Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

BGD-NS je i ranije bilo skuplje nego NS-BGD (ne samo za razliku u ceni stanicne usluge)
 
BGD-NS je i ranije bilo skuplje nego NS-BGD (ne samo za razliku u ceni stanicne usluge)
Za te kratke relacije, cena peronske karte igra važnu ulogu, jer ako je npr. cena karte 600din (od čega prevoznik deo plaća BAS-u za uslugu izdavanja karte i plus plaća ulazak busa na stanicu) 220 din na to nije malo, to je 30%



Lep je nov voz i ja apsolutno nemam problem što je Kinez, ali brate ovo je baš malo. Ovde može da stane ljudi kao u jedan tramvaj, možda malo više.
 
Ovde može da stane ljudi kao u jedan tramvaj, možda malo više.

kola 1 - 45 sedišta - 1. razred
kola 2 - 61 sedište - 2. razred + mesta za invalide
kola 3 - 82 sedišta - 2. razred + bife
kola 4 - 54 sedišta - 2. razred + mesta za bicikle

Dakle, ukupno ispod 200 mesta u 2. razredu. S obzirom da su kola već fabrički obeležena brojevima (praksa koja samo postoji kod nas na obe vrste Sokola), nešto mi se javlja da se garniture neće koristiti u sinhronu, jer će onda postojati problem oko numeracije. Kod KISS Sokola interesantno postoji spoljni displeji na svakom vagonu na kojem izlaze brojevi kola od 21 do 24 koji su izmenjivi, ali se iz nekog razloga ne koriste, već su nalepljeni brojevi od 1 do 4, koji nisu izmenjivi. Nije mi jasno zašto ovakav jednostavan tehnički problem uz problem pogrešne numeracije sedišta u rezervacionom sistemu ne mogu da reše evo već 2 godine.
 
Poslednja izmena:
kola 1 - 45 sedišta - 1. razred
kola 2 - 61 sedište - 2. razred + mesta za invalide
kola 3 - 82 sedišta - 2. razred + bife
kola 4 - 54 sedišta - 2. razred + mesta za bicikle

Dakle, ukupno ispod 200 mesta u 2. razredu. S obzirom da su kola već fabrički obeležena brojevima (praksa koja samo postoji kod nas na obe vrste Sokola), nešto mi se javlja da se garniture neće koristiti u sinhronu, jer će onda postojati problem oko numeracije. Kod KISS Sokola interesantno postoji spoljni displeji na svakom vagonu na kojem izlaze brojevi kola od 21 do 24 koji su izmenjivi, ali se iz nekog razloga ne koriste, već su nalepljeni brojevi od 1 do 4, koji nisu izmenjivi. Nije mi jasno zašto ovakav jednostavan tehnički problem uz problem pogrešne numeracije sedišta u rezervacionom sistemu ne mogu da reše evo već 2 godine.

Da li Kinezi tehnički mogu u sinhorn, tj. da li su kupljeni sa tom mogućnošću? Kako sam shvatio KISS ne mogu u sinhron...
 
OK fer međutim to je više izuzetak da se železnička putovanja planiraju toliko rano a mislim da Srbija nema takav sistem prodaje karata sa dinamičnim cenama nažalost.
Ja bih rekao na sreću.
Preglup mi je taj sistem.

Sad treba ja da razmišljam o prepiš-putovanju do Budimpešte ili Zagreba dva meseca unapred, da me na toj berzi cena karata ne bi ojadili.

Sad ispade da treba o vikendu u Budimpešti da se razmišlja kao o putu za Australiju.

Hebem ti baš takav život Sunđer Boba iskr.
 
kola 1 - 45 sedišta - 1. razred
kola 2 - 61 sedište - 2. razred + mesta za invalide
kola 3 - 82 sedišta - 2. razred + bife
kola 4 - 54 sedišta - 2. razred + mesta za bicikle

Dakle, ukupno ispod 200 mesta u 2. razredu. S obzirom da su kola već fabrički obeležena brojevima (praksa koja samo postoji kod nas na obe vrste Sokola), nešto mi se javlja da se garniture neće koristiti u sinhronu, jer će onda postojati problem oko numeracije. Kod KISS Sokola interesantno postoji spoljni displeji na svakom vagonu na kojem izlaze brojevi kola od 21 do 24 koji su izmenjivi, ali se iz nekog razloga ne koriste, već su nalepljeni brojevi od 1 do 4, koji nisu izmenjivi. Nije mi jasno zašto ovakav jednostavan tehnički problem uz problem pogrešne numeracije sedišta u rezervacionom sistemu ne mogu da reše evo već 2 godine.
Ne mogu jer su glupi (tužna činjenica za većinu uzroka problema kod nas).

To takođe odgovara i na moje pitanje, kako su mogli da naruče nešto kapaciteta tramvaja kad u Sokolima već sad kad ide samo do Novog Sada vikendom i u špicu ljudi stoje. A ovaj Kinez ima bar stotinak mesta manje računajući nenumerisana mesta u Sokolu. Potpuni id***.
 
