Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Nije ovo pod IŽS upravljanjem, tek gore na bloku se kače na mrežu IŽS-a, odnosno na ovaj deo gde ide 710.
 
Na infrinoj stranici izasli grafikoni za predlog RV 2024/2025
Što se putničkog saobraćaja tiče, na osnovu kratke analize:
1) Sve skoro ostaje kao iz sadapšnjeg RV van BG-SU, sem Vršačke pruge gde vraćaju raspored od prošlog RV
2) BG-SU su odlično napravili pa idemo redom
  • BG-NS Regio/RegioEx saobraća na svakih sat vremena od 5 ujutro do 23 uveče u pravilnom jednočasovnom taktu
  • BG-SU saobraća na svakih sat vremena u pun čas iz BG i SU naizmenično IC/IR
  • NS-SU Regio rade 2 garniture koje mi se čine da su više podređene NS ujutro, a tokom popodnevnog vršnog časa se jedna garnitura isključuje (što je možda greška)
3) S obzirom da je BG-SU imao prioritet pri izradi, nastradao je BGvoz koji ima intervale 20, 30 ili 40 minuta zavisno od slučaja, ali nisam duboko zalazio u ovo. Čini mi se da je broj polazaka ostao isti
4) Panvoz će saobraćati na Pančevo-(Beograd Centar)-Zemun-Pančevo 10 puta na dan (umesto sadašnjih 5 pari). Bez zaustavljanja od Karađorđevog parka do Pančeva usled neadekvatne visine perona.

Edit: Ovo znači da se BG-NS dodatno značajno pojačava, a da NS-SU dobija red vožnje sličan sadašnjem na BG-NS
 
Poslednja izmena:
Bez zaustavljanja od Karađorđevog parka do Pančeva usled neadekvatne visine perona.

Znam da je ovo iznuđeno rešenje, ali pitam se koliko je uopšte svrsishodno da ide voz iz Pančeva, a da putnik ne može da izađe na Pančevačkom mostu i Vukovom spomeniku? Niko ko gravitira ovim stajalištima, a to je većina, se neće vraćati unazad kroz beogradsku gužvu, već će nastaviti da koristi autobus. Pa barem su na Pančevačkom mostu mogli da spuste perone, ako je već na Vukovom spomeniku problematično. Nije to neki veliki posao.
 
Znam da je ovo iznuđeno rešenje, ali pitam se koliko je uopšte svrsishodno da ide voz iz Pančeva, a da putnik ne može da izađe na Pančevačkom mostu i Vukovom spomeniku? Niko ko gravitira ovim stajalištima, a to je većina, se neće vraćati unazad kroz beogradsku gužvu, već će nastaviti da koristi autobus. Pa barem su na Pančevačkom mostu mogli da spuste perone, ako je već na Vukovom spomeniku problematično. Nije to neki veliki posao.
To je pitanje za IŽS, verovatno se nema sredstava za tako nešto. Čeka se sigurno neki državni novac/kredit da se urede sva tri stajališta. SV je isplanirao ovako kako bi omogućio putnicima vezu na dalje u svojoj mreži (pre svega za NS) + sa čvorištem Karađorđev park, novim BASom i poslovnim centrom na NBG gde sigurno veliki broj ljudi radi.
 
Na infrinoj stranici izasli grafikoni za predlog RV 2024/2025
Који је линк?
1725032503735.png

Овде не ради линк.
 
Poslednja izmena:
Ипак сам успео да нађем.
Измене за воз Зворник - Београд је да ће поново стајати на станицама Ковиљача, Лешница, Прњавор, Платичево и Буђановци, као и стајалишту Мајур.
 
Koji je razlog zbog čega vozovi IC i IR idu na okrugao sat iz početnih stanica na pruzi BG-NS-SU? Sada će se se vremena polazaka iz Novog Sada ka Beogradu promeniti jer sad kreću na okrugao sat iz NS, a od decembra će ići na okrugao sat iz SU. To je verovatno i glavni razlog što je morao red vožnje BG voza da se koriguje. U Mađarskoj, kao i u većini Evrope se taktni red vožnje kreira tako da bude u ogledalu. Npr:

rešenje ogledalo:

BG 8.20, NS 8.56-8.58, SU 9.40
SU 8.20, NS 9.02-9.04, BG 9.40

sadašnje rešenje:

BG 8.00, NS 8.36-8.38, SU 9.20
SU 8.00, NS 8.42-8.44, BG 9.20

Kada se bude spojila pruga do Budimpešte, svakako će se to morati da se uradi, kako bi se red vožnje uskladio sa mađarskim i evropskim, pa će to morati biti još jedna promena vremena polazaka, što će opet uticati na BG voz itd. Nije mi jasno, zašto se odmah to ne uradi, nego svakog decembra moraju da se menjaju koncepcije reda vožnje, što naravno utiče kako na putnike, tako i na osoblje. Po evropskim zemljama je isti generalni koncept reda vožnje na nekoj pruzi decenijama, uz neka sitna pomeranja par minuta gore dole.

