Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

7 двуетажните... Видели од нас:)))

Шалу на страну, делује као озбиљна куповина, а богме ће то још да добију на поклон од Евросојуз...

Озбиљно развијају Бугари железницу. Од Семптеврија преко Пловдива до Турске је све 160 км/ч, што је око 2/3 пруге од Софије до Турске. Ускоро ће бити и крак од Пловдива до Бургаса цео бити 130-160 км/ч. Од Софије до Семптеврија се тренутно ради пруга за 160 км/ч са најдужим железничким тунелом на Балкану дужине 7 км и наравно без икаквог тоталног вишегодишњег затварања пруге током радова као код нас. Затвара се само колосек који се ради и то је то.
 
Švajcarci uopšte nemaju brze železnice...
Da. A i velika većina nemačkih brzih pruga se koristi za ICE sa vmax od 250kmh što i nije puno dalje od srpskih 200kmh. Na relativno malo deonica idu 300kmh.

Malo se precenjuje raširenost brzih pruga u svetu. Ovo definitivno nije “najnormalnija” stvar. Da li to u Srbiji ima smisla je druga tema.
 
Švajcarci uopšte nemaju brze železnice...
Realno na nekoliko trasa na mreži SBB-a postoje deonice koje su u sklopu programa Bahn2000 rekonstruisane i retrasirane tako da se na njima vozi istih ovih 200 km/h.
Zbog realtivno male udaljenosti između gradova na severozapadu, i konfiguracije terena na jugu zemlje procenili su da je to dovoljno. Nama bi zaista magistrala (koridor X) te brzine omogućila da se jug i sever zemlje dobro povežu a bočne pruge pristojne brzine bi omogućile da veliki broj ljudi to vidi kao validnu alternativu. Ali taj drugi deo će dugo kaskati.
U Švajcarskoj su osim realizacije tog plana (Bahn2000) ušli su u izgradnju ultradugačkih tunela kroz alpski masiv na glavnim evropskim pravcima i time dodatno skratili vreme prolaska po osama sever-jug.
Švajcarskoj brže pruge i ne trebaju jer ima gustu mrežu pruga (taj deo će nama nedostajati) koja zadovoljava i njihove i evropske potrebe ( gradnja Gotthard Basis tunela je spustila vreme Cirih - Milano na ispod 4h - najbrži je za samo 3h 12 min - što je sasvim u skladu i sa planom EU da vozove ponovo učini konkurentnim avionima - ankete su pokazale da je sve ispod 4h vozom automatski preferirana opcija za putnike - i zbog toga je i plan je da se za letove na kojima postoji direktna alternativa vozom ispod 4h uvedu dodatne takse). Najbrža vremena na pojedinim pravcima:
Cirih - Lugano 1h 54min
Cirih - Basel 54 min
Cirih - Bern 56 min
Cirih - Ženeva 2h 43 min
Cirih - Lucern 41min

I na kraju u brdskim predelima oni su zadržali uskotračne pruge (1 m širina koloseka), skoro sve su potpuno elektrificirane i značajno učestvuju u prevozu i robe i putnika - tamo gde bi izgradnja normalnog koloseka zboga radijusa krivina bila problem. Mi smo to u SFRJ nepotrebno uništili umesto modernizovali - ali uništili smo i uništavamo i dalje mrežu vicinalnih pruga normalnog koloseka u Vojvodini, umesto da smo ih modernizovali i gradili prigradske sisteme oko gradova - pustili smo da decenijama pruge propadaju, autobusi postaju brži sad ceo sistem ne postoji.
 
Колико ће још трајати ова тестирања? Желео бих да одем негде и снимим барем један видео у некој пристојној резолуцији, срамота ме док гледам ове снимке ужасног квалитета снимљених кромпиром отприлике.
 
Колико ће још трајати ова тестирања? Желео бих да одем негде и снимим барем један видео у некој пристојној резолуцији, срамота ме док гледам ове снимке ужасног квалитета снимљених кромпиром отприлике.
Trebali bi do 4. februara da traju testiranja. Mislim da će neko drugi tačnije odgovoriti gde se trenutno izvode testiranja. I meni je želja da odem, ali nikako da stignem ovih dana. Pokušaću narednih par dana da odem na neku lokaciju. Bilo bi sjajno kad bi KISSa isterali, moraće da ga testiraju u jednom trenutku ne?
 
Trebali bi do 4. februara da traju testiranja. Mislim da će neko drugi tačnije odgovoriti gde se trenutno izvode testiranja. I meni je želja da odem, ali nikako da stignem ovih dana. Pokušaću narednih par dana da odem na neku lokaciju. Bilo bi sjajno kad bi KISSa isterali, moraće da ga testiraju u jednom trenutku ne?
Mislim da prvo pruga mora da dobije dozvolu pa tek onda može voz da se testira.

