Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Sto se tice stajalista nije bitno da li voz ide 160 ili 200km/h. To je bitno kod izgradnje i odrzavanja
 
Даље од Будимпеште јако тешко, можда некада ноћни до Беча.

Било би поражавајуће да је рецимо једне 2006. године по старој прузи ишло 2 воза Београд - Беч, а да 20 година касније након изградње супер-дупер пруге од више милијарди евра за свемирске брзине (Београд - Будимпешта 160-200 км/ч, Будимпешта - Беч 140-160 км/ч) нема ниједан воз Београд - Беч, док из разних Свилајнаца, Куршумлија, Неготина итд. шпартају гастарбајтерски бусеви за Беч.
 
Било би поражавајуће да је рецимо једне 2006. године по старој прузи ишло 2 воза Београд - Беч, а да 20 година касније након изградње супер-дупер пруге од више милијарди евра за свемирске брзине (Београд - Будимпешта 160-200 км/ч, Будимпешта - Беч 140-160 км/ч) нема ниједан воз Београд - Беч, док из разних Свилајнаца, Куршумлија, Неготина итд. шпартају гастарбајтерски бусеви за Беч.
Било би.
Видећемо шта ће три стране да договоре.
Ако планови за тако нешто постоје требали би већ данас да почнемо да размишљамо шта би послали за Беч.
 
Ако планови за тако нешто постоје требали би већ данас да почнемо да размишљамо шта би послали за Беч.

Већ сам писао о томе. О томе сам разговарао и са преговарачем Аустријских железница за међународни ред вожње. Најједноставније и најлогичније решење је да буде као и пре модернизације пруге - Мађари да продуже своје Еуросити гарнитуре које иду Беч - Будимпешта до Београда. Тј. да поласци у 8:40 и 14:40 из Беча за Будимпешту продуже до Београда. Раније је само овај у 8:40 продужавао до Београда, али сад би и овај у 14:40 могао јер се преполовљава возно време Будимпешта - Београд. Обрнуто би ти поласци стизали у Беч у 15:20 и 21:20. Будимпешта - Беч је такт на сат времена где један сат иде мађарски Еуросити, а други сат аустријски Рејлџет. Рејлџет Аустријанци не планирају даље од Беча (реч поменутог господина из Аустрије). Остали мађарски Еуросити продужавају за Румунију, Украјину и источну Мађарску, те су само ова два горепоменута поласка слободна да продуже за Београд.

Мађари имају и локомотиве и вагоне за 200 км/ч. Ако би наше гарнитуре ишле до Будимпеште, таман би Мађари овиме пребијали километре са нама, уз још неки полазак Београд - Будимпешта који би се обављао мађарским гарнитурама, а не само српским. Мађари су што се овога тиче врло тврдог става у преговорима око међународног реда вожње и то им је врло јасна "железничка политика" кроз историју. Увек инсистирају да се разлика у километражи возних средстава између суседних управа на територији друге управе што више приближи нули, јер се сваки километар разлике мора платити новцем ка оној управи која је имала више километара на територији туђе управе. Да само српске гарнитуре иду до Будимпеште, а да мађарске не иду до Београда је тешко оствариво, осим ако Србијавоз не преузме све трошкове са мађарске стране и комерцијални ризик, али то би било пословно самоубиство.
 
Већ сам писао о томе. О томе сам разговарао и са преговарачем Аустријских железница за међународни ред вожње. Најједноставније и најлогичније решење је да буде као и пре модернизације пруге - Мађари да продуже своје Еуросити гарнитуре које иду Беч - Будимпешта до Београда. Тј. да поласци у 8:40 и 14:40 из Беча за Будимпешту продуже до Београда. Раније је само овај у 8:40 продужавао до Београда, али сад би и овај у 14:40 могао јер се преполовљава возно време Будимпешта - Београд. Обрнуто би ти поласци стизали у Беч у 15:20 и 21:20. Будимпешта - Беч је такт на сат времена где један сат иде мађарски Еуросити, а други сат аустријски Рејлџет. Рејлџет Аустријанци не планирају даље од Беча (реч поменутог господина из Аустрије). Остали мађарски Еуросити продужавају за Румунију, Украјину и источну Мађарску, те су само ова два горепоменута поласка слободна да продуже за Београд.

