Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Bogami, cepa se stotka do Vršca, barem je tako po knjižici.

Dobiće se najviše vremena u staničnim područjima, jer je tu voz najsporiji, ovo ostalo ostaje slično.
 
Da li neko ima više informacija o ovome? Koliko će skratiti putovanje od Vršca do Beograda, dokle se stiglo sa projektom?
Ovo su napamet planovi za loženje građana, a čemu je dokaz i ovo:
Predviđeno je da se rekonstrukcija i modernizacija uradi od početka skretnice u Glavnoj stanici Pančevo do državne granice, uključujući i unapređenje elemenata za najvišu ekonomski opravdanu brzinu i dozvoljeno osovinsko opterećenje na železničkoj pruzi.

U zavisnosti od zaključaka analize, razmatraće se i eventualna gradnja drugog koloseka, s obzirom na to da je reč o jednokolosečnoj pruzi.
Koliko sega mega stanovnika, industrije, luka rudnika ima tamo da se govori o dva koloseka? Osovinasko opterećenje je već za Srbiju maksimalnih 22t. Brzina je već solidna, održavanje takođe. Jedine dobre smernice bi bile vezane za stanična područja i signalizaciju. A da investicionu bazu čuvamo za neke druge pravce. Ako bi i obim saobraćaja Srbija-Rumunija stvarno bio veliki sa težnjom rasta, pre izgradnje u unapređenje bi imalo smisla ulagati za vezu sa Temišvarom preko Zrenjanina, i da se tuda pruga dovede makar u stanje u kojem je sada Pančevo - Vršac, ako ne i bolje. Za razliku od Beograd - Vršac, pravac Beograd - Zrenjanin - Kikinda ima naseljenost koja bi pravdala neki nefrekventni brzi/intersiti.
 
Ee znam da sve to zvuči neverovatno, ali trenutno se radi na dokumentaciji, možda neće uskoro, ali biće.
 
Ovo su napamet planovi za loženje građana, a čemu je dokaz i ovo:

Koliko sega mega stanovnika, industrije, luka rudnika ima tamo da se govori o dva koloseka? Osovinasko opterećenje je već za Srbiju maksimalnih 22t. Brzina je već solidna, održavanje takođe. Jedine dobre smernice bi bile vezane za stanična područja i signalizaciju. A da investicionu bazu čuvamo za neke druge pravce. Ako bi i obim saobraćaja Srbija-Rumunija stvarno bio veliki sa težnjom rasta, pre izgradnje u unapređenje bi imalo smisla ulagati za vezu sa Temišvarom preko Zrenjanina, i da se tuda pruga dovede makar u stanje u kojem je sada Pančevo - Vršac, ako ne i bolje. Za razliku od Beograd - Vršac, pravac Beograd - Zrenjanin - Kikinda ima naseljenost koja bi pravdala neki nefrekventni brzi/intersiti.
Ima gomila italijanskih firmi u Rumuniji, zato se pravi i autoput i pruga.
 
Screenshot_20240401-234122_Viber.jpg

Da li je moguće da srbvoz nije imao svoju lokus za prevlacenje novih emv
 
Da li je moguće da srbvoz nije imao svoju lokus za prevlacenje novih emv

Мислим да се ово води као теретни превоз, а пошто Србијавоз нема лиценцу за обављање теретног превоза, већ само путничког, мора да ангажује лиценцираног превозника у теретном саобраћају. Ако грешим, исправите ме.
 

Srbijavoz raspisao tender za održavanje 39 Metrovagonmašovih DMV garnitura​

Voz DMV 711 na vršačkoj pruzi (Foto: Dejan Aleksić)
Voz DMV 711 na vršačkoj pruzi

Železničko preduzeće za putnički saobraćaj Srbijavoz raspisalo je tender za održavanja 39 Metrovagonmašovih DMV garnitura koje saobraćaju na železničkoj mreži u Srbiji. Reč je o ruskim dizelmotornim vozovima (DMV) od kojih je 10 prozvedeno 2010. godine, 27 njih 2016. godine, dok su dva proizvedena 2012. godine.

Kako se može videti u tehničkoj dokumentaciji, pružalac usuge za održavanje DMV 711 biće zadužen, između ostalog za dijagnostiku, popravku, tehničku podršku i konsultatske usluge. Biće zadužen i za pomoć u tekućem i redovnom održavanju, u dostavi tehničke dokumentacije, u pripremi i koordinaciji operativnim i periodičnim planovima za popravke i održavanje. Zaduženje će biti i pomoć u potrazi za odgovarajućim rezervnim delovima, materijalima i zamenskim modulima potrebnim za održavanje ili popravku, kao i za učešće u radu komisija za ispitivanje uzroka tehničkih kvarova i nedostataka dizel vozova, otkrivanje uzročnika.

Kako se precizira, uslugu će u kontinuitetu pružati najmanje tri inženjera specijalista u periodu od 12 kalendarskih meseci, a usluga će se pruža 8 sati dnevno radnim danima.

- Pružaoci usluge će biti angažovani na poslovima u skladu sa njihovom stručnom spremom i neće biti angažovani na manuelnim poslovima. Osoblje pružaoca usluge koje će biti angažovano na održavanju DMV 711 mora imati overenu potvrdu proizvođača DMV 711 kojom se dokazuje njihova obučenost za održavanje navedene serije vozova. Potrebno je da pružalac usluge poseduje potrebnu tehničku dokumentaciju i opremu koja uključuje i sve neophodne softvere radi pristupa, provere rada i dijagnostike neispravnosti na opremi i sistemima koji se nalaze na DMV 711 - ističe se u dokumentaciji.


