Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Meni deluje da je podhodnik nekih 150m od ulice Tošin Bunar. Ako naprave stazu za pešake do nasipa i nije tako daleko. Eto otakle je buka. Ove vetikalne falcovane talpe su pobijali nocu. Dobar im je ovaj plavi mostić za jedini postojeći kolosek. Podhodnik sad od armiranog betona pa će valjda ove talpe da vade ili će da ostanu u zemlji. Ne znam da li ovom metodom mogu da rade probijanje nasipa kod Bulevara Umetnosti radeći parcijalno jedan pa drugi kolosek. Gledao sam kako se to radi van. Obično naprave nadvožnjak pored pa zatvore saobraćaj na 1-2 dana max. i onda ga onim big muverima prebace na mesto. Ovde to ne pali jel bi probili sve rokove a pruga iskidana. Drugo nekako mislim da je bolje da se zabiju šipovi u dubinu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=612008#p612008:1t2o1gl1 je napisao(la):
kojekude » 27 Мар 2019 10:22 pm[/url]":1t2o1gl1]Da li je u sklopu čitave ove rekonstrukcije planirano i probijanje nasipa/spajanje Agostina Neta sa Bulevarom umetnosti? Nisam primetio da se bilo šta što bi ličilo na to radi...
Не, то ће се посебно радити, та два пројекта немају никакве везе један са другим. Иначе спајање Булевара уметности ће бити са Булевар Црвене Армије, а не са др. Агостина Нета.
 
Danas sam oko 13h prolazio pored Franša i video neku kinesku kompoziciju sa 30 - ak vagona. Išla je ka Vuku.
 
A sto ne planiraju nista da elektrifikuju gdje ce sa starom opremom sa poteza bg ns su
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=612297#p612297:3gsfz1td je napisao(la):
direktor » 29 Мар 2019, 08:32[/url]":3gsfz1td]A sto ne planiraju nista da elektrifikuju gdje ce sa starom opremom sa poteza bg ns su

по мени је потребније електрификовати моравски коридор (када дође на ред), а не Суботица-Сента
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=612297#p612297:1u6d1l3n je napisao(la):
direktor » 29 Mar 2019 08:32 am[/url]":1u6d1l3n]A sto ne planiraju nista da elektrifikuju gdje ce sa starom opremom sa poteza bg ns su
Ako si mislio na elektro postrojenja KM-a,ona idu u staro gvožđe. Nigde se ne koristi skinuta kontaktna mreža za ponovno ugradjivanje na nekoj drugoj neelektrificiranoj pruzi.
 
A stubovi mogu da se koriste, jel se zna gde ce da postave ove sto su poskidali sa koridora 10?
 
Da mislio sam prije svega na stubove i na neki trafo ako ce da kupe novi pa stari da se dislocira
Zica sam vod naravno ide na reciklazu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=612441#p612441:1ptd6hvj je napisao(la):
spatiotecte » Pet Mar 29, 2019 7:42 pm[/url]":1ptd6hvj]A stubovi mogu da se koriste, jel se zna gde ce da postave ove sto su poskidali sa koridora 10?
Stubovi prvo treba da se peskare, zatim da im se navari stopa, pa da se voze u cinkaru na cinkovanje. Na kraju svega toga dobijamo reparirane stubove koji su stari 40 godina. Pitanje je koliko je to racionalno i isplativo?
 
Eno ih farbaju na trasi na nbg bez peskiranja odma farba...
 
Oko 23 časa danas na izlazu iz Topliderskog tunela ka jugu je išla najduža kompozicija koju sam video u životu.

Naša lokomotiva vuče mnogoo vagona sa na dva sprata punih Dacia automobila. Nemam predstavu koliko je bilo duga kompozicija ali dokle god sam video prugu bilo je vagona
 
@Јаковљевићу, реч је о уговору наших железница тј. Србија Карго са Гефком, фирмом из области аутологистике, која превози нова возила из ауто фабрика до одређених европских збирних ауто центара.

До прошле године Гефко је превозио из Румуније Дачије и Фордове преко Мађарске за Италију, али од ове године иде све преко Србије, краће и јефтиније. Биће још пуно таквих композиција са аутомобилима коју си видео.

Прочитај чланак из Плутон Логистике, (пишу о свим видовима транспорта и логистике), а и слика како све то изгледа:

Gefco prevozi automobile prugama Srbije
Evropska kompanija iz oblasti autologistike GEFCO, preusmerila je transport automobila vozovima na tranzitni pravac preko Srbije umesto dosadašnjeg konkurentnog pravca preko Mađarske, saopštio je Srbija Kargo.
http://plutonlogistics.com/zeleznicki-t ... ma-srbije/

 
Železnička škola u Beogradu ugovorom se obavezala da obezbeđuje stručni kadar za kompaniju u inostranstvu
Državnim novcem školuju mašinovođe za firmu u Nemačkoj



Povodom slučaja potpisivanja ugovora o saradnji između Železničke škole u Beogradu i nemačkog privatnog železničkog preduzeća koji će mu obezbediti mašinovođe iz naše zemlje, domaća stručna javnost smatra da je to neracionalan i nelogičan potez.

1401foto-EPA-EFE-GEORGIOS-KEFALAS-678x381.jpg


Naime, Železnička škola u Beogradu potpisala je ugovor o saradnji sa nemačkom kompanijom Lenderban u cilju modernizacije nastavnih sredstava, tehnike i učila te škole. Ministarstvo prosvete Srbije saopštilo je da saradnja sa kompanijom Lenderban predviđa i podršku u realizaciji praktične nastave i saradnju u obrazovanju stručnog kadra.