Мађари имају и локомотиве и вагоне за 200 км/ч. Ако би наше гарнитуре ишле до Будимпеште, таман би Мађари овиме пребијали километре са нама, уз још неки полазак Београд - Будимпешта који би се обављао мађарским гарнитурама, а не само српским. Мађари су што се овога тиче врло тврдог става у преговорима око међународног реда вожње и то им је врло јасна "железничка политика" кроз историју. Увек инсистирају да се разлика у километражи возних средстава између суседних управа на територији друге управе што више приближи нули, јер се сваки километар разлике мора платити новцем ка оној управи која је имала више километара на територији туђе управе. Да само српске гарнитуре иду до Будимпеште, а да мађарске не иду до Београда је тешко оствариво, осим ако Србијавоз не преузме све трошкове са мађарске стране и комерцијални ризик, али то би било пословно самоубиство.
Тако нешто би било идеално.
 
Malo oko Tošinog...

20240318_170709(0).jpg

20240318_171230.jpg
 

Brzi voz Beograd - Novi Sad najtačniji u Evropi, kaže direktor​

Putovanje vozom od Beograda do Subotice, kada bude puštena u saobraćaj brza pruga krajem godine, trajaće 75 minuta, a vozovi će polaziti na svaki sat. Ako bi se uzela trenutno važeća tarifa, koja je srazmerna broju kilometara, karta bi mogla da košta između 1.300 i 1.400 dinara.
To u intervjuu za Bloomberg Adriju najavljuje Ivan Bulajić, v. d. generalnog direktora Srbijavoza.
"Poslednji voz je tom trasom saobraćao 2019. godine. Tada je vreme putovanja od Beograda do Subotice trajalo oko četiri sata", kaže Bulajić.

- Koliko putnika očekujete na ovoj liniji?
Teško je raditi projekcije jer zavise od toga koliko će brzo putnici usvojiti voz kao primarno prevozno sredstvo za povezivanje svih gradova koji se nalaze duž te pruge. Ako se oslonimo na iskustvo pruge Beograd - Novi Sad, gde su svega nekoliko meseci posle otvaranja vozovi bili puni, uveren sam da će linija Beograd - Subotica biti jedna od najboljih i najprofitabilnijih.
- Za koliko će se stizati do Budimpešte, kada Mađari sledeće godine završe svoj deo pruge?
Na teritoriji Srbije gradimo prugu za brzine 200 kilometara na sat, a na Mađarskoj teritoriji će biti 160 kilometara na sat. U zavisnosti od toga da li se koristi direktan ili voz koji ima više stajanja, vreme će varirati. Mislimo da će to putovanje trajati oko tri sata, što je apsolutno neuporedivo sa bilo kojim prevoznim sredstvom, računajući i avion, ako se uzme potrebno vreme dolaska do aerodroma, čekanja na let, putovanje, podizanje prtljaga.

- Koliko će otprilike koštati karta?
Karte se u međunarodnom saobraćaju formiraju ugovorom između dva operatera. Tako da na našoj teritoriji će biti vrlo povoljne kao što su i sada, ali tek predstoji razgovor sa Mađarima kada budu imali datum puštanja pruge. Vozne karte su generalno mnogo jeftinije od autobuskih, pogotovo od karata u avio-saobraćaju.
- Kakve ste poslovne rezultate ostvarili u 2023. godini?
Srbijavoz je prošle godine ostvario prihode od 9,3 milijarde dinara, što je oko 80 miliona evra. Naša EBITDA je bila 1,3 milijarde dinara, odnosno 11 miliona evra i prvi put smo ostvarili neto dobit koja će biti u iznosu većem od milion evra. Kao važan finansijski rezultat jeste činjenica da smo dosegli vrlo stabilan nivo likvidnosti, u smislu da imamo dovoljno likvidnih sredstava na računu da pokrijemo sve do sada preuzete obaveze, čak i za usluge i rezervne delove i ostala dobra koja nam još nisu isporučena i koja će tek doći do naplate.

- Šta je bilo potrebno da se uradi kako bi preduzeće počelo pozitivno da posluje, budući da je pet godina pre toga uglavnom bilo u minusu (izuzev 2021)?
Najveći uticaj je imalo otvaranje brze pruge Beograd - Novi Sad. Na toj pruzi imamo više od 60 vozova dnevno i visok je stepen popunjenosti. Samo na bazi toga nama je prihod od prodaje karata skoro dupliran.
Osim toga, unutar kompanije smo uspeli da racionalizujemo troškove, ne samo velike već i one najsitnije. Na primer, otkazali smo neka rezervisana parking mesta. To deluje kao smešan trošak, ali je jasna poruka da moramo da racionalizujemo poslovanje.
- Koliki je to bio trošak?
Negde oko 500.000 dinara godišnje.