Inače bih pohvalio to što IC ima stajanje u Vrbasu i Bačkoj Topoli.
 
Koji je razlog zbog čega vozovi IC i IR idu na okrugao sat iz početnih stanica na pruzi BG-NS-SU? Sada će se se vremena polazaka iz Novog Sada ka Beogradu promeniti jer sad kreću na okrugao sat iz NS, a od decembra će ići na okrugao sat iz SU. To je verovatno i glavni razlog što je morao red vožnje BG voza da se koriguje. U Mađarskoj, kao i u većini Evrope se taktni red vožnje kreira tako da bude u ogledalu. Npr:

rešenje ogledalo:

BG 8.20, NS 8.56-8.58, SU 9.40
SU 8.20, NS 9.02-9.04, BG 9.40

sadašnje rešenje:

BG 8.00, NS 8.36-8.38, SU 9.20
SU 8.00, NS 8.42-8.44, BG 9.20

Kada se bude spojila pruga do Budimpešte, svakako će se to morati da se uradi, kako bi se red vožnje uskladio sa mađarskim i evropskim, pa će to morati biti još jedna promena vremena polazaka, što će opet uticati na BG voz itd. Nije mi jasno, zašto se odmah to ne uradi, nego svakog decembra moraju da se menjaju koncepcije reda vožnje, što naravno utiče kako na putnike, tako i na osoblje. Po evropskim zemljama je isti generalni koncept reda vožnje na nekoj pruzi decenijama, uz neka sitna pomeranja par minuta gore dole.

Inače bih pohvalio to što IC ima stajanje u Vrbasu i Bačkoj Topoli.
Koja je prednost tog resenja u odnosu na ovo koje mi praktikujemo?
 
Apsolutno mi ne ide u glavu logika SV-a vezano za liniju Vršac-Temišvar.

Pun Vršac Rumuna turista, plus ovi naši Rumuni koji studiraju u TM. Rumuni voljni (kako kažu njihovim medijima) da daju svoje garniture, ali uz naknadu za deonicu Stamora Moravita - Vršac. Naši odbijaju.

Plus što bi onda dosta njih presedalo i na liniju VŠ-BG, što je i ranije bio slučaj.
 
Što se putničkog saobraćaja tiče, na osnovu kratke analize:
1) Sve skoro ostaje kao iz sadapšnjeg RV van BG-SU, sem Vršačke pruge gde vraćaju raspored od prošlog RV
2) BG-SU su odlično napravili pa idemo redom
  • BG-NS Regio/RegioEx saobraća na svakih sat vremena od 5 ujutro do 23 uveče u pravilnom jednočasovnom taktu
  • BG-SU saobraća na svakih sat vremena u pun čas iz BG i SU naizmenično IC/IR
  • NS-SU Regio rade 2 garniture koje mi se čine da su više podređene NS ujutro, a tokom popodnevnog vršnog časa se jedna garnitura isključuje (što je možda greška)
3) S obzirom da je BG-SU imao prioritet pri izradi, nastradao je BGvoz koji ima intervale 20, 30 ili 40 minuta zavisno od slučaja, ali nisam duboko zalazio u ovo. Čini mi se da je broj polazaka ostao isti
4) Panvoz će saobraćati na Pančevo-(Beograd Centar)-Zemun-Pančevo 10 puta na dan (umesto sadašnjih 5 pari). Bez zaustavljanja od Karađorđevog parka do Pančeva usled neadekvatne visine perona.

Edit: Ovo znači da se BG-NS dodatno značajno pojačava, a da NS-SU dobija red vožnje sličan sadašnjem na BG-NS
Pa ok, i ovo sa Panvozom 10x dnevno do Prokopa, NBG i Zemuna je neki pomak napred, ali je baš bedno preskakanje 2 stanice u širem centru samo zbog glupe visine perona koju su do sada jedno 1000 puta mogli da preprave. A šta je sa Zrenjaninom, Požarevcem, Leskovcem? Hoće li ponovo uvesti koji Re polazak Novi Sad-Orlovat-Zrenjanin, sada kada je subotička pruga završena i trebalo bi da se pusti krajem novembra?
 
Srećom pa je ovo samo predlog, može se štošta izmeniti, ali je bitno i pisati.

Biser u mom 7.1, na remontovanoj pruzi Trnavac - Zaječar lik/uša je računala ka Negotinu na deonici Vražogrnac - Trnavac stare brzine, a ka Zaječaru nove i sada je ceo Prahovački turnus NETAČAN, eto sa kolikom ozbiljnošću se sve ovo radi.

