Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Interesantno je koliko se sendvičari lože na ove scene, kao da je to naučna fantastika, a ne činjenica da se sa ovakvim stvarima debelo kasni. Jeste vrhunska stvar - pružanje stanovnicima jedne države da žive normalno kao i stanovnici mnogih drugih država već decenijama. Al' dobro, izbori su iza ugla, mora se pokazati "neki" rezultat. U stilu "jao kako je on dobar otac, on čak kupa svoju decu".
 
Да ли су у НС средили проблем голубова који улећу у станицу?
 
Ma jel to vama krivo? :)
Molim te da pojasniš ovo, zaista ne razumem. Kada pomislim na trenutno vlast i na članove njihovih partija, ne osećam ni trunku zavisti. Dominantno osećanje je gađenje, onda bes, neverica i slično, ali ni u jednom trenutku nisam zavideo nekom što je njihov, to bi bilo kao da zavidim prostitutki jer mlati dobru lovu. Pare su tu, ali jbg, ne bih nikad da budem u njenoj koži.
 
Да ли су у НС средили проблем голубова који улећу у станицу?
Не знам за Нови Сад, али у Старој Пазови су проблем са голубовима на перонима покушали да реше тако што су поставили оне "зујалице" што неком фреквенцијом терају голубове и испуштају звуке других птица (ваљда неких којих се голубови плаше), и тако што су поставили шиљке на места где голубови воле да се позиционирају. Кажем покушали јер нису баш и успели, птичји измет се нагомилао данас после само 2 сата од чишћења, голубови једноставно седну између шиљака а "зујалице" чине било какав боравак на перону који је дужи од пар минута непријатним. Просто боле уши колико су појачали, претпостављам да је то због отварања, нема шансе да тако гласно оставе после тога. Био сам на станици пре 4 сата, још имам осећај као да ми зуји у ушима. Могу да приметим да је и голубова и измета сада доста мање, тако да има неког ефекта, али још увек се не може тек тако слободно шетати без да гледаш да ли ће нешто да те погоди, што је и раније био велики проблем.
 
Molim te da pojasniš ovo, zaista ne razumem. Kada pomislim na trenutno vlast i na članove njihovih partija, ne osećam ni trunku zavisti. Dominantno osećanje je gađenje, onda bes, neverica i slično, ali ni u jednom trenutku nisam zavideo nekom što je njihov, to bi bilo kao da zavidim prostitutki jer mlati dobru lovu. Pare su tu, ali jbg, ne bih nikad da budem u njenoj koži.

Nema previše šta da ti objašnjava, sve si sam rekao. Treba da vidiš postove iz bazena i teretana, kao da je to naveće dostignuće u životu i kao da mi drugi to ne radimo, samo se ponosimo nekim drugim ličnim uspesima, a ne nužno bazenom u kom smo se okupali kao da nam je to najviše što smo postigli.

Najveće "patriote" su uvek bile i ostale upravo one koje se samo vode formom (i to jedva) umesto funkcije - jeftino našminkano, a ime svojih gradova i mesta u državi ne umeju da napišu kako treba, na NBGD stanici prefarbali stubove samo dok se vide s preda, a ispod na plafonu trulež, rekonstruisali NS stanicu koju su mogli deset godina da redovno održavaju i očiste, pa za rekonstrukcijom ne bi bilo ni potrebe, dalje da ne nabrajam... Videćemo na šta će ličiti sve posle šest meseci kad krene korišćenje, garantujem umazanost, đubre, išaranost stubova i sve što ide uz to.

Mislim da je gore navedeno zapravo sjajna metafora za sve što rade, najviši domet im je taj - spolja gladac, iznutra jadac.

I onda povrh svega, umesto da se voz pusti i da svi mi koji smo svojim porezom učestvovali u rekonstrukciji budemo prvi koij će se provozati, obesmisli svoj narod tako što ćeš da se guraš prvi sa svojim "ortacima"... Baš degutantno po mom skromnom mišljenju, ali ni najmanje iznenađujuće.

