Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

тако је, БГ метро неће имати машиновође. ја говорим о проблему недостатака машиновођа у железничким предузећима
 
Мени је научна фантастика да се остарели албански рокери-машиновође (узгред, зове се Владимир) прешалтују на српске пруге. Претпостављам да осим команда стани крену постоји још и гомила других обавеза које исти треба да обави још гомилу задатака и попуњавања којекаквих листа. Ја не знам да ли машиновође имају неку директну везу са диспчерским центром, али жива комуникација је вероватно увек потребна
 
Потребна је, наравно. Рецимо кад треба да се прође на црвени сигнал.

А тај Владимир је можебити и наш... Пошто сада могу да бирају да ли хоће неалбанско име или презиме (у време комунизма су оба морала да буду албанска).
 
Ovaj čiča iz videa bi mogao da vozi one spacijeve
fuksinge od Beograda do Kelebije. :mrgreen:

Budalaštine. U Albanije verovatno i nemaju železničko
školstvo pa tako nema ništa od osoblja iz ove
važne članice budućeg "mini šengena".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788530#p788530:1sjqh37i je napisao(la):
Прле » 29 Oct 2020 03:09 pm[/url]":1sjqh37i]Ја не знам да ли машиновође имају неку директну везу са диспчерским центром, али жива комуникација је вероватно увек потребна
Naravno da imamo direktnu vezu sa TK dispečerima, otpravnicima vozova.
Da bi neki stranac došao kod nas da vozi(što je trenutno ravno naučnoj fantastici) on prvo mora da nauči naš jezik do određenog nivoa.
Pošto dobije papir da zna da se sporazumeva na našem jeziku onda prilaže svoju diplomu mašinovođe koja prolazi određene provere i upoređivanja sa našim zakonima.
Kada sve to prođe tek onda može da krene da uči naše propise i obuku iz teoretskog a zatim i praktičnog dela i to sve zbirno traje minimum 8 meseci za teoretski deo i 4 meseca za praktičnu obuku.
E tek onda se dolazi do polaganja državnog ispita.

Da li se to isplati vremešnim kolegama iz Albanije i to za malo veće pare nego što imaju dole?
Hmm... Ne verujem.
Pre će otići u Nemačku koja muke muči sa hroničnim nedostatkom mašinovođa za 5 puta veće novce.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788450#p788450:2zz2o2g0 je napisao(la):
Biciklistkinja » Čet Okt 29, 2020 11:22 am[/url]":2zz2o2g0]Ako automobili idu autonomno za desetak godina će sigurno i svi vozovi ići autonomno tako da neće biti potrebne mašinovođe više.

I dalje forumaši žive u bajkama. U Srbiji godine 2020. ne postoji ni kabinska signalizacija u lokomotivama, a to je još pre 50 godina postojalo i sa istočne strane gvozdene zavese, da ne pričam sa zapadne. Ali ne u SFRJ. Ako neko zaista misli da će za 10 godina u Srbiji postojati autonomni vozovi i pritom, da će ići bez prisustva mašinovođe, ima problem sa percepcijom realnosti u Srbiji...
 
Neće biti vozova bez mašinovođa, prvenstveno jer propisi i bezbednosni standardi to neće ni dozvoljavati, na stranu tehnološki napredak. Ali ETCS već dobijamo.
Elem pre mesec dva je u fb grupu Udruženje ljubitelja zeleznice jedan mašinovođa TENT je iz nove kineske lokse upravljao kompozicijom iz zadnje kabine koristeći ekran i kameru napred kojom je loksa opremljena. Tehnološki je otvoren put ako ne autonomnom upravljanju, onda daljinskom. Verujem da na stranim ranžirnim stanicama postoje manevarske kojima se upravlja iz komandnog tornja. 5G mreža će omogućiti i daljinsko upravljanje na otvorenoj pruzi ali pitanje le da li će regulatorna tela to dozvoliti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788788#p788788:1igcdtiy je napisao(la):
tragac » 30 Oct 2020 11:31 am[/url]":1igcdtiy]Verujem da na stranim ranžirnim stanicama postoje manevarske kojima se upravlja iz komandnog tornja. 5G mreža će omogućiti i daljinsko upravljanje na otvorenoj pruzi ali pitanje le da li će regulatorna tela to dozvoliti.
TENT Škode serije 443 imaju mogućnost daljinskog upravljanja koje se koristi pri utovaru u Vreocima.
Prilikom utovara njima upravlja operater na utovarnom postrojenju pomerajući celu kompoziciju bez prisustva mašinovođe u lokomotivi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788788#p788788:2ah0108x je napisao(la):
tragac » Pet Okt 30, 2020 12:31 pm[/url]":2ah0108x] Ali ETCS već dobijamo.

I Mađarske železnice su dobile ETCS pre 10-ak godina, ali još nije u funkciji zbog sakupljača sekundarnih sirovina. Mogu misliti, koji će tek šou biti kod nas oko toga...
 
