Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=750466#p750466:1ituv7i3 je napisao(la):
JohnnyLee » Pon Jun 22, 2020 2:45 pm[/url]":1ituv7i3]теоретски гледано, Прибој - Бијело Поље (тј. Врбница) би могло да буде 100, ако би се исправиле неке од тих кривина?

Ne.
 
BB pruga i jeste beskorisna za putnički saobraćaj, osim lokalnih vozova. Ako se već ne isplati pripremiti je za nagibne vozove ipodići je na bar 120, onda lepo freight only, uz lokalce u urbanim delovima,i ćao-zdravo!
 
Kad bi se od bg do bara stizalo za 6 h bila bi odlicna ...
Moze ona dosta da se unapredi
Ja bi uzeo na probu od fbih jednu garnituru talga da vidimo kakvo bi vozno vrijeme postigo ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=750586#p750586:mv2p2o1l je napisao(la):
tragac » Pon Jun 22, 2020 9:30 pm[/url]":mv2p2o1l]BB pruga i jeste beskorisna za putnički saobraćaj, osim lokalnih vozova.

Kakve sve budalaštine možeš pročitati ovde. Pa do pre 10 godina je išlo prepunih 7 vozova dnevno za Bar sa prosekom 10-12 vagona u sezoni, a van sezone 4-5 isto jako dobro popunjenih i to sa vremenom putovanja od 10 sati i večitim kašnjenjima. Nijedna druga relacija u Srbiji ne može generisati ni približno toliko putnika tokom sezone, a malo njih i tokom cele godine. Smanjenje broja putnika je samo zbog ukidanja vozova zbog nedostatka vagona i lokomotiva. Pouzdano znam da gomila ljudi nije moglo da putuje vozom samo zato što nije bilo mesta i da je par godina nakon ukidanja novosadskog, niškog barca i autovoza potražnja bila veća nego ponuda. Autovoz je ukinut samo zato što nije bilo ispravnih vagona. A onda je vozno vreme sve više produžavano, pa je zatvarana pruga zbog poplava, pa radova i polako se potražnja smanjivala. Potrebno je samo vratiti prugu na projektovano stanje i nabaviti/obnoviti vagone za noćne i dnevne vozove.

direktor":mv2p2o1l je napisao(la):
Ja bi uzeo na probu od fbih jednu garnituru talga da vidimo kakvo bi vozno vrijeme postigo ...

ŽFBH Talgo bi postigao potpuno isto vozno vreme na barskoj pruzi kao i svaki drugi voz na toj pruzi jer je ograničenje brzine geometrije i stanja pruge, a ne kompozicije koja na njoj ide.
 
Brzine u bih za talgo i obicnu konpoziciju nisu iste na istoj pruzi i istoj geometrij plus da ga vuce njegova loksa imo bi i bolje brzine ko sto ne bi ista bila za pendolino koji je predlagan za barsku prugu i obicnu konpoziciju sa klasama
I spusti se na zemlju mojne mislis da si bog po pitanju poznavanja zeljeznice
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=750616#p750616:2bk1voxc je napisao(la):
direktor » Pon Jun 22, 2020 11:28 pm[/url]":2bk1voxc]Brzine u bih za talgo i obicnu konpoziciju nisu iste na istoj pruzi i istoj geometrij plus da ga vuce njegova loksa imo bi i bolje brzine ko sto ne bi ista bila za pendolino koji je predlagan za barsku prugu i obicnu konpoziciju sa klasama

Brzine u BiH za Talgo i običnu kompoziciju JESU iste!
Otkad to ŽFBH ima "njegovu" loksu? I koja je to?

Da bi se barska pruga osposobila za Pendolino morali bi se uraditi posebna signalizacija, a verovatno proširiti i slobodni profil na mnogim mestima. To bi se TEK moralo utvrditi.

direktor":2bk1voxc je napisao(la):
I spusti se na zemlju mojne mislis da si bog po pitanju poznavanja zeljeznice

Ja sam na zemlji. Ali kad vidim da neko piše pogrešno, trudim se ispraviti ga.
 
