Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

А како разликујемо случај када колица деле вагони? (Ваљда се Јакобс зову?)

Јел то она 2) приколица за сталну везу?
 
Da li to znači da bi naredni EMV koji bismo kupili imao oznaku 411 i šta se dešava ako imamo više od 4 vrste?

Да, следећи би вероватно био 411 (ту ознаку је носио тзв. Летећи Шумадинац, који никад није ушао у серијску производњу, пошто је изабран РВР). Е сад, у случају да се попуне сви бројеви, ишло би се вероватно на подсерије, као што има 412-0хх и 412-1хх, а сада и 413-0хх, а нова серија Флиртова је 413-1хх. Претпостављам да онда не би било 410-1хх, него рецимо 410-5хх, да се мало удаљи од другог модела, уколико он добије своје варијанте. Видећемо коју ће нумерациу добити Кинез, вероватно да ће бити управо 411.
 
Da li to znači da bi naredni EMV koji bismo kupili imao oznaku 411 i šta se dešava ako imamo više od 4 vrste?




Da li su vozila za 3kV sistem u Sloveniji imala neku drugu cifru?
U Sloveniji se još uvek koristi jugoslovenski model numeracije
Broj 1 znači:

- 0 - parne lokomotive koje nisu bile starije od 50 godina na dan 01.01.1959.
- 1 - parne lokomotive starije od 50 godina 01.01.1959.
- 2 - dvosistemski za jednosmerni napon 3 kV i naizmenični napon 25kV 50Hz, ili 3kV i 15kV 16 2/3Hz.
- 3 - električna vozila za jednosmerni napon 3kV (moped 342 i brižita 363, i Meh 362).
- 4 - električna vozila za naizmenični napon 25 kV 50Hz.
- 5 - višesistemska vučna vozila (Živa 541).
- 6 - dizel električno .
- 7 - dizel hidraulični.
- 8 - dizel mehanički
- 9 - vozila za potrebe železnice (razna vozna sredstva, radne mašine, ....)


Broj 2 znači:

Drugi broj u oznaci lokomotive označava broj pogonskih osovina, način vožnje ili pričvršćivanje na donji stroj.
Drugi broj za EMG i DMG je uvek 1 i trebalo bi (barem je nekada bio) da znači normalnu širinu od 1435 mm.


Broj 3:

Za lokomotive to znači implementaciju, odn vrsta lokomotive. Veći brojevi znače novije tipove lokomotiva.
Za EMG / DMG to znači:
- 0; 1; 2 i 3 je oznaka za pogonski deo motora.
- 4; 5; 6; 7; a 9 je oznaka prikolice bez pogona. Ovo može biti upravljačko (315 Gomulka, 715 Kanarček, ...) ili u sredini (Desiro 317, Pendolino 316, ...)
 
Nakon havarije kod Rgotine (požara) vratila se novoremontovana 001, a sa njom i redovan putnički saobraćaj u Istočnoj Srbiji.
Ukrštavanje u Minićevu, bila bi još neka slika da mi neka smrda nije ukrala telefon i ostala mi samo ova jedna slika.
Krajnje je vreme da policija patrolira malo u vozovima Zaječar-Niš.

424772978_1187837385912176_4471482897801936519_n.jpg
 
Plavi voz je muzejski primerak i vraćanje u eksploataciju bilo koje vrste, sem da je izložen kao muzejski eksponat u adekvatnom prostoru, bilo bi ravno njegovom postepenom uništavanju. Štaviše, trebalo bi da se razmišlja o povlačenju onog spavaćeg vagona koji ide za Bar i vraćanju u izložbenu kompoziciju. Na sve to, njegove lokomotive propadaju polako, i to treba pripojiti izložbenoj kompoziciji na jednom mestu. Bio bi zvezda muzeja železnice.

ps Mogli su prašinu da obrišu pred snimanje sa njega, omajkobožija.
 
Poslednja izmena:
Evo ga siže videa (bar ono što je meni bilo interesantno);
-Plavi voz: sa Svetskom bankom sprovodi analizu kako najbolje komercijalizovati ovaj voz (da li ga pretvoriti u muzej ili vratiti u saobrćaj);
-sva istorijska sredstva koja imamo (pretpostavljam Srbijavoz) će se vratiti u žižu javnosti;
-2023. Srbijavoz prešao 7.1 miliona putnika (5.7 mil 2022);
-530 mil. km pređenih putničkih kilometara (pretpostavljam 2023);
-Prihodi 2023 preko 80 mil evra (9,3 milijarde RSD), profit je milion evra;
-povećane zarade zaposlenih za 17,8%;
-veća ulaganja u čistoću vozova i digitalizaciju (puš notifikacije za voz za koji je kupljena karta, povećanje sigurnosti IT arhitekture, puštaju ENIS ove godine(elektronska dokumentacija mašinovođa, GPS za vozove);
-oglas za 40 novih radnih mesta;
-18 novih FLIRTova za pojačavanje postojećih linija i uvođenje novih:
Novi Sad-Sremska Mitrovica ("i šire"),
Pančevo-Pazova-Inđija ("videćemo"),
Panlevo-Novi Sad,
Novi Sad-Bar (dnevni voz),
Niš-Brestovac,
Niš-Aleksinac;
-remont pruge Niš brestovac u četvrtom kvartalu 2024;
-do 30 polazaka dnevno između Leskovca, Niša i Aleksinca (ideja da se postigne isti uspeh kao NS-BGD), Intercity, Regio Expres i Regio vozovima;
-EBRD prvi kredit 50 mil evra za depo i kancelarije Zemun se privodi kraju projekat;
-EBRD drugi kredit za depoe Sombor i depo u ranžirnoj stanici Popovac u Nišu;
-Euro Fima (železnička banka), u pregovorima za kredit (biće ugovoren za tri meseca) od 90 mil evra za:
8 novih lokomotiva za 200km/h,
20 vagona sa sedištima ("za Bar")se kompletno renvira (enterijer, klimatizacija, elektronska operma, sistem za obaveštavanje putnika,
serija 711 remont i modernizacija za rešavanje pregrevanja;
-elektrifikacija kompletne mreže u narednih 20 godina.
 