Da, to si već negde napisao i mnogo mi je sumnjivo. Koja je vrednost baliza i ostale elektronike kao sekundarnih sirovina? Da li su Mađari sigurni da su ih pokrali sekundarci i da nije sve to organizovao neko iznutra?
Mađari maksimalno cene i čuvaju svoju gustu železničku mrežu. Ovo mi je prosto neverovatno za njih. Ima li ETCS u Rumuniji, Bugarskoj, Grčkoj?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=789088#p789088:1z7izwen je napisao(la):
Пантограф » 31 Oct 2020 09:51 am[/url]":1z7izwen]Naša pruga će, doduše, biti ograđena, pa će to verovatno odvratiti deo lopuža.
Hmm...
78485426_5cea716d426782-56619370103.jpg
 
tragac":3cuepy3n je napisao(la):
Mađari maksimalno cene i čuvaju svoju gustu železničku mrežu. Ovo mi je prosto neverovatno za njih.

Jedina pruga kojom se kod njih ide preko 120 km/h od Budimpešte ka Beču i tu je sistem GSM-R (brzina do 160 km/h). Od Budimpešte ka Debrecenu i Bekeščabi, kao i jedan deo ka Sekešfehervaru je pruga remontovana za 160 km/h, sa ugradnjom sistema ETCS 1, ali nikad nije pušten u pogon, jer im je održavanje, baš zbog tih krađa jako skupo, a brzine od 120 km/h zadovaljavajuće za njihove potrebe.

tragac":3cuepy3n je napisao(la):
Da li su Mađari sigurni da su ih pokrali sekundarci i da nije sve to organizovao neko iznutra?

Ne, nego sam ih ja pokrao da bih pisao ovde negativne postove na forumu... :laugh:

Пантограф":3cuepy3n je napisao(la):
Naša pruga će, doduše, biti ograđena, pa će to verovatno odvratiti deo lopuža.

Još malo bajki na forumu...Možda, kad ograde celu prugu betonskim zidom od 5 metara visine :laugh:

Čak i da je tako kao što kažeš - odvrate deo lopuža, dovoljan je jedan lopov da brzina padne na 100 km/h u međustaničnom razmaku...
 
Da se mi vratimo u realnost :)
Ova 412 017-018 vraćena je sa remonta iz fabrike Želvoz iz Smedereva i nakon probnih vožnji
i ispitivanja biće puštena u saobraćaj. Osim čeonih svetala nema nekih noviteta na njoj.
Uskoro će na remont u Želvoz i 412 061-085.
Ovde moram da pohvalim potez rukovodilaca Želvoza koji su angažovali inženjere koji u
Zemunu rade na održavanju ovih garnitura, kako bi, uz njihovu stručnost i iskustvo, podigli
tehnički kvalitet na jedan viši nivo. Videćemo kako će se to pokazati u praksi.

017 018.jpg
 
Волим кад неко ради са мозгом и зове колеге у помоћ. Две главе знају више него једна. Сујета на други план.
 
Rile + :kk:
Pa u svakom pogledu će biti bolje što su angažovali struku iz TPS-a. A ne da se po dolasku sa remonta mesecima dovode u normalno funkcionalno stanje.
Šteta što radionica u TPS-u nema sertifikat za odrađivanje remonta, jer bi bilo kud i kamo bolje odrađeno nego u našim remontnim zavodima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=789127#p789127:2i4ml3eq je napisao(la):
mvbg1 » 31 Oct 2020 12:37 pm[/url]":2i4ml3eq]Rile + :kk:
...
Šteta što radionica u TPS-u nema sertifikat za odrađivanje remonta, jer bi bilo kud i kamo bolje odrađeno nego u našim remontnim zavodima.
Ne zaboravi da je u Zemunu svojevremeno urađen remont na 063-064, osim limarijskih radova i farbanja, ali zahvaljujući
licencama inženjera iz fabrike Šinvoz iz Zrenjanina koja je tada bila u stečaju.
Nema tu neke filozofije. Plati radnika pa ćeš imati kvalitet i tako bi trebalo da bude u svakom segmentu
našeg društva. Krajnje je vreme da poslodavci počnu da razmišljaju na taj način jer u suprotnom odoše nam kvalitetni ljudi
i neće nam pomoći ni stotinu mini šengena i sličnih stvari.
 
Управо тако. Дошло је време да се мало процес контра одвија. Не може свев да реши јефтина радна снага јер нема ни искуства ни знања.
 
Прелепо изгледа 017/018!
Изгледа да су послушали моју критику на рачун гарнитуре 086/088, да будем прецизнији критиковао сам то што је инвентарски број код 086/088 написан изнад изломљене линије на челима моторних кола, што помало накарадно изгледа. Срећом, код ове 017/018 то није случај. :D
 
Inače, Hrvati planiraju da ulože 4,5 milijardi evra u rekonstrukciju glavnih pruga u narednoj deceniji (uključujući drugi kolosek na ZG - BG gde nema) - i to za 160 km/h.
 
Simpatično, da mi je znati odakle im silne milijarde.
 
Mi planiramo da damo sve milijarde samo za Beograd-Nis, skoro 10 miliona evra po km. To može da znači izgradnju potpuno nove trase gde nikada pre nije išla pruga.
Igor":uftara7z je napisao(la):
Simpatično, da mi je znati odakle im silne milijarde.
I nije neka teška para kad si u EU a plan izvođenja obuhvata 10 godina. Doduše mnogo su se vec zadužili za autoputeve.
 
Inače su ovi iz EU široke ruke pa i za zaduženja.
 
Vrh