Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Primetih danas da su izgradili dodatno stajalište nedaleko od stanice Tošin Bunar (vidi se kućica na slici). Imaju i stepenice koje se spuštaju prema Bulevaru Heroja sa Košara. Hoće to biti trajna stanica ?
d27c5f932ffc7d442e4647e9bec9c4d1.jpg

03a1c8763ec4f6025549d799f3830f97.jpg
 
Предалеко сам да бих прецизно измерио, али из овог угла видим да Стајалиште Тошин Бунар не може да прими дуплог Стедлера. Како то знам? Према тренутним српским стандардима, највеће растојање између два стуба носача конзола за контактну мрежу је 63 метра, и то само уколико је пруга у правцу. Само гледајући једну од постављених слика примећујем да перон није дужи од 130 метара сигурно, а познајући начин на који се планирају перони стајалишта, примећујем да је перон предвиђен за РВР - 412-416 умирућу генерацију композиција, 100 метара дужина гарнитуре + 10 метара резерве. Укупно 110 метара.

Могуће је да ће се за "Београдски метро и воз" купити потпуно нове гарнитуре исте дужине (100 метара), и да се тај стандард дужине перона (110 метара) предвиђа за сва стајалишта на којима нема потребе да се заустављају регионални возови. Рецимо, Кнежевац, Кијево, Себеш, и слично. Могуће да регионални возови осим оних за Банат неће стајати на кратком (110м) перону стајалишта Карађорђев парк како не би дошло до саобраћајног загушења Врачарског тунела, у коме су већ 2-3 фреквентне линије БГ:ВОЗ-а, а питање капацитета оптерећенијих међу тим линијама ће се решити гарнитурама на спрат.

Али, Тошин Бунар, ту су огромна улагања у реконструкцију, где је мало дужи перон незнатан додатак великог значаја. Налази се на локацији на којој би само луд и злонамеран предвидео не-заустављање регионалних возова. Већ смо имали ситуације пре укидања регионалне линије Београд - Нови Сад да пун дупли Стедлер 413-417 отвара врата ван прекратког перона. Јако пуно корисника регионалних возова ради на Новом Београду и у Земуну, и за њих ће воз који се зауставља на том стајалишту и даље бити најпогоднији превоз. И раније је било сасвим уобичајено да регионални воз на том стајалишту прими по 50-100 путника! Осим регионалних возова на линији Београд - Нови Сад, онај ко није ни луд ни злонамеран би предвидео продужење регионалних возова из Јагодине и Ужица од Прокопа до Земуна са стајањем на Тошином бунару. Не-дуплирани Стедлер за Ужице је пун чак и из у смислу доступности "рупе" зване Прокоп, а са стајањем на доступним локацијама Тошин бунар и Нови Београд би врло често требало дуплирање Стедлера. Са диретном везом са доступним локацијама Нови Београд и Тошин Бунар, очекивала би се потреба за дуплирањем Стедлера чак и на неким поласцима за Јагодину и из Јагодине. Потребна дужина перона је 160 метара. (75+75+10 резерва због кочења).

Е сада има једно питање не за техничке научнике, већ социјалне психологе:
Како апсолутно нико нема да изврши намерну саботажу лошим параметрима нове инфраструктуре, како објашњавате овакав приступ пројектовању?
 
@Karlo

da, već smo konstatovali da Tošin Bunar neće moći da primi zdvojene garniture, što znači da verovatno ne planiraju da međugradski vozovi tu staju, jer se npr. na relaciji BG-NS u špicevima dešavalo da se zdvoje vozovi. Iskreno, ne verujem da dužina perona ima ikakve veze sa nabavkom EMV za BG voz, s obzirom da je projekat po kome se radi rekonstrukcija pruge već zastareo (ej, stubovi KM na sred perona, dakle ništa ni od nastrešnica), a nabavka EMV od strane neke firme koja nema ni licencu da obavlja železnički saobraćaj, a kamo li depo, zaposlene i sve ostalo prateće što mora da postoji da bi se obavljao saobraćaj vozova u takvom taktu, nije ni u nagoveštaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=737916#p737916:25wcn5dv je napisao(la):
mvbg1 » Сре Мај 13, 2020 12:46 am[/url]":25wcn5dv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=737885#p737885:25wcn5dv je napisao(la):
MaRtInsrbija1993 » 12 May 2020 09:44 pm[/url]":25wcn5dv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=736584#p736584:25wcn5dv je napisao(la):
WLABmz » Пет Мај 08, 2020 7:58 pm[/url]":25wcn5dv]

Koja je Vmax od Vectrona?
Ako misliš na Vectrone Srbija Karga onda je 160km/h.

