Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693228#p693228:1bfampa7 je napisao(la):
WLABmz » 27 Dec 2019 07:26 pm[/url]":1bfampa7]

JohnnyLee":1bfampa7 je napisao(la):
Прле » 26 Дец 2019, 12:32 napisao:
Питање: Ми беше имамо знање за вагоне за 200км/ч?



имамо

Goša Z1 vagoni proizvedeni 1999-2000. godine po licenci Siemensa sa tehnologijom s kraja 70-ih godina prošlog veka. I konstantnim kvarenjem statičkog pretvarača.
Kakve veze ima mogućnost određenog tipa vagona da se kreće brzinom od 200km/h i kvarenje statičkog pretvarača? O5 si bubnuo neverovatnu nebulozu.
Igrom slučaja znam da organski ne podnosiš Z1 vagone i to što nemaju kupee, ali ne moraš zbog toga na sve načine pokušavati da ga ocrniš i prikažeš u negativnom kontekstu.
Z1 je odličan vagon i sam podatak da je konstruisan za brzine do 200km/h dovoljno govori. Sad što je njegova brzina degradirana na 160 je drugi par opanaka a ne loše konstrukcijsko rešenje.
Budi realan čoveče, barem malo. :kafa:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693241#p693241:7c8p1zld je napisao(la):
mvbg1 » 27 Дец 2019, 20:17[/url]":7c8p1zld]Ne saobraćanje njihovog Talga van granica BIH je čisto političke prirode a ne tehničkih nedostataka tih garnitura.

тако је. хтели су за Београд и Загреб да терају Талго, али им Хрвати нису дали инфраструктуру, из само њима знаног разлога. или је тако нешто слично била прича. мислим да су наши били у фазону што да не, ионако немамо довољно вагона
 
Фоторепортажа радова потходника и железничке станице „Тошин бунар“, од 27. децембра 2019.

Први део радова на изградњи потходника будуће железничке станице „Тошин бунар“ су урађени, а такође и бетонски потпорни зид целом дужином будуће станице, степениште, окно лифта. Урађени су и радови на перону за путнике, али за сад су само на горњу бетонску плочу постављени и утабани земља, песак и шљунак, а то је све оријентисано према Булевара хероја са Кошара.
Тренутно нема никога од радника, сви грађевински контејнери су однешени, само је једна грађевинска машину ту. Претпостављам да је следећи корак градња перона са унутрашње стране блока 40, односно гледано према Булевару Милутина Миланковића. После тога иду остали радови.

Да кренем од објекта у коме ће бити смештена телекомуникациона опрема за управљање овом железничке станице. Осим темеља и зидова за сад није урађени ништа друго. Цигле и остали грађевински материјал је сав ту.
Pogledajte prilog 26
Потходник гледано од Булевара Милутина Милановић и сама унутрашњост истог. Лево на задњим двема сликама су врата за будући лифт.
Pogledajte prilog 25Pogledajte prilog 24Pogledajte prilog 23Pogledajte prilog 22
Са друге стране насипа тј. према Булевару хероја са Кошара - је високи бетонски потпорни зид косине насипа и самог перона, а ту су и степенице које воде до перона. Одавде је и делимичан поглед на „товер“ из насеља „запад 65“.
Pogledajte prilog 21Pogledajte prilog 20Pogledajte prilog 19Pogledajte prilog 18Pogledajte prilog 17
Степеницама се попех на перон. На две трећине дужине перона је постављена арматура за бетонску ивицу-зидић перона, а касније ће се бетонирати перон до горње ивице зидића, а постављени су и шалунзи са крајеве перона. Само бетонско окно за лифт је завршено. Поглед са перона и на другу страну – према Булевару Милутина Милановић
Pogledajte prilog 16Pogledajte prilog 15Pogledajte prilog 14Pogledajte prilog 13Pogledajte prilog 12Pogledajte prilog 11Pogledajte prilog 10
Једна зумбирана фотографија, у даљини радови на самим шинама новог колосека према станици Нови Београд
Pogledajte prilog 9
Фотографије бетонског потпорног зида косине насипа и самог перона.
Pogledajte prilog 8Pogledajte prilog 7Pogledajte prilog 6Pogledajte prilog 5Pogledajte prilog 4
Постављени шалунг краја перона, поглед према постојећој железничкој станици и тунелу. А онда је прошао и БГ возић, РВР 412-083, и то чист ко суза(прст на горе). Приметио сам на вратима локомотиве да пише линија „Овча-Ресник-Лазаревац“, а возић је долазио из правца Батајнице,хм
Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
Поглед на будућу железничку станицу „Тошин бунар“ из улице Тошин бунар код аутобуског стајалишта 1122.