Depoi u kojima se održavaju DMV 711 i koji pripadaju Srbijavozu nalaze se u Somboru, Zrenjaninu, Lapovu, Zemunu i Zaječaru. Uslugu održavanja može se realizovati i u drugim depoima, stanicama ili na železničkoj mreži u Republici Srbiji ili van Republike Srbije, precizira se u dokumentaciji.

Dizel motorni vozovi serije 711 namenjeni su za prevoz putnika na prugama sa kolosekom 1.435mm, opremljenim niskim peronima. DMV 711 može da radi u sistemu sa više povezanih DMV 711, a najviše tri povezana.

Rok za dostavljanje ponuda je 10. maj.

 
Ti vozovi su na liniji Beograd-Vrsac. Tu su sad novi vozovi, jel zna neko gde ce posle remonta zavrsiti,na kojim linijama. Ili ce biti za BG voz?
 
Ima gomila italijanskih firmi u Rumuniji, zato se pravi i autoput i pruga.
Čuo sam za tu bajku. O još većoj Turskoj i Nemačkoj su govorili kada je u pitanju Koridor 10 i deo autoputa ka Pirotu. U praksi jedva polovinu minimalnog korišćenja za autoput imamo. Makar u teretnom saobraćaju, i u putničkom i u teretnom saobraćaju većina logističkih firmi donosi racionalnu odluku da zaobiđe Srbiju, a što je jako vezano i sa (primitivnim) načinom organizacije granica za teretni saobraćaj. Uz to i naprednim sabotažama železnice sa predugim prekidima na glavnim prugama zbog radova, sakaćenjem parka vučnih sredstava... Ka Vršcu na magistralno-jedinom putu imamo kombajne široke 4 metra, a zapadnu obilaznicu Vršca nikako da završe. Kao i nekakvu celovitu obilaznicu Pančeva. Vezano za prugu, to je po stanju koloseka jedna od boljih pruga, daleko od prioritetne za veću modernizaciju. A propusnu moć i kvalitet ubijaju stara signalizacija i ukinuta radna mesta otpravnika vozova, odnosno manje mesta za ukrštavanja. Vezano za putnički saobraćaj, sada je već 6 pari vozova Beograd - Vršac, a nakon eventualnog poboljšanja signalizacije ne bi trebalo više od 8-10 pari. Prosto nemaš ih kime popuniti.

тамо је некада постојао интелект?
Jugoslovenske Železnice su u odnosu na sadašnje bile relativno ugledno preduzeće kojim su upravljali entuzijasti. Na Saobraćajnom fakultetu železnički smer je bio elitni. Bilo je tu poteza i odluka za opravdanu kritiku, ali su sve u svemu bile u stanju da pruže i elitnu uslugu. Recimo vozove sa samo prvom klasom i direktorima kao putnicima, "stjuardese" na Olimpik Ekspres (Beograd - Sarajevo), vozove popularne među gastarbajterima i strancima... Još tada su vozovi Beograd - Novi Sad išli približno svakih sat, recimo. "Pruga" iz tog vremena je bila prepuna konstruktivnih kritika, da tako kažem javnih prozivki železničara ka rukovodstvu zbog određenih loših poteza. Odnosno SFRJ je bilo poslednje vreme funkcionalne demokratije na železnicama, sa najvažnijom demokratskom funkcijom, povratne sprege.

Prvi intelektualno-stručni udar su doživele od Radikalno-slobinskih političkih autoriteta, ali još početkom 1990-tih smo kao škola mogli vozom otići na ekskurziju. Ali od 1991 nisi imao kvalitetno sakupljane i obrađivane statističke podatke, što je stvaralo mogućnost sistema zloupotreba. U 2000-te se ušlo u sistem tavorenja u mestu, sa politikom, popraviš levu cipelu, desna se izbuši. Iako železnica 2000-2012 izgleda veličanstveno u odnosu na ovo napredno, to uopšte nije bilo Bog zna šta, i sa nekom ozbiljnom idejom. Razumnom čoveku vrlo nelogični potezi tek dolaze posle njih sa onom kaznom Božjom visokom, mršavom, sa cvikerima i debelim usnama.

Od 2012. se ukida iz makar medijske upotrebe reč "železnica", a uvodi termin "zmije, pacovi i narkomani". Otprilike tako se može opissati i kadar koji preuzima taj sektor. Razumnom čoveku opravdani potezi se dešavaju kao slučajnost, i izuzetak iz pravila, a ono što ima stručnih ljudi na železnici, nikada nisu imali manja upravljačka ovlašćenja.
 
Реално би дугорочно требало набавити и дизел ФЛИРТ, и гарнитуре са дизел погоном и електричним погоном.
 
Je l zna neko, je l SRB PLUS karticu mogu da koristim odmah po vađenju? Treba sutra da idem u NS, pa bih pre toga izvadio i taman da imam popust.
 
Надам се да ће коначно оспособити све 711 у возном стању за саобраћај.
Jel se zna koliko je trenutno u voznom stanju?

Ne saobraćaju na deonicama
Niš-Dimitrovgrad
Niš-Merdare
Požarevac-Bor-Zaječar
Beograd-Zrenjanin
Novi Sad-Zrenjanin
Vrbas-Kula-Sombor (ako ih je ikad bilo)

I pored toga mi nije jasno da imamo jako malo polaska ka Kragujevcu, Kruševcu... Nemoguće je da je toliko veliki broj garnitura u kvaru.

Nadam se da ce dolaskom novih garnitura, povuci dizel vozove sa deonice Kraljevo-Cacak-Pozega.
 
Poslednja izmena:
Vrh