Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

09/07/2024

Prekid saobraćaja vozova na barskoj pruzi

18:08 ,,Srbiјavoz”a.d. obaveštava korisnike usluga da јe dana 09.07.2024. godine zbog problema na infrastrukturnim kapacitetima došlo do prekida saobraćaja vozova na barskoj pruzi.
Voz koјi je krenuo iz iz stanice Zemun za Prijepolje teretnu u 15:22 časova stoјi u stanici Kosjerić od 17:05 časova. Voz će stajati do daljnjeg.
Zahvaljuјemo se putnicima na razumevanju i strpljenju.
 
Komentarisao sam tehnički koncept, dizajn i kolor šemu Kineza kad su se pojavile prve slike pa ovom prilikom stavljam u spojler primere low-entry sanduka na bazi Hitachi AT300 poznatijeg kao Mini Shinkansen (Vmax=225km/h). Kao bonus tu je šema "sirotinjske" (spore) Avelije koju sam krstio "Avelia Rise". Ponudio sam više brendova, slogana, podloga i varijanti razvrstanih prema tipu šeme.

Počinjem sa dva brenda, Zooma i Kazusa u eurowhite šablonu zasnovanom na beloj pozadini.

Prva je Zooma. Slovo Z je stilizovano, a font je Furore, zakošen. Slogan je "Zooming between worlds in style". Prve tri reči su ispisane velikim slovima a tri tačke vrše ulogu separatora.

Hitachi_AT300_24m_Zooma_5_5000x600px.png

Hitachi_AT300_24m_Zooma_6_5000x600px.png

Karakteristika varijante 5 jesu svi prozori u svim nivoima u potpunosti smešteni u sivo polje, ujedno i traku koja akcentovana crvenom linijom naglašava podužni profil i pored iregularnog položaja prozora. Vrata su bela.

Varijanta 6 predstavlja razradu sa belim fontom slogana, vratima u boji trake oivičenim belom linijom.

Prelazim na Kazusu. Kao i kod Zoome, i ovde sam primenio akcentovano prvo veliko slovo, s tim da umesto stilizacije podvlačim ostatak teksta strelom.

Hitachi_AT300_24m_Kazusa_1_5000x600px.png

Hitachi_AT300_24m_Kazusa_2_5000x600.png

Hitachi_AT300_24m_Kazusa_3_5000x600px.png

Varijanta 1 je vrlo slična eurowhite izvedbi Zoome. Strela ispod crnog fonta je plave boje tako da se formira suptilna trobojka. Broj kola je i fizički obeležen, a frata su kamuflirana u trake.

Varijanta 2 je trobojka sa oivičenim vratima. Ceo naziv je crne boje, originalna traka je plava i dodata je crvena gornja traka koja se završava iznad naziva.

Varijanta 3 je svetlija trobojka bez sive trake. Boje kolor traka su iste ali je vraćena plava strela ispod teksta. Gornja traka nastavlja do svetlosne grupe, a vrata su naglašena sivom.

Prelazim na trobojke na podlogama u drugim bojama, kao i američke sive trobojke.

Hitachi_AT300_24m_Zooma_1_5000x600px.png

Hitachi_AT300_24m_Zooma_2_5000x600px.png

Prva varijanta Zoome na crvenoj je pozadini, traka je plava oivičena belom a vrata su siva. Siva boja je ostala i ispod vrata i na krovu, kao i crn vetrobran. Ovo možda podseća na staru-novi šemu SV, međutim vrata su akcentovana drugom bojom u cilju separacije plavih i crvenih dominantnih površina belom bojom, ujedno postigavši naglašen podužni profil. Kao i u drugim slučajevima, i ovde traka obuhvata sve prozore, uključujući i one u niskopodnoj zoni kako bi se izbegao nesklad cik-cak trakom, samim tim i vizuelno usporavanje brzog voza.

Druga varijanta se razlikuje u odnosu na prvu po dodatoj sivoj traci koja preseca niske prozore, ali ne remeti podužni profil zahvaljujući minimalnom broju prozora u zoni ulazišta. Ova varijanta je svetlija.

Hitachi_AT300_24m_Zooma_3_5000x600px.png

Hitachi_AT300_24m_Zooma_3A_5000x600px.png

Hitachi_AT300_24m_Zooma_4_5000x600px.png

Treća je trobojka sa plavom osnovom, žutim separatorom i sivom trakom. Vrata su svetlosiva u svetlosivom polju oivičena tamnijom sivom, dok je donji deo u plavoj boji. Dovoljno se ističu, čemu su osim kolorita doprinele krivine po uzoru na novu šemu Eurostara.