sesir:
 
spatiotecte":iuiflcmk je napisao(la):
Koji si ti negativac čoveče!

Jesam, jer sam prešao pola Evrope i Azije vozom i svaki put kada se vratim u Srbiju naježim se od jezivosti organizacije putničkog železničkog saobraćaja u Srbiji.


spatiotecte":iuiflcmk je napisao(la):
Pa planski je uradjeno, sredjuju prugu i onda kupuju nove vozove.

Šta je to planski urađeno? Voleo bih tačno da čujem.


mvbg1":iuiflcmk je napisao(la):
SV raspiše tender o kupovini određenog broja EMV, u njemu odredi šta i koliko želi,proizvođači voznih sredstava odlučuju da li im se isplati da se jave na njega ili ne i gotova stvar.

Upravo. SV je raspisao tender za 18 novih EMV i nigde nije naveo da je uslov da voz ima ETCS 2 i maksimalnu brzinu od 200 km/h. Čak i da jeste, niko im se ne bi javio za taj iznos.

mvbg1":iuiflcmk je napisao(la):
Ne saobraćanje njihovog Talga van granica BIH je čisto političke prirode a ne tehničkih nedostataka tih garnitura.

Nesaobraćanje njihovog Talga van granica BiH nema veze ni sa politikom ni tehničkim nedostacima tih garnitura (to uopšte nisam rekao) već sa činjenicom da se HŽPP-u ne ispati saobraćanje tog voza kao kooperativnog međunarodnog voza, a ŽFBH-u se ne isplati saobraćanje tog voza kao voza sa globalnom cenom.

mvbg1":iuiflcmk je napisao(la):
Kakve veze ima mogućnost određenog tipa vagona da se kreće brzinom od 200km/h i kvarenje statičkog pretvarača?

Nema nikakve veze. Da li sam igde pomenuo da li ima ikakve veze? Ne. Samo sam pomenuo to, da podsetim da se ti vagoni večito kvare od svog nastanka i da ih večito komšijske uprave isključuju zbog kvarova.

mvbg1":iuiflcmk je napisao(la):
Igrom slučaja znam da organski ne podnosiš Z1 vagone i to što nemaju kupee, ali ne moraš zbog toga na sve načine pokušavati da ga ocrniš i prikažeš u negativnom kontekstu.

A odakle ti to znaš? To je netačno. Čak i volim te Goša Z1 vagone sa prolazom kroz sredinu više nego neke kupe vagone. Verovatno ti je to rekao neki poznanik koji pogrešno misli da ja to mislim. Tralala...

mvbg1":iuiflcmk je napisao(la):
Z1 je odličan vagon i sam podatak da je konstruisan za brzine do 200km/h dovoljno govori.

Putnici koji putuji njime i susreću se sa često vakuum wc-ima koji su pokvareni, automatskim vratima koja zablokiraju, klimom koja na temperaturi iznad 30 stepeni ne može da razhladi putnički prostor, grejanjem koje već na -3 kreće da štuca itd. ne misle baš tako...
 
Kad sam već pomenuo nepostojanje strategije, evo samo jednog od mnogo primera - novouvedeni voz Mladenovac - Kragujevac koji saobraća već par meseci. A putnika nigde. Gde je odgovornost ljudi koji sastavljaju nebulozne redove vožnji? Ili možda nisu oni odgovorni nego im neko sa vrha naredi, moramo da imamo voz za tu i tu, makar prevozio samo vazduh? Kao u vreme Simonovića i "Vrčin ekspresa". A to gorivo koje je ovaj DMV potrošio da preveze vazduh mi plaćamo...

