Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=568585#p568585:3e4vgw1b je napisao(la):
mvbg1 » Sre Sep 19, 2018 9:57 pm[/url]":3e4vgw1b]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=568477#p568477:3e4vgw1b je napisao(la):
spatiotecte » 19 Sep 2018 12:28 pm[/url]":3e4vgw1b]Jedna od mogucnosti je da se nama na osnovu slika samo cini da ce nova pruga uci u profil stare, to bi trebalo proveriti za pocetak.
Redovno prolazim tu tačku i veruj mi nema šanse da se provuče stara trasa ispod budućeg nadvožnjaka.

Onda je jedino moguće rešenje da će ukopati ili promeniti staru trasu.
 
U svakom slucaju to nisu neki veliki radovi da se ukopa stara trasa, ali smatram da nije pametno odradjeno. Tunel je dugacak 1,1 km, mogli su bez problema da naprave novu prugu sa odgovarajucim nagibom da preskoci staru za tih metar ili 2 koliko upada u profil.
 
Postaje komicno ... :lool:
Koje to sluzbeno mesto (stanica) ostaje bez kontakta , ukidanjem stare trase, a uvodjenjem nove ???
Po vasem treba trositi novac na deo pruge, koji inace ostaje pokriven i novom trasom...
Ispasce da zbog "preskakanja" stare trase, treba ponovo menjati niveletu tunela i povecavati
merodavni uspon od Karlovaca . Ovo bi smanjilo i brzine ali jos vise max. bruto teretnih vozova...

Ovako je uradjeno kako bi se jednom za svagda UKINULO potiskivanje vozova bruta preko 700- 800 tona.
Dobro ne trazite i povratak parne vuce- :laugh: Vrlo napredno.. :mrgreen: :lol:
 
Tako je projektovano i gotovo...ne razumem kakve veze ima što nova trasa izlazi iz tunela u profil stare pruge, kada na još 75 do 80% nov trasa ide baš na istoj visini, širini i dužini po staroj trasi.
Pruga će se zatvoriti, na koji vremenski period ne znam, i šta će pod zatvorom raditi takođe ne znam. Jedini deo pruge koji su mogli da rade, a da saobraćaj funkcioniše je upravo taj koji se radi i završava, Inđija-Pazova, sve ostalo mora pod zatvor, ili da rade neke delove koji nisu u staroj trasi tj. pruzi, ali njih je malo i nalaze se na raznim mestim, gradilište bi se razvuklo. Po meni je najbolje, da sada zatvore i da ne otvaraju dok nova pruga ne bude gotova. Jer je budalaština bilo šta raditi na staroj pruzi što bi omogućilo nastavak izgradnje nove pruge(mislim na veće poslove).

Ovo sve što pišem pretvara se već u neko pametovanje i filozofiju, nek ljudi rade i daj Bože završe na vreme, pa da i mi dočekamo da za 40 minuta budemo u Beogradu iz Novog Sada.
 
Nova pruga ide potpuno novom trasom od Beske do Petrovaradina. To je poprilicno dugacka deonica na kojoj ima stajalista (Sremski karlovci, Karlovacki Vinogradi, Cortanovci Dunav, Cortanovci) i mogla je da se koristi za lokalne vozove koji idu sporije koji bi samim tim smanjili protok na novoj pruzi.

Izmedju odvajanja stare i nove pruge kod ulaznog portala i novog mosta kod izlaznog portala gde nova pruga upada u profil stare, imamo razdaljinu od 1200 metara, sta je bio problem da naprave uspon 7 promila umesto 5 kako bi nova pruga preskocila staru i na taj nacin sacuvali staru trasu za lokalne vozove?
Uopste se ne bi usporio teretni saobracaj za 2 promila razlike.
Ovako su projektovali resenje koje potpuno ukida staru trasu zato sto projektant nije bio u stanju da projektuje odgovarajuci nagib da nova pruga premosti staru i na taj nacin sacuva operativnost stare pruge. (a to nije bila nikakva naucna fantastika da se uradi)
U tome lezi greska o kojoj pricam.
Pricamo o usponu od 7 promila, ne 25! (7 promila znaci da se pruga na deonici od 1000 metara dize 7 metara u visinu) To nije nikakav nagib da se razumemo.
 
