Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Nije bas isto. To sto neko zeli da plati kartu u vozu zahteva prisustvo konduktera. A kondukter nece da radi ako nije placen za to. Dakle, dodatni trosak. Dobar primer moze da bude i to zasto low cost prevoznici fakticki teraju putnike da rade on-line registraciju. Da bi smanjili svoje troskove. Ko ne zeli moze i na salteru da se registruje, naravno uz doplatu.

U CH je "samokontrola". Kontrole karata od strane zeleznice su povremene - udje u voz, autobus ili tramvaj nekoliko kontrolora i pregledaju karte - elektronske i papirne. Nekad ih ne vidim i po mesec dana, a par puta se desilo da ih vidim dva puta dnevno.
Kazna za neplacenu kartu je minimalno 100CHF. Kontrolor uzme podatke i kasnije stigne uplatnica postom. Jos nisam video da se neko buni kad ga kontrolisu. Cesto je u vozu i par ljudi iz osiguranja, za svaki slucaj.
Sto se tice kupovine karata, mogu da se kupe na bankomatu, za kes, karticom ili TWINTom, preko aplikacije, ili preko interneta, na sajtu. kontroloru moze da se pokaze sama papirna karta, email, odstampana strana sa kartom, SwissPass kartica, aplikacija na telefonu. SwissPass kartica osim za putovanja (mesecna za odredjeni region ili celu Svajcarsku) moze da se koristi i za kupovinu karata u pola cene, Skipass, i za iznajmljivanje kola preko Mobilitija.
 
Apropo opremljenosti stanica sa kartomatima, uvek će (nadam se) biti stanica/stajališta u kojima neće imati smisla postavljanje bilo kakve infrastrukture.

Prilikom jednog putovanja kroz CH čekao sam voz na stajalištu koje nema bukvalno ništa osim oznake stanice, a po redu vožnje voz staje samo na zahtev. Na stanici nije bilo dugmeta za signaliziranje da voz stane, tako da sam (po uputstvu iz kol centra RhB) morao da mašem MV da stane - i stao je :)

Holandija je gusto naseljena zemlja, mislim da nije baš za porediti sa nama po pitanju opremljenosti svake stanice/stajališta.
 
Poslednja izmena:
Pogledajte prilog 204795
РЕ 2420 малопре
Је л' стварно немамо још једну гарнитуру па да буде синхрон? Иначе је гужва у ово доба, а још је и Егзит, и ставиш само једну гарнитуру. Људи остају по станицама. Следећи воз 1130 - касни 49 минута, а интерсити у 8 не стаје успут.
Решење за ово би били чешћи поласци које сам горе напоменуо(на пола сата Соко, регио, рекс, регио и у круг), а и синхрон у кључним сатима.
 
@Анон015
Решење је да се, за почетак, стави синхрон. Увели су додатне возове за Егзит из Београда између 21:30 и 01:00, али то је касно, требало је бар од 20:30, ако не и раније. Или ови ранији да буду у синхрону. Ко ће то у 01:00 да крене из Београда на Егзит?
Хајде што су се егзитовци измрцварили, углавном су клинци, није им тешко, али што су се измрцварили сви остали путници. Људи су се једва пробијали да изађу. Још машиновођа на свакој станици свира да се људи склоне са врата (А где да се склоне!? Пошаљите још једни гарнитуру!). Кондуктери се сакрили у управљачницу. Ниједна карта није прегледана. Још пролазимо поред ТПС Земун, а тамо блеји 5-6 нових и бар 1 стари флирт.
 
Poslednja izmena:
Pogledajte prilog 204795
РЕ 2420 малопре
Је л' стварно немамо још једну гарнитуру па да буде синхрон? Иначе је гужва у ово доба, а још је и Егзит, и ставиш само једну гарнитуру. Људи остају по станицама. Следећи воз 1130 - касни 49 минута, а интерсити у 8 не стаје успут.

овакав ти је воз из Ужица сваке недеље. не знају они изгледа шта је синхрон
 
Такав је и РЕ Београд - Нови Сад викендом кад није синхрон, али макар сви уђу у воз. Сад су људи остајали на станицама.
 
U CH je "samokontrola". Kontrole karata od strane zeleznice su povremene - udje u voz, autobus ili tramvaj nekoliko kontrolora i pregledaju karte - elektronske i papirne. Nekad ih ne vidim i po mesec dana, a par puta se desilo da ih vidim dva puta dnevno.
Kazna za neplacenu kartu je minimalno 100CHF. Kontrolor uzme podatke i kasnije stigne uplatnica postom. Jos nisam video da se neko buni kad ga kontrolisu. Cesto je u vozu i par ljudi iz osiguranja, za svaki slucaj.
Sto se tice kupovine karata, mogu da se kupe na bankomatu, za kes, karticom ili TWINTom, preko aplikacije, ili preko interneta, na sajtu. kontroloru moze da se pokaze sama papirna karta, email, odstampana strana sa kartom, SwissPass kartica, aplikacija na telefonu. SwissPass kartica osim za putovanja (mesecna za odredjeni region ili celu Svajcarsku) moze da se koristi i za kupovinu karata u pola cene, Skipass, i za iznajmljivanje kola preko Mobilitija.