- Decenijama se nije dovoljno ulagalo u srpsku železnicu i ona je postala sinonim za kašnjenje vozova, koji se u proseku kreću 50 kilometara na čas. Izgradnjom brze pruge između Beograda i Novog Sada vraćeno je poverenje u železnicu i sve više građana koristi voz kao prevozno sredstvo između ova dva grada, ali i na rekonstruisanoj pruzi između Beograda i Valjeva. Da li su i za koliko smanjena kašnjenja vozova?
Linija Beograd - Novi Sad spada u red najtačnijih linija u Evropi. Građani koji žive duž te pruge mogu da podese sat po vremenu prolaska voza. Tu uopšte nema kašnjenja, osim ako nije privremeni poremećaj na infrastrukturi.
Što se ostalih linija tiče, nastojaćemo da kroz marketinške kampanje skrenemo pažnju građanima da se zaista železnica promenila. Mi imamo neke standarde za praćenje kašnjenja. Ukoliko polazak voza iz prve stanice kasni više od pet minuta, mi to smatramo kašnjenjem. Svega dva odsto vozova iz polazne stanice kasni više od pet minuta.
Drugi kriterijum jeste sa koliko kašnjenja je stigao u poslednju stanicu na liniji, tu nam je kriterijum 15 minuta i tu je kašnjenje ispod šest odsto.
Vozovi u Srbiji su prilično tačni, ali postoji neko negativno mišljenje u opštoj populaciji na bazi prethodnih iskustava. Ne znaju ljudi koliko je železnica sada postala redovna.
Imamo još problema koje rešavamo u istočnoj i delovima centralne Srbije, gde imamo otkazane polaske na pojedinim linijama zbog nedostatka voznih sredstava i zbog njihovog tehničkog stanja. Negde oko jedan odsto polazaka se otkazuje i to je nešto na čemu bismo još želeli da radimo, da ga dodatno smanjimo.

Prošle godine prevezli 7,1 milion putnika​

- Kakvi su bili operativni rezultati preduzeća u 2023?
Što se tiče samih operativnih parametara, pre tri godine Srbijavoz je prevezao 2,6 miliona putnika. Pretprošle godine je prevezao 5,7 miliona putnika, a prošle godine 7,1 milion putnika. Znači, imamo visok stepen rasta, što je dokaz da kada pružite kvalitetnu uslugu putnici se vraćaju železnici.
Postoji još jedan parametar, a to je broj putničkih kilometara. To znači kada saberete broj kilometara koji je prešao svaki putnik železnicom, prešli smo pola milijarde putničkih kilometara, to takođe ukazuje da se sve više građana oslanja na železnicu kao vid transporta.

Potpuno smo promenili način na koji radi odeljenje za praćenje izvršenja saobraćaja 24 časa dnevno. Zasada na internet stranici Srbijavoza u roku od najduže 15 minuta od pojave poremećaja u saobraćaju putnici moraju biti obavešteni o poremećaju u saobraćaju.
Takođe, u mobilnoj aplikaciji, koja ima 150.000 aktivnih korisnika, razvili smo puš notifikacije zato što prelazimo iz masovnog vida komunikacije o situaciji na mreži, na individualne. Ako kupite kartu na liniji Beograd - Valjevo i desi se neki problem na liniji, dobićete putem mobilne aplikacije samo konkretnu informaciju koja se vas tiče.