A za koje babe brasno su stavljali duple znakove brzina kad je talgo tek stigao gdje je bilo 30 za talgo je bilo misilm 45 tako nesto
Zfbih nema ali da je ima mogli bi da ga tjeraju i brze jer nije isto
Mislim da je radjena studija za pendolino
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=750626#p750626:3qhtrfbo je napisao(la):
direktor » Pon Jun 22, 2020 11:48 pm[/url]":3qhtrfbo]A za koje babe brasno su stavljali duple znakove brzina kad je talgo tek stigao gdje je bilo 30 za talgo je bilo misilm 45 tako nesto

Opet netačna informacija. Nigde u BiH ne postoje dupli znakovi za brzinu.

direktor":3qhtrfbo je napisao(la):
Zfbih nema ali da je ima mogli bi da ga tjeraju i brze jer nije isto

I ovo je netačna informacija.

direktor":3qhtrfbo je napisao(la):
Mislim da je radjena studija za pendolino

I ovo je netačna informacija.
 
Kad je okacim onda ces iskulirati kao i sto sam okacio za brzine pa se pravsi da nisi vidio
Kad nadjem fotke sa duplim oznakama brzina okacicu moguce da je to bilo na testiranjun samo bilo je davno a batalio sam pracenje intezvno sta se tamo desava
A sve si nam tacan ....kako ti kazes mora da se bez pogovorno vjeruje ...
 
Ne moraš se truditi da nalaziš, ja ću ti naći:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=AucXW428ASE[/youtube].

U jednom se trenutku vidi oznaka 120, postavljena samo za tu priliku testiranja. Međutim, tih 120 km/h bi mogla da ide i bilo koja druga putnička kompozicija, jer nije tip voza već stanje infrastrukture ograničavajući faktor. Odmah nakon testa, brzina je vraćena na dozvoljenih 70 km/h, uključujući i za Talgo. Talgo u BiH komercijalnoj upotrebi nigde ne saobraća brže od drugih putničkih vozova.

Ovim postom se i odjavljujem sa ovog foruma. Pozdrav svima!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=750648#p750648:23lzta8a je napisao(la):
WLABmz » Mon Jun 22, 2020 11:26 pm[/url]":23lzta8a]Ovim postom se i odjavljujem sa ovog foruma. Pozdrav svima!
e sad baš

Đura će ti oprostiti što te tukao

:gobb:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=750655#p750655:3f76d4gx je napisao(la):
Pendolino » 22 Jun 2020 11:56 pm[/url]":3f76d4gx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=750648#p750648:3f76d4gx je napisao(la):
WLABmz » Mon Jun 22, 2020 11:26 pm[/url]":3f76d4gx]Ovim postom se i odjavljujem sa ovog foruma. Pozdrav svima!
e sad baš

Đura će ti oprostiti što te tukao

:gobb:
:lol: :lol: :lol:
 
Pocelo se sa skidanjem stubova KM izmedju nove i stare pazove. Razlog je navodno nestrucno postavljanje istih jer zadiru u profil..navodno su upitne i neke licence za rad kod tih kineza. Zato su ovih nedelja radovi obustavljeni.
 
Изгледа смо се баш усрећили са Кинезима...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=750613#p750613:3nw3g9eu je napisao(la):
WLABmz » 22 Jun 2020 10:21 pm[/url]":3nw3g9eu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=750586#p750586:3nw3g9eu je napisao(la):
tragac » Pon Jun 22, 2020 9:30 pm[/url]":3nw3g9eu]BB pruga i jeste beskorisna za putnički saobraćaj, osim lokalnih vozova.
Pa do pre 10 godina je išlo prepunih 7 vozova dnevno za Bar sa prosekom 10-12 vagona u sezoni, a van sezone 4-5 isto jako dobro popunjenih i to sa vremenom putovanja od 10 sati i večitim kašnjenjima.
Onda treba implementirati nagibne. Pruge za 70-90 kmh nikome više ne trebaju za dugolinijski saobraćaj.