Polasci (banderaši, prikazujem samo veće stanice, naravno da su u funkciji i ostala mesta, ali nema mesta za sve):
Zaječar (6:40) - Vražogrnac (6:50) - Trnavac (7:03) - Brusnik (7:41) - Rajac (7:58) - Negotin (8:36) - dol Prahovo Pristanište (8:55)
Zaječar (15:00) - Vražogrnac (15:10) - Trnavac (15:23) - Brusnik (16:01) - Rajac (16:18) - Negotin (16:56) - dol Prahovo Pristanište (17:15)
Zbog glupe greške moraće da se revidira red vožnje, odnosno biće 5 minuta brže do Prahova. :p

Prahovo Pristanište (9:20) - Negotin (9:40) - Rajac (10:17) - Brusnik (10:35) - Trnavac (11:13) - Vražogrnac (11:21) - dol Zaječar (11:30)
Prahovo Pristanište (17:40) - Negotin (18:00) - Rajac (18:37) - Brusnik (18:55) - Trnavac (19:33) - Vražogrnac (19:41) - dol Zaječar (19:50)

------

Zaječar (6:20) - Rgotina (6:45) - Bor (7:31) - Vlaole (8:21) - dol Majdanpek (8:58)
Zaječar (14:30) - Rgotina (14:55) - Bor (15:41) - Vlaole (16:31) - dol Majdanpek (17:08)

Majdanpek (9:30) - Vlaole (10:04) - Bor (10:52) - Rgotina (11:40) - dol Zaječar (12:05)
Majdanpek (17:40) - Vlaole (18:14) - Bor (19:02) - Rgotina (19:50) - dol Zaječar (20:15)

-------

Zaječar (6:30) - Minićevo (7:29) - Knjaževac (8:01) - Svrljig (8:40) - dol Niš (9:41)
Zaječar (14:20) - Minićevo (15:19) - Knjaževac (15:51) - Svrljig (16:30) - dol Niš (17:31)

Niš (10:25) - Svrljig (11:23) - Knjaževac (12:01) - Minićevo (12:34) - dol Zaječar (13:34)
Niš (15:25) - Svrljig (16:38) - Knjaževac (17:17) - Minićevo (17:49) - Zaječar (18:59)

------

Primer Relacija:

Bor - Zaječar 1h 10 min
Majdanpek - Bor 1h 22 min
Negotin - Zaječar 1h 50 min
Zaječar - Knjaževac 1h 33 min
Knjaževac - Niš 1h 35 min

Analiza:

Relativno gledano dosta poboljašnja u vidu vreme polazaka i dolazaka, enormno, bonus su nešto kraća putovanja između mesta zbog remonta Grljan - Trnavac. Nažalost i dalje smo sa 2 para ka svim pravcima što je nedovoljno, pogotovo za relaciju Zaječar - Niš gde su 3 polazaka minimum minimuma, mnogo fali Jutarnji polazak iz Niša ka Zaječaru i neki večernji iz Zaječara. Polazak iz Kž za Niš u 15:51 je top, ali fali baš taj jutarnji koji bi dao smisao tom popodnevnom polasku.
Majdanpečki previše rano polazi, barem neka je u 14:50, ovako neće odgovarati mnogima, mada je polazak iz Bora u 15:41 isto dosta dobro podešen.
Za Prahovo vlada depresija već neko vreme, ali konačno će popodnevni da dolazi u neko pristojnije vreme, ne više u 21:30 već u 19:50 što je pomak (slično važi i za popodnevni iz Majdanpeka)
Veze su totalno izgubljene za Niš, od toga su očigledno digli ruke. Ukinuto je i jedno stajalište, Borska Slatina, po meni opravdano, isto je trebalo uraditi i Svrljiškom Miljkovcu, ali dobro otom potom.
Vidi se po grafikonu da za Niški nisu sve lepo posložili i nadam se da je to znak za taj treći polazak, takođe držim fige radnicima ZGOP-a da u narednih 2 meseca kompletiraju Grljan - Minićevo, došlo bi do enormne uštede vremena i spustili bi Zaječar-Niš na skoro 2 ipo sata.


Ne mogu sebe staviti u optimistične, ali neka ovi bolji polasci budu nada da nešto ide nabolje.
 
Poslednja izmena:
Није ми јасно зашто нису Панвоз спојили са БГ-НС регио? И стварно срамота што Вук и Панчевац нису приоритетна стајалишта за сређивање, као нема се пара док се ради пруга за Јаково.
 
Koja je prednost tog resenja u odnosu na ovo koje mi praktikujemo?

Simetrija. Jednostavnost. A samim tim bolja primena u praksi. Ovo rešenje koje mi praktikujemo ne postoji nigde u svetu. Opet neki naš poluizum. Deluje mi da je jednostavno produkt neznanja, odnosno neko je implementirao nešto do pola jer nije dovoljno upoznat sa materijom. I kao što rekoh, ovo nije kompatibilno sa evropskim redom vožnje, te će ili morati da se menja kad se spoji pruga za Budimpeštu ili će u smeru Budimpešte voz da čeka u graničnoj stanici da se uklopi u evropski takt, što je besmisleno.
 
Poslednja izmena:
Vrh