Rumunska kompanija prijeti Vladi tužbom zbog Montecarga
Tender nije objavljen u međunarodnoj štampi, a tvrde da su Poljaci imali dojavu
Rumunski konzorcijum Grampet, koji je 2009. bio učesnik na neuspjelom tenderu za privatizaciju Montecargo, zatražio je od premijera i predsjednika Savjeta za privatizaciju Duška Markovića da poništi aktuelni tender za privatizaciju ovog državnog preduzeća, jer on nije bio objavljen u međunarodnoj štapmi.
U pismu Markoviću Rumuni navode da će u suprotnom biti prinuđeni da se zvanično obrate za pomoć nadležnim sudskim organima, kako bi ostvarili pravo na učešće na budućem tenderu.
Pismo, koje je u ime rumunskog konzorcijuma potpisao zamjenik predsjednika Calin George Gracijan, a u koje su “Vijesti” juče imale uvid, dostavljeno je i ministru saobraćaja Osmanu Nurkoviću, kao i predsjedniku Tenderske komisije Branku Vujoviću.
Poljska grupacija OTL jedina se javila na tender za sticanje većinskog paketa akcija Montrecargo, kao i kupovinu 30 odsto akcija Luke Bar, a pregovori sa tim investitorom su u toku.
“Neprijatno smo iznenađeni zbog velikog propusta koji je učinila Tenderska komisija iz razloga što Javni poziv od 19. oktobra 2016. Za prodaju 51 odsto akcija Montecargo nije objavljen u međunarodnoj štampi, što je bila obaveza utvrđena u članu 14 Uredbe o prodaji akcija i imovine putem javnog tendera. Kao što znate, naš konzorcijum Grampet iz Rumunije je bio učesnik na prvom tenderu koji je objavljen 21. oktobra 2009. u uglednom Eurotransport magazine iz Londona, a tom prilikom su bile ispoštovane sve propisane odredbe o vođenju tenderskog postupka, što je ovog puta izostalo, a što je bio razlog za naše neučestvovanje”, ističe se u pismu premijeru Markoviću.
Predstavnici rumunskog konzorcijuma ga podsjećaju da je njihova kompanija “najjači regionalni željeznički operater koji posluje na teritoriji Rumunije, Njemačke, Austrije, Mađarske, Ukrajine, Moldavije, Slovačke, Bugarske, Hrvatske i Srbije”.
Dalje dodaju da su tokom prošle 2016. godine prevezli 55 miliona tona robe, a posjeduju više od 460 lokomotiva i 20.000 teretnih vagona.
“Takođe vam je poznato da smo svojevremeno dostavili ponudu za kupovinu Montecargo, kojom prilikom smo za kupovinu akcijskog kapitala ponudili 4,62 miliona eura, dok je za investiciona ulaganja bilo planirano preko 12 miliona eura, uz poštovanje svih odredbi tadašnjeg važećeg kolektivnog ugovora, sa kojom ponudom nažalost nije bio zadovoljan tadašnji ministar saobraćaja Andrija Lompar, jer je smatrao da je ista trebalo da bude znatno veća”, dodao je dalje u pismu George Gracijana.
On smatra da je učinjena “velika greška, odnosno, propust u vođenju tenderskog postupka”, jer je njima “i drugim kompanijama iz inostranstva onemogućio učešće za kupovinu akcija Montecargo”.
“Neobjavljivanjem Javnog poziva u međunarodnoj štampi učinjena je teža povreda tenderskog postupka, naglašeno diskriminatorskog karaktera, koja je uslovila situaciju da se u svojstvu ponuđača pojavio samo jedan učesnik - OT Logistc”, ističu Rumuni u pismu.
Optužili Branka Vujovića da je bio insajder Poljacima
Potpredsjednik rumunskog konzorcijuma u pismu Markoviću posebno je istakao i prigovor vezan za, kako tvrde, “privilegovan status” na ovom tenderu OTL-a iz Poljske.
“U saznanju smo da je predsjednik Tenderske komisije Branko Vujović (što nije u skladu sa evropskom praksom kod vođenja tenderskog postupka), lično bio gost te kompanije krajem maja prošle godine, mnogo ranije nego što je objavljen tender, iz njemu poznatih razloga. To vjerovatno objašnjava činjenicu da je samo OT Logistic bila upoznata sa datumom objavljivanja tendera, par mjeseci prije objavljivanja tendera”, naveo je u pismu premijeru George Gracijan.
“Vijesti” su juče pokušavale da stupe u kontakt sa Vujovićem u vezi ovih optužbi, ali predsjednik Tenderske komisije nije odgovarao na pozive.