Da dodam na kraju, voleo bih da sve gore napisano nije tačno i da grešim za dalje održavanje, ništa mi ne bi bilo draže nego da vidim suprotno od očekivanog.
 
Постављен ред вожње на сајт Србија воза (https://www.srbvoz.rs/red-voznje/) од сутра, недеље, 20. марта:

- Београд - Нови Сад иду поласци Интерсити и Регио. Регио експрес не иде.
- возови привремено не стају у станици Нови Београд
- све остало остаје како јесте (нема БГ воза на 15 минута, нема возова за Шид и Зворник)
- цена карте за Регио: 333 дин 2. кл, 500 дин 1. кл, 100 дин бицикл
- цена карте за Интерсити: 483 дин 2. кл, 650 дин 1. кл, 100 дин бицикл
 
P.S. за Интерсити је обавезна резервација, тако да додајте 120 динара на цену карте.

Неписменост Србија воза је поражавајућа. Ко год се запути возом на релацији Београд - Нови Сад, очекујте да привремено нестанете са лица земље у станици Нови Београд, негде у линији са новим лифтовима...:ROFLMAO:


Screenshot (17).png


Screenshot (19).png
 
И на сајту градског Секретаријата за јавни превоз од данас стоји обавештење да се "измена" (тј. потпуно укидање, осим за патрљак од Прокопа до Овче) линије према Батајници продужава до даљњег.


Дакле, ништа од БГ воза, не зна се до кад. Ни говора о неком објашњењу, оправдању, датуму (мада, раније навођени датуми су прекршени барем пет пута до сад)...

Заиста несхватљива мера неспособности, дезорганизованости и бахате незаинтересованости за потребе обичних људи, због којих железница постоји и који, у крајњој линији, као порески обвезници и финансирају све ово (тј. финансираће још ко зна колико деценија, враћајући прескупе кредите).
 
Lepe slike se dele iz Novog Sada, baš izgleda onako kako treba da izgleda železnička stanica. Mislim da ipak mestu nema oduševljenja pošto slika treba da bude uvek takva - to se sve lako da rešiti redovnim održavanjem.

Šta je dosada sprečavalo nadležne da sa vremena na vreme očisti fasadu zgrade? Kao što smo videli za to je bilo dovoljno par radnih dana prskanjem vodenim mlazom. Isto tako da se sredi interijer? To se moglo rešiti korak po korak, da se sve zameni i sredi. Isto i o signalizaciji na samoj stanici.

Meni je glavni utisak da je sve oko železničkih stanica veoma površno odrađeno, primera ima mnogo:

Najjednostavniji kontejneri kao "privremeni" objekti za stanicu Novi Beograd.

Pogledajte ovu tablu u NS:
a4e7e241-a867-4537-8dab-7a10b5d614ee-jpeg.130431


Na trajnoj tabli se postavlja info o Covidu koja je privremenog karaktera. Tekst "Taksi" nije u ravni sa ostatkom teksta. Na nekim mestima ispod teksta na srpskom ima dva a negde tri prevoda umesto da se držimo jedne konstante. Znam da nekima ovo deluje kao da je sitničarenje u pitanju, ali ozbiljne firme sa ozbiljnim dizajn timom ne bi dopuštao ovo.

Na displejima na automatima i unutar voza je ošišana latinica(!!!!!)

Nepismenost na sajtu SV:
1647684783753.png


Veza se "trazi" umesto da se "traži", a voz privremeno nestaje na NBG. Verovatno je tamo neki interdimenzionalni portal pa će da nestane. U delu za Rang nisu ubačeni RE, REX ili B.

Na KISS "soko" na levoj strani nije u smeru pravca kretanja voza nego gleda pozadi. Opet sitnice koji ozbiljni dizajn timovi ne bi dopustili.
1647684935692.png


Ovo je trenutni modus operandi nadležnih na mnogo nivoa u Srbiji. Srećan sam što su završili rekonstrukciju pruga, mislim da je i to završeno kvalitetno. Ali ovo sve što se dešava oko stanica, reda vožnje, nastupa, dizajna na stanicama i uopštenog iskustva korisnika iste je jedna velika sramota.
 