Spatio, da li to hoces reci da su tvoje strucne i radne reference i poznavanje gradjevinarstva (niskogradnje) vece od
stotinak ljudi koji su radili ovaj projekat , tunela i nove pruge ???
Ne razumem zasto uvek imas prigovore na usvojene projekte..

Ako su vec poceli radovi PO USVOJENOM projektu, onda je svako naknadno raspravljanje bezpredmetno i uzaludno...
Za toliko se ljudi na fakultetu nauce.. :notok:
 
Pa za pocetak odgovorno tvrdim da bi projektovao mnogo lepse stanice i nadstresnice od onih koje projektuju ti inzenjeri i arhitekti iz CIP-a.
A realno to i nije tesko posto su oni ostali zaglavljeni po pitanju arhitekture jos u 20om veku sto se da videti po resenjima stanica i stajlista BG voza. A mala pretraga na googlu kako izlegaju nove zeleznicke stanice u Evropi jasno pogazuje ambis koji deli CIP-a od ostatka sveta po pitanju dizajna zeleznickih postrojenja.

Za niskogradnju ne mogu biti toliko strucan koliko i neki inzenjer cija je to struka ali projektovao sam rampe za automobile, podzemne parkinge i rampe za invalide tako da znam sta je nagib i sta su promili, nije to neka nauka.

I sta je problem ukazivati na greske nekog projekta i ako je poceo da se gradi.
Ako je neko stavio pecat CIP to ne znaci da je bog i batina i da ne moze da pogresi i da ne mozemo da pricamo o tome sta je moglo bolje da se uradi.
 
Spatio,čemu uopšte pokretanje rasprave o staroj trasi kada je ona predvidjena za ukidanje?
Po projektu ona više nece postojati i to je to.
Njeno egzistiranje po pustanju nove trase je suvišno i bespotrebno. Imaćemo dva koloseka umesto sadasnjeg jednog,propusna moć i više nego duplirana. Tako da je priča o nekom njenom čuvanju i korišćenju kao alternative bas bez veze.
 
Ne znam, eto putovao sam po raznim evropskim zemljama brzim vozovima, nigde nisam video da su nemci, francuzi italijani demontirali njihove postojece pruge kad su gradili brze pruge na novim trasama. Svi pravci gde su ranije vozile klase su zadrzani.
Da li smo mi pametniji od njih mozda sto radimo drugacije?
No dobro, mi u Srbiji volimo da demontiramo potpuno funkcionalne pruge, da gasimo zeleznicke stanice, da saljemo Z2 vagone pod mac koji nemaju ni 30 godina radnog veka.
 
Nije mi baš jasno zašto bi čuvali prugu na staroj trasi? Nadam se da je pruga u koliko toliko dobrom stanju i da je eventualno moguće neke delove iskoristiti na nekoj od deonica nižeg prioriteta.
 
Verijem Spatiju da je putovao po Jevropu , ali nije bas dobro gledao niti se zanimao za istorijat gradnje TGV ili IC pruga.

U vecini, narocito na mrezi SNCF, za potrebe vozova velikih brzina, gradjene su potpuno nove trase, izvan naselja, osim kod najvecih gradova.
Tu se, na prilazu gradu, pravila kombinovana pruga, gde je TGV vozio brzinom, max. dozvoljenom . Isto je i na DB a.g. :!:
Italija, Britanija... idu srednjom opcijom,a to znaci da se maximalizuje brzina starih trasa pruga.

Da li znate koji su merodavni usponi na TGV prugama ????
I 30 promila je sasvim uobicajeno... :kk:
 