Да на њих сам мислио, јер сам на више места прочитао информацију да би приликом тестирања пруге БГ-НС за брзине од 200 км/х могли да се користе Вектрони од СК јер могу да достигну ту брзину, зато сам питао. :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741863#p741863:2ts5htf1 je napisao(la):
Karlo del Ponte » Ned Maj 24, 2020 9:23 pm[/url]":2ts5htf1]
Е сада има једно питање не за техничке научнике, већ социјалне психологе:
Како апсолутно нико нема да изврши намерну саботажу лошим параметрима нове инфраструктуре, како објашњавате овакав приступ пројектовању?

Isti pristup projektovanju kao i činjenica da u projektu rekonstrukcije nije predviđeno probijanje podvožnjaka kroz nasip kako bi se spojili bulevar umetnosti i bulevar Crvene armije, nego će to da rade u nekoj narednoj fazi, da probijaju ispod sveže rekonstruisanih koloseka, da usporavaju železnički saobraćaj itd...

Pričam o ovom mestu:
https://www.google.rs/maps/@44.8112976, ... a=!3m1!1e3
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=742094#p742094:9o5agbiw je napisao(la):
MaRtInsrbija1993 » Uto Maj 26, 2020 12:43 am[/url]":9o5agbiw]
Да на њих сам мислио, јер сам на више места прочитао информацију да би приликом тестирања пруге БГ-НС за брзине од 200 км/х могли да се користе Вектрони од СК јер могу да достигну ту брзину, зато сам питао. :D

Ja sam napisao da može da se koristi Vectron, jer ima homologaciju za SRB, kao što se Taurus OBB-ov koristio u Bugarskoj za testiranje od 200 km/h. Nigde nisam pomenuo SKG.

Ono što znam je da su neki ELL Vectroni za 160 km/h, a neki za 200 km/h, samo ne znam da li je ELL Vectron koji koristi Kombinovani prevoz za 160 ili 200 km/h.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=742164#p742164:225gznz5 je napisao(la):
WLABmz » Уто Мај 26, 2020 10:22 am[/url]":225gznz5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=742094#p742094:225gznz5 je napisao(la):
MaRtInsrbija1993 » Uto Maj 26, 2020 12:43 am[/url]":225gznz5]
Да на њих сам мислио, јер сам на више места прочитао информацију да би приликом тестирања пруге БГ-НС за брзине од 200 км/х могли да се користе Вектрони од СК јер могу да достигну ту брзину, зато сам питао. :D

Ja sam napisao da može da se koristi Vectron, jer ima homologaciju za SRB, kao što se Taurus OBB-ov koristio u Bugarskoj za testiranje od 200 km/h. Nigde nisam pomenuo SKG.

Ono što znam je da su neki ELL Vectroni za 160 km/h, a neki za 200 km/h, samo ne znam da li je ELL Vectron koji koristi Kombinovani prevoz za 160 ili 200 km/h.

Нисам мислио на тебе, већ на коментаре од неких људи на фејсбук групи Удружење љубитеља железнице :wink:
 
Kad bi radili tako brzo kao što se često slikaju, već bi imali prugu...I opet teraju teretni na voz na NBGD samo zbog slikanja i zbog toga ukidaju vozove:

Данас, у уторак, 26. маја 2020. године, у временском периоду од 10.00 до 12.00 сати, железничка станица Нови Београд из саобраћајних разлога биће затворена за путничке возове.

Разлог за ову измену у железничком реду вожње је пролазак кроз станицу теретног воза састављеног од 42 вагона, којим из Кине у Србију стиже медицинска опрема.

Извињавамо се због наведене измене у реду вожње.

Razlog za izmenu nije prolazak teretnog voza, već njegovo stajanje i slikanje jagnjeće brigade sa njim...
 
