Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

172c09cd0d913b213081305ea1096343.jpg
Ne zna čovek da li da se divi ili užasne nad ovom slikom :D Verovatno pomalo od oba :mrgreen:
 
Najgore od svega je prosek god.majstora a njima svaka čast .A šta kad stari kadar ode u penziju a ovi su svi sa obe noge vec otisli.Nazalost kod nas svaka reorganizacija firmi ili vojske je znacila samo njihovo ukidanje.
 
Kad smo kod vojske, informacija iz prve ruke - jedna privatna firma kupila industrijski plac sa sve kolosecima i hoće da počne da radi šinski transport za svoje potrebe. Ali da bi došla do glavnog koloseka mora da prođe preko 2 km pruge koja pripada Vojsci. A koji nije korišćen od tipa... 1999. Zovu oni Ministarstvo Odbrane da ih pitaju koliko traže kao naknadu za korišćenje tog koloseka. Ovi kažu da nemaju pojma o čemu pričaju. :mrgreen: Firma im objasni, da sve na papriu. Ispostavi se da MO nisu ni znali da je to u njihovom vlasništvu. :mrgreen: Na kraju kad su se stvari razjasnile, ispade da MO hoće da kolosek ostane u njihovom vlasništvu, da im firma rekonstruiše tih 2 km i još da im plaća naknadu za prolazak. :lol:

I onda se posle čudimo što ovde nikad ništa ne uspeva i što sve čega se država dovati krene da vene. :roll:
 
I dok traje modernizacija...
Od 9. decembra se voz Beograd Centar - Vilach Hbf deli na 2 voza - Beograd Centar - Zagreb Gl.kol. i Zagreb Gl.kol. - Vilach Hbf. Razlog - Austrijske državne železnice su se žalile na stanje vagona Srbija Voza i MAV-Starta. MAV-Start je obezbedio nove i modernizovane vagone od 9. decembra, a Srbija Voz naravno to nema, tako da će voz iz Beograda završavati vožnju u Zagrebu.
 
Nece valda to da probiju nasip ....
Blago nama boje da nesaju vagone preko nego da nas blamiraju
 
Nece probijati nasip nego su kinezi imali delegaciju neke engleske tv stanice koja je pravila prilog pa su malo uredili prilaz.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=570534#p570534:1n4j4g4i je napisao(la):
WLABmz » Čet Sep 27, 2018 10:29 pm[/url]":1n4j4g4i]I dok traje modernizacija...
Od 9. decembra se voz Beograd Centar - Vilach Hbf deli na 2 voza - Beograd Centar - Zagreb Gl.kol. i Zagreb Gl.kol. - Vilach Hbf. Razlog - Austrijske državne železnice su se žalile na stanje vagona Srbija Voza i MAV-Starta. MAV-Start je obezbedio nove i modernizovane vagone od 9. decembra, a Srbija Voz naravno to nema, tako da će voz iz Beograda završavati vožnju u Zagrebu.
Na koji ti tačno voz misliš? Trenutno saobraća voz Beograd-Zagreb-Zurich i ide preko Vilacha. Dali ti misliš na taj voz ili se neki novi uvodi?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=570580#p570580:1iz6vsq7 je napisao(la):
mario94 » Pet Sep 28, 2018 7:41 am[/url]":1iz6vsq7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=570534#p570534:1iz6vsq7 je napisao(la):
WLABmz » Čet Sep 27, 2018 10:29 pm[/url]":1iz6vsq7]I dok traje modernizacija...
Od 9. decembra se voz Beograd Centar - Vilach Hbf deli na 2 voza - Beograd Centar - Zagreb Gl.kol. i Zagreb Gl.kol. - Vilach Hbf. Razlog - Austrijske državne železnice su se žalile na stanje vagona Srbija Voza i MAV-Starta. MAV-Start je obezbedio nove i modernizovane vagone od 9. decembra, a Srbija Voz naravno to nema, tako da će voz iz Beograda završavati vožnju u Zagrebu.
Na koji ti tačno voz misliš? Trenutno saobraća voz Beograd-Zagreb-Zurich i ide preko Vilacha. Dali ti misliš na taj voz ili se neki novi uvodi?

