Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Jedini otpornici koji su mogli da se pregreju jesu "prelazni otpornici" na takozvanom stepenastom biraču napona.
I takvi kvarovi se dešavaju često tokom velikih vrućina.
Drugi kvar je verovatno pregrejana prigušnica tj. reagovanje njene zaštite posle sekcionara koji se nalazi neposredno ispred ulaznog signala stanice Brodarevo.
Ovakve stvari su se dešavale a i dešavaće se kod lokomotiva ove serije.
Тим пре ми је чудно да је мана добро позната и да нема алгоритма или чак техничког решења да се проблем реши. Али добро, написао си да је веорватно највећи проблем оргранизација тј њено одсуство.

Ко поправља 441/444/461 у случају кварова? Имамо где или терамо у Румунију/Хрватску?

Ко поправља ове нове Сименсове?
 
Noćas slična situacija sa noćnim (Exit) polascima.
Voz u 1:00 iz Beograda za Novi Sad prazan, nakon dolaska ovog voza u Novom Sad je bilo 4 FLIRTa.
Voz u 2:30 iz Novog Sada za Beograd bio pun, oko 90 posto sedišta zauzeto, pola je izašlo na Novom Beogradu, pola na Prokopu.
Generalno, fantastična organizacija.
 
 
Kao trenutni student energetike na ETF mogu da ti kazem da koliko god mi znamo mnogo teorije, smesno bi bilo da verujemo da to mozemo da odradimo kako treba, pouzdano, u dogledno vreme i za pristojnu cenu, ako uopste. Prosto, mi smo tek na pocetku i ne znamo nista mnogo o praksi.

Драги млади колега, пре свега хвала на реакцији. Ја сам био у сличној позцији пре више од двадесет година, пролазио сам исту школу, и био сличног мишљења. Међутим, вреем ме је уверило, да ми, Срби, вредимо ипак више него што мислимо и способнији смо да урадимо више него ли то некаква матрица покушава да нам наметне. Проблема има много, али они почињу да се решавају оног момента кад човек почиње њима да се занима. Овако компекласн посао није наравно за само једног човека, већ је потребан тим, заправо више тимова из разних области, не само електротешхничких, већ и машинских, а потребне су и старије колеге са искуством из производње.

Primera radi, u Svajcarskoj su skoro remontovali CFF Re 460 i stavili nove transformatore, elektroniku, kontrole... To je odradila firma koja ih je napravila i radila bitnije odrzavanje, te su tu ljudi koji su na njima radili i njih pravili. Tu svi studenti na praksi mogu da vide kako se to radi od ljudi upoznatih u materiju bolje nego manje-vise bilo ko drugi, te ima sta bitno od koga da se nauci.

Велика је срећа ако неко може да оде на такву праксу, ипак, уколико човек није приложио мождани напор да реши неки проблем, та искуства са праксе се могу изједначити са неком екскуризијом са примесама авантуре. Дакле са невеликом практичном вредношћу. Пример из искуства:
У моје време, исто су биле колеге које су могле да оду на праксу у АББ, Сименс и погледају како се то ради. Ипак, нису сви били у таквој могућности, а један од тих који нигде није ишао, одмах после факултета почео је да ради у Икарбусу као једини електроинжењер а у његов посао је било да повезује компоненте разних произвођача у један систем. Сам, без искуства, без претходне документације. Пример јесте драстичан, али просто показује да у одређеним околностима човек може да уради много.

Lokomotive koje mi vozimo su napravljene negde daleko i nekada davno, nisu ozboljno odrzavane od ko zna kad, a firme koje su ih odrzavale bitnije su sve nekako u raspadu, te nema gde da stavis jos i studente. Za ovo ne pricam napamet, jer sam bio u slicnoj situaciji u srednjoj, gde sam imao praksu u JAT tehnici (odrzavanje aviona). Nista posebno nismo naucili, videli ili (u)radili, niti je bilo koga bilo posebno briga, iako i su i oni sami znali da im treba nova, mlada radna snaga u skoroj buducnosti. Profesori su slicno bili besposleni, osim nekog sto je bio neko mudo u Aviogeneksu, te je znao nesto da nam kaze, mada nista posebno.
Bez takvih firmi opet nema teorije sami to da odradimo, jer studenti znaju mnogo teorije i cesto ne mnogo vise od toga, a profesori, ako su i radili kao inzenjeri, nisu ni priblizno dovoljno upoznati sa problematikom i prirodom posla, pored svih obaveza koje svakako imaju.
Te lokomotive ako bi neko zeleo da zaista remontuje, verovatno je najbolje da se posalju negde preko, a ako je drzavi posebno stalo, mogla bi da proba da dogovori slanje studenata napolje da nauce stvari iz industrija koje nemamo ovde. Ako hoce razvijanje industrija na domacem trzistu, treba da pojednostavi uslove poslovanja i skine postojece firme sa drzavne cucle i pusti da umru one koje moraju, da konacno mogu da se pojave neke nove.