Spatio....
Pruga ide po novoj trasi ali se sece na nekim mestima sa starom prugom u istoj visini...pogledaj slike ako vec nisi bio...gde tunel izlazi sa druge strane Cortanovacke. Ne boj se nece stara pruga biti bacena...premestice je u Banat...a moze biti da ce je i rusi pokupiti..posto ugovor nisam video. Slicno se desilo na remontu Golubinci-Ruma...rusko je sve bilo sto je ostalo od remonta...ss i tt postrojenja...jednostavno takav je ugovor bio.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=568795#p568795:3d2e2nsu je napisao(la):
puskele » Čet Sep 20, 2018 8:32 pm[/url]":3d2e2nsu]Spatio....
Pruga ide po novoj trasi ali se sece na nekim mestima sa starom prugom u istoj visini...pogledaj slike ako vec nisi bio...gde tunel izlazi sa druge strane Cortanovacke. Ne boj se nece stara pruga biti bacena...premestice je u Banat...a moze biti da ce je i rusi pokupiti..posto ugovor nisam video. Slicno se desilo na remontu Golubinci-Ruma...rusko je sve bilo sto je ostalo od remonta...ss i tt postrojenja...jednostavno takav je ugovor bio.

Reci mi molim te, šta ti je izvor ili dokaz kada kažeš da su Rusi pokupili sve od TT i SS sa remonta Golubinci - Ruma?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=568878#p568878:bmdrfgv1 je napisao(la):
ttbgd » Pet Sep 21, 2018 8:03 am[/url]":bmdrfgv1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=568795#p568795:bmdrfgv1 je napisao(la):
puskele » Čet Sep 20, 2018 8:32 pm[/url]":bmdrfgv1]Spatio....
Pruga ide po novoj trasi ali se sece na nekim mestima sa starom prugom u istoj visini...pogledaj slike ako vec nisi bio...gde tunel izlazi sa druge strane Cortanovacke. Ne boj se nece stara pruga biti bacena...premestice je u Banat...a moze biti da ce je i rusi pokupiti..posto ugovor nisam video. Slicno se desilo na remontu Golubinci-Ruma...rusko je sve bilo sto je ostalo od remonta...ss i tt postrojenja...jednostavno takav je ugovor bio.

Reci mi molim te, šta ti je izvor ili dokaz kada kažeš da su Rusi pokupili sve od TT i SS sa remonta Golubinci - Ruma?

Ljudi koji su radili na izgradji i organizaciji saobraćaja u to vreme. Evo ti još jednog banalnog primera.
Kada su stanica Indjija raskupusali, napojne ss-glave su trebale doći u Novi Sad, jer u Novom Sadu, recimo 10 godina unazad fale napojne glave jer su iste otuđene i saobraćaj se vrši u staničnom razmaku. Pošto je westinghouse uređaj upitanju iste glave iz Inđije pašu i u Novom Sadu, ali iste nisu donete, iako je na mestu baš zbog toga prilikom demontaže bio, šef ss-službe kao i šef sp. Ali naprosto su otšle po ugovoru na drugu stranu, rusima.
Jednostavno takve stvari se ne objavljuju, a deo su neček bitnog.
Čak kruži neka priča, da su isti ss-uređaju koji su bili na pruzi Golubinci - Ruma vraćeni posle remonta na ista mesta...doduše ofarbana i očišćena.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=568920#p568920:dayg4j8j je napisao(la):
puskele » Pet Sep 21, 2018 11:53 am[/url]":dayg4j8j]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=568878#p568878:dayg4j8j je napisao(la):
ttbgd » Pet Sep 21, 2018 8:03 am[/url]":dayg4j8j]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=568795#p568795:dayg4j8j je napisao(la):
puskele » Čet Sep 20, 2018 8:32 pm[/url]":dayg4j8j]Spatio....
Pruga ide po novoj trasi ali se sece na nekim mestima sa starom prugom u istoj visini...pogledaj slike ako vec nisi bio...gde tunel izlazi sa druge strane Cortanovacke. Ne boj se nece stara pruga biti bacena...premestice je u Banat...a moze biti da ce je i rusi pokupiti..posto ugovor nisam video. Slicno se desilo na remontu Golubinci-Ruma...rusko je sve bilo sto je ostalo od remonta...ss i tt postrojenja...jednostavno takav je ugovor bio.

Reci mi molim te, šta ti je izvor ili dokaz kada kažeš da su Rusi pokupili sve od TT i SS sa remonta Golubinci - Ruma?