U maju stiže 18 novih švajcarskih vozova​

- U kakvom su stanju vozovi i koliko novih je potrebno nabaviti budući da se najavljuje obnova pruge od Beograda do Niša i dalje ka Skoplju i Atini, na istoku do Bugarske, na zapadu do Šida, kao i rekonstrukcija 2.000 kilometara regionalnih pruga?
U floti imamo 21 švajcarski najmoderniji tzv. flirt voz, koje već koristimo od 2015. U saobraćaj puštamo u maju novu seriju od 18 vozova i do kraja godine će biti svi isporučeni i pušteni u saobraćaj. To su klasični vozovi za brzine do 160 kilometara na sat, ali su vozovi četvrte generacije i moderniji su od postojećih, koštaju 112 miliona evra i finansiraju se putem EBRD kredita. To je značajno povećanje naše flote.
Prošle sedmice sam u Kini prisustvovao prezentaciji prvog brzog voza koji je kompletno završen i koji će biti isporučen Srbiji. Ugovorom koji je potpisan prošle godine kod Kineza smo obezbedili pet brzih vozova, tako da će biti isporučeni i pušteni u saobraćaj tokom naredne godine.
Imamo još i drugih investicionih projekata koji se tiču nabavke osam lokomotiva. Lokomotive koje trenutno koristimo su stare više od 40 godina i kada sve to uzmemo u obzir Srbijavoz će tokom naredne godine imati najmlađi vozni park u Evropi.
Imamo dovoljno vozova za liniju Beograd - Subotica i imaćemo dovoljno vozova i za uspostavljanje saobraćaja do Budimpešte, jer mi želimo da vozimo Beograd - Budmpešta, a Mađari će voziti liniju Budimpešta - Beograd. Kada se bude otvarala brza pruga ka Nišu biće potrebno povećati kapacitete, ali do tada ćemo naći način da to uradimo.
- Kolika je ukupna vrednost investicija u vozove?
Ukupno oko 200 miliona evra. To je ozbiljan iznos za 18 švajcarskih i pet kineskih vozova, plus osam lokomotiva.

Kineski vozovi ispunjavaju evropske standarde​

- Da li kineski vozovi ispunjavaju evropske standarde, jer je bilo reči da pruga u Mađarskoj koju grade Kinezi ne zadovoljava EU standarde?
Kina je u samom svetskom vrhu, što se tiče tehnologije ne samo proizvodnje vozova nego i izgradnje pruga. Vozio sam se njihovim vozom, koji razvija brzinu 350 kilometara na sat, u luksuzu i kvalitetu koji nisam video u zapadnoj Evropi. Što se tiče kvaliteta, nemam nikakvu dilemu da su ti vozovi izuzetno kvalitetni.
Kada je reč o kompatibilnosti sa prugom, postoji razlika između naše i mađarske mreže u kontaktnoj mreži, odnosno u izvoru napajanja strujom. Njihova kontaktna mreža zahteva da pantograf, uređaj koji skuplja struju sa mreže, bude različite širine nego što je ovde slučaj kod nas. Upravo zato kada smo pisali specifikaciju za kineske vozove (uobičajeno je da voz ima dva pantografa i da budu iste širine), tražili smo voz sa četiri pantografa gde će dva biti za mađarsku širinu, a dva za našu širinu, tako da će ti vozovi koje naručujemo bez problema moći da saobraćaju i na drugoj mreži.
Vozovi, koji su predviđeni za liniju Beograd - Budimpešta potpuno su usklađeni sa infrastrukturom, kako Mađarske, tako i Srbije.
- Jesu li jeftiniji od švajcarskih vozova?
Značajno su jeftiniji. Tri švajcarska voza, dabldekera (brzi voz Soko) platili smo oko 57 miliona evra, a za nešto manje od tog iznosa sada kupujemo pet kineskih vozova. Razlika u ceni je oko 40 odsto. Jeste da je veći kapacitet dabldekera, ali ako se gleda i po sedištu, ti vozovi su svakako 20 do 30 odsto jeftiniji od vozova Soko.......

 
I,može li se negde naći kako izgledaju ti prezentirani kompletno završeni vozovi koje će gle čuda biti isporučeni kupcu,tj. nama?
I kad će biti isporučeni? Ni slike,ni datuma,nigde ništa.Prezentacija u stila James Bonda," Samo za tvoje oči" :):):)
 
Poslednja izmena:
ima li negde podataka o profitabilnosti zeleznickih linija u srbiji?
da za svaku od vec postojecih pise koliki su im prihodi i rashodi?
 
A tek poređenje Beograd - Novi Sad sa Niš - Zaječar što nema nikakvog smisla.
Doduše to je verovatno indirektno upućeno meni koji sam skakakao da se uvede još jedan par vozova (i ovde na forumu, a i van)

Mada nije ni u pravu, voz Zaječar-Niš je na granici rentabilnosti, karte pokrivaju osoblje i delimično gorivo (30-60% u zavisnosti od popunjenosti), tako da..

