Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Nije nista po planu, radovi su posle skoro godisnje pauze nastavljeni, zvanicno, 15.5.2024., uz obecanje Orbana da ce pruga biti zavrsena u 2026. i da ce iste godine krenuti saobracaj.

Izvor? Imali smo ranije informacije da su radovi stali, pa su se posle pokazali kao lažni, odnosno obična propaganda EU protiv Kine i Mađarske. Po informacijama koje ja imam, nikakve pauze nije bilo nego je deo mašina prebačen na prugu Budimpešta - Beč zbog neophodne hitne popravke.
 
Za Budimpešta - Subotica već postoji sa mađarske strane izdat nacrt reda vožnje uz jednokolosečni saobraćaj od 3. kvartala 2025. sa smanjenim brzinama na 100km/h. 35 minuta je predviđeno za granicu u Kelebia po tom nacrtu, a polasci idu iz Pešte od 04:08-22:08 do Beograda, a od 05:08 do 21:08 do Kelebia, oba na svaka 2 sata.

U povratku su stizanja u Budimpeštu negde između 6:10 i 0:10.


Ono što sam primetio je da je iz 2. kruga revidiranih nacrta redova vožnje izostao red vožnje za Subotica - Segedin, iako se na redu vožnje za Segedin - Cegled i Segedin - Bekescsaba vide ista vremena kao i do sada, navodno se planira da vremena polazaka i stizanja u Suboticu budu usklađena sa vozovima u smeru Beograda, te čitavog dana taktni red vožnje na minimalno 3 sata, potencijalno u nekim periodima i dva. Makar zasad bi bilo veoma okej da se bar popuni ta praznina od 6 sati između 7.37 i 13.37, taj polazak između vikendom ima značajnog potencijala. Makar u ovom kvartalu je dosta povećan broj putnika primarno zbog gužve na granici i stranih turista, sa pokretanjem Beograd - Budapest se gubi potreba za češćim taktom od 3h koji se spominje sa novim redom vosnje
 
Poslednja izmena:
Čuo sam da ide potpuni prekid saobraćaja sa Mađarske strane ka Segedinu od državne granice.
Kad je to predviđeno i na koji vremenski period ne znam. Potrudiću se da što pre saznam pa javljam.
 
Čuo sam da ide potpuni prekid saobraćaja sa Mađarske strane ka Segedinu od državne granice.
Kad je to predviđeno i na koji vremenski period ne znam. Potrudiću se da što pre saznam pa javljam.
Od 9. septembra do 28. septembra, radovi su između Segedina i Cegleda, ali pretežno između Segedina i Kiskundorozsma.

Navodno nema apsolutno nikakvih radova na relaciji Segedin - Röszke već je zbog osiguravanja presedanja dalje za Budimpeštu. Na Segedin - Budimpešta se saobraćaj izmešta tramtrainom na Szeged-Rokus odakle dalje busevima do Kiskundorozsma (nekim danima i dalje). Zamenski autobusi idu na Szeged-Rokus stanicu, i ne staju na Szeged stanici, a karte važe i na tramtrainu. (teretni saobraćaj pitanje kako će tamo proći, ako uopšte nema saobraćaja, BYD zaobilaznicu neku treba da grade...)

Izmenjeni red vožnje je dostupan ovde u ulinkovanom pdfu na stranici.


Isti link 140 na kraju ima detaljnije izmene o radovima zbog kojih je ovaj zastoj.

Bilo je i pre ovakvih prekida ali uglavnom na dan-dva.
 
Poslednja izmena:
Izvor? Imali smo ranije informacije da su radovi stali, pa su se posle pokazali kao lažni, odnosno obična propaganda EU protiv Kine i Mađarske. Po informacijama koje ja imam, nikakve pauze nije bilo nego je deo mašina prebačen na prugu Budimpešta - Beč zbog neophodne hitne popravke.
 

Upravo ta vest iz septembra prošle godine se pokazala kao netačna. Link koji vodi na vest u kojoj navodno piše da su prekinuti radovi više ne postoji, odnosno uklonjen je. Orban je rekao samo da će radovi biti gotovi u 2026. Nigde ne piše da su radovi prekidani, pa obnavljani. Niko to nije rekao, već je to zaključak novinara ili redakcije, verovatno zlonameran. To što je deo mehanizacije prebačen na prugu Budimpešta - Beč je bio prinuđen potez pošto su bili potrebni hitni radovi na toj pruzi za 160 km/h, kako ne bi morala da se smanjuje brzina i remeti red vožnje. Dakle, nikad nisu prekidani radovi, već je samo usporena dinamika u tom periodu. Postoje mađarski forumi i izveštaji sa izgradnje gde se to može jasno videti. Verovatno je to i razlog zašto je rok za završetak radova pomeren sa sredine 2025. na 2026. Sve je to preuveličano od strane EU propagande protiv Kine i Mađarske, uključujući i nebulozu da Kinezi ne mogu naprave prugu koja ima sve evropske standarde (napraviše je kod nas). Po Austriji i Nemačkoj se rokovi za završetak određenih pruga pomeraju i po više od deceniju, pa se ne prave ovakve "senzacionalne vesti".
 