Čekamo izveštaje sa Inđija - Petrovaradin.
:sesir:
 
Realno na nekoliko trasa na mreži SBB-a postoje deonice koje su u sklopu programa Bahn2000 rekonstruisane i retrasirane tako da se na njima vozi istih ovih 200 km/h.
Zbog realtivno male udaljenosti između gradova na severozapadu, i konfiguracije terena na jugu zemlje procenili su da je to dovoljno. Nama bi zaista magistrala (koridor X) te brzine omogućila da se jug i sever zemlje dobro povežu a bočne pruge pristojne brzine bi omogućile da veliki broj ljudi to vidi kao validnu alternativu. Ali taj drugi deo će dugo kaskati.
U Švajcarskoj su osim realizacije tog plana (Bahn2000) ušli su u izgradnju ultradugačkih tunela kroz alpski masiv na glavnim evropskim pravcima i time dodatno skratili vreme prolaska po osama sever-jug.
Švajcarskoj brže pruge i ne trebaju jer ima gustu mrežu pruga (taj deo će nama nedostajati) koja zadovoljava i njihove i evropske potrebe ( gradnja Gotthard Basis tunela je spustila vreme Cirih - Milano na ispod 4h - najbrži je za samo 3h 12 min - što je sasvim u skladu i sa planom EU da vozove ponovo učini konkurentnim avionima - ankete su pokazale da je sve ispod 4h vozom automatski preferirana opcija za putnike - i zbog toga je i plan je da se za letove na kojima postoji direktna alternativa vozom ispod 4h uvedu dodatne takse). Najbrža vremena na pojedinim pravcima:
Cirih - Lugano 1h 54min
Cirih - Basel 54 min
Cirih - Bern 56 min
Cirih - Ženeva 2h 43 min
Cirih - Lucern 41min

I na kraju u brdskim predelima oni su zadržali uskotračne pruge (1 m širina koloseka), skoro sve su potpuno elektrificirane i značajno učestvuju u prevozu i robe i putnika - tamo gde bi izgradnja normalnog koloseka zboga radijusa krivina bila problem. Mi smo to u SFRJ nepotrebno uništili umesto modernizovali - ali uništili smo i uništavamo i dalje mrežu vicinalnih pruga normalnog koloseka u Vojvodini, umesto da smo ih modernizovali i gradili prigradske sisteme oko gradova - pustili smo da decenijama pruge propadaju, autobusi postaju brži sad ceo sistem ne postoji.
Švajcarci su zadržali gustinu mreže u odnosu na brzinu, oni imaju filozoviju da vozovi ne treba da idu najbrže moguće već onoliko koliko je potrebno (nicht schnell wie möglich, aber schnell wie nötig). Primer je deo pruge između Ciriha i Berna, oni su izgradili taman onoliko da vreme putovanja bude ispod sat vremena kako bi mogli da omogiće presedanja na vozove koji idu na sat vremena iz krajnjih stanica. Naša železnica je daleko od toga, mi prvo moramo da obnovimo koridore (kao glavna stvar) pa onda elektrifikacija+obnova regionalnih pruga pa tek onda možemo da razmišljamo o nekim lokalnim prugama koje bi pokrivale gradove koji nisu do sad pokriveni kao i prigradske železnice (Beograda, Novog Sada i Niša kao glavni kandidati za ozbiljnu razgranatu mrežu). Uz sve to moraju i novi vozovi da se kupuju i ostalo. Ali sve to pada u vodu ako se ne održava. Ova pruga Beograd-Novi Sad can make or break celu Srpsku železnicu, ako puste da propadne, propašće i oni sami, ako uspeju, msm da može da bude prekretnica za razvoj železnica i da će stvari stvarno biti bolje.
 
Pitao sam u grupi Udruženje ljubitelja železnice za brzine i vremena putovanja na barskoj pruzi (projektovane)
Evo odgovora:

Brzine (u km/h)

Valjevo-Samari 70
Samari-Kosjerić 85
Kosjerić-Sevojno 100
Sevojno-Užice teretna 90
Užice teretna-Užice 80
Užice-Sušica 85
Sušica-Zlatibor 90
Zlatibor-Priboj 70
Priboj- drž. granica 85 ili 90

Vremena putovanja

Užice-Priboj 45 minuta
Užice-Bijelo polje 1 sat i 40 minuta
Užice-Valjevo (B/IC) 1 sat
Užice-Beograd (B/IC) 2 sata i 15 minuta
 
Prijepolje Priboj daljina 25km (ako ima i toliko), a vreme putovanja od sat i jednog minuta do sat i 10, ko ne veruje, nek proveri na zvaničnom sajtu železnica. Strašna brzina od 25km/h, ko sme da se usudi da sedne, jer je prebrzo.
 
Podrav svima na forumu.

