici još nije završen, ali za neuvođenje voza za Zrenjanin zdravorazumsko opravdanje ne postoji, pogotovo ako su dobili tu garnituru od Rume, jedini razlog je očigledno što ne odgovara autobuskoj mafiji iz Pantransporta da im jeftiniji voz uzme ijednog putnika kojeg pljačkaju već 6 godina otkako putničkog saobraćaja na pruzi PA-ZR nema. GO SNS Pančevo je gori od Alibabe i 40 razbojnika.

Jajinački Klan i dalje jači od železnice :poop: :kum:
 
Poslednja izmena:
U nacrtu reda vožnje je i voz Niš - Prokuplje, koji od Doljevca do Prokuplja putuje neverovatnih 1h 24 min, deonicu dugu 22km, maksimalnom brzinom 20 km/h 🤣, do Niša je za 1h 44 min zahvaljujući novoj pruzi, ali ovo je poražavajuće.

Ovaj voz je čak uspeo da skine sa trona sporosti i voz Jagodina - Kraljevo.
 
Ovaj voz je čak uspeo da skine sa trona sporosti i voz Jagodina - Kraljevo.
Dal to u stvarnosti više uopšte postoje, ili se jedina dva polaska na toj relaciji otkazuju 7 dana u nedelji, kao maltene svi dizelmotorni Re vozovi koje drži zloglasni depo u Lapovu?

Pruga od Stalaća do Kraljeva je katastrofa, ali deonica zrenjaninske pruge Orlovat-Pančevo Glavna je sređena još 2018. godine, brzina podignuta sa 50 na 80km/h, da paradoks bude veći odmah nakon toga su ukinuti svi putnički vozovi, i od tada cela Opština Kovačica i Grad Zrenjanin nemaju izbora, osim da plaćaju papreni reket naprdnjačkim auto-razbojnicima, Andreju Vučiću, Branku Maloviću i klošariji.
 
Poslednja izmena:
Није ми јасно зашто нису Панвоз спојили са БГ-НС регио? И стварно срамота што Вук и Панчевац нису приоритетна стајалишта за сређивање, као нема се пара док се ради пруга за Јаково.
Upravo si dao sam sebi odgovor.
Nema produžetka NS-BG ka PA, zbog Vuka i Pančevca.
 
Ако сам добро разумео, Панвоз ће да прескаче Вуков и Панчевац, шта је онда проблем да НС-БГ-ПА исто прескаче до сређивања перона?
 
U nacrtu reda vožnje je i voz Niš - Prokuplje, koji od Doljevca do Prokuplja putuje neverovatnih 1h 24 min, deonicu dugu 22km, maksimalnom brzinom 20 km/h 🤣, do Niša je za 1h 44 min zahvaljujući novoj pruzi, ali ovo je poražavajuće.
Ukoliko žele da koriste neki deo topličke pruge, po meni jedino normalno rešenje je da voz saobraća isključivo na relaciji Žitorađa-Niš, pa i zašto da ne DMV na relaciji Žitorađa-Niš-Knjaževac, s jednog kraja nišavskog okruga, na drugi, do prvih opštinskih centara van nišavskog okruga. Ovo od Prokuplja je nepotrebno, samo bi išao prazan...
Ili za početak da rekonstruišu makar tih 10km i podignu brzinu sa 20km/h barem na 60 😁🤣
 
Људи, нема се пара!
Кредит не може да се дели на пројекте под које није дат тај исти кредит.
А својих пара нема јер нема производње. Све те силне инвестиције у нашем богаћењу не учествују
 
Ако сам добро разумео, Панвоз ће да прескаче Вуков и Панчевац, шта је онда проблем да НС-БГ-ПА исто прескаче до сређивања перона?
Problem je u signalizaciji od Ovče do Pančeva kao i u stanju samog koloseka. Lagane vožnje koje bi prouzrokovale moguće hronično kašnjenje koje bi se odrazilo i na ostatku trase ka NS-u.
 
Problem je u signalizaciji od Ovče do Pančeva kao i u stanju samog koloseka. Lagane vožnje koje bi prouzrokovale moguće hronično kašnjenje koje bi se odrazilo i na ostatku trase ka NS-u.

Zato Bijelopoljski sezonski Flirt produžili do Subotice...
 