Pendolino bi valjalo uzeti i bez toga, da vidimo na nekim drugim deonicama kako nam odgovaraju nagibni vozovi. Na Koridoru 10 recimo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=750712#p750712:12cj84j6 je napisao(la):
Дошљак » Уто Јун 23, 2020 10:43 am[/url]":12cj84j6]Изгледа смо се баш усрећили са Кинезима...
Што се тиче железнице, ништа добро нисам видео да су урадили.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=750710#p750710:2a39y44e je napisao(la):
drumstep » 23 Jun 2020 09:41 am[/url]":2a39y44e]Pocelo se sa skidanjem stubova KM izmedju nove i stare pazove. Razlog je navodno nestrucno postavljanje istih jer zadiru u profil..navodno su upitne i neke licence za rad kod tih kineza. Zato su ovih nedelja radovi obustavljeni.

Sudeći po slikama, deluje potpuno nemoguće da zadiru u profil.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=750761#p750761:jfl4wucg je napisao(la):
spatiotecte » Uto Jun 23, 2020 12:32 pm[/url]":jfl4wucg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=750710#p750710:jfl4wucg je napisao(la):
drumstep » 23 Jun 2020 09:41 am[/url]":jfl4wucg]Pocelo se sa skidanjem stubova KM izmedju nove i stare pazove. Razlog je navodno nestrucno postavljanje istih jer zadiru u profil..navodno su upitne i neke licence za rad kod tih kineza. Zato su ovih nedelja radovi obustavljeni.

Sudeći po slikama, deluje potpuno nemoguće da zadiru u profil.


I meni, ali verovatno su u pitanju milimetri..spominju i betonske podloge da nisu uradili kako treba. Videcemo da li je tacna sumnja. Stubovi na ulazu u Staru pazovu su skinuti, to sam video prosle nedelje. Na prosirenju sa podhodnicima izmedju stare i nove pazove su takodje skidani i vracani. Sad cujem da se spominje i folija u tom tamponu gde je nekad radjeno za brzu prugu, navodno ni to ne valja pa ce sve ponovo da se radi.
Pokusacu da dobijem jos neki info
 
Betonska podloga je obicna betonska stopa tj temelj i tu nema nikakve nauke zato sto to samo treba da drzi jedan stub kontaktne mreže a ne neku zgradu.

Ono sto vidim kao mogućnost kada si spomenuo da su skinuli stubove na ulazu stanice je da mozda na tom delu ti stubovi ulaze u profil zato sto na tim mestima ima skretnica pa otud se i profili poklapaju jedan u drugi pa je mozda po koji stub zakacio slobodan profil.

Ne vidim drugo racionalno objašnjenje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=750751#p750751:3t1nkkm9 je napisao(la):
tragac » Tue Jun 23, 2020 11:49 am[/url]":3t1nkkm9]Pendolino bi valjalo uzeti i bez toga, da vidimo na nekim drugim deonicama kako nam odgovaraju nagibni vozovi. Na Koridoru 10 recimo.

Generalno u Srbiji i nema mnogo magistralnih deonica koje su pod jakim krivinama osim BG-Bar, a nagibni su skupi.

Osim deonice Niš-Pirot Koridor X ide mahom kroz ravnicu, gde ima mesta za peglanje krivina. Naravno do Velike Plane mora potpuno nova trasa i to se zna odavno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=750613#p750613:3bjb0z0l je napisao(la):
WLABmz » 22 Jun 2020 10:21 pm[/url]":3bjb0z0l]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=750586#p750586:3bjb0z0l je napisao(la):
tragac » Pon Jun 22, 2020 9:30 pm[/url]":3bjb0z0l]BB pruga i jeste beskorisna za putnički saobraćaj, osim lokalnih vozova.