To se zove standard. Ne možeš izloovati ni jedan segment društva i posla.

Eventualno one koje rade za strance

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Stevo, sve što kažeš je na mestu osim položaja loga na vozu. Logo je takav kakav jeste i ne bi trebalo da se menja da bi se prilagodio strani vozila.
 
To se zove standard. Ne možeš izloovati ni jedan segment društva i posla.

Eventualno one koje rade za strance

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
Да, ако се реч "стандард" схвати врло широко. Овде нипошто није реч о материјалном стандарду, пошто велика већина ових срамотних пропуста нема никакве везе ни са техничким трошковима реализације, ни са платама оних који то раде (узгред буди речено, претпостављам да плате оних који су на највишим управљачким позицијама у Србија возу и Инфраструктури уопште нису мале). Постојали су више него довољни ресурси, и финансијски и временски, да се све ово заврши неупоредиво квалитетније, систематичније и, што је можда и најважније, на време, или евентуално уз неко разумно и прихватљиво кашњење (што је оквир из којег се одавно изашло).

Ствар је искључиво у потпуном одсуству воље да се посао уради како треба, као и у непостојању било какве визије или свести о разлозима због којих се нешто предузима, као и о друштвеној одговорности која из те активности проистиче. Обично присутни коруптивни механизми на страну, али све се спроводи искључиво са политичком-изборном "капитализацијом" учињеног на уму, а без и најмање жеље да се произведе употребљив, продуктиван, достојан резултат којег нас неће бити срамота. Најбољи, али никако не и једини доказ тога је, ето, невероватан, безуман ред вожње који је очигледно састављен без икаквог вођења рачуна о потребама оних који то треба да користе. Возови највишег ранга и највеће брзине распоређени су тако да потенцијални корисници, они на које се "рачуна", од те брзине немају никакве користи јер или стижу прерано / прекасно у односу на време које би им користило (нпр. на почетку радног времена), или треба превише да чекају (на крају радног времена), док после 22 и нешто више и нема возова, иако се у промотивним спотовима говори о "одласку у позориште и на концерт". Хаха, можете отићи на представу у други град нашим возом, али не и вратити се. Надреално!

Најгоре од свега: овакви пропусти, у суштини, не завршавају као срамота оних који су их учинили, већ читавог друштва, земље и нације.
 
Ali vrhunac poltronstva na otvaranju brze pruge je u vozu kad Vučić negde iza Bataje nazdravlja s Orbanom na levoj strani voza, a Brnaba s desne strane se izvija i dovikuje: "predsedniče, predsedniče, u vaše zdravlje!" Potom dodaje da šteta što je s one strane, jer s njene strane narod stoji pored puta i pozdravlja predsednika (a ne vidi se niko). Onda on maše praznom polju s druge strane. Zemljo, otvori se i progutaj taj voz!
 
Чекај бре, још га нисмо отплатили. Можда смо "птунике" да прогута?
 
Stevo, sve što kažeš je na mestu osim položaja loga na vozu. Logo je takav kakav jeste i ne bi trebalo da se menja da bi se prilagodio strani vozila.
Poštujem mišljenje, mislim da je to više ono sporedna tema o kojoj bi mogli da se diskutuje :)

Meni je tu uzor bila Lufthansa koja na repu ima pticu u logu koja uvek leti napred u nebo:
1647689711518.png


@Кирилл
Lepo si objasnio, išao bi toliko daleko i da kažem da kod nas zadnjih možda deceniju pare nikada nisu bile problem da se odradi nešto kvalitetno. Čak ni kvalitetan kadar, takav postoji. Utom je i sramota još veća, ne ispada ovo ovako zato što smo siromašni nego zbog lošeg upravljanja i korozije znanja na nivou menadžmenta. Da se svaki planirani dinar tako uložio da ima smisla imali bi dosada utegnut sistem sa solidnom ponudom i dobrim stanicama.
 
Vrh