[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696503#p696503:2ajhws0n je napisao(la):
WLABmz » 08 Jan 2020 12:59 pm[/url]":2ajhws0n]
spatiotecte":2ajhws0n je napisao(la):
Samo se ti smej, ali zemljani radovi same platforme pruge kao i gradjevinski objekti, Mostovi tuneli, radijusi trase, usponi su uradjeni po istim standardima kao za TGV i ICE i to je 85% vrednosti jedne pruge, samo je postavljena kolosecna oprema i gornji vod za 200 jer kao društvo nemamo novca ni da održavamo prugu za 300 ni da platimo cenu Karte voza koji bi išao tom brzinom.
I to je dobro sto je uradjeno tako jer bar postoji mogućnost da se u budućnosti podigne brzina kako bude rastao standard Srbije.
Dokument moliću koji to pokazuje?
Izvoli:
PRAVILNIKO PROJEKTOVANJU REKONSTRUKCIJE I IZGRADNJE ODREĐENIH ELEMENATA ŽELEZNIČKE INFRASTRUKTURE POJEDINIH MAGISTRALNIH ŽELEZNIČKIH PRUGA
("Sl. glasnik RS", br. 100/2012)
Član 1
Ovim pravilnikom propisuju se tehnički i drugi uslovi za projektovanje rekonstrukcije i izgradnje donjeg i gornjeg stroja pruge, objekata na pruzi i staničnih koloseka na magistralnim železničkim prugama koje pripadaju Koridoru 10 (u daljem tekstu: pruge Koridora 10).
Pruge Koridora 10 su:
1) E 70: Beograd - Stara Pazova - Šid - državna granica - (Tovarnik);
2) E 70 / E 85: Beograd - Mladenovac - Lapovo - Niš - Preševo - državna granica - (Tabanovci);
3) E 85: (Beograd) - Stara Pazova - Novi Sad - Subotica - državna granica - (Kelebija);
4) E 70: Niš - Dimitrovgrad - državna granica - (Dragoman).
Član 2
Tehnički i drugi uslovi za projektovanje rekonstrukcije i izgradnje elemenata železničke infrastrukture iz člana 1. stav 1. ovog pravilnika su osnov za pravilno dimenzionisanje plana i profila pruga Koridora 10 za projektnu brzinu V ≤ 220 km/h.
Član 3
Tehnički i drugi uslovi za projektovanje rekonstrukcije i izgradnje elemenata železničke infrastrukture iz člana 1. stav 1. ovog pravilnika dati su u Prilogu - Tehnički i drugi uslovi za projektovanje rekonstrukcije i izgradnje donjeg i gornjeg stroja pruge, objekata na pruzi i staničnih koloseka na magistralnim železničkim prugama koje pripadaju Koridoru 10, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Član 4
Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o tehničkim i drugim uslovima za projektovanje i građenje železničkih pruga i postrojenja, uređaja i objekata na magistralnim prugama ("Službeni glasnik RS", broj 56/11).
Član 5
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Prilog
TEHNIČKI I DRUGI USLOVI ZA PROJEKTOVANJE REKONSTRUKCIJE I IZGRADNJE DONJEG I GORNJEG STROJA PRUGE, OBJEKATA NA PRUZI I STANIČNIH KOLOSEKA NA MAGISTRALNIM ŽELEZNIČKIM PRUGAMA KOJE PRIPADAJU KORIDORU 10
1.0 OSNOVE
1.1 Programski uslovi
Programski uslovi su rezultat prethodnih radova - istraživanja kroz saobraćajno-ekonomske, tehničke i ekološke studije. Kroz prethodna istraživanja (prethodne radove) definišu se sledeći parametri:
- kategorija pruge
- slobodni profil
- projektna brzina (za putničke i za teretne vozove)
- dozvoljeni nagib nivelete
- merodavna vozna sredstva (vrste i dužine vozova)
- saobraćajno opterećenje (planirani obim i struktura saobraćaja)
- vrsta vuče
- ostali podaci za trasiranje
- razvoj (etapno povećanje brzine, povećanje kapaciteta, promena sistema osiguranja i dr.)