Kakve sve budalaštine možeš pročitati ovde. Pa do pre 10 godina je išlo prepunih 7 vozova dnevno za Bar sa prosekom 10-12 vagona u sezoni, a van sezone 4-5 isto jako dobro popunjenih i to sa vremenom putovanja od 10 sati i večitim kašnjenjima. Nijedna druga relacija u Srbiji ne može generisati ni približno toliko putnika tokom sezone, a malo njih i tokom cele godine.
BB-tranverzala zauzima posebno mesto u nauci zbog istorijske, politicke i socialne komponente njene izgradnje. AP je 1976 javio da je BB ravan transkontinentalnim projektima (preko americkog kontinenta i transsibirijska pruga). Nije nikakvo obicna pruga, nego njaveci Bergbahn Evrope. Izraz van nemackog govornog podrucja u tom smislu ne postoji, Bergbahn je u prevodu specificna trasa planinske pruge, a nasa BB je takode i Hauptbahn, sto nije uvek primenjeno, sto Bergbahnen cesto imaju samo regionalni znacaj. Ima tri teme i prelazi glavnu evropsku vododelnicu. Takode prelazi Dinaride u svom najzahtevnijem potezu, Crno gorski ljuti krs. Kada je Jovan Cvijic 1912 pisao o Donau-Adijeriabahn bilo je predvidena da ide do Albanske rivijere i da zaobilazi najtezi potez kroz CG. Tek se posle prvog svetskog rata islo na varijantu kroz CG. Geolozi i inzenjeri koji su mesecima detaljno kartirali sa planinskom opremom i koji su se spustali sajlama u mogucu trasu doslo se do konacne varijante M 14 - Ostrovica. U prilogu Cvijcev prdlog pre rata i profil pruge.
Jovan_Cvijic_1912_Der_Zugang_Serbiens_zur_Adria.jpg
Belgrad-Bar_railroad_profile.jpg
 
Јес вала. Много моћан пост.

А да је Север данашње АЛбаније отишао нама како се планирало, вероватно би и Драч српска лука
 
Јако је било тешко дати коментар о "брзој прузи" за 200 на сат у око 900 речи.

„Napredna administracija“ je železnicu kadrovski osakatila, većinu međunarodnih vozova poukidala, domaće fabrike železničkih vozila pozatvarala, kao i ekonomski i geopolitički najvažniju putničku železničku stanicu na Savskom trgu u Beogradu.

Kako od takvih donosioca odluka uopšte očekivati ikakva unapređenja? U pitanju je gluma visoke razvijenosti.
****
Zona razmatranja gradnje pruga za velike brzine je mogućnost da uslugu vožnje velikim brzinama koristi preko 15.000 putnika dnevno visoke platežne moći.
****
U slučaju 200km/h potpuno je očekivano da regionalni vozovi Beograd – Novi Sad koji staju „kod svake bandere“ i putuju 70 minuta budu prepuni zbog karte od 400-500 dinara, a direktni što putuju 35 minuta budu skoro prazni zbog cene karte recimo 1.500 dinara u jednom smeru.
****
Иначе, WLAB је потпуно у праву да нагибна техника ТАЛГО или ПЕНДОЛИНО није сама по себи довољна за већу брзину на "кривудавој" прузи. Већу брзину треба да прате тада:
- Нова сигнална опрема за веће брзине
- Скретнице за веће брзине
- Стандарди при опремању путно-пружних прелаза
- Одржавање геометрије колосека за ту већу брзину
- Прилагођавање мостовских конструкција (свака посебно треба да се испита, већа брзина ствара другачије вибрације, и може доћи до резонанције, последично замора материјала и оштећења моста)
Све то се не исплати за 2 воза дневно, и Хрвати су се жестоко опекли за Загреб-Сплит. Сада исти воз саобраћа са искљученим нагињањем као обични.

Не кажем да не треба, али је пројекат све или ништа. Или ћеш радити за једно 4000-5000 путника дневно који желе да плате нешто скупљу карту, или уопште не радиш.
 
Vrh