Upravo ta vest iz septembra prošle godine se pokazala kao netačna. Link koji vodi na vest u kojoj navodno piše da su prekinuti radovi više ne postoji, odnosno uklonjen je. Orban je rekao samo da će radovi biti gotovi u 2026. Nigde ne piše da su radovi prekidani, pa obnavljani. Niko to nije rekao, već je to zaključak novinara ili redakcije, verovatno zlonameran. To što je deo mehanizacije prebačen na prugu Budimpešta - Beč je bio prinuđen potez pošto su bili potrebni hitni radovi na toj pruzi za 160 km/h, kako ne bi morala da se smanjuje brzina i remeti red vožnje. Dakle, nikad nisu prekidani radovi, već je samo usporena dinamika u tom periodu. Postoje mađarski forumi i izveštaji sa izgradnje gde se to može jasno videti. Verovatno je to i razlog zašto je rok za završetak radova pomeren sa sredine 2025. na 2026. Sve je to preuveličano od strane EU propagande protiv Kine i Mađarske, uključujući i nebulozu da Kinezi ne mogu naprave prugu koja ima sve evropske standarde (napraviše je kod nas). Po Austriji i Nemačkoj se rokovi za završetak određenih pruga pomeraju i po više od deceniju, pa se ne prave ovakve "senzacionalne vesti".
Ti si rekao da ce biti 2025., Orban kaze 2026., Vesic kaze 2027., ja kazem da budemo sasvim srecni ako ta pruga bude sa ETCS-om gotova 2028. Ne bih ulazio u te politicke elemente oko jednog ovako velikog projekta.
 
Od Septembra zasigurno ništa od Aleksinac-Niš-Leskovac, neki novi okvirni rok je Decembar mesec, za Zrenjanin nema informaciju da li su rešili probleme koje su imali za uspostavljanje saobraćaja.
Onda pretraživač RV na sajtu Srbija Voza obmanjuje javnost. Tamo za oba voza i dalje piše da startuju 1. septembra.

Što se Zrenjanina tiče, otkako je otvorena pruga BG-NS pre 2 i po godine, ne vidim koji tu problem još postoji da se ponovo uvedu bar ta jadna 3 polaska dnevno, osim problema političko-mafijaške prirode, Pantransport, Banat Trans, Net Bus, itd.
 
Зликовци из Брисела. Но, важно је да наше брзе пруге буду завршени а за њих, ко их је***.
 
Onda pretraživač RV na sajtu Srbija Voza obmanjuje javnost. Tamo za oba voza i dalje piše da startuju 1. septembra.

Što se Zrenjanina tiče, otkako je otvorena pruga BG-NS pre 2 i po godine, ne vidim koji tu problem još postoji da se ponovo uvedu bar ta jadna 3 polaska dnevno, osim problema političko-mafijaške prirode, Pantransport, Banat Trans, Net Bus, itd.

Obmanjuje ili ne, voz ne može da preleti Južnu Moravu 1. Septembra, jer most nije završen..

Za Zrenjanin će biti dosta komplikovanije, trenutno se vrši remont Lukićevo - Zrenjanin Fabrika, nema DMV-a, a nije bilo ni osoblja, sada dal se nešto promenilo u poslednjih 2-3 meseca ne znam, al teška priča..
 
Pretraživač vuže iz IŽS baze, a IŽS baza ide po dogovorenom redu vožnje od prošle godine. SV nije obavestio IŽS da ti vozovi neće saobraćati, ili je obavestio, ali IŽS nije ažurirala
 
Da l' me oči varaju?

Došao iz vračarskog tunela na treći kolosek na Prokopu, otišao u dedinjski, okrenuo se i trenutno stoji na četvrtom.

20240829_082126.jpg


20240829_082142.jpg


20240829_082511.jpg
 
Kako će Ruma održavati saobraćaj sa 2 garniture ako su dali jednu? Ili su rotirali od negde drugo?

Ruma je od Vrščana dobila 003/004 tokom ove vanredne situacije oko Platičeva, faktički jedna je postala višak. Meni deluje da je to sa 041/042 samo privremeno neka proba.
 
