Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Samo su zamenili uloge :)
@Rile a moze da odgovri i @mvbg1 Kako bese,signal ispred tunelatj. posle stajalista je predsignal ulaznog signala stanice Zemun a ponavljac je tu negde kod krivine?
 
Anketa bila u flirtu, na putu za Valjevo. I kad je razgovor skretao sa te trase na BGD-NS na primer, vraćao je razgovor, ali mislim da nije bila ciljana priča za tu deonicu, nego da ne priča putnik koji ide u valjevo o NS nego konkretno o onoj relaciji koju koristi.

Na kraju razgovora se zahvalio i rekao u fazonu "budite sigurni da će ovo neko odozgo čitati, ne znam šta može da se sprovede, ali nam nisu tražili ove ankete bezveze".
 
Da, PZB 60 dozvoljava bilo koju brzinu prilikom posluživanja tastera "vožnja po nalogu"!
Ali propisi nalažu da se brzina mora smanjiti na "ne više od 30km/h" između dva ili više prostornih odseka osim u slučaju uvođenja "staničnog razmaka" kada se može propisati redovna brzina po knjižici reda vožnje.
Šta je tu krajnje nebezbedno?

Cini mi se da PZB 90 ne dozvoljava preko 40km/h, ali jbg mi smo ostali na I60
 
Cini mi se da PZB 90 ne dozvoljava preko 40km/h, ali jbg mi smo ostali na I60
Da, PZB 90 zahteva da brzina bude 40km/h i manje u trenutku kada se pružna i lokomotivska baliza poklapaju i kada se poslužuje taster " vožnja po nalogu". Ali odmah po posluženju se može podizati brzina koliko god mašinovođa želi.
 
Ja se kroz maglu sjećam da je nakon
raspada zemlje bio šinobus
Šid-Mirkovci.
Prije par godina sam pričao sa nekim
Iikom iz Mirkovaca koji me je ubjeđivao
da tako nešto nije postojalo tako da sad
baš nisam siguran.
Bio sam mali tad.
 
Postoji monografija,nesto tipa 'Saobracaj na sidskoj pruzi 1991-1998'sve je detaljno opisano,od prvih ratnih desavanja do normalizacije saobracaja. Drugar je negde nabavio,raspitacu se sta i kako.
Hvala. Bilo bi sjajno nešto takvo nabaviti.

Ja se kroz maglu sjećam da je nakon
raspada zemlje bio šinobus
Šid-Mirkovci.
Prije par godina sam pričao sa nekim
Iikom iz Mirkovaca koji me je ubjeđivao
da tako nešto nije postojalo tako da sad
baš nisam siguran.
Bio sam mali tad.
Ja sam čuo da je šinobus saobraćao na relaciji Apatin - Vukovar. Pretpostavljam da je tada još uvek postojala pruga od Sonte do Apatina, ni o tome ne mogu naći podatak kada je tačno ukinuta. Po meni ima smisla da je možda išlo nešto i do Sombora, ali nisam našao nikog da mi to potvrdi, tako da je to samo moje nagađanje za sada.
 
Hvala. Bilo bi sjajno nešto takvo nabaviti.


Ja sam čuo da je šinobus saobraćao na relaciji Apatin - Vukovar. Pretpostavljam da je tada još uvek postojala pruga od Sonte do Apatina, ni o tome ne mogu naći podatak kada je tačno ukinuta. Po meni ima smisla da je možda išlo nešto i do Sombora, ali nisam našao nikog da mi to potvrdi, tako da je to samo moje nagađanje za sada.
Sa stopostotnom sigurnošću mogu da potvrdim da je saobraćao Šinobus Vukovar (Borovo naselje) - Dalj - Apatin od 1992-1997 godine za vreme RSK, iako jedva da sam bio tad rođen, iz priča starijih ljudi sam često puta čuo da su putovali tim vozom za vrijeme RSK, a iz tog sam kraja.
Takođe sam jednom čuo da je bio šinobus Šid-Mirkovci, ali samo jednom od jednog čoveka sam čuo priču da je bio taj voz, ali za Apatin od puno ljudi.
 
Samo su zamenili uloge :)
@Rile a moze da odgovri i @mvbg1 Kako bese,signal ispred tunelatj. posle stajalista je predsignal ulaznog signala stanice Zemun a ponavljac je tu negde kod krivine?
Odmah posle stajališta je C12 prostorni signal, u sredini tunela je predsignal C32, ponavljač je tamo negde kod krivine.
 
