Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Kao da ne živite u Srbiji i da ne znate da se nikada neće čekati trideset sekundi na kontrolu. Potpuno se bespotrebno pravi aerodromski stres i cimačina, a onemogućavanjem korišćenja međunarodnih vozova za unutrašnji saobraćaj smanjuje se njihova finansijska opravdanost što će posledično dovesti i do manjeg broja polazaka.
 
Gledao sam nacrt reda vožnje sa mađarskog sajta, red vožnje deluje otprilike:

Oba smera na svaka dva sata:

Polasci sa Budapest Keleti od 04:08 do 22:08.
Polasci sa Kelebia, ako je zajednička granica sa Subotičkom verovatno +15 minuta polasci iz Subotice od 07:15 do 01:15,
što bi verovatno bila stizanja u Beograd između 08:40 i 02:40.


E sad u povratku na osnovu stizanja u Budimpeštu se dolazi do kretanja iz Beograda koja su malo čudna... a deluje da su otprilike...

Polasci iz Beograda od 01:15 do 19:15 na svaka dva sata, da bi se dobilo...
Ukoliko je zajednička kontrola u Kelebia, a polasci iz Subotice su od 02:40 do 20:40.
Stizanja u Budapest Keleti su od 05:51 do 23:51.

Stajanja deluju da su sem u Kelebia i u Kiskunhalas i Kunszentmiklos Tass, ali se tamo i mimoilaze vozovi... Ova stizanja mi inače deluju dosta neefikasno, ne bih rekao da je 17 minuta dovoljno za obrt u Keletiju, a da li je 137 minuta previše?

Inače lokalni vozovi na ovoj pruzi saobraćaju u satima kada nema međunarodnog voza, i ne zalaze skroz u Keleti.

Ali ovo znači onda i noćni saobraćaj svakodnevno na srpskoj trasi, čega trenutno nema toliko za putničke vozove.

Malo su čudna vremena kretanja i stizanja meni barem u BG, deluje mi kao da se računalo sa sporijim brzinama ovde, tako bi mi imalo više smisla samo...
 
Poslednja izmena:
Gde mogu da se nađu tehnički podaci svih Štadler vozova u Srbiji. Konktretno trebaju mi podaci o maksimalno dozvoljenim osovinskim pritiscima i rastojanju između osovina.

Za Flirt: Tamo negdje oko max. 19515 kg. Ovo se odnosi do najveće dozvoljene težine (pun voz).
Položaj osovina (osovinski razmak), rastojanje između osovina: 2,7 m.

Za Kiss: 21000 kg i 2,5 m.
 
Poslednja izmena:
Gledao sam nacrt reda vožnje sa mađarskog sajta, red vožnje deluje otprilike:

Oba smera na svaka dva sata:

Polasci sa Budapest Keleti od 04:08 do 22:08.
Polasci sa Kelebia, ako je zajednička granica sa Subotičkom verovatno +15 minuta polasci iz Subotice od 07:15 do 01:15,
što bi verovatno bila stizanja u Beograd između 08:40 i 02:40.


E sad u povratku na osnovu stizanja u Budimpeštu se dolazi do kretanja iz Beograda koja su malo čudna... a deluje da su otprilike...

Polasci iz Beograda od 01:15 do 19:15 na svaka dva sata, da bi se dobilo...
Ukoliko je zajednička kontrola u Kelebia, a polasci iz Subotice su od 02:40 do 20:40.
Stizanja u Budapest Keleti su od 05:51 do 23:51.

Stajanja deluju da su sem u Kelebia i u Kiskunhalas i Kunszentmiklos Tass, ali se tamo i mimoilaze vozovi... Ova stizanja mi inače deluju dosta neefikasno, ne bih rekao da je 17 minuta dovoljno za obrt u Keletiju, a da li je 137 minuta previše?

Inače lokalni vozovi na ovoj pruzi saobraćaju u satima kada nema međunarodnog voza, i ne zalaze skroz u Keleti.

Ali ovo znači onda i noćni saobraćaj svakodnevno na srpskoj trasi, čega trenutno nema toliko za putničke vozove.

Malo su čudna vremena kretanja i stizanja meni barem u BG, deluje mi kao da se računalo sa sporijim brzinama ovde, tako bi mi imalo više smisla samo...