Ali dobro, kada sam pričao da ne mogu bez jednog 711, nisu mi verovali pa su na kraju dovukli jedan 711 iz Lapova.
Kada sam pričao da Želvoz nije dobar za 710, nisu mi verovali, pa im se zapalila garnitura posle mesec dana.
Tako da, uvešće oni još jedan voz na kraju za Niš, nek ostane zapisano.
A diši ostaju puste želje da ukine sve lokalne vozove.🙂
 
I posto se izgleda krece sa novom gradskom prugom, hoce li naruciti vozove za bgvoz na vreme ili ce kao sa KISSom zbrzati u zadnji cas i placati skuplje vozove vec namenjene za druge korisnike?

Sa iskoriscenjem maksimuma bgvoza, pristojnom flotom tramvaja i dovrsenim SMTom to bi vec bio drugi grad...
 

Brzi voz Beograd - Novi Sad najtačniji u Evropi, kaže direktor​

Па и многе бочне линије пре овог напредног армагедона над железницом су биле "најтачније у Европи", просто су имале по 4 пара путничких и два пара теретних, малтене нема шта са чим да се укрштава, коришћење пропусне моћи 10-20%. Како се случајно не би користило преко 35% техничког капацитета на најоптерећенијем делу од Батајнице до Прокопа укинули половину некадашњих БГ:ВОЗ-1 полазака Батајница - Овча. Загушиће им потпуно део од Инђије до Новог Сада сада већ 20% оптерећене пруге ако случајно уведу два стајалишта у насељима Чартановци и Бешка.

За то време, остатку Европе је важно да пруга буде коришћена 40-70% техничког капацитета, по цену да и по неки воз касни... или одустају од инвестиција... ненапредно...
- Koliko putnika očekujete na ovoj liniji?
Teško je raditi projekcije jer zavise od toga koliko će brzo putnici usvojiti voz kao primarno prevozno sredstvo za povezivanje svih gradova koji se nalaze duž te pruge. Ako se oslonimo na iskustvo pruge Beograd - Novi Sad, gde su svega nekoliko meseci posle otvaranja vozovi bili puni, uveren sam da će linija Beograd - Subotica biti jedna od najboljih i najprofitabilnijih.
Нико нормалан не инвестира ако нема студију оправданости и оцену колико ће имати корисника. Односно, овде се открива да студија није постојала, нити је вршено озбиљно истраживање. Само нек се изгради, имаћемо произвољан број путника, купићемо произвољан број композиција, и на целом систему ће радити произвољан број радника. То значи да остаје отворена могућност да возови буду препуни и да их немамо довољно, или да буду празни, па смо улупали паре... Збогом струко збогом писмености.
- Za koliko će se stizati do Budimpešte, kada Mađari sledeće godine završe svoj deo pruge?
Na teritoriji Srbije gradimo prugu za brzine 200 kilometara na sat, a na Mađarskoj teritoriji će biti 160 kilometara na sat. U zavisnosti od toga da li se koristi direktan ili voz koji ima više stajanja, vreme će varirati. Mislimo da će to putovanje trajati oko tri sata, što je apsolutno neuporedivo sa bilo kojim prevoznim sredstvom, računajući i avion, ako se uzme potrebno vreme dolaska do aerodroma, čekanja na let, putovanje, podizanje prtljaga.
... А не знамо ни колико ћемо брзо стићи до Будимпеште. Али како је растојање мало веће него од Бреста до Минска, путовање ће слично трајати око 3 сата. Са тим да од Бреста до Минска је углавном 140км/ч, кроз станична подручја 80-110км/ч, првих 50км до Минска 100км/ч ради максималне пропусне моћи тамо где је много приградских возова, тек пар деоница за 160км/ч.

Ту је било и тако, само ме мрзи да тражим: "Не знам колико ће да кошта карта, али знам да ће бити јефтније од аутобуса". Када све те радове заврше, мислим да ће и даље већина нас ићи за Беч повољније Фудексом или Визером. Сами Аустријанци, који су обновили масу ноћних возова, рекли су да неће за Србију, јер су истражили да је њиховом ценом возопратног особља неисплативо организовати линију за тржиште на којем је кључна најнижа цена карте.

Да немамо овакве ауторитете требало би их измислити.
 
Нико нормалан не инвестира ако нема студију оправданости и оцену колико ће имати корисника. Односно, овде се открива да студија није постојала, нити је вршено озбиљно истраживање. Само нек се изгради, имаћемо произвољан број путника, купићемо произвољан број композиција, и на целом систему ће радити произвољан број радника. То значи да остаје отворена могућност да возови буду препуни и да их немамо довољно, или да буду празни, па смо улупали паре... Збогом струко збогом писмености.