To takođe odgovara i na moje pitanje, kako su mogli da naruče nešto kapaciteta tramvaja kad u Sokolima već sad kad ide samo do Novog Sada vikendom i u špicu ljudi stoje. A ovaj Kinez ima bar stotinak mesta manje računajući nenumerisana mesta u Sokolu. Potpuni id***.

Čekaj samo kad budu cene karata za taj voz postavili na realan nivo.
Niti će biti gužvanja a uzročno posledično ni kukanja na isto.
 
Ja bih rekao na sreću.
Preglup mi je taj sistem.

Sad treba ja da razmišljam o prepiš-putovanju do Budimpešte ili Zagreba dva meseca unapred, da me na toj berzi cena karata ne bi ojadili.

Sad ispade da treba o vikendu u Budimpešti da se razmišlja kao o putu za Australiju.

Hebem ti baš takav život Sunđer Boba iskr.

Ima taj sistem i svojih prednosti, jel time možeš cenovno da "odvedeš" putnike na manje frekfentnije polaske i tako da ih bolje preraspodeliš u toku dana. Time osiguravaš da svaki polazak bude optimalno popunjen.

Treba reći da u Nemačkoj DB nije baš DB, imaš DB dugolinijski saobraćaj gde saobraćaju brzi vozovi kao IC ili ICE - oni imaju taj dinamični sistem za cene karata. Sa druge strane imaš DB regionalni saobraćaj koji nema dinamične cene karata i korišćenje istog je integrisano u razne tarifne sisteme pa se mogu koristiti običnim pretplatnim kartama (što nije slučaj za dugolinijski saobraćaj).
 
Ne znam da li mi se čini ili su vrata dosta uža nego na Stadlerima
Dvospratni vozovi po pravilu imaju svi veća vrata, jer je gustina putnika veća. Vreme zaustavljanja voza na stanici zavisi upravo od izlazno ulazne brzine. Kiss Soko je ekvivalent austrijskom Vestbahnu. A Vestbahn može imati znatno kraća zaustavljanja nego RailJet, jer su tako široka vrata prednost Štadlera. Imaju ih i u Švajcarskoj u IC2000 vozovima. Za Švajcarsku znamo da su vozovi puni u špicu, pa tamo imaju široka vrata.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
Keln.png

Ево управо сам као пример узео Франкфурт-Келн ИЦЕ у Немачкој. Карта у једном правцу за 150км износи 82,60 Евра.
 
Eh ne bi se sada baš busio sa time toliko, daleko smo mi još od toga da imamo zdravu železničku mrežu ;-)
Оно што ми радимо је исто оно што ради Кина. НАРАВНО на микро плану. Тај процес се назива leapfrogging и описује "прескакање" фаза развоја. Дакле пре пар година на деоници Београд-Суботица смо имали катастрофалну железницу која је била најлошија у ЕКС-ЈУ док ћемо сада једини у Југоисточној Европи имати деоницу модерних возова са 200км на час, а поред тога и солидне регио-возове на том коридору. Уз ту деоницу се уче кадрови Железнице Србије у свим процесима, путници се навикавају на воз итд. Када будемо развили цео железнички коридор 10 и можда још и коридор 11 са 160км и парцијално 200км и санирали неке регионалне линије до пристојног нивоа опет ћемо имати најбољу железницу на Балкану а преспавали смо оне међуфазе. Ако буду повезани Лесковац, Ниш, Јагодина, Београд, Нови Сад, Врбас и Суботица са пругом од 200км/час то ће бити 70% становништва Србије. А онда је могуће изградити и брзи крак до Крагујевца и Краљева. Остали делови Србије немају довољно путника па се не би исплатило градити тако скупу пругу али пруга од 120-160км брзине за остале деонице је сасвим коректна.
 
Treba reći da u Nemačkoj DB nije baš DB, imaš DB dugolinijski saobraćaj gde saobraćaju brzi vozovi kao IC ili ICE - oni imaju taj dinamični sistem za cene karata. Sa druge strane imaš DB regionalni saobraćaj koji nema dinamične cene karata i korišćenje istog je integrisano u razne tarifne sisteme pa se mogu koristiti običnim pretplatnim kartama (što nije slučaj za dugolinijski saobraćaj).

Ili su u pitanju pretplatne karte, ili razne povlastice, dnevne, nedeljne, mesečne karte, koje opet ne obuhvataju ICE i druge specijalne i brze vozove. Što se tiče regionalnog saobraćaja, na većini linija u Nemačkoj se 100km prelazi za sat do sat i po vremena, sa brzinama do 120 km/h, u zavisnosti od broja stajališta i ost.
 
Znači ipak stiže prvo u Srbiju na slikanje i političko reklamiranje, pa tek onda ide u EU na sve neophodne testove.
 
Jbg, nema baš svaki Slovenac 8 vozova. Neki i mnogo manje.
Њима је 8 вагона довољно за целу државу бре...наша пруга Београд-Суботица кошта колико цела Словеначка железница. Имају 331км двоколосечне пруге...
 
Vrh