Na pruzi Bg - Su svi intersiti vozovi voze na celokupnoj deonici. Tako da je broj polazaka iz Beograda ka severu skoro isti kao pre otvaranja pruge za SU. Kako će tražnja i broj putnika ka severu biti upadljivo veći nego do sada mislim da će u periodima pojačne potražnje kuplovani vozovi biti pravilo.

Mislim da je dosta ambiciozno napravljena frekvenca polazaka brzih vozova na relaciji NS - SU.
Znam tu prugu i kretanja putnika dosta dobro iz ranijeg perioda. Nema dovoljno putničkih vozova jer je najveća tražnja putnika ka NS i SU iz drugih naselja između ova dva grada, duž pruge, a koja brzi vozovi preskaču. Dobro je što će brzi vozovi stajati u Vrbasu i Bačkoj Topoli li je i dalje nedovoljna pokrivenost manjih mesta.

Takođe mislim da je velika greška što nema nekoliko direktnih putničkih (Regio ili RegioExpres) vozova na celom prevoznom putu BG - SU.
 
Obustavljen postupak javne nabavke za zakup tri višesistemske lokomotive za potrebe Srbijavoza. Na otvaranje ponuda nije pristigla nijedna ponuda.
 
Pa svaki drugi na relaciji BG - SU je Rex ne? Koliko vidim 3 minuta razlike ima do Novog Sada od Subotice u odnosu na putnički...

Koliko se ja razumem u grafikonu, da bi voz stajao na stanici mora da ima dva vremena na grafikonu, iznad i ispod horizontalne linije koja predstavlja stanicu/stajalište, kao prikaz vremena dolaska i polaska iz stanice.

Ta 3 min su mislim onih čuvenih 3 min koja prave razliku između 160 i 200 km/h.
Polazak sa Flirtom, V max 160 km/h, 3 min duže putovanje.
Regio Ekspres, polasci sa brojem voza 7xx, samo između BG i NS.

Izvinjavam se ako nisam dobro video i protumačio ali će već neko ispraviti ako grešim.
 
Koliko se ja razumem u grafikonu, da bi voz stajao na stanici mora da ima dva vremena na grafikonu, iznad i ispod horizontalne linije koja predstavlja stanicu/stajalište, kao prikaz vremena dolaska i polaska iz stanice.
Na 4.1 0-12 između 3405 i 645 se vide redovno po dva vremena kod pojedinih stanica na Rex, tipa ne staje na Naumovicevo, i stanicama blizu NS. Na dosta drugih se čudno preklapaju brojevi jer je sve blizu.
 
Ukoliko žele da koriste neki deo topličke pruge, po meni jedino normalno rešenje je da voz saobraća isključivo na relaciji Žitorađa-Niš, pa i zašto da ne DMV na relaciji Žitorađa-Niš-Knjaževac, s jednog kraja nišavskog okruga, na drugi, do prvih opštinskih centara van nišavskog okruga. Ovo od Prokuplja je nepotrebno, samo bi išao prazan...
Ili za početak da rekonstruišu makar tih 10km i podignu brzinu sa 20km/h barem na 60 😁🤣

Ako bi se radio gornji stroj moglo bi na 80, radijusi su na 350/300 tako da pruga sa minimalnom investicijom to dozvoljava.:)

Људи, нема се пара!
Кредит не може да се дели на пројекте под које није дат тај исти кредит.
А својих пара нема јер нема производње. Све те силне инвестиције у нашем богаћењу не учествују

Za gornji stroj se sve finansira iz državnih sredstava i radi se sa ZGOP-om, štedi se na šinama / skretnicama / signalima / uređenje stanica, ali se dobija projektovana brzina i to je neko prelazno rešenje.
Za nešto više treba i dosta više novca.
 
Ako bi se radio gornji stroj moglo bi na 80, radijusi su na 350/300 tako da pruga sa minimalnom investicijom to dozvoljava.:)
Takav voz je i sa trenutnom brzinom itekako konkurentan autobusu koji na relaciji Niš-Žitorađa putuje 50ak minuta. Deonica je među lakšima i sa kompletnim zatvorom pretpostavljam da bi se završila za nekoliko meseci. Svakako je Žitorađa Centar prva ukrsnica posle Doljevca. Plus bi povezali mesta između koja broje do 5000 stanovnika. Ali možemo samo da maštamo 🤣

Dok npr autobus PK-NI putuje dosta kraćom trasom od železničke pruge i potrebno mu je 45 minuta do Niša, tako da zašto bi neko koristio voz iz Prokuplja dok se pruga ne sredi...
 
Vrh