Ništa se novo ne uvodi već se taj voz deli na dva, jer Slovenci i Austrijanci neće da prihvataju sramotu od srpskih vagona, te će se presedati u Zagrebu.
 
A to znači najkasnije nekad sledeće godine presedanje u Šidu (kad bude onaj termin za manje izmene voznog reda), jer garantovano više ni HŽ neće hteti da vidi takve vagone kod sebe. Na kraju treba stranci da nam ukažu na to da nas naša železnica prevozi u vagonima u koje normalan svet ne želi ni da uđe.
 
Zna li neko zašto kriju ugovor?
Odbijen zahtev RSE za uvid u rusko-srpski ugovor

Sadržaj ugovora sa ruskom kompanijom „Ruske železnice (RŽD) International“ koja modernizuje železnicu u Srbiji nije javan, a takav će i ostati, proizlazi iz odgovora koji je na upit Radija Slobodna Evropa upućen iz “Infrastruktura železnica Srbije”.

Objavljivanje detalja ugovora bi “ugrozilo međunarodne odnose”, piše u odgovoru.

Preduzeće “Infrastruktura železnice Srbije” AD u vlasništvu Republike Srbije tako je odbilo da dostavi RSE ugovore i anekse ugovora koje je potpisalo sa ruskom kompanijom “RŽD International”, koja je osnovana u okviru holdinga „Ruske železnice“ (RŽD) i angažovana na izgradnji železničke infrastrukture u Srbiji.

RSE je uputio žalbu na ovo rešenje „Infrastruktura železnice Srbije” Povereniku za informacije od javnog značaja Srbije budući da se modernizacija železnica po ugovorima sa ruskom kompanijom finansira iz ruskog državnog kredita koji se otplaćuje novcem iz budžeta Srbije.

Ruska Federacija odobrila je Srbiji, prema Sporazumu o odobrenju državnog izvoznog kredita Vladi Republike Srbije iz 2013. godine, kredit u iznosu od 800 miliona dolara „za finansiranje 85 procenata vrednosti svakog ugovora o isporuci robe, obavljanju radova i pružanju usluga u oblasti železnice na teritoriji Republike Srbije između srpskih i ruskih ovlašćenih kompanija“.

Prema ovom sporazumu, srpska strana ruskoj plaća kamatu na korišćenje kredita po stopi od 4,1 procenta godišnje.

Iz “Infrastruktura železnice Srbije” su prvo u odgovoru RSE tražili duži rok za dostavljanje dokumentacije zbog obimnosti traženih informacija. Nakon toga, ovo preduzeće šalje drugi odgovor u kom odbija da tražene informacije dostavi.

U odgovoru “Infrastruktura železnice Srbije” navode još da je „članom 1.11 Ugovora i pripadajućih aneksa, čije je dostavljanje zahtevano, propisano da se sve informacije koje se nalaze u Ugovoru i Aneksima smatraju poverljivim“.

Takođe, kako se u odgovoru tvrdi, članom 1.4 Ugovora sa ruskom kompanijom „RŽD International“ uređeno je da se „pravni odnosi ugovornih strana, nastali u okviru Ugovora i koji proističu iz njega regulišu zakonodavstvom Ruske Federacije osim imperativnih normi zakonodavstva Republike Srbije u delu projektovanja i izgradnje“.

U zaključku odgovora navodi se da bi dostavljanjem traženih informacija RSE nastupile „teške pravne posledice“ koje pretežu nad interesom za pristup informacijama.

Ruska kompanija „RŽD International“ trenutno je angažovana na izgradnji deonice železničke pruge od Stare Pazove do Novog Sada u okviru projekta modernizacije pruge Beograd-Budimpešta. Prema pisanju medija, radovi su počeli 11. avgusta 2017. godine, a vrednost posla je oko 337,6 miliona dolara.