Управо. Могао једа прође и ћао. Уосталом што се не сликају на Прокопу
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=742505#p742505:fl32t8m1 je napisao(la):
Прле » Sre Maj 27, 2020 1:42 pm[/url]":fl32t8m1]Управо. Могао једа прође и ћао. Уосталом што се не сликају на Прокопу

Poenta nije u tome, nego što putanja voza nije kroz Prokop i Novi Beograd. Tamo je preusmeren samo zbog slikanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741838#p741838:4pmth7p0 je napisao(la):
chiki » 24 May 2020 06:58 pm[/url]":4pmth7p0]Primetih danas da su izgradili dodatno stajalište nedaleko od stanice Tošin Bunar (vidi se kućica na slici). Imaju i stepenice koje se spuštaju prema Bulevaru Heroja sa Košara. Hoće to biti trajna stanica ?
d27c5f932ffc7d442e4647e9bec9c4d1.jpg

03a1c8763ec4f6025549d799f3830f97.jpg
Stajalište i treba daa bude na tom mestu, dakle u naselju, a ne zavučeno na ulazu u tunel. Dosta su udaljavali vozove od ljudi, drago mi je da ih makar ovako primiču. Nadam se da će ovde napraviti još dva kolosekada mogu da prolaze međugradski, međunarodni i ostali vozovi a samo BG voz da staje i koristi perone, i po koji voz za NS nižeg ranga eventualno.
 
Овако је примакнуто само дивљем насељу. Претходна позиција станице није била најсрећније решење, али је постојала поуздана преседачка веза. Нова позиција је доста завучена и удаљена од оближњих стајалишта јавног превоза.
 
Стара позиција је имала чак и везу са насељем Бежанијска коса (Прва МЗ), преко степеница. Низбрдо без проблема, а и узбрдо, за здравог човека.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=742577#p742577:3ub4s060 je napisao(la):
tragac » Sre Maj 27, 2020 6:05 pm[/url]":3ub4s060]Nadam se da će ovde napraviti još dva kolosekada mogu da prolaze međugradski, međunarodni i ostali vozovi a samo BG voz da staje i koristi perone, i po koji voz za NS nižeg ranga eventualno.

Neće se praviti, niti ima potrebe za dodatna dva koloseka u stajalištu Tošin Bunar. Po svemu sudeći na stajalištu Tošin Bunar će samo BG voz i stajati.
 
S obzirom da je tu gomila IT firmi, imalo bi smisla da staju bar neki vozovi za NS. Jasno mi je sa ipak neće jer su stanice blizu, ali je problem što ne postoji način da prevozom dođete od stanice NBG do Tošinog bunara - ne postoji prevoz koji ide kroz M. Milankovića od početka do kraja ulice.
 
A znaš li ti da su putnički vozovi i za NS i za Šid ranije stajali na Tošinom bunaru, i da su imali gomilu putnika (ovi prvi)? Pa što neće sad? Zato što je neko napravio kratak peron, eto zato.

U stvari, moći će da staju vozovi za Šid jer će biti kraći od novosadskih... Kakav sistem, jbt!
 
Направе краће стајалиште на завученијем месту са лифтовима...
 
За Шид је сад врло актуелно путвати.
 
Putnicki su stajali i stajace na tosinom.. sto se tice za gore pomenute vectrone, ELL Vectroni su za 160 kao i ZS Cargo. Ali Transagentov taurus mrce ima reduktor za 230kmh i trenutno imamo dva sa dozvolom za Srbiju a bice jos dva. Mozda se infra odluci iznajmiti lok sa osobljem za probe. Pozz
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=743098#p743098:hprz49hw je napisao(la):
drumstep » Pet Maj 29, 2020 12:07 pm[/url]":hprz49hw]Putnicki su stajali i stajace na tosinom..

Baš me zanima kako će dupli Flirt u špicu za/iz NS da stane na peron dužine jednog Flirta. Ovi sa zadnjih vrata ima na dupetu da se spuštaju niz nasip pruge. Infra debili su mogli makar malo duži peron da urade.

drumstep":hprz49hw je napisao(la):
Mozda se infra odluci iznajmiti lok sa osobljem za probe.

Nije možda, već sigurno, pošto infra nema vozilo koje može ići 220 km/h (pošto treba da se testira na 10% višoj brzini od dozvoljene). Samo je pitanje od koga će iznajmiti. Od Srbija Voza ili Srbija Karga neće sigurno.
 
Vrh