Nisam našao nigde informaciju koje će biti početna (ili krajnja stanica) brzog voza u BG i da li će biti bar jedna usputna stanica do NS?
 
Podrav svima na forumu.

Nisam našao nigde informaciju koje će biti početna (ili krajnja stanica) brzog voza u BG i da li će biti bar jedna usputna stanica do NS?
Samo Novi Beograd od usputnih stajanja.
 

Prilozi

  • FB_IMG_1642881296380.jpg
    FB_IMG_1642881296380.jpg
    48,7 KB · Pregleda: 197
Voz ide 200 na sat kao metak, a ovi ljudi zapinju preko koloseka:

Na pruzi Beograd - Novi Sad oboren je rekord u brzini vozova u našoj zemlji - test lokomotiva dostigla je brzinu od 200 na sat, koliko je i projektovano na ovoj pruzi. To znači da je ova pruga naročito opasna, pa je ograđena i svi prelazi koji se rade biće ispod ili iznad njenog nivoa. Ali, neki ljudi ne mare za to... Oni po svaku cenu traže prečicu, a ne postoji to obezbeđenje ni policija koji mogu da nadziru baš svaku tačku.
 
Je l možda imaš ceo raspored polazaka u oba pravca?
Na ovom linku ćeš naći sve potrebno, tu se nalaze grafikoni (dakle grafik zavisnosti razdaljine od vremena sa crtama koji predstavljaju vozove, pruga beograd-novi sad je 4.1) i nalaze se knjizice (svaki polazak ponaosob sa stajanjima i brzinom kretanja)
Da bi skinuo fajl potrebno je da ideš na desni klik --> Open link in new window --> refreshuj stranicu i bice ti skinut na uredjaj
 

Као што сам већ рекао, крајње је опасно то што тестирања крећу пре него што је комплетно постављена ограда. То што су објавили у медијима не значи ништа, јер до већине људи то неће доћи, нарочито у току бесомучне пропагандне кампање где се говори да ће возови кренути у марту (што је и жена са снимка мислила). Друга страна медаље је то што људи код нас на то нису навикли. Код нас је нормално да се пруга прелази на необележеним местима (нажалост), док би у неким земљама уколико то покушаш да урадиш био кандидат за лудницу.
 
Nažalost neke deonice su toliko godina ili decenija u usporenom saobraćaju da je ljudima normalno da prugu prelaze ko na pešačkom. Pored barske pruge je punoletna generacija koja se ne seća da je voz išao brže od 30....
 
Prijepolje Priboj daljina 25km (ako ima i toliko), a vreme putovanja od sat i jednog minuta do sat i 10, ko ne veruje, nek proveri na zvaničnom sajtu železnica. Strašna brzina od 25km/h, ko sme da se usudi da sedne, jer je prebrzo.

Ne sećam se tačno godine ali od Priboja do Prijepolja je jako usporeno još od 2000. Mislim da je prvo bilo 35 pa su još usporili.
 
Ne sećam se tačno godine ali od Priboja do Prijepolja je jako usporeno još od 2000. Mislim da je prvo bilo 35 pa su još usporili.

30 км/ч је од Прибоја до Пријепоља, 50 км/ч од Пријепоља до границе. До неке 2007. или 2008. је било 85 км/ч све то. Ишао сам ноћним на море возом ка тамо, а назад се враћао дневним. Сећам се у повратку, кроз Црну Гору је доста лоша пруга била, па чим се пређе гранична линија код Врбнице и воз убрза на 85 км/ч кроз долину Лима, то је деловало као да је много брже од 85 км/ч. Сада је ситуација у потпуности обрнута. У Црној Гори је добра пруга, а код нас лоша.
 
Pa deo Valjevo - Resnik je rekonstruisan nema ni 5 godina, za još pet godina me ne bi čudilo da se vrati na sat i 40, pa do 2 sata, koliko je išao pre obnavljanja.
Na otvaranju je rečeno da će se stizati za 65 minuta, nije se desilo, nijednom. Po redu vožnje ima jedan "brzi", koji treba da putuje sat i 15, znači 75 minuta, i koji ne stigne nikad za toliko, samo je džabe skuplja karta. Kasni u proseku 10ak minuta, nekad 5-6, nekad 15. Ostali su po redu vožnje sat i 25, ili sat ipo, što je 90 minuta.

Ispade da smo dali 80 miliona evra da bismo sa 100 minuta smanjili na 90.

Naravno da sam malo i maliciozan, naravno da je bolja situacija sad, da su sređeni pružni prelazi, mostovi, da nema drvenih pragova, da su ubacili novi voz, i tako dalje, samo ne mogu da se otmem utisku da za 10 godina opet ne bude da se putuje dva sata, a projektovani vek je lupam 50 godina. Kako tek onda da valja pruga rađena u prošlom veku
 
Vrh