Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Zanimljive stvari su rečene u novom izdanju časopisa pruga, evo neke najzanimljivije a oni koji žele nek pričitaju celo izdanje.

1) Novi direktor Srbija voza je spomenuo više stvari:
a) Vozovi na barskoj pruzi i kvarovi, kratkoročno rešenje je 2 lokomotive koje vuku voz, dugoročno je spomenuo da je u toku izrada plana nabavki i da će se nabavljati nove lokomotive.

b) Defekti na DMV 711, kratkoročno je rekao da će češće čistiti hladnjake, a dugoročno je rekao da će remontovati dizel motore na njima

c) Potreba da se preduzeće spremi unapred za otvaranje pruga za Budimpeštu, Beograd-Niš-Preševo, Niš-Dimitrovgrad.

d) Rad na komunikaciji sa korisnicima, trenutno fale ljudi u kol centru (zaposliće još) i loša komunikacija na železnici i sa tim dugo vremena prođe da informacija dođe do info centra itd.

e) Zadovoljni su EXIT festivalom, preveženo je 10k putnika više nego normalno, planiraju još sličnih akcija i za druge festivale.

2) Neki direktor iz IŽS je rekao plan za sledeću godinu, time je spomenuo da će budžet za uklanjanje laganih vožnji biti povećan sa milijardu dinara na tri i po milijarde čime će moći da se sanira 300km laganih vožnji (od toga 150 km je loša kontaktna mreža, i oko 150 km laganih vožnji na građevinskoj infrastrukturi. Isto tako brže će se novouvedene lagane vožnje sanirati.

U ostatku se spominje:
Povećanje prihoda na pruzi Beograd-Vršac (jun je prevazišao očekivanja)
Izuzetna potražnja za noćne vozove za bar koja daleko prevazilazi ponudu
I još neke druge stvari
 
Kako čujem, ka Maloj Krsni ne radi signalizacija i ne rade PP, tako da vozovi staju ispred svakog "obezbeđenog".

Živela Srbija!
 
Juče otkazan polazak Požega-Kraljevo zbog " tehničkih smetnji".
 
Kako čujem, ka Maloj Krsni ne radi signalizacija i ne rade PP, tako da vozovi staju ispred svakog "obezbeđenog".

Živela Srbija!
Iz prve ruke.
Signalizacija na pruzi Jajinci Mala Krsna Velika Plana je neispravna na celoj deonici. Osim na delu između Krsne i Kolara.
Usled nedavnog iskliznuća u stanici Lozovik uveden je odjavni razmak od Velike Plane do Male Krsne. Što praktično znači da se na celoj toj deonici može naći samo jedan voz a drugi moraju čekati svoj red ili u Plani ili u Krsni.
Na novoremontovanom delu od Jajinaca do Krsne telekomanda nije u funkciji pa su sve stanice ne posednute osim stanica Jajinci,Mala Ivanča i Kolari i u njima je jedino moguće izvršiti ukrštavanja.
Sve u svemu,loše, loše ,loše!!!
 
Zašto sad odjednom putnički saobraćaj na pruzi Subotica-Segedin tek na jesen 2023. godine????
 
Sanacija pruge na mestu iskliznuća voza u Priboju. Jedna slika - majstori nisu bili oduševljeni što ih slikam :)

20220802_134046.jpg
 
Glavna prepreka tome je nadvožnjak preko Partizanske koji je srušen i pravi se ispočetka. Tako da kad završe ceo potez od stanice do posle Ranžirne, tek onda. Neka odokativna procena (moja, nestručna) je tri meseca.
 
Dojavljene su bombe u čvoru oko pet, a oko šest i u stanici Zemun, tako da vozovi ne saobraćaju. Automatski razglas, iako dobra ideja, u praksi pravi konfuziju jer ga nisu izmenili za sva obaveštenja, tako da za neke vozove kaže da kasne, a za druge da dolaze (iako ništa ne ide).
 
Оптима Експрес од Турске до Аустрије, кроз Србију
 
Убедљиво најгора и најнеодржаванија пруга је кроз Србију. Урасла цела у багрем и шибље, железничке станице се распадају такође, воз иде најспорије. Хвала му на похвали за пругу БГ-НС, лепо се разочарао кад се искључио за Шид.
 
Iz prve ruke.
Signalizacija na pruzi Jajinci Mala Krsna Velika Plana je neispravna na celoj deonici. Osim na delu između Krsne i Kolara.
Usled nedavnog iskliznuća u stanici Lozovik uveden je odjavni razmak od Velike Plane do Male Krsne. Što praktično znači da se na celoj toj deonici može naći samo jedan voz a drugi moraju čekati svoj red ili u Plani ili u Krsni.
Na novoremontovanom delu od Jajinaca do Krsne telekomanda nije u funkciji pa su sve stanice ne posednute osim stanica Jajinci,Mala Ivanča i Kolari i u njima je jedino moguće izvršiti ukrštavanja.
Sve u svemu,loše, loše ,loše!!!

Ovo je vise nego lose.
Stanje sinskih sistema najcesce je ogledalo stanja u drustvu, u evropskim zemljama.
 
Чак има и прилог како се сузбија коров. Занимљиво решење али изгледа да мора мало чешће и озбиљније да се приступи овом проблему.
 
Хемија не дзовољава семену да проклија и слабим изданцима да порасту, кад већ имаш грмове и дрвећа поред пруге ту само секира, пијук тестера помажу, па онда претресање баласта, па онда хемијски воз сваки месец у време вегетације.
 
Хемија не дзовољава семену да проклија и слабим изданцима да порасту, кад већ имаш грмове и дрвећа поред пруге ту само секира, пијук тестера помажу, па онда претресање баласта, па онда хемијски воз сваки месец у време вегетације.
Управо то. Вегетација је дрвенаста, а ту хемијски воз не помаже. За те потребе, Инфраструктура има двопуете багере са главом за растиње, тзв. биљоједе који се баш ретко користе, не знам из ког разлога. Но, на неким местима ни биљојед не би помогао, него само моторна тестера.
 
Не знам шта користе од хербицида, али пошто се бавим пољопривредом, ако се користи за траву, коров, шибље и остало ниско растиње, најбоље је користити тзв Тотал - који не уништава семе, него мора постојати разграната биљка са лишћем које ће прихватити отров, а за дрвенасте биљке као што су багрем, кисело дрво итд може Гарлон, такође мора да се попрска на лист у вегетацији, и то најбоље у јесен када биљка сакупља своје сокове у корен да га убије скроз.
 
TRAGEDIJA U ZEMUNU: Putnički voz usmrtio muškarca (37) nadomak stanice

Kada sam pričao nedovršenosti i samim tim nebezbednosti modernizovane pruge BG-NS, mnogi su me pljuvali ovde. Od tad nesreća u Batajnici, zatim ovo. Mora se mnogo raditi o zaista neprobojnim fizičkim barijerama, jer se nikad neće dopreti do svesti svakog čoveka, koliko je ovo opasno. U nekim zemljama EU za hodanje po pruzi na kojoj idu vozovi velikom brzinom se ide u ludnicu, ne u zatvor.
 
Ljudi... Ja se izvinjavam što sam grub i žao mi je zbog izgubljenog života.
Ali, stvarno se pitam:
Da li je ovakav manjak svesti o tome šta je bilo koja pruga - brza-nebrza - posledica lošeg vaspitanja, lošeg obrazovanja ili lične bahatosti?
 
Vrh