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ocV6IT8uFwM[/youtube]
 
Wlab pitao si me sta je planski uradjeno.

Pa planski je uradjeno sto se PRVO gradi nova pruga Beograd Novi Sad, pa se onda uzeo kredit od 100 miliona evra da se kupe vozovi koji ce saobracati tom novom prugom.

E pa takav pristup mi se svidja i ne vidim sta je tu tebi loše.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693621#p693621:167gx4wu je napisao(la):
WLABmz » Sat Dec 28, 2019 10:42 pm[/url]":167gx4wu]Kad sam već pomenuo nepostojanje strategije, evo samo jednog od mnogo primera - novouvedeni voz Mladenovac - Kragujevac koji saobraća već par meseci. A putnika nigde. Gde je odgovornost ljudi koji sastavljaju nebulozne redove vožnji? Ili možda nisu oni odgovorni nego im neko sa vrha naredi, moramo da imamo voz za tu i tu, makar prevozio samo vazduh? Kao u vreme Simonovića i "Vrčin ekspresa". A to gorivo koje je ovaj DMV potrošio da preveze vazduh mi plaćamo...
Avetinjski voz. :bash:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693630#p693630:1jli18e7 je napisao(la):
spatiotecte » Sub Dec 28, 2019 11:55 pm[/url]":1jli18e7]Wlab pitao si me sta je planski uradjeno.

Pa planski je uradjeno sto se PRVO gradi nova pruga Beograd Novi Sad, pa se onda uzeo kredit od 100 miliona evra da se kupe vozovi koji ce saobracati tom novom prugom.

E pa takav pristup mi se svidja i ne vidim sta je tu tebi loše.


Loše je to što je pruga zatvorena na 3 godine iako je prvobitno bilo planirano da bude zatvorena svega 3 meseca, tj. da se saobraćaj odvija paralelno na staroj pruzi. I to je produkt neplanskog. Kao što je predstavnik RŽD rekao, zbog kašnjenja srpske strane, izvođač je kasno uveden u posao te jedino sa potpunim zatvorom, pruga može da se završi u roku.

Takođe, produkt neplaniranje je i to što je prvo počela da se radi deonica Beograd - Novi Sad, koja je u relativno dobrom stanju, umesto da se prvo radi Novi Sad - Subotica koja je u katastrofalnom stanju.

Uz sve to, dinamika radova koje rade Kinezi od Beograd do Stare Pazova je strašno iza rokova. U svakoj sledećoj izjavi o mreži, međufazni rokovi se prolongiraju, a krajnji ostaje isti, koji je već sad potpuno nerealan.

Na kraju, kada je bilo svečano otvaranje završetka prethodne faze izgradnje stanice Beograd Centar, rečeno je da će cela stanica biti gotova do kraja 2019. Eto nas na kraju 2019. Ništa nije urađeno, osim osnivanja neke fantomske firme sa ulogom od 50 evra...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693302#p693302:21aj9qa7 je napisao(la):
Гага » Pet Dec 27, 2019 10:52 pm[/url]":21aj9qa7]Фоторепортажа радова потходника и железничке станице „Тошин бунар“, од 27. децембра 2019.

Први део радова на изградњи потходника будуће железничке станице „Тошин бунар“ су урађени, а такође и бетонски потпорни зид целом дужином будуће станице, степениште, окно лифта. Урађени су и радови на перону за путнике, али за сад су само на горњу бетонску плочу постављени и утабани земља, песак и шљунак, а то је све оријентисано према Булевара хероја са Кошара.
Тренутно нема никога од радника, сви грађевински контејнери су однешени, само је једна грађевинска машину ту. Претпостављам да је следећи корак градња перона са унутрашње стране блока 40, односно гледано према Булевару Милутина Миланковића. После тога иду остали радови.

Jel ovo optička varka ili ove stepenicu udaraju u parapet :D :laugh: :bash:
TB%20stepenice.JPG
 
Jedna obećavajuća vest.