Mađari znaju da tako generički konceptualno urade prvi grafikon pa ga posle u drugom tejku redukuju, odrade realnije. Zato kažem, ovo je samo koncept.
 
Photo by Ljubiša Jovanovic
FB_IMG_1720168822621.jpg
 
Za Kiss: 21000 kg i 2,5 m.

сада када помену Цмокића, ваљало би узети још неких 10-так комада, за Регио возове Београд - Нови Сад и Београд - Ужице. број путника на тим правцима оправдава куповину
 
Crče Flirt.
I dalje smatram da je trebalo da se obave dodatna testiranja o trošku SV-a kako bi se odmah u startu preležale i otrkile neke stvari.
Ovako će putnici u direktnoj eksploataciji osećati dečije bolesti, a to sigurno nije prijatno na Barkoj pruzi. Za sada najveći problem na garniturama je oko vratiju, gubitkom vazduha i problemima sa kompjuterom, ništa strašno, rešava se sve u hodu, ali da li je moralo ovako da se požuri?


received_385711110726184.jpeg
 
Pa zar nemaju autonomiju od 10km na baterije bar da izadje iz tunela??
 
Kakve veze old ili new school ima veze sa tim gde će se obavljati granična kontrola? Govorimo o praktičnosti. Ja sam svoje argumente napisao.
Постоји једна могућност да се избегне чекање и са једне стране, и са друге стране, и најгора варијанта са стајањем у колони на перону са могућношћу кашњења на полазак (то није аердром, потпуно другачији систем организације саобраћаја. За разлику од авиона воз не сме да сачека 5 минута због проблема на гејту).

То је српска контрола у возу од Новог Сада до Суботице, и мађарска контрола од Келебије до Кишкороша. У том случају се постиже возно време мало више од 3 сата и не примају путници између Новог Сада и Кишкороша. Али увек можемо да направимо и неку комбинацију ИЦ и ИЦЕ. Типа 4 поласка дневно ИЦ и 4 ИЦЕ са општим интервалом 1,5-2,5 сата, ( ИЦЕ 6:30, ИЦ 8:00, ИЦЕ 10:30, ИЦ 12:00 ИЦЕ 14:30, ИЦ 16:00, ИЦЕ 18:30, ИЦ 20:00).
 
сада када помену Цмокића, ваљало би узети још неких 10-так комада, за Регио возове Београд - Нови Сад и Београд - Ужице. број путника на тим правцима оправдава куповину
Za takve relacije nije losa opcija ni vagoni na sprat gde vise igra ulogu kapacitet a ne brzina,cudi me da niko nije razmisljao o tome. Verujem da je garnitura od 4-5 kom jeftinija od EMV tog tipa. Najveci problem je sto trenutno nemamo (normalnih) lokomotiva.
do-sto vagoni.jpg
 
Pa nije baš isto. Putnik dolazi, pa dolazi ranije na stanicu. Zadržavanje na punktu po putniku je u proseku 30 sekundi (ako je sve čisto). Kad dođe na granicu, voz mora da stoji barem 20-30 minuta. Plus, ako nekoga ufate u nečemu, nastaje problem.
I ne vidim problem u tome da se stanice modifikuju. Dobije se "aerodromsko" iskustvo, posle sve ide kao po loju.
Људи плаћају брзе возове дословно да не би преживљавали аеродромско искуство.
 
Za takve relacije nije losa opcija ni vagoni na sprat gde vise igra ulogu kapacitet a ne brzina,cudi me da niko nije razmisljao o tome. Verujem da je garnitura od 4-5 kom jeftinija od EMV tog tipa. Najveci problem je sto trenutno nemamo (normalnih) lokomotiva.Pogledajte prilog 203972
Dolazili ti vagoni na sprat na pokazivanje glavonjama u gumenjari ali nisu mogli naprave tal
 
Što, pa 90% "vozoljubitelja" ima takav majndset.

Opet skrećeš temu. Kakve veze imaju vozoljubitelji sa onime o čemu pričamo? Mada siguran sam da 90% vozoljubitelja nema taj majndset. Ideš iz krajnosti u krajnost. U EU se decenijama ne puši u vozovima, a idu vagoni sa kupeima. Ne vidim kako je jedno povezano sa drugim.
 
Vrh