Podvarijanta 3A karakteristična je po sivim vratima.

Četvrta varijanta je nastala inverzijom boja tako da je podloga siva u boji krova, deo u zoni točkova je plav, kao i traka koja je oivičena žutom bojom. Zbog tamnije sive podloge vrata su svetlosiva.

Dolazim i do američkih trobojki.

Hitachi_AT300_24m_Espresso_1_5000x600px.png

Hitachi_AT300_24m_Espresso_2_5000x600px.png

Prva varijanta Espresso šeme takođe je na sivoj podlozi sa plavim "stomakom", međutim podužni profil formira trobojku u bojama naše zastave bez "ruskog uticaja". Dodatak sive drastično modernizuje i istovremeno "vesternizuje" šemu. Podseća na starije Amtrak šeme.

Druga predstavlja razradu dodavanje svetlosive između trobojke i krova, a sve do nosa. Ova šema je složenija, da kažem kompletnija ali ne prenatrpana bojama. Đavo je u detaljima, što se ovde manifestuje pažljivo odabranim nijansama.

Zoomo je još jedna "američka" sa veoma jednostavnim ali savremenim natpisom. Slogan je jednako jeddnostavan, "Premium high speed experience".

Hitachi_AT300_24m_Zoomo_1_5000x600px.png

Hitachi_AT300_24m_Zoomo_2_5000x600px.png

Hitachi_AT300_24m_Zoomo_3_5000x600px.png

Varijanta 1 je na svetlosivoj podlozi sa belom trakom oivičenom crvenom i plavom. Natpis brenda, slogan i prva tri prozora u crnom su polju što razbija monotoniju, a vrata su istaknuta u tamnijoj nijansi sive.

Varijanta 2 belo polje zamenjuje plavim, a plavo se stapa sa sivom podlogom.

Varijanta 3 nastala je inverzijom crnog polja sa belim tekstom u belo polje sa crnim tekstom.

Hitachi_AT300_24m_Zoomo_4_5000x600px.png

Varijanta 4 eliminiše crno/belo polje belom površinom duž celog vozila uz drugačije postavljen slogan. Crvena vrata oivičena su tamnoplavom bojom a svetlosne grupe i bočni prozori uplavljačnice naglašeni su belom bojom.

Low cost brendovi u multicolor šemi su Velocity i Flyby.

Hitachi_AT300_24m_Velocity_1_5000x600px.png

Hitachi_AT300_24m_Flyby_1_5000x600px.png

Velocity je upadljiv sa neon ružičastom oivičenom neon plavom, sve na sivoj podlozi iznad crnog donjeg stroja. Moguće su razne kombinacije boja.

Flyby je još jedan istaknut brend sa crno-crvenom trakom na senf-žutoj pozadini. Vrata su oivičena žutom, ali ne remete traku. Natpis se sastoji od malih slova iste veličine osim početnog koje je veće, a postavljen je iznad asocijacije krila. Slogan glasi "Imagine flying on earth delivered" sa tri tačke u ulozi separatora.

Za kraj Avelia Rise u low cost Wind šemi na bazi američke trobojke:
Alstom_Avelia_Rise_17m_Wind_3_6000x600px.png

Nijedna od 10 osnovnih varijanti nije vizuelno usporila brzi voz cik-cak trakom, niti su takođe niskoulazni singldek vagoni "prepolovljeni" spuštenim prozorima. Al džaba kad su "najpametniji Srbi" i najkoristoljubiviji Kinezi iz prve uspeli da izazovu kontraefekat nekim grbavim regionalnim vozom nalik onom iz Rumunije za 160km/h. Takoreći Fuxing značajno degradiran na kinesku iteraciju hipotetičog Desira "ML 200".

Šteta što nisu tražili neki hipotetički sporiji CRRC Changchun SR250BF (210km/h, elektronski ograničen na 200km/h) na bazi CRRC Sifang CR300AF (250km/h, oznake 300, odnosno 250 ukazuju na 20% višu projektovanu brzinu). Da su to uradili od 8 kola dve prikolice bi imale aksesibilno ulazište i toalet, a ostalo bi se uklopilo u standardnu kolor šemu za brze vozove sa nedeformisanom trakom oko prozora celom dužinom.

Znači ovo:
1280px-CR300AF-0003%E4%BD%8D%E4%BA%8E%E5%8C%97%E4%BA%AC%E7%8E%AF%E5%BD%A2%E9%93%81%E9%81%93.jpg


^^^Ali sa niskoulaznim kolima #2 i #7, ostalim opremljenim rasklopivim stepenicama poput onih na Velaru. I to bi onda bila druga priča a ne neuspeli pokušaj proizvodnje Corolle na bazi Trabanta.
 