Железничка станица Београд, поласци, ред вожње 1995/1996:

305743783_10222543839404833_6451061719284600920_n.jpg


306360901_10222543839364832_1990182824403474798_n.jpg


305841192_10222543839684840_6037974449290685269_n.jpg


305876415_10222543839524836_8271210582970533799_n.jpg


306189718_10222543840564862_4728362439403962611_n.jpg


305769105_10222543840964872_2124529055278890896_n.jpg


306577621_10222543841084875_5960549561161109357_n.jpg


305767538_10222543841564887_1060802863602164317_n.jpg


306122867_10222543842124901_4831227327615369758_n.jpg


305987097_10222543841884895_1571744972543294155_n.jpg
 
imao sam ove redove voznje, tad sam živeo u stanu sa koga je pucao pogled na prugu na doduše velikoj udaljenosti. Nisam imao mnogo prilike da putujem osim leti u CG i bio sam opčinjen predelima na barskoj pruzi.
 
Tada je železnica primarno služila za prevoz putnika. Industrija nije radila, tranzit nas zaobilazio, a zbog stalnih nestašuca goriva autobusi nisu radili. Prugu je valjalo održavati. Sad je teret primaran, tu nikome ne smetaju lagane vožnje jer teret ionako čeka na ranžirnim stanicama i lukama da tu brza vuča ne nadoknadjuje mnogo. I za razliku od putničkog, donosi profit.
 
Tada je železnica primarno služila za prevoz putnika. Industrija nije radila, tranzit nas zaobilazio, a zbog stalnih nestašuca goriva autobusi nisu radili. Prugu je valjalo održavati. Sad je teret primaran, tu nikome ne smetaju lagane vožnje jer teret ionako čeka na ranžirnim stanicama i lukama da tu brza vuča ne nadoknadjuje mnogo. I za razliku od putničkog, donosi profit.

Kако не сметају лагане вожње? Па управо је лоше стање пруга у Србији довело до тога да преко Румуније и Бугарске иде 10 пута више транзитног терета него преко Србије.
 
misliš da nije zbog carinskog postupka jer se tim putem okolo ide konstantno kroz EU? Tu sigurno ima i drugih razloga, bezbednosnih i sl. I ono što je bitno, lako je kad neko odustaje zbog tereta, bar njima, nema saobraćaja, nema ni tužbi. Kod nas je teret primarno domaći, EPS, Zijin, železara, Stellantis. Oni podnose i trpe lagane vožnje jer su em ukalkulisali em razdaljine nisu velike. Za intermodalni treba mnogo više.
 
Redovni polasci vozova iz stanice od 3 ujutru pa skoro do ponoći, vozno vreme Priboj-Prijepolje manje od pola sata, dva direktna polaska dnevno Beograd-Zaječar (od kojih jedan ide čak do Negotina i Prahova) , dva direktna polaska za Kosovo Polje, svakodnevni vozovi za Moskvu, Istanbul, Atinu..........ovaj red vožnje deluje potpuno nestvarno iz današnje perspektive.

Devedesete su bile zlatna vremena za železnički saobraćaj u ovoj zemlji. Ko zna koliko je tek vozova iz Beograda dnevno polazilo sedamdesetih i osamdesetih, kada je država bila mnogo veća i kada je autobusa na duge relacije bilo još manje?
 
Железничка станица Београд, поласци, ред вожње 1995/1996:

305743783_10222543839404833_6451061719284600920_n.jpg


306360901_10222543839364832_1990182824403474798_n.jpg


305841192_10222543839684840_6037974449290685269_n.jpg


305876415_10222543839524836_8271210582970533799_n.jpg


306189718_10222543840564862_4728362439403962611_n.jpg


305769105_10222543840964872_2124529055278890896_n.jpg


306577621_10222543841084875_5960549561161109357_n.jpg


305767538_10222543841564887_1060802863602164317_n.jpg


306122867_10222543842124901_4831227327615369758_n.jpg


305987097_10222543841884895_1571744972543294155_n.jpg
Zanimljivo da je bio ukinut voz za Prizren, znam da se deo kompozije delio pa je od Kline jedan isao i prema Prizrenu. Iz Prizrena je bio svako vece u 19:00 voz za Beograd. Vecernji voz iz Beograda je stigao oko 9:00 ujutru u Prizren. Stanica je tada bila neka livada. Cesto sam odlazio tom vezom. Neznam kada je ukinuta.
 
Devedesete su bile zlatna vremena za železnički saobraćaj u ovoj zemlji. Ko zna koliko je tek vozova iz Beograda dnevno polazilo sedamdesetih i osamdesetih, kada je država bila mnogo veća i kada je autobusa na duge relacije bilo još manje?
Devedesete zlatne godine za železnički saobraćaj... jbt. Osamdesetih bilo manje autobusa... Haujesnou.

Tebi nagradu treba dati za neke postove, bešmisve.
 
Barska pruga je devedesetih bila kao naučna fantastika u odnosu na sada. Dva barca na ukrštanju van sezone imala više vagona nego danas ceo Srbija voz. I svi prepuni, pruga 30 godina mlađa, kao i lokomotive.
Isto važi i za sve ostale pruge osim Brze, sve su nazadovale od tada.