IŽS je raspisala tender za izgradnju nove pruge od (nove) rasputnice Cvetojevac na pruzi Kragujevac - Lapovo do Sobovice, odnosno planirane radne zone Sobovica-Lužnice (Siemens) u dužini od oko 16 km.

Pruga će biti jednokolosečna, bez elektrifikacije, ali je u okviru izgradnje pruge predviđena i izgradnja ispitnog koloseka, koji će biti dualni metarski i normalni (1435 mm) i biti elektrificiran sa mogućnošću promene napona AC i DC kao poligon za testiranje vozova i tramvaja.
 
Da se nadovežem na sjajnu Gaginu reportažu od prošle nedelje, ovo je deo pruge koja se rekonstruiše između Tošinog bunara i stanice NBG:

Pogledajte prilog 7
Pogled ka Bežaniji:

Pogledajte prilog 6
Pogled ka železničkoj stanici Novi Beograd:

Pogledajte prilog 5
Nemojte da vas brine što su šine trenutno krive (naročito kad se ovako zumira), sve će se to ispraviti do završetka rekonstrukcije pruge:

Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1
U daljini se vidi železnička stanica Novi Beograd:

 
I ja mislim da je to novi voz iz Zvornika, po redu vožnje stiže u Beograd u 11.46, a ja sam ga slikao u 11.39. Na displeju je pisalo samo Beograd centar, ali nisam stigao da pročitam šta piše sa strane.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=694356#p694356:ngr7cm6x je napisao(la):
WLABmz » 31 Dec 2019 04:27 pm[/url]":ngr7cm6x].

Pruga će biti jednokolosečna, bez elektrifikacije, ali je u okviru izgradnje pruge predviđena i izgradnja ispitnog koloseka, koji će biti dualni metarski i normalni (1435 mm) i biti elektrificiran sa mogućnošću promene napona AC i DC kao poligon za testiranje vozova i tramvaja.
Zna li se možda dužina ovog ispitnog koloseka i njegova konfiguracija?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=694442#p694442:3usas1yw je napisao(la):
mvbg1 » Uto Dec 31, 2019 10:19 pm[/url]":3usas1yw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=694356#p694356:3usas1yw je napisao(la):
WLABmz » 31 Dec 2019 04:27 pm[/url]":3usas1yw].

Pruga će biti jednokolosečna, bez elektrifikacije, ali je u okviru izgradnje pruge predviđena i izgradnja ispitnog koloseka, koji će biti dualni metarski i normalni (1435 mm) i biti elektrificiran sa mogućnošću promene napona AC i DC kao poligon za testiranje vozova i tramvaja.
Zna li se možda dužina ovog ispitnog koloseka i njegova konfiguracija?

Pogledaj na sajtu IŽS pod javne nabavke. Piše da pravac mora biti kilometar i po dugačak i da mora imati uspon i pad od 4% i od 8%. Ima još detalja koje ne zapamtih. Po ovom usponu/padu i dužini pravca bi se dalo reći da je namenjeno za testiranje prvenstveno tramvaja.
 
Ponadao sam se da možda planiraju neki ovalni kolosek kao poligon za testiranje. :(
Ali ko zna možda nekada u budućnosti Siemens odradi i to.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=694382#p694382:2fhn1azl je napisao(la):
Bukira » Уто Дец 31, 2019 5:10 pm[/url]":2fhn1azl]I ja mislim da je to novi voz iz Zvornika, po redu vožnje stiže u Beograd u 11.46, a ja sam ga slikao u 11.39. Na displeju je pisalo samo Beograd centar, ali nisam stigao da pročitam šta piše sa strane.

To je тај, ред вожње је изгледа мало растегнут због радова, ја када сам путовао с њим каснио је у Пазову, али је стигао раније на НБГ и на крајњу станицу - Прокоп 4 минута раније :D
 
Zima 2020, na železnicama u Srbiji stanje normalno:

Dok se na Koridoru X modernizuju nedavno remontovane deonice u odličnom stanju, na drugim deonicama koje vape za remontom pucaju šine od hladnoće. Za to vreme deonice remontovane proteklih par godina dobijaju anomalije od promene temperatura jer su korišćene S-49 umesto UIC-60 šina...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=694442#p694442:kjvaqtkf je napisao(la):
mvbg1 » 31 Dec 2019 09:19 pm[/url]":kjvaqtkf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=694356#p694356:kjvaqtkf je napisao(la):
WLABmz » 31 Dec 2019 04:27 pm[/url]":kjvaqtkf].