Što se Zrenjanina tiče, otkako je otvorena pruga BG-NS pre 2 i po godine, ne vidim koji tu problem još postoji da se ponovo uvedu bar ta jadna 3 polaska dnevno, osim problema političko-mafijaške prirode, Pantransport, Banat Trans, Net Bus, itd.
Аутобус за Панчево 300 динара. Ко Ракета до Руме, а дупло краће.
 
Nije baš ni da nije prioritet, evo uđi u regio voz BG-NS i skontaćeš da okvirno 50% ne kupi kartu pre voza, a oko 30% se vozi besplatno upravo zato što veliki broj putnika ne kupuje kartu i to je spirala bez kraja.
Srbijavoz krvari zbog toga i ovime se taj problem rešava.
Manjak prihoda znači automatski i lošija usluga (manje plate zaposlenih itd.)
Tako da, ovo jeste prioritet, isti prioritet kao i ostale stvari
Znam da kasnim, ali moram da kažem. Ovo je logika javnih službi u Srbiji od kad znam za sebe - prebaciti svoj posao na grbaču korisnika. Kao što glumimo kurire između različitih instanci državne i/ili lokalne uprave, tako sad opet ja treba da snosim posledice jer Srbijavoz nije u stanju da uposli dovoljan broj konduktera koji će se izboriti sa švercom.

Ista priča kao za one moronske turnikete zbog kojih moram da dižem bajs na rame da bih ušao na stanicu. Pošto ih je ista ekipa ovako žučno branila, zanima me kako ste zadovoljni brojnim pozitivnim promenama od kad su isti postavljeni.

Haha kakve bumerske rasprave zbog minornog broja ljudi koji su tehnički nepismeni, i ne znaju da koriste današnje sisteme plaćanja. Srbijavoz će roniti suze zbog 12 putnika koji ne znaju da kupe kartu.
Uopšte mi nije jasno odakle dolazi ova količina uobraženosti. Odrastao sam sa kompjuterima i internetom, kartu kupim preko aplikacije za pet sekundi, a moje rođene babe i dede od 70-80+ godina su svi imali pametne telefone, pa nemam ovu količinu prezira prema nekome ko nešto ne ume. Drugo, i ja sam neretko kupujem kartu kod konduktera ili na blagajni jer nemam uvek para na kartici. Gomila ljudi prima platu u kešu i sad zbog idiotizma Srbijavoza treba da jure bankomat (i to onaj sa mogućnošću uplata - nemaju je svi) da bi platili kartu za voz. Znaš li da neke stanice nemaju domet za mobilni telefon? Znaš li da neka mesta nemaju ni običan, a kamoli uplatni bankomat? Da li znaš da aplikacija nema mogućnost primene mnogih povlastica (novinarska, grupna itd)? Da li znaš da na toj istoj aplikaciji ne mogu da se kupe karte za međunarodne polaske?

A i sve ovo na stranu, lepo je Pantograf rekao - to nema ekonomske logike jer da ima, tako bi postupili i Lasta i Nišekspres i Maxi i trafike i kafići. Da ne pričam o tome da Srbijavoz kao javni železnički operater ima veću obavezu da uvažava potrebe marginalizovane manjine. Prema tome, što bi se reklo touch some grass i uzmite da se bavite stvarnim problemima železnice kojih je više nego dovoljno, a ne šikaniranjem nekih jadnika prema kojima imate odnos kao francuska aristokratija 1789. prema narodu. Ovo se odnosi i na upravu Srbijavoza i na njihove apostole ovde.

Do juče ste poslovali kao da ste aleksinački OOUR u 1978. godini, pa ste preko noći uveli nešto što je trebalo da imate pre dvadeset godina i odmah biste da kažnjavate one koji vam se nisu iste sekunde prilagodili. Ma nemoj.
 
Poslednja izmena:
Znam da kasnim, ali moram da kažem. Ovo je logika javnih službi u Srbiji od kad znam za sebe - prebaciti svoj posao na grbaču korisnika. Kao što glumimo kurire između različitih instanci državne i/ili lokalne uprave, tako sad opet ja treba da snosim posledice jer Srbijavoz nije u stanju da uposli dovoljan broj konduktera koji će se izboriti sa švercom.

Ista priča kao za one moronske turnikete zbog kojih moram da dižem bajs na rame da bih ušao na stanicu. Pošto ih je ista ekipa ovako žučno branila, zanima me kako ste zadovoljni brojnim pozitivnim promenama od kad su isti postavljeni.