- uslovi geološke sredine
- uslovi zaštite životne sredine
- drugi posebni uslovi.
1.2 Vrednosti parametara trase
Za izbor parametara trase utvrđene su normalne i granične vrednosti (slika 1.2.1).
granica izvodljivosti
Vrednosti parametara
normalna vrednost
granična dozvoljena vrednost
Slika 1.2.1 Vrednosti parametara
Vrednost parametara se rasprostire od granične dozvoljene vrednosti preko normalne vrednosti do granice izvodljivosti:
- granična dozvoljena vrednost utvrđena je Zakonom o bezbednosti u železničkom saobraćaju i minimalnih zahteva udobnosti vožnje,
- granica izvodljivosti utvrđena je na osnovu zahteva za tačnim izvođenjem usvojene vrednosti i mogućnosti njenog održavanja.
Normalne vrednosti podrazumevaju vrednosti preporučene za primenu. U slučajevima kada nije moguće primeniti normalne vrednosti usled prostornih ograničenja i/ili značajnog povećanja investicionih troškova treba primeniti vrednosti veće ili jednake granično dozvoljenoj vrednosti.
2.0 ELEMENTI SITUACIONOG PLANA
2.1 Pravci i kružne krivine
Normalna vrednost za dužinu kružne krivine i pravca između dve krivine iznosi:
1 ≥ 0,4 V
/1/
gde je:
V - projektna brzina [km/h]
2.2 Poluprečnik kružne krivine
Poluprečnik kružne krivine (R) određuje se po formuli:
R =
11,8 × V2
[m]
/2/
h0
gde je:
V - projektna brzina [km/h]
h0 - teorijsko nadvišenje [mm]
Teorijsko nadvišenje (h0) određuje se po formuli:
h0 =
11,8 × V2
[mm]
/3/
R
gde je:
h0 = h + hm - teorijsko nadvišenje [mm]
h - nadvišenje [mm]
hm - manjak nadvišenja [mm]
Manjak nadvišenja (hm) određuje se po formuli:
hm =
11,8 × V2
- h [mm]
/4/
R
gde je:
V - projektna brzina [km/h]
R - poluprečnik krivine [m]
h - nadvišenje [mm]
Višak nadvišenja (hv) za teretne vozove određuje se po formuli:
hv = h -
11,8 × Vt2
[mm]
/5/
R
gde je:
h - nadvišenje [mm]
Vt - maksimalna brzina teretnog voza [km/h]
R - poluprečnik krivine [m]
Granično dozvoljeni poluprečnik krivine (Rdoz), za dozvoljenu vrednost viška nadvišenja (hv) i manjka nadvišenja (hm), određuje se po formuli:
Rdoz = 11,8
V2 - Vt2
[m]
/6/
hm + hv
gde je:
V - projektna brzina [km/h]
Vt - maksimalna brzina teretnog voza [km/h]
hm - manjak nadvišenja [mm]
hv - višak nadvišenja [mm]
Poluprečnik krivine (R) određuju se na osnovu vrednosti (ho, h, hm, hv) datih u tabeli 2.2.1.
Tabela 2.2.1
Vrednosti za R, h0, h, hm i hv
granica izvodljivosti
R ≤ 30 000 m
normalna vrednost
brzina
(km/h)
ho
(mm)
h
(mm)
hm
(mm)
hv
(mm)
V ≤ 120
170
100
70
≤ 60
120 < V ≤ 220
155
85
70
granična dozvoljena vrednost
V ≤ 120
250
150
100
≤ 70
120 < V ≤ 220
200
110
90
Poluprečnik krivine na glavnim prolaznim kolosecima u stanici treba birati tako da voz koji ne staje u stanici prolazi kroz nju bez smanjivanja brzine.
