Mrzi me da repliciram, ali što se tiče pruge Prahovo-Niš ona svakako može da bude generator velikog broja putnika, jer imamo fider iz Majdanpeka i Bora, jeste Istok depresivan, ali baš toliko prazan nije.
I kada pišem o modernizaciji i povećanju brzine ne mislim ni na 200, ni na 160, ni na 120 već na opseg brzina od 80 do 100 km/h, uz preskakanje deonice Niševac-Podvis, ali to i nije problem.
Gotovo celu prugu sam ophodario, razgovarao sa nekoliko stručnih ljudi i nije to ništa bauk oko cene.
U pitanju je blago retrasiranje trase, peglanje krivina sa ne velikom cenom, ukidanje/ukopavanje/modernizacijom putnih prelaza, relokacijom pojedinih stajališta.
Najveća cena jeste Mokranje-Bregovo & Gramada-Gornja Vrežina, radi se o ukupno 14 km nove pruge, ali i o velikim benefitima.
Prvom, svakako povezivanje sa Bugarskom što je strateški važno, drugom deonicom eliminiše se težak deo pruge koji je načinio višemilionsku štetu železnički vozilima svih ovih decenija.
Ne zaboravite, Timočke pruge imaju najmanje radijuse u zemlji te se osovine brže troše peglanje krivina imamo i tu benefite.
Trenutno se obezbeđuju desetine putnih prelaza, a brzina preko skretnica čak ni na remontovanom delu nije redovna, radi se o opet višemilionskoj šteti.
Benefita je previše, projekat bi se isplatio pre pruge Beograd-Subotica, garantujem.
Da, daleke 1911 je bilo dosta brzo tih 60 km/h, ali danas u 2024 očekivanja su veća, nisam ni za 120, ali smatram da bi 90 mogao da postane standard.
Ima tu još jedan mit, da su Timočke pruge u nekim brdima i planinama, ali to nije istina, više od polovina pruge Zaječar-Prahovo je u ravnom delu, pruga ima oštre radijus samo iz razloga da bi zaobilazila obradivu zemlju i išla na ivici kotline, danas kada je poljoprivreda propala lako se pruga može ispeglati po veoma niskoj ceni.
Već duže vreme radim na nekoj vrsti projekta za Timočke pruge koji ću predstavite ovde kada dođe za to vreme,
treba iscimati Evropljani za lovu sa argumentom Vidina, mada tvrdim da bi država deonicu po deonicu sama mogla da uradi.