Не треба уложити много труда да би се нашла најбоља понуда и локомотиве отправиле не дораду. Ипак, имати свој know-how је велика предност јер можеш сам да пружеш те исте услуге другима, можеш да сервисираш споствену технику, мислим да не треба трошити речи да се објасни да је за сваку држави важно да има своје
1. Енергетски сектор
2. Саобраћајно-логистички сектор
3. Фармацеутику
4. Медицину
5. Образовање

независност у базним деловима побројаних грана људске делатности значи конкуретност државе на мешународној арени.

Немојте говорити о либералном капитализму, молим вас, јер већ сада постоје транснационалне компаније које имају буџете веће од српског 10 и више пута а зпослених рецимо 100ак хиљада. Таквим гигантима ми немамо ништа да понудимо као одговор, осим општу снагу нације.

Да резимирам, питање побољшања некаквих склопова локомотиве још увек није израда прототипа и серијског производа, али је свакако корак који би ишао у том смеру. Рекао бих крајње неопходан.
 
Драги млади колега, пре свега хвала на реакцији. Ја сам био у сличној позцији пре више од двадесет година, пролазио сам исту школу, и био сличног мишљења. Међутим, вреем ме је уверило, да ми, Срби, вредимо ипак више него што мислимо и способнији смо да урадимо више него ли то некаква матрица покушава да нам наметне. Проблема има много, али они почињу да се решавају оног момента кад човек почиње њима да се занима. Овако компекласн посао није наравно за само једног човека, већ је потребан тим, заправо више тимова из разних области, не само електротешхничких, већ и машинских, а потребне су и старије колеге са искуством из производње.

Велика је срећа ако неко може да оде на такву праксу, ипак, уколико човек није приложио мождани напор да реши неки проблем, та искуства са праксе се могу изједначити са неком екскуризијом са примесама авантуре. Дакле са невеликом практичном вредношћу. Пример из искуства:
У моје време, исто су биле колеге које су могле да оду на праксу у АББ, Сименс и погледају како се то ради. Ипак, нису сви били у таквој могућности, а један од тих који нигде није ишао, одмах после факултета почео је да ради у Икарбусу као једини електроинжењер а у његов посао је било да повезује компоненте разних произвођача у један систем. Сам, без искуства, без претходне документације. Пример јесте драстичан, али просто показује да у одређеним околностима човек може да уради много.

Да резимирам, питање побољшања некаквих склопова локомотиве још увек није израда прототипа и серијског производа, али је свакако корак који би ишао у том смеру. Рекао бих крајње неопходан.


Ne kazem ja da mi ne mozemo to da odradimo, naprotiv. Samo je pitanje po kojoj ceni, i ne samo finansijski, nego i vremenski, i i kakva bi bila pouzdanost i popravljivost tih lokomotiva. U tu svrhu mislim da je mnogo bolje da to rade ljudi koji su duboko upuceni u njihovo odrzavanje i znaju pojedinosti koje bi nama bile skrivene verovatno do minut do ponoc. Nije tacno da mi ne bismo imali pitanja i primedbe na resenja koja bi ponudio Sinvoz (primera radi). Samo nemam potpuno poverenje u inzenjere koji nemaju kontakt sa ljudima na terenu, jos manje ako ga nikad nisu ni imali.
Ako neko ode na praksu kao u zooloski vrt, sta da mu radis. U biblijskim vremenima se znalo da mozes konja da dovedes do vode, ali ne i da ga nateras da pije.
Naravno da je bitno da nam rade lokomotive, ali je bitno i kako ih nateramo da rade. U krajnjem slucaju, Svedjani su ih izvozili svuda i svakuda (za klasu 441), sigurno neko vec ima resenje za nas problem, tipa otpornici od drugog materijala, drugog oblika bolje optimizovanog za pasivno hladjenje, ili samo novi rashladni sistem.
 
Лепа и поучна прича са Аеродрома "Никола Тесла"

Neobični "čistunac" na beogradskom aerodromu! Jastreb u državnoj službi radi na održavanju hangara!
Golubovi, vrane i svrake predstavljaju jedan od najvećih problema na aerodromu i mogu da prouzrokuju veliku materijalnu štetu avionima. Stručnjaci širom sveta pozabavili su se tim problemom i pronašli jedno neobično "ekološko"rešenje.

https://informer.rs/vesti/beograd/7...streb-drzavnoj-sluzbi-radi-odrzavanju-hangara
Pogledajte prilog 140848
Хани Гиргис већ 11 година обучава јастребове за аеродромску службу
Ово је потребно железничкој станици Нови Сад!
 
Barac sa dve 441. Samo je prva aktivna na drugoj spušteni pantografi.

Suvišno trošenje resursa. Ali šta da se radi. 😕 Najgore će biti to što oni nisu ništa naučili. Videćemo koliko će ovo "vozanje" lokomotiva potrajati usled manjka osoblja.
 