Ljudi koji su radili na izgradji i organizaciji saobraćaja u to vreme. Evo ti još jednog banalnog primera.
Kada su stanica Indjija raskupusali, napojne ss-glave su trebale doći u Novi Sad, jer u Novom Sadu, recimo 10 godina unazad fale napojne glave jer su iste otuđene i saobraćaj se vrši u staničnom razmaku. Pošto je westinghouse uređaj upitanju iste glave iz Inđije pašu i u Novom Sadu, ali iste nisu donete, iako je na mestu baš zbog toga prilikom demontaže bio, šef ss-službe kao i šef sp. Ali naprosto su otšle po ugovoru na drugu stranu, rusima.
Jednostavno takve stvari se ne objavljuju, a deo su neček bitnog.
Čak kruži neka priča, da su isti ss-uređaju koji su bili na pruzi Golubinci - Ruma vraćeni posle remonta na ista mesta...doduše ofarbana i očišćena.

Skloni smo mi teorijama zavere. Bio sam, što direktno što indirektno, ukljčen u sve Ruske projekte (osim 3 deonice na jugu). Što se tiče SS-a, po ugovru je rađena samo reparacija SS uređaja, evo mi ga Ugovor pred sobom. Ta reparacija upravo znači demontaža, sređivanje, farbanje i vraćanje. Da je Investitor (železnica) zahtevala ugradnju novih glava umesto reparacije, tako bi bilo i urađeno. Ono što je novo to je zamena strujnih šinskih kola sa brojačima osovina. Šef SS-a i Šef SP-a niti znaju niti imaju veze s projektom jer u njemu ne učestvuju, to rade nadzorni organi i izvođači radova. To što je nekome bilo logično da SS oprema iz Inđije završi u Novom Sadu ne znači da je tako predviđeno Ugovorom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=568920#p568920:ba8szasr je napisao(la):
puskele » 21 Sep 2018 10:53 am[/url]":ba8szasr]
Kada su stanica Indjija raskupusali, napojne ss-glave su trebale doći u Novi Sad, jer u Novom Sadu, recimo 10 godina unazad fale napojne glave jer su iste otuđene i saobraćaj se vrši u staničnom razmaku.
Gde se vozi 10 godina u staničnom razmaku u NS čvoru?
Da si napisao u Bg čvoru pa i da se složim. :wink:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=568945#p568945:3lq1zyl7 je napisao(la):
ttbgd » Pet Sep 21, 2018 12:38 pm[/url]":3lq1zyl7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=568920#p568920:3lq1zyl7 je napisao(la):
puskele » Pet Sep 21, 2018 11:53 am[/url]":3lq1zyl7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=568878#p568878:3lq1zyl7 je napisao(la):
ttbgd » Pet Sep 21, 2018 8:03 am[/url]":3lq1zyl7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=568795#p568795:3lq1zyl7 je napisao(la):
puskele » Čet Sep 20, 2018 8:32 pm[/url]":3lq1zyl7]Spatio....
Pruga ide po novoj trasi ali se sece na nekim mestima sa starom prugom u istoj visini...pogledaj slike ako vec nisi bio...gde tunel izlazi sa druge strane Cortanovacke. Ne boj se nece stara pruga biti bacena...premestice je u Banat...a moze biti da ce je i rusi pokupiti..posto ugovor nisam video. Slicno se desilo na remontu Golubinci-Ruma...rusko je sve bilo sto je ostalo od remonta...ss i tt postrojenja...jednostavno takav je ugovor bio.

Reci mi molim te, šta ti je izvor ili dokaz kada kažeš da su Rusi pokupili sve od TT i SS sa remonta Golubinci - Ruma?

Ljudi koji su radili na izgradji i organizaciji saobraćaja u to vreme. Evo ti još jednog banalnog primera.
Kada su stanica Indjija raskupusali, napojne ss-glave su trebale doći u Novi Sad, jer u Novom Sadu, recimo 10 godina unazad fale napojne glave jer su iste otuđene i saobraćaj se vrši u staničnom razmaku. Pošto je westinghouse uređaj upitanju iste glave iz Inđije pašu i u Novom Sadu, ali iste nisu donete, iako je na mestu baš zbog toga prilikom demontaže bio, šef ss-službe kao i šef sp. Ali naprosto su otšle po ugovoru na drugu stranu, rusima.
Jednostavno takve stvari se ne objavljuju, a deo su neček bitnog.
Čak kruži neka priča, da su isti ss-uređaju koji su bili na pruzi Golubinci - Ruma vraćeni posle remonta na ista mesta...doduše ofarbana i očišćena.