2.3 Nadvišenje (h)
Vrednosti nadvišenja (h), za projektnu brzinu (V) i poluprečnik krivine (R) određuju se po formuli:
h =
7,1 × V2
[mm]
za V ≤ 120 km/h
/7/
R
h =
6,5 × V2
[mm]
za 120 < V ≤ 220 km/h
/8/
R
gde je:
V - projektna brzina [km/h]
R - poluprečnik krivine [m]
Vrednost nadvišenja (h), za usvojene vrednosti manjka nadvišenja (hm) i viška nadvišenja (hv), određuje se po formuli:
h =
V2× hv + Vt2× hm
[mm]
/9/
V2 - Vt2
gde je:
R - poluprečnik krivine [m]
V - projektna brzina [km/h]
Vt - maksimalna brzina teretnog voza [km/h]
hm - manjak nadvišenja [mm]
hv - višak nadvišenja [mm]
Minimalno nadvišenje (hmin) iznosi:
hmin = h0 - hmdoz =
11,8 × V2
- hmdoz
[mm]
/10/
R
gde je:
ho - teorijsko nadvišenje [mm]
V - projektna brzina [km/h]
R - poluprečnik krivine [m]
hmdoz - granični dozvoljeni manjak nadvišenja [mm]
Računska vrednost nadvišenja zaokružuje se na broj koji je deljiv sa pet.
Ne sme se upotrebiti nadvišenje manje od minimalnog (hmin) po formuli /10/.
Nadvišenje manje od 20 mm se ne projektuje. Najveće nadvišenje koje se izvodi iznosi 150 mm.
Nadvišenje se ne projektuje u krivinama glavnih prolaznih koloseka u stanicama i drugim službenim mestima gde svi vozovi staju, u preticajnim i sporednim (ostalim) kolosecima stanica i drugih službenih mesta i u skretnicama.
Kod staničnih koloseka u krivini pored perona najveće nadvišenje sme da iznosi 60 mm, a u izuzetnim slučajevima do 100 mm.
2.4 Prelazne krivine i rampe za nadvišenje
U glavnim prolaznim kolosecima stanica i na otvorenoj pruzi treba upotrebiti prelaznu krivinu ukoliko veličina poluprečnika krivine (R) iznosi:
R <
V2
[m]
/11/
2
gde je:
V - projektna brzina [km/h]
Vrednosti poluprečnika krivine
V2
< R <
V2
za V ≤ 120 km/h i
V2
< R <
V2
za V > 120 km/h
4
2
4.4
2
zahtevaju kratke prelazne krivine (f<15 mm), koje treba izbegavati s obzirom na probleme tačnog uređenja koloseka (granica izvodljivosti).
Prelazna krivina se formira tako da se poklapa sa rampom za nadvišenje. Zakrivljenost mora da raste na isti način kao i nadvišenje.
Prelazna krivina se formira sa pravolinijskim dijagramom zakrivljenosti oblika popravljene kubne parabole ili klotoide.
Kod prelaznih krivina sa pravolinijskim dijagramom zakrivljenosti primenjuju se pravolinijske rampe za nadvišenja.
Dužina rampe za nadvišenje (lR) po pravilu se poklapa sa dužinom prelazne krivine (lP), a računa se po formuli:
lP = lR =
n × h
[m]
/12/
1000
gde je:
n - nagib rampe za nadvišenje
h - nadvišenje [mm]
Najmanja dužina prelazne krivine (lP) treba da ispunjava uslov f<15 mm, gde je za prelaznu krivinu sa pravolinijskim dijagramom zakrivljenosti:
¦ =
l2× 1000
[mm]
/13/
24 × R
Tabela 2.4.1
Vrednost za dužine prelaznih krivina i rampi za nadvišenje
nagib rampe
dužina prelazne krivine
Granica izvodljivosti
n ≤ 3000
f < 15 mm
Normalna vrednost
n = 10V
l =
10 × V × h
1000
Granična dozvoljena vrednost
n = 8V
l =
8 × V × h
1000
Slika 2.4.1 Prelazna krivina i rampa za nadvišenje
Kod suprotnih ili istosmernih krivina projektuju se dve odvojene prelazne krivine kada se između njih može smestiti međupravac dužine 1 ≥ 0,4V.