„RŽD International“ radio je i na rekonstrukciji šest deonica dugih 112 kilometara na projektu razvoja „Koridora 10“ po ugovoru potpisanom u martu 2014. godine.
https://www.slobodnaevropa.org/a/29514998.html
 
A gde to, u belom svetu postoji obaveza polaganja racuna bilo kojoj medijskoj kuci ???

Ugovaraci su jedino obavezni pred drzavnim organima poloziti dokumentaciju na uvid..

Kako je pocelo, uskoro ce neki RTV da zatrazi uvid i u moje ugovore o prodaji auta ili kupovini gaca... :lol:
 
Sam-2":38usuaum je napisao(la):
A gde to, u belom svetu postoji obaveza polaganja racuna bilo kojoj medijskoj kuci ???

Ugovaraci su jedino obavezni pred drzavnim organima poloziti dokumentaciju na uvid..

Kako je pocelo, uskoro ce neki RTV da zatrazi uvid i u moje ugovore o prodaji auta ili kupovini gaca...

Ukoliko su ti gace platili poreski obveznici ove zemlje, da treba da polozis racune, jer si ih mozda nama naplatio 100 evra po komadu.

Nema tajnih ugovora kads je u pitanju novac od poreza ili kredita koji treba da otplacujemo, jer su to uvek bili poligoni za bogacenje pojedinaca, burazersku ekonomiju i da ljudi koji udju u politiku sa jednim parom gaca odjenom kupuju kuce na Senjaku i televizore od 10.000 eur (primer jednog ministra).

Sa ovakvim nacinom razmisljanja nikada necemo otici napred kao drustvo. Slobodan pristup informacijama je dobra stvar, tako smo saznali da neki imaju po 7 funkcija i sl.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=570886#p570886:1bnugo8t je napisao(la):
Sam-2 » Sat Sep 29, 2018 12:14 pm[/url]":1bnugo8t]A gde to, u belom svetu postoji obaveza polaganja racuna bilo kojoj medijskoj kuci ???

Ugovaraci su jedino obavezni pred drzavnim organima poloziti dokumentaciju na uvid..

Kako je pocelo, uskoro ce neki RTV da zatrazi uvid i u moje ugovore o prodaji auta ili kupovini gaca... :lol:

Imaju obavezu po zakonu bilo kome da odgovore pa i medijskim kucama. I treba da odgovore da se vidi koliko se ko ugradio i koliko je stetan ugovor po nas.
 
Nemaju, ako drzava proglasi dokument poverljivim.
Kao i mnogo puta do sad.

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
Naravno, s tim što ako država to radi previše često i previše bahato, onda je to znak da sa državom i institucijama nešto ozbiljno ne valja. N.Optimsita je u pravu, dostupnost informacija i transparentnost su dobra stvar, i možda čak najjače oruže u borbi protiv korupcije - rak rane modernog srpskog društva.

U obziljnim državama se čak i pojedine važne vojne instalacije podvrgnu nekoj kontroli transparentnosti. Dok se ovde prave specijalni zakoni i izuzeci čak i za najbanalnije stvari. Al dobro. Kao što rekoh ranije na jednoj drugoj temi - kakav odnos države prema stanovništvu, takav odnos i stanovništva prema državi.
 
Princip transparentnosti se kosi sa principom ugradnje u državne ugovore i kredite. Kako da ministri zarade za vile na Dedinju tokom njihovih mandata ako su ugovori javni i transparentni, ne može i jedno i drugo. Zato se princip transparentnosti ukida gde god mogu da ga ukinu, proglasi se državna tajna i eto vile na Dedinju ili stana na Zvezdari od tetke iz Kanade za par godina ministrovanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=570534#p570534:28eyhxcn je napisao(la):
WLABmz » Čet Sep 27, 2018 10:29 pm[/url]":28eyhxcn]I dok traje modernizacija...
Od 9. decembra se voz Beograd Centar - Vilach Hbf deli na 2 voza - Beograd Centar - Zagreb Gl.kol. i Zagreb Gl.kol. - Vilach Hbf. Razlog - Austrijske državne železnice su se žalile na stanje vagona Srbija Voza i MAV-Starta. MAV-Start je obezbedio nove i modernizovane vagone od 9. decembra, a Srbija Voz naravno to nema, tako da će voz iz Beograda završavati vožnju u Zagrebu.