Samo da Vesara tresne putnike po džepu, pa se ovakva sr***a neće dešavati skoro svakodnevno? Sva obaveštenja su objavljena na sajtu SV tokom današnjeg dana, ironično da nam objasne zašto ovako očajne infrastrukturno-tehničke kapacitete trebamo plaćati još više :mad: :mad: :mad: :mad:

09.07.2024​

Kašnjenje voza na relaciji Zemun-Vršac

19:50,,Srbijavoz“a.d. obaveštava korisnike usluga da je dana 09.jula 2024. godine, došlo do kašnjenja na relaciji Zemun -Vršac .
Voz koji polazi iz Zemuna za Vršac u 19:35 ćasova, kasniće oko 40 minuta iz tehničkih razloga.
Zahvaljujemo se putnicima na razumevanju.

09.07.2024​

Kašnjenje voza na šidskoj pruzi

18:50,,Srbijavoz“a.d. obaveštava korisnike usluga da je dana 09.jula 2024. godine, došlo do kašnjenja saobraćaja na šidskoj pruzi.
Voz iz Šida za Beograd centar koji polazi u 17:18 ćasova, kasniće oko 87 minuta .Zbok smetnje na infrastrukturnim kapacitetima.
Zahvaljujemo se putnicima na razumevanju.

09.07.2024

Kašnjenje jutarnjeg međunarodnog voza iz Bara

17:50 ,,Srbijavoz“ a.d. obaveštava korisnike usluga da dana 09.jula 2024. godine, voz koji je krenuo iz Bara za Novi Sad u 09:00 časova, ima kašnjenje u dolasku oko 25 minuta.
Zahvaljujemo se putnicima na razumevanju.

09.07.2024​

Kašnjenje vozova na šidskoj pruzi

17:37,,Srbijavoz“a.d. obaveštava korisnike usluga da je dana 09.jula 2024. godine, došlo do izmene saobraćaja vozova na relaciji Beograd centar-Šid.
Voz iz Beograd centra za Šid sa polaskom u 17:04 časova kasniće oko 60 minuta i voz iz Šida za Beograd centar sa polaskom u 17:18 minuta imaće kašnjenje oko 110 minuta.
Zahvaljujemo se putnicima na razumevanju.
 
Вероватно исто као раније. Један из Суботице, други из Београда, са типа неких два сата размака, тако да имаш и флексибилност у избору времена.
Потражња је превелика преко сезоне да би ишао само један. С обзиром да смо до недавно имали 8 возова дневно у сезони и да се за тренутни ноћни барац преко лета недељама унапред не могу купити карте, ово је минимум што могу и требају да ураде.
 
Čime će da ih vuku? 😂 Biće dobro kad ostanu 4 lokomotive SV-a u Bijelom Polju.
 

Za putnike to konkretno znači da će, na primeru nekih od najfrekventnijih linija, cena karte drugog razreda za Regio voz između Beograda i Novog Sada, kupljene preko mobilne aplikacije, umesto dosadašnjih 373 dinara, koštati 445 dinara.

Pored toga, primera radi, cena karte drugog razreda za Regio voz između Beograda i Užica, kupljene preko mobilne aplikacije, umesto dosadašnjih 730 dinara, od septembra će koštati 864 dinara.
 
Naknada od 500rsd na karte kupljene u vozu ali samo ako na stanici ima blagajne koja radi... što je svega nekoliko na trasi BG NS... i gde ih ima neke rade skraćeno kao u Novoj Pazovi... mislim da će u praksi to izgledati slično da ne kažem isto kao i do sada...

Pokušavaju uz povećanje cene da reafirmišu jedno već postojeće pravilo koje u praksi nije zaživelo... kod nas...

U prinicpu poskupljenje je jedina vest... ovih 500 će pokušati pa a p p, ali mislim da će biti zaboravljeno pravilo kako vreme bude prolazilo...
 
Skuplja karta je bila i do sada ako si je kupio u vozu a stanica radi. Ali kondukter je uvek pisao od prvog sledećeg stajališta koje nema blagajnu. Nisi morao ni da mu tražiš. Tako je bilo na Barskoj gde su svo gradovi imali celodnevne blagajne, a neki čak i 0/24. Trenutno ne znam koje blagajne uopšte rade
 
Ја сам приметио да баш доста људи у поласку из Новог Сада нема карте, а претходно на благајни није било гужве.