Prema pisanju nemačkih medija, sporazum je od obostrane koristi, a Lenderbanu će obezbediti stručni železnički kadar, pre svega mašinovođe, kojih je sve manje i za kojima vlada velika potražnja. Železničke kompanije u toj zemlji već duže vreme imaju velike poteškoće da popune prazna mesta u upravljačkim kabinama lokomotiva. Samo javnom preduzeću Nemačke železnice nedostaje širom zemlje više od 700 mašinovođa, zbog čega na pojedinim lokalnim relacijama putnike već mesecima umesto vozova prevoze autobusi.

Ekonomski analitičar Branko Pavlović kaže za Danas da je to potpuno pogrešan potez jer bi država trebalo da školuje kadrove za našu železnicu, a ne za strane kompanije.

– Svesni smo da su naše železnice u lošem stanju, vozovi često iskaču iz šina što je jasan pokazatelj da i nama nedostaju stručni kadrovi. Shodno tome potpuno je besmisleno i porazno da u takvoj situaciji mi motivišemo naše učenike da odlaze da rade u inostranstvo. Odgovorne države i školske vlasti ne postupaju tako, odnosno ne stvaraju radnu snagu za Nemačku već za svoje potrebe – navodi naš sagovornik. On dodaje da Nemačka i u drugim zemljama na slične načine pokušava da dođe do nedostajuće radne snage.

– Međutim ne vidim koji je interes države Srbije da Nemačkoj asistira u tom pogledu naročito ako znamo da je stručni kadar, pa tako i mašinovođe, izuzetno potreban i našoj železnici. Potpuno apsurdan način razmišljanja od kojeg bi nadležni u Srbiji morali da odustanu jer država od toga ima samo štetu – smatra Pavlović.

LJubodrag Savić, profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu takođe kaže da je nelogično da naše škole stvaraju kadrove za strane kompanije.

– Podrazumeva se da se u Srbiji državnim novcem učenici školuju da se strukom bave u svojoj zemlji. S te strane je ugovor između Železničke škole i nemačke kompanije loša stvar. Moramo da budemo iskreni i realni pa da kažemo da je to logičan korak dalje nakon što smo se opredelili za dualno obrazovanje koje takođe ima za cilj da se obezbedi radna snaga za strane investitore. Nemačka sa svoje strane želi da sa što manje novca dođe do nedostajućih stručnih kadrova. Zbog toga kompanije iz te zemlje i potpisuju takve ugovore – objašnjava Savić.

On ipak dodaje da potpisani ugovor donosi neke beneficije kako školi tako i učenicima.

– Škola će dobiti moderniju opremu i učila što će joj svakako koristiti a učenici priliku da imaju praksu u Nemačkoj. Deo njih se iz određenih razloga neće odlučiti da ode iz zemlje a znanje koje su stekli će im ostati. Oni koji se pak odluče da odu će to učiniti bez obzira da li ugovor o saradnji između škole i nemačke kompanije postoji ili ne. Prema tome ne može se konstatovati da ne postoji određena korist i za našu stranu – zaključuje naš sagovornik.
 
strasno, ja da se pitam ja bih zatvorio granice kao severna koreja, u inostranstvo mogu samo spijuni
 
nekianonimnilik":38ebty6c je napisao(la):
strasno, ja da se pitam ja bih zatvorio granice kao severna koreja, u inostranstvo mogu samo spijuni
Pa i ja sam nekada imao takve reakcije.
Danas ne.

Prvo, ne školuje našu decu 'drzava' već mi i naši roditelji (dečje babe i dede) kroz poreze.
E sad, ako se od tog poreza plaća kineska fontana, ako se bahati sa novogodišnjim ukrasima, ako se krađu na desetine miliona evra na izgradnji puteva, mostova, ako se subvencionise strani vlasnik nacionalne aviokompanije...

Ako se iz tog istog budžeta subvencionise jura, Fiat, Bosch, Continental...

U čemu je razlika?

Osim što će ta deca imati pristojniju platu i izvesniju, sigurniju budućnost!

Ne, nije posao onih na vlasti da zatvore granicu i spreče odliv na taj način, već da naprave uslove da deca žele da ostanu ovde. Ekonomske, političke, društvene, zdravstvene...

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Ovo je klasični medijski spin. Ajde malo da uključimo mozak i da sagledamo stvari realno. Kakvim to ugovorom se može naterati neko da nakon srednje škole ode u Nemačku? Kako se škola može obavezati da nekome isporuči 10 mašinovođa godišnje, pa to su deca, nije to belo to roblje. Druga stvar je ako su deca (odnosno roditelji) potpisali stipendije pa su deca dužna da nakon srednje škole određeni period rade kod onoga ko ih je stipendirao, ili da vrate novac. Ali te stipendije su postojale još za vreme SFRJ-a. Danas su nešto ređe u srednjoškolskom obrazovanju ali ih ima na studijama. Nikakva tajna nije da vrhunske kompanije vrbuju studente tehnike na završnim godinama. Kako se to uopšte može sprečiti? Pa vrlo lako, mašinovođama u Srbiji se mora ponuditi dovoljno dobra zarada da nemaju ekonomski interes da idu u inostranstvo.
 
Гради се галерија на месту укрштања старе и нове трасе пруге Београд – Нови Сад у близини некадашњег стајалишта Чортановци Дунав и северног портала будућег тунела Чортановци.
 
Vrh