Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Šta se tačno gubi ako bi policija pregledala pasoše i dokumente u vozu?
Zato sto postoje zakoni :) Prvo i najvaznije sto ljudi moraju da razumeju, a sto Vesic zloupotrebljava, je da Srbija ne prima migrante iz Madjarske. Madjarska, sa druge strane, je raznim aktima definisala svoju odbranu granice sa 3 zone, prva zona je 0-8km dubine teritorije, u toj teritoriji vojnici mogu da pucaju gumenim mecima. Druga zona je 8-20km u dubinu teritorije, mogu da te dignu i vrate na granicu na proveru, treca je sve dalje, kao i prema starim zakonima, ako si sumnjiv, mogu da te privedu pod sumnjom da je tvoj boravak na teritoriji Madjarske u koliziji sa propisima. Glavna fora je ova prva zona, gde moze da se puca, a isto moze i da se bije palicama, baca suzavac i posledicno lome koske.

Ako neko misli da ce policajci da pregledaju dokumenta ilegalnom migrantu i onda se vozaju sa njim do prve stanice u Madjarskoj, a znaju da ne mogu da ga vrate u Srbiju, gde je broj policajaca najvise 30, a gde broj migranata moze biti i 100 u jednom vozu, onda ce i da bude kontrole u vozu. Zajednicke kontrole duboko u teritoriji zemlje polaska je nemoguca jer putnik ima pravo da u Beogradu kaze da ide u Suboticu i da onda u Subotici promeni svoju nameru i krene dalje, znaci, opet pada na teret one druge granicne kontrole i opet isto, vozaju se, niko ne sme da puca gumenjacima, znaci, za Madjare prilicno bizarna situacija da ne mogu barem da ih biju, da je Regio pa mozda bi i mogli malo po glavi, ali EC stvarno nema smisla, i postavlja se pitanje da li ih manje biju ako ih nahvataju u prvoj klasi i tu jos sto dilema ima ;)

Jedino logicno je da voz "odmori" izmedju Subotica zel. stanice i Kelebija zel. stanice i da se to odradi za pola sata, u istom formatu kao na liniji Subotica - Segedin, ali ne 40 minuta za 30 putnika, nego krace.
 
Ideš iz krajnosti u krajnost. Kakve veze ima pušenje u vozovima sa ovime o čemu diskutujemo?
Не иде он из крајности у крајност, него је више саркастичан/ироничан због појединих коменатара овде, да воз није воз ако не можеш да изађеш на ходник и запалиш цигар. Ниво сарказма је исто такав кад се прича о брисолејима на Прокопу ;)
 
Što se tiče ovoga za granični prelaz: Osim ako ne postoji izričit, crno na belo, propis koji to zabranjuje, prilično sam siguran da će se ići na "juxtaposed controls".
Ono o čemu mi ovde možemo raspravljati je praktičnost tog rešenja.
 
Najveci problem je sto trenutno nemamo (normalnih) lokomotiva.

само толико

Opet skrećeš temu. Kakve veze imaju vozoljubitelji sa onime o čemu pričamo? Mada siguran sam da 90% vozoljubitelja nema taj majndset. Ideš iz krajnosti u krajnost. U EU se decenijama ne puši u vozovima, a idu vagoni sa kupeima. Ne vidim kako je jedno povezano sa drugim.

не знам да ли си члан групе Удружење љубитеља железнице на Фејсбуку. мајндсет чланова те групе је управо такав, као што је @DzonTravolta навео. за њих су ЕМВ трамваји, а све ново је обично ђубре. ако их добро разумем, врхунац железнице за њих је парна локомотива

@direktor ne znam ja za to diso da je dolazilo kod nas?

ако се не варам, негде почетком 2010их, типа 2011. или 2012. биле су слике овде својевремено. Румуни неки су их нудили
 
Ja sam se pre 5 godina vozio iz Minska za Viljnus, na beloruskoj stanici, voz dolazi do granicnog prelaza, tu ti lupe izlaz, i onda voz ne staje nigde do Viljnusa, gde ulazi u neki ogradjeni deo, i svi putnici se salju na granicni prelaz ka na aerodromu. Ni to nije losa ideja.
 
Фб групе су обично за пензионере којима је природно све у младости било лепше.
Мени су купеји бољи а нисам пушач. Флиртови нису удобни за дужа путовања, возио се једном од Ниша и никада више. Ок су до НС и до Ваљева.
Грешка је што планови радова на инфраструктури и планови набавки возних средстава нису међусобно усклађени. Среди се пруга до Панчева, нема довољно гарнитура да се продужи БГ воз. Узму се нове гарнитуре, кључна стајалишта БГ чвора нису прилагођене висине перона. Занемарују се локомотиве и вагони.
 
Nije sporno da treba da postoje kompozicije sa lokomotivama i vagonima (mislim... postoje svuda), problem je što "strukovni lobi" (za šta se izvikuje ULJŽ) i dalje ima brojne članove kojima su najveći domet, ako ne ovo što kaže @JohnnyLee, parnjače, onda barem neke "kenedijevke" i "hruščovke". Nadimci dotičnih valjda svedoče o koliko matorim mašinama je reč.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: NSB
Среди се пруга до Панчева, нема довољно гарнитура да се продужи БГ воз. Узму се нове гарнитуре, кључна стајалишта БГ чвора нису прилагођене висине перона. Занемарују се локомотиве и вагони.
Ne, nego se čuva sns autobuski prevoznik Pantransport, zato do danas nema normalnog voznog reda, ni mesečnih karata Bg-Pa..
 