Објавили су измени и на сајту: https://w3.srbvoz.rs/TarifeJavne/SPT 06a PT DEO VIII - Daljinar od 01-05-2022_v1.pdf

Требало би да буде овако:
Интерсити Београд - Нови Сад, 2. разред Цена на благајни: 414 (РВЦ) + 200 (додатак) + 120 (резервација) = 734 дин., тј. поскупљење од 22% (тренутна цена: 603 дин.)
Цена преко сајта/апликације: 734 дин. × 0,9 = 661 дин., тј. поскупљење 15% (тренутна цена: 573 дин.)
Цена преко сајта/апликација са повластицом 30%: (414×0,7 дин. + 140 дин. + 120 дин.)×0,9 = 495 дин., тј. поскупљење 14% (тренутна цена 435 дин.)
 
Skuplja karta je bila i do sada ako si je kupio u vozu a stanica radi. Ali kondukter je uvek pisao od prvog sledećeg stajališta koje nema blagajnu. Nisi morao ni da mu tražiš. Tako je bilo na Barskoj gde su svo gradovi imali celodnevne blagajne, a neki čak i 0/24. Trenutno ne znam koje blagajne uopšte rade

Da, uvek je bila skuplja ako blagajna radi. U Priboju je jedno vreme blagajna radila samo preko dana, pa ako se putuje noćnim kondukter računa cenu kao na blagajni jer blagajna ne radi. Sada 24/7 možda rade samo Užice i Požega, Valjevo itd, mada je i u Priboju radila, mislim da je bilo u toku sezone, sad ne znam. A za regio su obično pisali od Rače ili slično. Jednom mi je do Užica naplatio punu cenu karte, ja pogledam kartu Rača-Jablanica 50ak dinara. 😆
 
Da, uvek je bila skuplja ako blagajna radi. U Priboju je jedno vreme blagajna radila samo preko dana, pa ako se putuje noćnim kondukter računa cenu kao na blagajni jer blagajna ne radi. Sada 24/7 možda rade samo Užice i Požega, Valjevo itd, mada je i u Priboju radila, mislim da je bilo u toku sezone, sad ne znam. A za regio su obično pisali od Rače ili slično. Jednom mi je do Užica naplatio punu cenu karte, ja pogledam kartu Rača-Jablanica 50ak dinara. 😆
Мени се једном десило кад сам путовао из Шапца да је кондуктер ушао у Руми и да није могао да наплати карту од Шапца, па ми је куцао Путинце. Изашло ме 300 дин
 
Мени се једном десило кад сам путовао из Шапца да је кондуктер ушао у Руми и да није могао да наплати карту од Шапца, па ми је куцао Путинце. Изашло ме 300 дин
Mislim da ne mogu da naplate ako su pre tvoje karte već pisali karte iz Rume, a možda je i dobra volja.
 
imam jedno pitanje zasto do vrsca ide dizel zasto se nije uradila elektriffikacija ? novac teren ili ? tj zasto uopste idu dizel lokomotive
 
Nepismenost treba da se naplaćuje. Svako ko 2024. godine ne ume da koristi aplikaciju i osnovne internet servise neka plati taksu na svoj IQ. Uostalom manipulacija gotovinom, pratnja novca, obrada dnevnih pazara i sl koštaju značajnoo.

Znači nepismen sam i imam manjak IQ-a.

Svakim danom se iznenadim sopstvenim dijagnozama.
 
Ja sve to umem, ali imam razloga zašto plaćam cash-om vrlo često
Kupih kartu pre 30 minuta papirantim novcem na kartomatu u CH-u, niti me iko poprečno gleda niti me me ogovaraju na nekom random forumu.

Ljudi imaju svoj život i razloge zašto rade na taj način, al u Srbiji ako neko ne nalepi neku etiketu drugom ili ga ne vređa javno na forumu dan kao da nije ni bio.

Mnogo zloban narod koji ne zna da gleda svoja posla i poštuje tuđe odluke.
 
Ja sam napisao da se izbor kupovine karata kešom u vozu opravdano dodatno naplaćuje, pa ko ne zna ili ne želi drugačije, platiće drastično skuplje. Većina stanovnika Srbije je tehnološki i digitalno nepismena, ili živi u crnim i sivim zonama, operisani od modernih tehničkih i digitalnih platnih i ostalih servisa, i to je takođe činjenica, kao što je činjenica da skoro nigde na svetu više nemate priliku da karte kupujete u vozovima, autobusima, metroima itd, osim u zaostalim društvima.
 
Vrh