Kontrola dosta zavisi od ranga voza i kompanije.
Na Apenzelleru upadaju u civilu na prepad, ne možeš ih pročitati.
Retijske železnice u vozovima većeg ranga imaju konduktera koji pregleda karte u većini slučajeva, u manjim ga nešto nisam sretao, ali nisam koristio previše lokalce.
Thurbo retko kada ima kontrolu, to je voz sa kojim sa dosta prošao u poslednjih nekoliko poseta CH, ali ne videh nikada neku kontrolu ili konduktera. Kontam da je tako i na ostalim lokalcima na normalnom koloseku koje drži SBB. (Tilo, LeMan express itd...)

Suedostbahn ima konduktere u svim vozovima, ali u lokalnim nisam primetio da kontrolišu redovno, dok u svojim IR to rade u 90% slučajeva

A kod samog SBB-a, na IC/IR sam viđao da kdk sam vrši proveru karata sa kolegom.
U većim gradovima u S-Bahnu obično idu onako kako si opisao, često i sa policijskom zaštitom.

Treba naglasiti da strani državljani koji uzimaju SwissPass karte moraju imati i lični dokumenat (pasoš), u slučaju da vas uhvate bez istog, dobija se kazna kao da ste se vozili bez karte.
Takođe, pojedini brodovi ne primaju tarifne karte, već se moraju kupiti zasebno samo za njih, ista priča važi i za žičare, ali i planinske železnice. Treba se dobro informisati, Rigibahn npr prima karte, ali za Pilatusbahn mora da se kupi.

Mnogo ljudi koje poznajem su se zaletali sa ponudama mesečnih pretplatnih karata u CH da bi na kraju posete došli do toga da su završili u minusu, zato treba napraviti plan šta će se obilaziti kako bi se izračunali troškovi.
Mada uračunajte da je za 30 minuta vožnje autobusom potrebno izdvojiti preko 300 dinara, tako da se neka pretplata uvek isplati samo zavisi koja.
 
Такав је и РЕ Београд - Нови Сад викендом кад није синхрон, али макар сви уђу у воз. Сад су људи остајали на станицама.

и онда је одређени форумаш, кога изгледа нема више, узео да ми соли памет како нама не треба још Цмокића. где нам црни не треба...
 
@Duleja
Овде се говори о куповини карте у возу код кодуктера, а не на аутомату.
Проблем је што има много путника без карте у возу и онда кондуктер троши много времена на продају карта па не стигне да прегледа цео воз. Мени се дешавало да му треба преко пола сата од поласка воза да стигне до мене. Много људи се провуче без карте од Београда/Новог Сада до Инђије.

@Jelancha
Продају ли се у Холандији карте у возу? Колико тамо људи плаћа готовином на благајни, а колико на аутоматима и онлајн? Зашто тамо кондуктери не продају карте?
Znam o čemu se govori, ali to ne znaju svi. 🙂 Kao npr, taj kome sam odgovorio, na stranu njegov arogantan i uvredljiv ton. Galama o nekakvoj digitalnoj pismenosti, pri čemu se sugerišu "činjenice" filovane nekavim parolama o "zaostalim društvima"...

Dva minuta guglanja:

If you don't have a ticket, you can buy one on the train but there's a small fee like 10zty last time when I did that. But go out of you way to get it like going to the front of train and finding the conductor, (he might be else anywhere). Just dont make it seem like you are trying to dodge buying one. Penalty/ticket can be steam for not having a ticket. Never got one myself. If you are at a small station that doesn't have a teller/ticket machine you buy from the conductor without fee just ticket price, get on first couple wagons and head to the front/conductor.

It's often easiest (and cheapest) to book tickets on the train company's website or app. Tickets are also available from machines at most main stations, at ticket counters, and on board. Note that there is a surcharge if you buy your ticket onboard the train, and your seat might already be reserved.
https://www.visitnorway.com/plan-your-trip/getting-around/by-train/

Poljska i Norveška, dva zaostala društva. Nije teško istražiti kako se u kojoj zemlji sprovodi sveopšta digitalizacija usluga kao deo državne strategije s jedne strane i poslovnih politika različitih (žel.) kompanija s druge, a sve to imajući u vidu potrebe i mogućnosti stanovništva. Trendovi su jasni, ali rešenja nisu uniformna, jednostavno rečeno.
 
Поласци за Егзит су додати у вечерњим часовима вероватно гарнитурама које су тек тада слободне јер више не возе своје регуларне дневне обрте. И њихов циљ је првенствено да врате људе са Егзита, зато и имамо супер распоређене поласке 01:30, 02:30, 03:30, 04:30, 05:45, 07:45, 08:20, 10:30 (викенд поласци). Покрили су сваку варијанту за повратак.