Pruga će biti jednokolosečna, bez elektrifikacije, ali je u okviru izgradnje pruge predviđena i izgradnja ispitnog koloseka, koji će biti dualni metarski i normalni (1435 mm) i biti elektrificiran sa mogućnošću promene napona AC i DC kao poligon za testiranje vozova i tramvaja.
Zna li se možda dužina ovog ispitnog koloseka i njegova konfiguracija?

Ovo bi posle bar 30 god. trebalo da je prva prava industrijska pruga da se gradi kod nas. Ne racunam nu ako je nešto rađeno u Tamnavskim kopovima kad su otvarali nova polja kopova niti kratke servisne koloseka poput Neltovog u Dobanovcima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=695378#p695378:3rnb5odb je napisao(la):
tragac » Sub Jan 04, 2020 3:20 pm[/url]":3rnb5odb]

Ovo bi posle bar 30 god. trebalo da je prva prava industrijska pruga da se gradi kod nas. Ne racunam nu ako je nešto rađeno u Tamnavskim kopovima kad su otvarali nova polja kopova niti kratke servisne koloseka poput Neltovog u Dobanovcima.

A Stig - Kostolac B?
 
Izvor: Tanjug | Ponedeljak, 06.01.2020.| 15:40
Pruga Beograd-Stara Pazova gotova do polovine ove godine? - Šta se sve radi na železnici
zeleznica_200617_tw630.jpg


Gradnja levog koloseka brze pruge Beograd centar - Stara Pazova od 34,5 kilometara, na železničkom pravcu ka Budimpešti, trebalo bi da bude završen i otvoren za saobraćaj 19. marta, najavio je generalni direktor Infrastrukture železnice Srbije Miroljub Jevtić.

Drugi kolosek, odnosno cela brza pruga Beograd Centar - Stara Pazova, biće gotova polovinom naredne godine.

Na deonici Beograd - Stara Pazova radove izvode kineske firme China Railway International i China Communitacions Construction Company.

U toku su radovi na modernizaciji i rekonstrukciji ukupno 377 kilometara pruga u Srbiji, od kojih 134 kilometara magistralnih i 243 km regionalnih pruga, rekao je Jevtić.


Brza pruga od Beograda do Niša i Preševa

Povodom najave da će se graditi i brza pruga od Beograda do Niša i Preševa, Jevtić kaže da je sa kineskom kompanijom CRBC već potpisan memorandum i da je u toku izrada potrebnih studija.

- Studija će dati najbolja rešenja, a kako sada stoje stvari, očekujemo gradnju brze pruge od Beograda do Niša za brzinu od 200 km na sat, kao i pruge od Niša do Preševa za brzine od 120 do 160 km na sat - naveo je on.

Prema njegovim rečima, izrada studija je pri kraju i ti projekti će biti gotovi možda već tokom 2020. godine.


Deonica Stara Pazova - Novi Sad

Na deonici Stara Pazova - Novi Sad, koja je zajedno sa tunelom i vijaduktom Čortanovci duga 40,4 kilometara, radove izvodi firma ruskih železnica RŽD International.

Do sada je između Stare Pazove i Novog Sada izgrađeno oko 35 kilometara pruge za velike brzine, a završeno je više od 76% ugovorenih radova na izgradnji tunela i vijadukta Čortanovci. Ta deonica brze pruge bi trebalo da bude završena do kraja 2021.

Jevtić kaže da bi radovi na izgradnji poslednje deonice, koju će raditi pomenute kineske firme, od Novog Sada do Subotice u dužini od 108 km trebalo da počnu krajem marta 2020, a da je rok za završetak 33 meseca odnosno kraj 2022.