Nije sporno da treba da postoje kompozicije sa lokomotivama i vagonima (mislim... postoje svuda), problem je što "strukovni lobi" (za šta se izvikuje ULJŽ) i dalje ima brojne članove kojima su najveći domet, ako ne ovo što kaže @JohnnyLee, parnjače, onda barem neke "kenedijevke" i "hruščovke". Nadimci dotičnih valjda svedoče o koliko matorim mašinama je reč.

Kakav strukovni lobi? Tako nazivaš penzionere sa FB grupe ULJŽ kojima manjka najosnovnije pismenosti? Ne vidim kakav su uopšte oni faktor u bilo čemu. Sam si ih se dotakao. Ne vidim zašto su oni bitni za našu diskusiju ovde. Došljak je gore vrlo prosto ukazao na srž problema.
 
Kakav strukovni lobi? Tako nazivaš penzionere sa FB grupe ULJŽ kojima manjka najosnovnije pismenosti? Ne vidim kakav su uopšte oni faktor u bilo čemu. Sam si ih se dotakao. Ne vidim zašto su oni bitni za našu diskusiju ovde. Došljak je gore vrlo prosto ukazao na srž problema.
Zapravo, dotakao ih se Džoni, ali u potpunosti to podržavam. Problem je što je izvesni član ovog foruma i osnovao to udruženje, a onda u dotično privukao te penzionere, a potom nastavio sa svojim sumanutim stavovima koji odudaraju od svake realnosti, kako od onoga za šta se ti zalažeš, tako i od onoga za šta ja mislim da je bolje.

Mislim, znam i privatno neke ljude iz "Infrastrukture". Njima je bio događaj karijere kada im je EU donirala jednu drezinu. Prosto, to su majstori, nemaju oni širu sliku.
 
Nemoguce je postici tokom voznje od SU tj. Kiskunhalas do granice. Ni putnike a ne prtljag.

Putovao sam nebrojenu količinu puta vozom iz Srbije za Mađarsku dok je išao. Ne sećam se da su mi ikada pregledali prtljag.

Moguće je, uz dovoljan broj angažovanih policajaca. Pre nego što je Hrvatska ušla u Šengen, u Dobovi je bilo predviđeno samo 15 minuta za graničnu kontrolu i to čak zajedničku slovenačko-hrvatsku. Na ulazu u Sloveniju idu hrvatski i odmah za njima slovenački policajci, a na izlazu obrnuto.
 
Ja sam imao jedno zanimljivo iskustvo sa pregledom prtljaga u Bijelom Polju. Putujem iz Sutomora za Priboj, rezervacija, sam u kupeu u Sutomoru, klima radi, idealno. Nije to potrajalo dugo, ulazi Podgorici 5 starijih gospođa, preko 70 godina, ja razmišljam neće one dugo Kolašin, Mojkovac. Ne, idu u Prbojsku banju. 😂
U Bijelom polju ulazi ekipa u crnim majicama, dolaze njih dvojica, jedan stariji i jedan mlađi, normalno ja sa 5 baba moraju mene pregledati. Ovaj mlađi me uhavtio, pa laptop, fotoaparat, objektivi, baterije, da kažem malo se iživljava, a matorom se žuri i na kraju su se posvađali što me drzi. Završi se to, vraćam se u kupe, malo mi neprijatno jer sam imao 17 u tom trenutku, a jedna bakuta komentariše: "Eto, mi taman mislile neki fin dečko"... 😂
 
Флиртови нису удобни за дужа путовања, возио се једном од Ниша и никада више.

наравно да нису, када нису узети са адекватним седиштима. али, то је проблем оних који су ух поручили, а не произвођача. Штедлер (или било који други произвођач) ће ти ставити и фотеље у воз, ако затражиш
 
Štetler je živ i zdrav, koliko je meni poznato, Pelikan je kaputt.
 
наравно да нису, када нису узети са адекватним седиштима. али, то је проблем оних који су ух поручили, а не произвођача. Штедлер (или било који други произвођач) ће ти ставити и фотеље у воз, ако затражиш
Тачно, проблем је у наручиоцу. Код нас се гледа само нек је ново, чисто и фенси. Функционалност је у другом плану.
 

Šta je pogranična stanica konkretno? Bijelo polje već ima stanicu, predpostavljam da je to samo administrativne prirode, nije "nova stanica" kako bi se moglo zaključiti iz vesti.





1720426050119.png

Hnjo Hnjo.-..
 
Konačno nešto pametno!

Šta je pogranična stanica konkretno? Bijelo polje već ima stanicu, predpostavljam da je to samo administrativne prirode, nije "nova stanica" kako bi se moglo zaključiti iz vesti.

Ništa specijalno, novinari malo filuju.

„Ovim radovima omogućiće se adaptacija i izgradnja dovoljnog broja službenih prostorija za sve učesnike u radu u zajedničkoj stanici Bijelo Polje i stvoriti preduslovi za rad u graničnoj zoni u skladu sa EU procedurama, skraćujući vreme zadržavanja i potrebne procedure na graničnom prelazu između Crne Gore i Srbije“
Izvor: https://zoomue.rs/srbija-i-crna-gora-uskoro-otvaraju-zajednicki-zeleznicki-prelaz/

EDIT: Evo ode Vesić za BP, čudi me da nije vozom! 😂😂😂

 
Vrh