Значи планирају да поново активирају Романтику? Хоће средити оне три парњаче што им труну у Лапову?
 
-do 30 polazaka dnevno između Leskovca, Niša i Aleksinca (ideja da se postigne isti uspeh kao NS-BGD), Intercity, Regio Expres i Regio vozovima;

овде толико људи живи уз пругу, да би им то, после Београд - Нови Сад и Београд - Ужице била најуспешнија линија. једино што овде заиста нема потребе за интерсити возовима. него, је л' планирају нешто слично за Краљево - Пожега?
 
него, је л' планирају нешто слично за Краљево - Пожега?

Kakvo je stanje te pruge Požega-Čačak-Kraljevo, ja koliko vidim po onoj mapi sa brzinama prikazuje 80 km/h Kraljevo-Čačak i 100 km/h Čačak-Požega. Tu bi još bolja opcija bila Užice-Požega-Čačak-Kraljevo-Kragujevac, ali koliko vidim pruga Kg-Kr je u lošem stanju.

Za početak neka se vrate linije iz Kraljeva i Čačka ka Beogradu, sramota je da imamo 0 polazaka ka Bg iz njih, za Kragujevac da i ne pričam.
 
Пруга Пожега - Краљево је у ок стању, електрифицирана, Крагујевац - Краљево је катастрофална и није електрифицирана. Линија Од Ужица до Крагујевца би повезивала само села уз пругу са градовима и Краљево и Крагујевац јер нема превише смисла да неко из Ужица, Пожеге, Чачка до Крагујевца кружи преко Краљева.
Воз Краљево - Београд преко Чачка и Пожеге не може да буде конкурентан аутобусу јер превише кружи, време путовања је много дуже, цена због километраже иста цени аутобуске карте.
Можда најбоље решење је модернизација и електрификација пруге Краљево - Сталаћ. Регио Ужице или Пожега - Чачак - Краљево - Трстеник - Крушевац - Сталаћ - Јагодина или кружни регио Краљево - Београд - Краљево.
 
Poslednja izmena:
Кружни воз не би био лоше решење.
За путовање од Краљева или Чачка до Београда возом не би било превише заинтересованих јер због трасе пруга не може да се такмичи са друмом али би то имало смисла као регио линија и као веза са Београдом за становнике Трстеника и Крушевца када се уради брза пруга Београд - Ниш.
 
Tu je napravljena glupost što stara pruga uskog koloseka preko Gornjeg Milanovca nije modernizovana umesto što su je ugasili, ta trasa pruge je bila daleko bolja za Čačak, Kraljevo a i južnije za Novi Pazar (ako ga spoje) i Kosovsku Mitrovicu (аko se nekad normalizuje stanje).
 
Ако некада ураде пругу до Новог Пазара најприроднија веза је Краљево - Крагујевац - Лапово. Лапово - Крагујевац колосек је одрађен недавно али није електрифицирана, Крагујевац - Краљево је у катастрофалном стању. Потребна је и електрификација и пеглање кривина од Лапова до Краљева. Мислим да ће тако нешто да сачека неке боље дане а да ће се у некој ближој будућности размишљати о прузи Краљево - Сталаћ.
 
Poslednja izmena:
У принципу тренутно је занемарено и критично све осим Београд - Нови Сад, Београд - Ваљево и Београд - Вршац.
Извесно је да ће се у скоријој будућности завршити пруга до Суботице, пруга Београд - Ниш и јужни и источни крак, за све остало, видећемо.
Мислим да ће бити успех и да до 2030. коридор доведемо у пристојно стање.
 
Poslednja izmena:
За Банат би значила модернизација Панчево - Зрењанин. Електрификација и колосек за 120, испеглати неколико кривина у равници и скратити неколико километара не представља нарочити проблем.
Зрењанин - Милошево би требала комплетно нова траса јер се сада преко Новог Бечеја превише кружи.
Можда једина нова пруга која би имала смисла а тиче се Баната је Зрењанин - Нови Сад преко Жабља и Каћа или преко Жабља и Темерина јер се тренутно преко Орловата превише кружи и пруга не може да буде конкуретна у путничком саобраћају.
 
Да ли би било оправдано направити мање од 20 км нове пруге од одвајања бивше ПКБ пруге из Овче, преко Јабучког рита докле је ишла та пруга, па даље западно од Јабуке, па да се код Црепаје повеже на пругу Панчево Зрењанин?
 
На тај начин се скраћује траса али се избегава Панчево што смањује број потенцијалних путника. Потребан је и мост преко Тамиша. Можда је боље решење скратити трасу тако што би се изградило нових 7,8 км од Црепаје до Скробара чиме се траса скраћује али Качарево остаје без станице. Или ићи на дужу варијанту тако што би се од Качарева нова пруга спустила према вршачкој прузи и у град ушла паралелно са њом. Тако би траса била нешто дужа али се добија веза са обе путничке станице у Панчеву и веза са будућом теретном станицом без да терет пролази кроз Панчево Варош.
 
Vrh