Autovoz kao posebna kompozicija koja ide iza barca, sa dvocifrenim brojem kola
 
To nam je sve poznato, ali da je to bilo 'zlatno doba železnice u Srbiji', to je smešno. I više od toga. Tada je železnica preživljavala. I čuvala socijalni mir. I propadala.

U barsku prugu je tada već trebalo uložiti 450 miliona $ u remont (celom dužinom). I nije uloženo. I posle je otišla u 3 lepe.
 
Poslednja izmena:
Ima li neko stanični RV za beogradsku glavnu stanicu iz perioda 1980/85.-1990. ?
 
Koliko kapiram, ne radi signalizacija izlaznog bloka.
Majstor putničkog je dobio nalog na pregazi crveno i da vozi 30km/h.
Dakle isto pravilo kao kod nas.

Tako je trebao da vozi do prostornog signala, uz vizuelno praćenje stanja na pruzi.
Dalje je trebao da vozi po knjižici i po prostornim signalima.
Ako su prostorni signali i na terenu radili, na 2 je bilo žuto, gde se smanjuje brzina na 3 crveno gde je zabranjen prolaz i gde bi se AS pokrenuo i usporio voz na mnogo manju brzinu za tih 300m.

Očigleno je majstor pregazio crveno i na prostornom u "po nalogu" modu. Brzinom kao da je uveden stanični razmak, a nije.


Tako ja shvatam.
 
Poslednja izmena:
Iz Sindikata mašinovođa tvrde da ni prostorni nisu radili
komentari na vest:
I još nešto da nadodam,pošto sam i ja strojovođa:
Ako strojovođa dobije nalog da prostorni signali ne vrijede i da vozi u kolodvorskom razmaku,tada je v- max 100 km/sat,što je i pokojni kolega poštivao
Samo mi nije jasno,ako je bio kolodvorski razmak,kako je pušten putnički vlak a da nije napravljena odjava za teretni vlak,odnosno da teretni vlak nije stigao u susjedni kolodvor?
Puno je tu nejasnoča.Trenutno živim uz tu prugu na relaciji Okučani - Novska i signalizacija nije radila zadnjih cca 7 dana.Vlakovi su vozili jako sporo,trubili i upozoravali pružne prijelaze u Okučanima i Dubovcu.(Rampe dignute a semafori obljepljeni crnim vrečama).Na dan nesreče,u poslijepodnevnim satima je crvena lokomotiva došla iz smjera Novske i šlepala drugu takvu lokomotivu i kompoziciju sa kontejnerima u smjeru Novske.Žao mi je ljudi koji su nastradali i njihove obitelji,ali tu nešto jako smrdi.
 
Poslednja izmena:
Moje skromno mišljenje:
U stanici Okučani zbog kvara izlaznog signala otpravnik vozova (prometnik) ispostavlja opšti nalog kojim se dozvoljava dalja vošnja
po uslovima koji su propisani. Brzina je smanjena na 30km/h zbog opreznosti i prema preglednosti pruge. Sve u skladu sa propisima.
Putnički voz nastavlja dalju vožnju do PRVOG prostornog signala koji pokazuje zelenu mirnu svetlost što znači ''slobodno, očekuj slobodno ili oprezno'',
vožnja pored signala je dozvoljena redovnom brzinom i mašinovođa podiže brzinu voza na 100km/h. DRUGI prostorni signal pokazuje žutu mirnu svetlost
što znači ''oprezno, očekuj stoj''- vožnja pored signala je slobodna ali tako da se blagovremeno može zaustaviti ispred TREĆEG prostornog signala koji pokazuje
crvenu mirnu svetlost što znači ''stoj''. Očigledno je da je uređaj APB na pruzi bio ispravan jer onaj treći prostorni signal je bio crven i on je štitio prostorni
odsek u kojem se nalazio teretni voz, onaj drugi je uredno predsignalisao treći, bio je žut, i onaj prvi prostorni bio je zelen baš kako treba.
Postavlja se nekoliko pitanja koji će po mom mišljenju i biti predmet istrage:
1. Da li je otpravnik vozova stanice Okučani znao da se teretni voz pokvario na pruzi tj da li se mašinovođa javio? U tom slučaju putnički je morao biti
otpremljen po susednom koloseku...
2. Zašto mašinovođa putničkog voza nije smanjio brzinu na 60km/h i manje kada je prošao DRUGI prostorni signal koji je pokazivao žutu mirnu svetlost ''oprezno očekuj stoj''
i koji ga je upozoravao da će kod narednog TREĆEG signala morati da stane jer je crven.
3. Zašto je mašinovođa putničkog voza prošao TREĆI prostorni signal koji je bio crven i da li je imao neko odobrenje od otpravnika vozova
4. Da li su pružne balize kod DRUGOG prostornog 1000 Hz (žuta mirna) i TREĆEG 2000 Hz ( crvena mirna) bile ispravne
itd.
Istraga će utvrditi šta se tačno dogodilo ali siguran sam da će tu isplivati još mnoge nepravilnosti.
 
Vrh