Kada to nije moguće tada se međupravac ne izvodi, već se kod suprotnih krivina prelazne krivine produžavaju tako da se početak jedne i kraj druge prelazne krivine nalaze u istoj tački, a kod istosmernih krivina međupravac se zamenjuje podesnim lukom.
Slika 2.4.2 Prelazne krivine suprotnog smera bez međuprave sa ukrsnim rampama
2.5 Promena razmaka paralelnih koloseka
Promena razmaka paralelnih koloseka u pravcu projektuje se pomoću kružne krivine i međupravca.
Pri tome treba primeniti poluprečnik krivine (R):
R ≥
V2
[m]
/14/
2
gde je:
V - projektna brzina [km/h]
Dužina međupravca treba da iznosi: m ≥ 0,4 V [m]
Prilog 2.2.1 Izbor poluprečnika krivine R i zavisnosti od brzine V
Brzina
V
(km/h)
Poluprečnik R (m)
bez prelaznice
u krivini sa prelaznicama
1
2
3
4
najmanja
najveća
normalna vrednost
granična dozvoljena
R0 =
V2
2
Rmax =
V2
4
Rn =
11,8 × V2
170
h = 100 mm
hm = 70 mm
Rdoz =
11,8 × V2
250
h = 150 mm
hm = 100 mm
80
3200
1600
450
300
90
4000
2000
600
400
100
5000
2500
700
500
110
6000
3000
850
600
120
7200
3600
1000
700
R0 =
V2
2
Rmax =
V2
4,4
Rn =
11,8 × V2
155
h = 85 mm
hm = 70 mm
Rdoz =
11,8 × V2
200
h = 110 mm
hm = 90 mm
130
8500
3800
1300
1000
140
9800
4500
1500
1200
150
11250
5100
1700
1400
160
12800
5800
2000
1500
170
14500
6600
2200
1700
180
16200
7400
2500
1900
190
18000
8200
2800
2200
200
20000
9100
3000
2500
210
22000
10000
3400
2700
220
24200
11000
3700
3000
Napomena:
1. Poluprečnik kružne krivine bez nadvišenja i prelaznice
2. Maksimalna vrednost poluprečnika sa prelaznicom
3. Normalna vrednost poluprečnika sa prelaznicom
4. Granična dozvoljena vrednost poluprečnika sa prelaznicom
- vrednost između kolona 1 i 2 treba izbegavati (problem izvođenja prelaznice male dužine sa ¦ £ 15 mm)
- h se razlikuje u zavisnosti od brzine
(odnos h =
7,1 × V2
za V ≤ 120 km/h ili h =
6,5 × V2
za V>120 km/h)
R
R
- za brzine V>200 km/h treba proveriti (uslov hv ≤ 70 mm)
Prilog 2.2.2 Veličina poluprečnika krivine R u zavisnosti od brzine i udobnosti vožnje
3.0 ELEMENTI UZDUŽNOG PROFILA
3.1. Nagib nivelete
Maksimalna vrednost nagiba nivelete na otvorenoj pruzi za mešoviti saobraćaj iznosi:
imax = 12,5 ‰
Nagib nivelete u tunelima treba da iznosi:
- kod tunela dužine do 1000 m najmanje 2 ‰,
- kod tunela dužine preko 1000 m najmanje 4 ‰.
Nagib nivelete u tunelima treba iz razloga odvodnjavanja i provetravanja projektovati:
- na dve vode sa različitim visinskim položajem portala ili
- u obliku rampe sa jednostranim uzdužnim nagibom.
Maksimalna vrednost nagiba nivelete u novim stanicama iznosi 1 ‰.
Nagib nivelete u usecima i zasecima iz razloga odvodnjavanja treba projektovati u nagibu od najmanje 2‰.
3.2 Oblikovanje promene nagiba nivelete
Promena nagiba nivelete mora da se zaobli kada je razlika između susednih nagiba:
∆i ≥ 1 ‰
Promena nagiba nivelete ne izvodi se u oblasti prelaznih krivina i rampi za nadvišenje, a po pravilu i na delu dilatacionih sprava i skretnica na glavnim prolaznim kolosecima.