Radovi na regionalnim prugama

Ističe da se, takođe, izvode radovi na mnogim regionalnim prugama i da će već krajem januara biti otvorena za saobraćaj pruga od Niša do Zaječara, koja je veoma značajna za privrednike, zbog veze sa pristaništem Prahovo.

Trenutno su u toku radovi na regionalnim prugama: Niš - Zaječar (108 km), Markovac - Resavica (53 km), Subotica - Senta (38,5km), Kumane - Banatsko Miloševo (28,5km), Kikinda - MSK Kikinda (6 km) i stanični koloseci na pruzi Novi Sad - Bogojevo (9,5 km) i to u stanicama: Futog, Karavukovo, Odžaci i Gajdobra.

Na tim deonicama u 2019. je završena rekonstrukcija skoro 100 km pruga.

Jevtić je rekao da će u martu biti završeni radovi na obilaznoj pruzi od Pančeva do Zrenjanina i Subotice od 201 km, na kojoj će vozovi ići brzinama od 80 km na sat i osovinsko opterećenje će biti 22,5 tona po osovini, što će omogućiti da se teretni saobraćaj obavlja bez ikakvih problema dok se budu izvodili radovi na pruzi od Novog Sada do Subotice.

U toku je izrada projekata za železnički Koridor 10 na deonicama od Niša do Brestovca i od Niša do Dimitrovgrada i oni će biti završeni u prvoj polovini ove godine, tako da se tokom 2020. očekuje i početak radova, napomenuo je Jevtić.

- Takođe, biće završen i projekat obilaznice oko Niša, a započećemo i rekonstrukciju preostalih oko 210 km barske pruge od Valjeva do Vrnica na granici sa Crnom Gorom. Radovi bi trebalo da omoguće vraćanje brzine vozova na projektovanu brzinu, sa sadašnjih 40 do 50 km na sat na 100 do 120 km na sat - naglasio je on.

Na toj pruzi radiće se i stanične zgrade i već je rekonstruisana železnička stanica u Užicu, koja je prva stanica u Srbiji sa igraonicom za decu. Procenjena vrednost investicije je oko 450 mil EUR za rekonstrukciju barske pruge od Valjeva do Vrbnice.


Gradnja Dispečerskog centra i uređenje železničkih stanica

Jevtić je najavio da će se graditi jedinstveni Dispečerski centar i da će se u 2020. raditi na izradi projektno-tehničke dokumentacije, za šta je iz novog ruskog kredita izdvojeno 9,48 mil EUR.

U toku su i radovi na uređenju železničkim stanicama: Kraljevo, Mali Zvornik, Ruma, Zaječar, Svrljig, koji će početkom 2020. godine biti završeno.

U toku je priprema za rekonstrukciju tridesetak novih objekata, koji će se raditi u 2020. godini, među kojima su i u Jagodini, Vršcu, Titelu, Kuli, Petlovači, Lešnici, Raškoj, Kuršumliji, Knjaževcu i Minićevu.


Povećanje nivoa bezbednosti na putnim prelazima

Infrastruktura železnice Srbije nastaviće ove godine aktivnosti za povećanje nivoa bezbednosti na putnim prelazima i obezbeđeno je za tu namenu 13 miliona dolara od Svetske banke i osam miliona evra od Evropske banke za obnovu i razvoj.

Automatizovana su 22 putna prelaza, uveden je video nadzor na 44 putna prelaza, vibro trake na 20 putnih prelaza, reflektorsko osvetljenje na 35 putnih prelaza i solarni markeri na pet putnih prelaza.

Građevinski radovi su urađeni na oko 100 putnih prelaza, a još 236 putnih prelaza biće građevinski uređeno u okviru projekta obnove regionalnih pruga u Srbiji.

U proteklih pet godina rekonstruisano je oko 562 kilometra pruga u Srbiji, od čega na magistralnim pravcima 227 km, a na regionalnim 335 km.

https://www.ekapija.com/news/2743517/pr ... sta-se-sve

Na stranu ono što je kampanja (poput priče o projektu BG-Preševo, koji će verovatno trajati duže od decenije): nisam znao da je NI-ZA već na kraju...
 
Vrh