Zato ja želim reviziju za projekat Beograd-Niš, jer smatram da trenutni plan ne može biti opravdan.
 
Kineski vozovi ispunjavaju evropske standarde
- Da li kineski vozovi ispunjavaju evropske standarde, jer je bilo reči da pruga u Mađarskoj koju grade Kinezi ne zadovoljava EU standarde?
Kina je u samom svetskom vrhu, što se tiče tehnologije ne samo proizvodnje vozova nego i izgradnje pruga. Vozio sam se njihovim vozom, koji razvija brzinu 350 kilometara na sat, u luksuzu i kvalitetu koji nisam video u zapadnoj Evropi. Što se tiče kvaliteta, nemam nikakvu dilemu da su ti vozovi izuzetno kvalitetni.

- Jesu li jeftiniji od švajcarskih vozova?
Značajno su jeftiniji. Tri švajcarska voza, dabldekera (brzi voz Soko) platili smo oko 57 miliona evra, a za nešto manje od tog iznosa sada kupujemo pet kineskih vozova. Razlika u ceni je oko 40 odsto. Jeste da je veći kapacitet dabldekera, ali ako se gleda i po sedištu, ti vozovi su svakako 20 do 30 odsto jeftiniji od vozova Soko.......
Meni je ovo hit :ROFLMAO:
Da li ispunjavaju standarde? - idu 350km/h i luksuzni su.
Jesu jeftiniji? - Znacajno su jeftiniji, 20% (uz sasvim drugacije odrzavanje)
 
I posto se izgleda krece sa novom gradskom prugom, hoce li naruciti vozove za bgvoz na vreme ili ce kao sa KISSom zbrzati u zadnji cas i placati skuplje vozove vec namenjene za druge korisnike?

Sa iskoriscenjem maksimuma bgvoza, pristojnom flotom tramvaja i dovrsenim SMTom to bi vec bio drugi grad...

1. Ако не наруче у наредних пар месеци, већ се касни у набавци
2. KISS није скупље плаћен у односу на цену за коју су продавали Вестбану, толика му је цена за толико мали контигент (Вестбан је плаћао нешто ситно мање по комаду, због већег контигента). Ради се о томе да код набавке нису могле да се бирају опције (због наврат-нанос набавке), него свакакви детаљи нису могли да се бирају. Ту имамо безазлене детаље од боје конца на седиштима (боје Вестбана), до јако битних као што је немогућност вожње у синхрону.
 
Kada ste već oko KISS-a, više od tri mesece u jednom ne rade displeji unutra. U pitanju je 410005/6. Nije mi jasno zašto ne reše. Ne verujem da je išta komplikovano.
 
1. Ако не наруче у наредних пар месеци, већ се касни у набавци
2. KISS није скупље плаћен у односу на цену за коју су продавали Вестбану, толика му је цена за толико мали контигент (Вестбан је плаћао нешто ситно мање по комаду, због већег контигента). Ради се о томе да код набавке нису могле да се бирају опције (због наврат-нанос набавке), него свакакви детаљи нису могли да се бирају. Ту имамо безазлене детаље од боје конца на седиштима (боје Вестбана), до јако битних као што је немогућност вожње у синхрону.
Naš KISS ne može u sinhron??? Msm sa samo 3 komada i nije greda... ali dugorocno ako se nabavi još to je baš hendikep... Male serje su svakako problem... msm 3 KISSa, 5 Kineza... Da li ce Kinezi moci u sinhron? Da li stari i novi Flirtovi mogu međusobno u sinhron?

Inače se pribojavam ja da za vreme Expa ne prebace nekog od Flirtova da radi gradske vožnje.... ako ne nabave nove garniture na vreme... Ovo je samo moja lična pretpostavka imajući u vidu fix ideje kakve se javljaju u Srbiji a ne blagovremeno planiranje...
 
Ја се надам да су Кинеске ЕМВ набавили са могућношћу синхрона, јер имају мањи капацитет од KISS-a. Оно што охрабрује је што се набављају са палетом за Мађарску, тако да значи да је неко мислио кад су одлучивали коју све опрему треба да има.

Што се тиче Флиртова да раде градске вожње за време Експа - знајући пословичну дезорганизацију, сасвим реална опција, а не постоје ни инфраструктурне препреке (читај високи перони) да раде потез Прокоп - Експо.
 
Vrh