3.3 Poluprečnik zaobljenja vertikalne krivine
Zaobljenje preloma nivelete izvodi se kružnim lukom poluprečnika (Rv), pri čemu dužina zaobljenja mora biti:
1 ≥ 20 m.
Vrednosti poluprečnika zaobljenja vertikalne krivine Rv data su u tabeli 3.3.1.
Tabela 3.3.1
Vrednost poluprečnika zaobljenja vertikalne krivine Rv
granica izvodljivosti
Rv ≤ 30 000 m
normalna vrednost
Rv < 0,4 V2
granična dozvoljena vrednost
Rv < 0,25 V2 < 2 000 m
4.0 ELEMENTI POPREČNOG PROFILA
Za geometrijsko oblikovanje poprečnog profila uzimaju se u obzir:
- Slobodni profil
- Broj i razmak koloseka
- Gornji stroj
- Ivične i srednje radne staze
- Planum pruge
- Položaj stuba KM i kanala za kablove
- Elementi za odvodnjavanje
- Nepokretni objekti u pružnom pojasu
- Objekti za zaštitu životne sredine
- Žičana zaštitna ograda
- Granica pružnog pojasa
4.1 Slobodni profil
Slobodni profil je ograničeni prostor u poprečnom preseku upravnom na osu koloseka u kome ne smeju da se ugrađuju, postavljaju i da u njega ulaze postrojenja, objekti, signali i signalne oznake, naslage materijala ili neki drugi predmeti.
Na otvorenoj pruzi i glavnim prolaznim kolosecima u stanicama treba obezbediti slobodni profil prikazan na slici 4.1.1, sa prostorom za prolaz pantografa, koji je definisan Objavama UIC
Slika 4.1.1 Slobodni profil
4.2 Broj i razmak koloseka
Na otvorenoj pruzi, u pravcu i u krivinama, razmak koloseka treba da iznosi:
- za V ≤ 160 km/h:
4,00 - 4,50 m
- za 160 < V ≤ 220 km/h:
4,50 m
Dvokolosečne pruge se projektuju za saobraćaj po smerovima. Saobraćaj po nepravilnom koloseku odvija se samo u vreme radova na održavanju jednog koloseka i u akcidentnim situacijama.
Razmak između glavnih prolaznih koloseka u stanicama treba da iznosi 4,75 m. Razmak ostalih koloseka u stanicama, bez radne staze, treba da iznosi najmanje 4,75 m.
Razmak kratkog štitnog koloseka od glavnog prolaznog koloseka sme u odvojnoj skretnici (na najužem mestu) da se smanji na 3,80 m.
Razmak koloseka sa radnom stazom bez stuba KM uzima u obzir:
•
opasne zone susednih koloseka
- kod koloseka pruga sa
V > 160 km/h
3,00 m
- kod koloseka pruga sa
V ≤ 160 km/h
2,50 m
- kod staničnih koloseka sa
V = 50 km/h
2,00 m
- kod staničnih koloseka sa
V ≤ 40 km/h
1,85 m
•
sigurnosni prostor (staza)
0,80 m
•
širina tovarnog profila
1,70 m
Slika 4.2.1 Razmak koloseka između glavnog prolaznog i preticajnog koloseka
Razmak između glavnog prolaznog i preticajnog koloseka iznosi1):
- kada je na glavnom prolaznom koloseku V ≤ 120 km/h
4,75 m2)
- kada je na glavnom prolaznom koloseku 120<V≤160 km/h
5,00 m
- kada je na glavnom prolaznom koloseku V>160 km/h
5,50 m
________
1) pri tome se pretpostavlja da se samo po jednom koloseku vozila nalaze u pokretu
2) radna staza je sužena na 0,75 m
Razmak koloseka sa stubom KM i drenažnom uzima u obzir:
- opasne zone susednih koloseka i radnu stazu sa širinom stuba
- prostor za rad mehanizacije (rešetaljke), temelj stuba kontaktne mreže i drenažu.