W
WLABmz
Guest
2013. је била несрећа на потпуно истом месту: https://www.vreme.com/projekat/sudar-putnickih-vozova-u-bezanijskm-tunelu/
Da, PZB 60 dozvoljava bilo koju brzinu prilikom posluživanja tastera "vožnja po nalogu"!
Ali propisi nalažu da se brzina mora smanjiti na "ne više od 30km/h" između dva ili više prostornih odseka osim u slučaju uvođenja "staničnog razmaka" kada se može propisati redovna brzina po knjižici reda vožnje.
Šta je tu krajnje nebezbedno?
Da, PZB 90 zahteva da brzina bude 40km/h i manje u trenutku kada se pružna i lokomotivska baliza poklapaju i kada se poslužuje taster " vožnja po nalogu". Ali odmah po posluženju se može podizati brzina koliko god mašinovođa želi.Cini mi se da PZB 90 ne dozvoljava preko 40km/h, ali jbg mi smo ostali na I60
Hvala. Bilo bi sjajno nešto takvo nabaviti.Postoji monografija,nesto tipa 'Saobracaj na sidskoj pruzi 1991-1998'sve je detaljno opisano,od prvih ratnih desavanja do normalizacije saobracaja. Drugar je negde nabavio,raspitacu se sta i kako.
Ja sam čuo da je šinobus saobraćao na relaciji Apatin - Vukovar. Pretpostavljam da je tada još uvek postojala pruga od Sonte do Apatina, ni o tome ne mogu naći podatak kada je tačno ukinuta. Po meni ima smisla da je možda išlo nešto i do Sombora, ali nisam našao nikog da mi to potvrdi, tako da je to samo moje nagađanje za sada.Ja se kroz maglu sjećam da je nakon
raspada zemlje bio šinobus
Šid-Mirkovci.
Prije par godina sam pričao sa nekim
Iikom iz Mirkovaca koji me je ubjeđivao
da tako nešto nije postojalo tako da sad
baš nisam siguran.
Bio sam mali tad.
Sa stopostotnom sigurnošću mogu da potvrdim da je saobraćao Šinobus Vukovar (Borovo naselje) - Dalj - Apatin od 1992-1997 godine za vreme RSK, iako jedva da sam bio tad rođen, iz priča starijih ljudi sam često puta čuo da su putovali tim vozom za vrijeme RSK, a iz tog sam kraja.Hvala. Bilo bi sjajno nešto takvo nabaviti.
Ja sam čuo da je šinobus saobraćao na relaciji Apatin - Vukovar. Pretpostavljam da je tada još uvek postojala pruga od Sonte do Apatina, ni o tome ne mogu naći podatak kada je tačno ukinuta. Po meni ima smisla da je možda išlo nešto i do Sombora, ali nisam našao nikog da mi to potvrdi, tako da je to samo moje nagađanje za sada.
Odmah posle stajališta je C12 prostorni signal, u sredini tunela je predsignal C32, ponavljač je tamo negde kod krivine.
imao sam ove redove voznje, tad sam živeo u stanu sa koga je pucao pogled na prugu na doduše velikoj udaljenosti. Nisam imao mnogo prilike da putujem osim leti u CG i bio sam opčinjen predelima na barskoj pruzi.
Tada je železnica primarno služila za prevoz putnika. Industrija nije radila, tranzit nas zaobilazio, a zbog stalnih nestašuca goriva autobusi nisu radili. Prugu je valjalo održavati. Sad je teret primaran, tu nikome ne smetaju lagane vožnje jer teret ionako čeka na ranžirnim stanicama i lukama da tu brza vuča ne nadoknadjuje mnogo. I za razliku od putničkog, donosi profit.
Zanimljivo da je bio ukinut voz za Prizren, znam da se deo kompozije delio pa je od Kline jedan isao i prema Prizrenu. Iz Prizrena je bio svako vece u 19:00 voz za Beograd. Vecernji voz iz Beograda je stigao oko 9:00 ujutru u Prizren. Stanica je tada bila neka livada. Cesto sam odlazio tom vezom. Neznam kada je ukinuta.Железничка станица Београд, поласци, ред вожње 1995/1996:
Devedesete zlatne godine za železnički saobraćaj... jbt. Osamdesetih bilo manje autobusa... Haujesnou.Devedesete su bile zlatna vremena za železnički saobraćaj u ovoj zemlji. Ko zna koliko je tek vozova iz Beograda dnevno polazilo sedamdesetih i osamdesetih, kada je država bila mnogo veća i kada je autobusa na duge relacije bilo još manje?
I još nešto da nadodam,pošto sam i ja strojovođa:
Ako strojovođa dobije nalog da prostorni signali ne vrijede i da vozi u kolodvorskom razmaku,tada je v- max 100 km/sat,što je i pokojni kolega poštivao
Samo mi nije jasno,ako je bio kolodvorski razmak,kako je pušten putnički vlak a da nije napravljena odjava za teretni vlak,odnosno da teretni vlak nije stigao u susjedni kolodvor?
Puno je tu nejasnoča.Trenutno živim uz tu prugu na relaciji Okučani - Novska i signalizacija nije radila zadnjih cca 7 dana.Vlakovi su vozili jako sporo,trubili i upozoravali pružne prijelaze u Okučanima i Dubovcu.(Rampe dignute a semafori obljepljeni crnim vrečama).Na dan nesreče,u poslijepodnevnim satima je crvena lokomotiva došla iz smjera Novske i šlepala drugu takvu lokomotivu i kompoziciju sa kontejnerima u smjeru Novske.Žao mi je ljudi koji su nastradali i njihove obitelji,ali tu nešto jako smrdi.