Gledam i ne mogu da verujem koja smo mi rupa u Evropi. Imamo 5 vagona i njih ne možemo da operemo i održavamo. :notok:

Malo sam pratio Nemačko/Francusku železnicu, oni relaciju Sarbriken-Pariz/Gare de l'Est (oko 400 km kolima) prevale za manje od dva sata ??????
Ujutru ima u 9 voz i pre 11 je u Parizu, uveče u 19 i ti si već nazad do 21.
Čak je u velikoj prednosti u odnosu na avion jer voz sleće u srce grada.


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=e7LA5eEajVs[/youtube]
 
A koliko je skuplji od low cost avio karte?

Vozovi su prilično skupi u Evropi, (između ostalog) upravo iz tog razloga što "sleću u centar grada".

Ali zato su tačni u sekund, čisti, udobni...

Mi smo navikli na jeftine vozne karte, a toga u Evropi nema baš tako lako da se nađe.
 
Žika":l7onij5a je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=570534#p570534 je napisao(la):
WLABmz » Čet Sep 27, 2018 10:29 pm[/url]":l7onij5a]I dok traje modernizacija...
Od 9. decembra se voz Beograd Centar - Vilach Hbf deli na 2 voza - Beograd Centar - Zagreb Gl.kol. i Zagreb Gl.kol. - Vilach Hbf. Razlog - Austrijske državne železnice su se žalile na stanje vagona Srbija Voza i MAV-Starta. MAV-Start je obezbedio nove i modernizovane vagone od 9. decembra, a Srbija Voz naravno to nema, tako da će voz iz Beograda završavati vožnju u Zagrebu.

Gledam i ne mogu da verujem koja smo mi rupa u Evropi. Imamo 5 vagona i njih ne možemo da operemo i održavamo. :notok:

Malo sam pratio Nemačko/Francusku železnicu, oni relaciju Sarbriken-Pariz/Gare de l'Est (oko 400 km kolima) prevale za manje od dva sata ??????
Ujutru ima u 9 voz i pre 11 je u Parizu, uveče u 19 i ti si već nazad do 21.
Čak je u velikoj prednosti u odnosu na avion jer voz sleće u srce grada.


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=e7LA5eEajVs[/youtube]
Isto mi je palo na pamet ali sam se onda setio. Mozemo! Opremiti ok vagonima medjunarodne kompozicije kojih je realno malo i odrzavati je miki maus investicija za preduzece velicine zeleznice, kao i opremanje svih vagona wifi-em koji sporost zeleznice mogu donekle da ublaze.

Nakon svih ovig godina je zakljucak da neko ne zeli da de to desi jer niko nije toliko kontinuirano nesposoban. Statisticki je nemoguce.

Sent from my Ektra using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=570991#p570991:31tv4pka je napisao(la):
astrodule » Sub Sep 29, 2018 9:26 pm[/url]":31tv4pka]A koliko je skuplji od low cost avio karte?

Vozovi su prilično skupi u Evropi, (između ostalog) upravo iz tog razloga što "sleću u centar grada".

Ali zato su tačni u sekund, čisti, udobni...

Mi smo navikli na jeftine vozne karte, a toga u Evropi nema baš tako lako da se nađe.
Računaj na x2 transfere i gubitke vremena.
Koliko sam gledao za utorak Sarbriken-Paris II klasa 50 e i I klasa 72 e, a povratak II klasa 62 , I klasa 72 e.

http://www.raileurope-world.com/spip.ph ... ep=results
 
Ta brza pruga TGV Est je odlicna, prava milina voziti se njom 300 km/h
Pariz-Strazburg za 1h50 a razdaljina 500 km.
 
Zapravo... izuzetno lep vagon. Spolja, barem.
EDIT: Videh na linku i iznutra. Više nego pristojno za naše uslove.
 
Vrh