Uopšte mi nije jasno odakle dolazi ova količina uobraženosti. Odrastao sam sa kompjuterima i internetom, kartu kupim preko aplikacije za pet sekundi, a moje rođene babe i dede od 70-80+ godina su svi imali pametne telefone, pa nemam ovu količinu prezira prema nekome ko nešto ne ume. Drugo, i ja sam neretko kupujem kartu kod konduktera ili na blagajni jer nemam uvek para na kartici. Gomila ljudi prima platu u kešu i sad zbog idiotizma Srbijavoza treba da jure bankomat (i to onaj sa mogućnošću uplata - nemaju je svi) da bi platili kartu za voz. Znaš li da neke stanice nemaju domet za mobilni telefon? Znaš li da neka mesta nemaju ni običan, a kamoli uplatni bankomat? Da li znaš da aplikacija nema mogućnost primene mnogih povlastica (novinarska, grupna itd)? Da li znaš da na toj istoj aplikaciji ne mogu da se kupe karte za međunarodne polaske?

A i sve ovo na stranu, lepo je Pantograf rekao - to nema ekonomske logike jer da ima, tako bi postupili i Lasta i Nišekspres i Maxi i trafike i kafići. Da ne pričam o tome da Srbijavoz kao javni železnički operater ima veću obavezu da uvažava potrebe marginalizovane manjine. Prema tome, što bi se reklo touch some grass i uzmite da se bavite stvarnim problemima železnice kojih je više nego dovoljno, a ne šikaniranjem nekih jadnika prema kojima imate odnos kao francuska aristokratija 1789. prema narodu. Ovo se odnosi i na upravu Srbijavoza i na njihove apostole ovde.

Do juče ste poslovali kao da ste aleksinački OOUR u 1978. godini, pa ste preko noći uveli nešto što je trebalo da imate pre dvadeset godina i odmah biste da kažnjavate one koji vam se nisu iste sekunde prilagodili. Ma nemoj.
Navedi mi jednu ozbiljnu železnicu gde se 50% karata kupuje u vozu na nekoj frekventoj relaciji? Sa razlogom to ne postoji. Jeste to lepo kad imaš 20 putnika u vozu pa se to i nekako izdrži, došla su nova vremena. Vozovi su sve duži, putnika je mnogo više na pojedinim polascima. Ako ti znaš unapres koliko putnika će biti, onda ćeš i alocirati dovoljan kapacitet pa će i korisnicima biti bolje. Ne razumem zašto većina posmatra meru kao da je protiv njih, kad zapravo ovde ima niz benefita koji će sami putnici osetiti na svojoj koži.
Kad se ovo uvede, lako će se možda i uvesti prikaz popunjenosti za putnike, i možda nećeš morati da se kockaš kad sa sobom nosiš svoj bajs da li ćeš ući ili ne jer ćeš na aplikaciji ili na internetu odmah videti da li i koji polazak će prihvatiti biciklove.

Nije održivo da imamo 10 konduktera u vozu (a dolazimo lako i do ove brojke ako ide sinhron sa dve ili čak tri garniture) jer treba sve te silne konduktere plaćati.

Ovime se menja sam sistem i osigurava naplata na održiv način, a korisnicima nudi bolja usluga (što kroz više mesta, što kroz obaveštavanja kroz notifikacije i slično).

Nema potrebe za skupim, neefikasnim i ponekad korumpiranim osobljem (osoblja kojeg je sve manje) treba ovo prihvatiti kao dobru stvar i davati konstruktivne predloge kako bi se putnici što lakše i bezbolnije prebacili na novi sistem, a sam sistem unapređivao i nadograđivao kako bi bio sutra bolji.
Nismo više u 19. veku.

Što se tiče barijera, to pitaj grad Beograd, ja smatram da su barijere potrebne kako bi se osigurala naplata prvenstveno za BGvoz, nažalost sistem još nije spreman za to.
 
Bor Teretna, "Kineski deo" stanice.

Када кажеш ,,кинески'', да ли се то односи на колосеке којима саобраћају теретни возови за/из рудника, или им заиста припада то земљиште?
 
Аутобус за Панчево 300 динара. Ко Ракета до Руме, а дупло краће.
PANlopine ubiraju harač u 21. veku, a navodno nemaju da plate konduktere u vozilu i na međumesne polaske šalju dvovratne Gulerijuse za gradski prevoz u koje je posle prvog stajališta nemoguće ući. Ali bitno da preko svoje vladajuće sekte guše svaku konkurenciju, pa i železnicu.
 
Када кажеш ,,кинески'', да ли се то односи на колосеке којима саобраћају теретни возови за/из рудника, или им заиста припада то земљиште?

Na koloseke, tu iza kamermana im je utovar rude, još nadole postrojenje za sumpornu kiselinu.

A za zemljište, ko to više zna..
 
Vrh