Оно што јесте проблем је што се нису уопште прославили за одлазак. Већина полазака ка Новом Саду је направљена чисто да се одвуку гарнитуре а не зато што је тада најпотребније. Тако имамо поласке у 21:00, 21:30, 22:00, 22:30, 23:00, 23:40, 00:10, 01:00. Три стандардна поласка и пет додатних, али нису баш превише корисни.

Потражња за кретањима ка Егзиту почиње већ са регио возом у 16:15 и наставља са 17:30, 18:15, 19:15. Хајде да погледамо како то функционише кад није Егзит. 16:15 је најударнији полазак радним даном и на њему саобраћа синхрон у нормалним околностима (не знам што га сада нема), 17:30 је исто популаран, а 19:15 је последњи полазак у регуларном такту пре велике рупе све до 21:00. Када на то додамо да су то уједно и критични периоди за одлазак на Егзит, резултат је очигледан.

Решење је исто било лако. Требали су поласци у 16:15 и 19:15 да буду синхрон односно да се та једна гарнитура убаци раније. Ако имају ту гарнитуру кад није Егзит и иде тада синхрон, није ми јасно што је сада нису ставили кад је најпотребнија.
 
и онда је одређени форумаш, кога изгледа нема више, узео да ми соли памет како нама не треба још Цмокића. где нам црни не треба...
Pa svi Stadleri koje imamo po kapacitetu su samo mali delić železnice koji smo imali pre 15 ak godina.
 
Ne baratam brojkama ali čini mi se da svi Stadleri trenutno nisu premašili broj aktivnih RVR iz 2010.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
било је 40 РВР-ова у ЖТП-у Београд и Нови Сад. мада сумњам да су били сви у возном стању у истом моменту. Флиртића ће бити укупно 39. мада, да се ја питам, поручио бих још 15-20 Флиртића и 10 Цмокића
 
било је 40 РВР-ова у ЖТП-у Београд и Нови Сад. мада сумњам да су били сви у возном стању у истом моменту. Флиртића ће бити укупно 39. мада, да се ја питам, поручио бих још 15-20 Флиртића и 10 Цмокића

I dodaj na to 70 aktivnih elektrolokomotiva (kumulativno za putničke i kargo, pošto je bila jedna firma) i 150 aktivnih putničkih vagona. Ne sećam se tačno godine kad je bilo ovo stanje, ali to je bilo negde s kraja dvehiljadenultih. Išli su i putnički vagoni sa dizel vučom.
 
Поласци за Егзит су додати у вечерњим часовима вероватно гарнитурама које су тек тада слободне јер више не возе своје регуларне дневне обрте. И њихов циљ је првенствено да врате људе са Егзита, зато и имамо супер распоређене поласке 01:30, 02:30, 03:30, 04:30, 05:45, 07:45, 08:20, 10:30 (викенд поласци). Покрили су сваку варијанту за повратак.

Оно што јесте проблем је што се нису уопште прославили за одлазак. Већина полазака ка Новом Саду је направљена чисто да се одвуку гарнитуре а не зато што је тада најпотребније. Тако имамо поласке у 21:00, 21:30, 22:00, 22:30, 23:00, 23:40, 00:10, 01:00. Три стандардна поласка и пет додатних, али нису баш превише корисни.

Потражња за кретањима ка Егзиту почиње већ са регио возом у 16:15 и наставља са 17:30, 18:15, 19:15. Хајде да погледамо како то функционише кад није Егзит. 16:15 је најударнији полазак радним даном и на њему саобраћа синхрон у нормалним околностима (не знам што га сада нема), 17:30 је исто популаран, а 19:15 је последњи полазак у регуларном такту пре велике рупе све до 21:00. Када на то додамо да су то уједно и критични периоди за одлазак на Егзит, резултат је очигледан.

Решење је исто било лако. Требали су поласци у 16:15 и 19:15 да буду синхрон односно да се та једна гарнитура убаци раније. Ако имају ту гарнитуру кад није Егзит и иде тада синхрон, није ми јасно што је сада нису ставили кад је најпотребнија.

Lepo si sve opisao, al nisi spomenuo polazak u 15.15 s obzirom da nije sinhron večito krcat i gotovo uvek besplatna vožnja do NS.

A nultog dana Exita sam se vozio tim ekstra polaskom ali iz BG ka NS u 1h...

Bilo nas je dvoje na polasku iz BG u celom vozu 😊 najlepša mirna i tiha vožnja ikada...
 
било је 40 РВР-ова у ЖТП-у Београд и Нови Сад. мада сумњам да су били сви у возном стању у истом моменту. Флиртића ће бити укупно 39. мада, да се ја питам, поручио бих још 15-20 Флиртића и 10 Цмокића
53 RvR su naručena
40 Srb + 3 kom isporučena 90tih mislim 1997 preko mkd
10 RvR dele cg i mkd 6 cg i 4 mkd
Cg jedna sletila u provaliju
 
Vrh