Шта је прблем са барским возом па треба јача локомотива:
Велика потрошња вагона? - Јер чини ми се да су теретне комопзиције још дуже и теже
Значајни успони на траси?
Утиче ли потрошња вагона на снагу локомотиве? Тј иде ли све преко једног трансформатора/претварача? Или свако узме колико му треба?
 
Шта је прблем са барским возом па треба јача локомотива:
Велика потрошња вагона? - Јер чини ми се да су теретне комопзиције још дуже и теже
Значајни успони на траси?
Утиче ли потрошња вагона на снагу локомотиве? Тј иде ли све преко једног трансформатора/претварача? Или свако узме колико му треба?
Nema problema sa Barskim vozom uopšte.
Problem je u lokomotivama koje ga vuku u sezoni.
Noćni Barac ima u proseku masu od 665 tona. Za lokomotive serije/podserije 441-700 najveća vučena masa na relaciji do B.Polja je 715 tona. Znači,skoro pa knap.
U takvim uslovima vuče( veliki usponi,mali poluprečnici krivina ,visoke temperature...) a sa skoro maksimalnom masom voza za tu podseriju lokomotiva,neizbežno dolazi do njihovog pregrevanja i kvarova koje smo spominjali par postova ranije.
Ako tu dodamo i stanje samih lokomotiva,njihovu izraubovanost,slabo održavanje,onda je evidentno da su se morali desiti ovakvi defekti.
Jedno je kada lokomotiva serije 461 vuče 433 sa strujama od 700-750A na vučnim motorima a totalno drugo kad 441 isti taj voz na istoj deonici vuče sa strujama od preko 1200A.
Pri tom treba znati da je trajna struja na VM 1160A i to kod novih tek remontovanih motora.

Svake godine se ista stvar dešava sa nesretnim barcem,ali svake.
I da glavonje u SV-u ne mogu da se dovedu pameti,meni to ne ide u glavu.
 
Poslednja izmena:
Devedesetih je u sastavu Barca znalo da bude i po 20 putničkih vagona plus nekoliko DDam. Sad ima 10+2 i postoji problem vuče?
Devedesetih je taj Barac vukla Rumunka(461) a ne izmrcvarena 700-ka.
U pravu si za ovo 10+2.
Tek sad videh koji sastav ide ovih dana.
Ali ne menja činjenicu da je MNOGO za 441!!!!
 
Poslednja izmena:
Znači rešili smo misteriju, SV nema adekvatnu ispravnu lokomotivu za vuču barca. U ovom slučaju ekvivalent je " da sa Jugom iz 1986 vučete prikolicu od 1000kg uzbrdo 300 km i čudno vam je što je prokuvao".


Sadašnje rešenje za Barac bi bilo da pošto idu dve lokomotive, budu obe upregnute radi rasterećenja. Ili popravka svih 461
 
Znači rešili smo misteriju, SV nema adekvatnu ispravnu lokomotivu za vuču barca. U ovom slučaju ekvivalent je " da sa Jugom iz 1986 vučete prikolicu od 1000kg uzbrdo 300 km i čudno vam je što je prokuvao".


Sadašnje rešenje za Barac bi bilo da pošto idu dve lokomotive, budu obe upregnute radi rasterećenja. Ili popravka svih 461
Upravo tako.
 
A koliko 461 SV trenutno ima u voznom stanju?
461-001,011,013 i 034
Te četri su u vlasništvu Srbija voza.
011 i 013 su trenutno u najmu kod privatnog kargo operatera RTL,001 sam viđao na Optima agencijama a 034 nisam već duže vreme viđao. Mada je i ona bila iznajmljena pomenutom privatniku.
 
Poljaci su peglom vukli kamp prikolicu do Jadrana
Тамо није било шта да прокува ;)
kad 441 isti taj voz na istoj deonici vuče sa strujama od preko 1200A.
Pri tom treba znati da je trajna struja na VM 1160A i to kod novih tek remontovanih motora.
Пази све што си нам испричао до сада значи да су у питању ствари које ви осчиглено сви из оперативе одлично знате, али та информација из неког разлога не допире до оних који доносе одлуке. Очигледно је пут информације предуг или долази до погрешних служби или људи.
Најгори могући случај да тамо седе људи који намерно раде погрешно или не раде стручњаци а тим послом раде они апсолутно ништа о томе не знају... Што ми је баш тешко да поверујем.
 
Poljaci su peglom vukli kamp prikolicu do Jadrana 😀
Вуку и даље, мада не пеглом, и у гепеку. Кукају Хрвати да накупују храну у Лидлу у Пољској (!) и не троше ни банке...

Извињавам се на офу. И ти из пегле би боље водили ово наше чудо од железног пута и кочија. Ево данас хрватски медији преносе неког типа што путује возом по Европи, дошао код њих, у шоку, каже, горе железнице није видео. Нек дође у Србију, мајчин син.
 
Vrh