Skloni smo mi teorijama zavere. Bio sam, što direktno što indirektno, ukljčen u sve Ruske projekte (osim 3 deonice na jugu). Što se tiče SS-a, po ugovru je rađena samo reparacija SS uređaja, evo mi ga Ugovor pred sobom. Ta reparacija upravo znači demontaža, sređivanje, farbanje i vraćanje. Da je Investitor (železnica) zahtevala ugradnju novih glava umesto reparacije, tako bi bilo i urađeno. Ono što je novo to je zamena strujnih šinskih kola sa brojačima osovina. Šef SS-a i Šef SP-a niti znaju niti imaju veze s projektom jer u njemu ne učestvuju, to rade nadzorni organi i izvođači radova. To što je nekome bilo logično da SS oprema iz Inđije završi u Novom Sadu ne znači da je tako predviđeno Ugovorom.

Što znači da su ss-postrojenja koja su bila pre remonta vraćena uz reparaciju, farbanje itd. Što opet znači da nema teorije zavere nego činjenice, kao što sam i rekao. Nisu ugradili ništa modernije, isti simens kao i pre 40 godina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=568976#p568976:2y8h54ef je napisao(la):
mvbg1 » Pet Sep 21, 2018 4:35 pm[/url]":2y8h54ef]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=568920#p568920:2y8h54ef je napisao(la):
puskele » 21 Sep 2018 10:53 am[/url]":2y8h54ef]
Kada su stanica Indjija raskupusali, napojne ss-glave su trebale doći u Novi Sad, jer u Novom Sadu, recimo 10 godina unazad fale napojne glave jer su iste otuđene i saobraćaj se vrši u staničnom razmaku.
Gde se vozi 10 godina u staničnom razmaku u NS čvoru?
Da si napisao u Bg čvoru pa i da se složim. :wink:

Iz Novog Sada prema ras. Saljlovo postoje dve pruge, Futoška i glavna Subotička. Na glavnoj pruzi stanični razmak je sigurno bio oko 7 do 8 godina zbog krađe napojnih glava, a Futoška pruga je još uvek pod staničnim razmakom. Obe pruge, kada je stanje redovno, opremljeni su ss-postrojenjima za obostrani saobraćaj u APB-u. Pored otvorene pruge u samoj stanici Novi Sad blok 3 je konstantno pod zauzećem zbog otuđenosti napojnih glava i vozovi Futoškom prugom ulaze na poziv preko RDV-a, takođe i na ras. Sajlovo neka skretnička područja su konstantno zauzeta zbog otuđenosti napojnih glava. Ali vrhunac je bio pre 10-ak godina kada je cela stanica bila pokradena i saobraćaj se vršio preko zauzeća, u bilo kom trenutku nisi znao gde je voz kada je ulazio u stanicu, popravka je trajala nekih dva meseca. Katastrofa. Ali hvala Bogu prave katastrofe nije bilo, ali sve predispozicije su bile prisutne da se ono desi.
 
Loše sam stavio link na slike, evo ponovo:





Дошљак":1oe2f30l je napisao(la):
Oва још у старој зеленој шеми из СФРЈ??

Spavaća kola nisu bila u zelenoj šemi nikad, već plava.
 
Хвала на исправци. Ево тек сад примећујем да се ради о две нијансе сиве око прозора.
 
ја бих све вагоне обојио у канаринац шему (жуто-наранџасто), а не депресивну сиву

Послато са Nokia 7 plus уз помоћ Тапатока
 
Србија воз је одлучио да нова шема буде тробојка, црвени кров, врата и предња и задња страна, право око прозора, и бело испод прозора. https://www.facebook.com/viziteam.net/p ... =3&theater

По мени ако су већ хтели да копирају ФЛИРТ шему (као што су успешно урадили са модернизованим 441), онда су требали да ураде без беле (тј. бела само на вратима) и са "савијањем" плаве штрафте на доле као код ФЛИРТа и сређених 441. Moжда чак уствати да плава иде "до пода", као код модернизованих 441.
 
Vrh