Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=567495#p567495:1pbcvt6i je napisao(la):
WLABmz » Pet Sep 14, 2018 3:33 pm[/url]":1pbcvt6i]Deonica Stara Pazova - Inđija neće biti gotova do 8. decembra kako je najavljeno. Austrijske železnice su objavile red vožnje 2018/19 koji stupa na snagu 9. decembra, uključujući i voz 344/345 Beograd - Beč u kome je vozno vreme Stara Pazova - Novi Sad 1:08, koliko je i sad kada se ide preko Golubinaca, a ne 0:44 koliko je potrebno bilo pre početka radova.

Pa ne mora da znači, vjerovatno još nije izvjesno dali će biti ili ne. Oni su to sada možda stavili tako što ne znači da ne može da se mjenja. Mada teško da će biti gotovo do početka decembra, vjerovatno do proljeća. Isto tako kada počnu radovi od Inđije prema Novom Sadu vozovi će da se preusmjeravaju ili preko Bogojeva ili preko Titela. Čisto sumnjam da radovi neće da počnu prije reda vožnje 2019/2020, tako da će i ta velika promjena trebati da se uvrsti vjerovatno u toku godine.
 
Šta, to bi značilo da se preko Hrvatske ide u Novi Sad? Zar ne može da se prvo napravi drugi kolosek koji bi bio pušten u upotrebu pa tek onda d ase izvedu ovi radovi?
 
Ne, malo sam se pogrešno izrazio, kada se bude radila pruga ns - inđija ići će se preko titela, vjerovatno dok se ne izgradi bar 1 kolosek, ali čisto sumnjam grade se i jedan i drugi istovremeno koliko vidim, a preko bogojeva će ići kada počnu radovi subotica ns. Idealno bi bilo kada bi osposobili prugu senta bečej novi sad ona je najbliža za obilazak kada se bude radila pruga subotica ns, ali čisto sumnjam budući da je totalno neprohodna, mislim da po njoj ne voze čak ni teretni vozovi, vjerovatno će se ići preko bogojeva, pruga je u solidnom stanju, jedino što će problem da pravi to što se u bogojevu mora da menja strana, tj pravac i trebaće najmanje 10,15 min za svaki voz kao što sad rade u golubincima.
 
Kada se bude zatvorila pruga NS-SP zbog radova...obustaviće se putnički saobraćaj, a teretni će ići preko Kaća,Titela, pa na Pančevo i dalje prema Makišu. Plan zatvaranja pomenute pruge je negde u februaru sledeće godine. Saobraćaj na banatskoj pruzi počeće 5. oktobra, da li će odmah uvesti dve linije putničkog voza, ne znam, ali je takođe u planu da saobraćaju dve garniture putičkog voza.
 
Znači po ovome što si napisao otprilike od februara 2019.g. neće biti putničkog saobraćaja na relaciji Bg-Novi Sad ili će se ići do Stare Pazove pa autobusima do Novog Sada? Ili će se uvesti nekoliko vozova preko Titela? Ako možeš malo da pojasniš, zanima me na koji način će da bude organizovan putnički saobraćaj između Bg i NS kada počnu radovi od Stare Pazove do NS?
 
Zasto ne moze da se koristi postojeca pruga od Beske do Petrovaradina kada se gradi potpuno nova na toj deonici?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=568234#p568234:1kue01ju je napisao(la):
spatiotecte » 18 Sep 2018 08:28 am[/url]":1kue01ju]Zasto ne moze da se koristi postojeca pruga od Beske do Petrovaradina kada se gradi potpuno nova na toj deonici?
Jedan od razloga je i mesto ukrstanja sadašnje i buduće trase kod ulaznih portala tunela kod Čortanovaca.(smer od Novog Sada)
Tačka gde buduca trasa prelazi preko postojece pruge je na takvom mestu da je most suviše nisko i to onemogućava odvijanje saobraćaja.
Ne verujem da bi pristali da taj raspon preko sadašnje pruge ostave ne završen pa da ga naknadno montiraju neposredno pre puštanja saobraćaja.
 
Onda je to vec greska u projektovanju, jer su mogli da naprave trasu nove pruge da predje preko trase stare i na taj nacin omoguce alternativni pravac.
Ako je zaista tako, onda je bas velika steta sto ta mogucnost nije iskoriscena jer ne zahteva nikakva finansijska sredstva vec samo vestine projektovanja.
 
Bice da gomila geologa, arhitekata, strucnjaka niskogradnje,po ovdasnjem obicaju -nema pojma... :lol:
Cekam samo pojavu recenice-- :lool: "Mogli bi staru trasu tu malko ukopati i onda...". :bash:... :lol: :lol:
 
Pa kad vidim na sta lice zeleznicke stanice i stajalista koje je projektovao CIP, ponekad se zaista pitam da li oni imaju pojima ili ne.
Inace ne vidim gde je bio problem da se napravi da nova trasa predje preko stare?
 
Kada se pruga bude zatvorila u februaru sledeće godine (ako se zatvori), ne znam da li će biti zatvorena cela deonica ili samo deo od Inđije, ali i ako bude deo pruge od Inđije zatvoren, krajnja stanica koja bude bila za saobraćaj vozova ima mali kapacitet za bilo kakv obrt, da ne pričam o pregledanju svakih kola koja saobraćaju na međunarodnim linijama. Slike koje su kačene ne govore o tome, jel je nemoguće videti na njima, kako nova trasa pruge izlazi iz tunela i penje se na vijadukt, stara pruga je suviše visoka pa jedan deo kontaktne mreže ulazi u profil nove pruge. Spuštati sadašnju prugu za metar i puštati je ponovo u saobraćaj da bi za dve godine puštali novu trasu je gubljenje vremena i sredstava. I svi koji govore negativno o arhitektama inžinjerima i ostalima koji učestvuju u radu i izgradnji pruge, govore u tom trenutku dosta i o sebi. Treba svi da znate da stara pruga neće biti u funkciji po izgradnji nove i bilo bi nenormalno da bude. Ova pruga koja se gradi planirana je da zadovolji period od 100godina. Ako ste ikad malo istraživali, postojeća stanica u Novom Sadu kada se gradila oko nje su pasle krave, ovce i svinje...vijadukti i mostovi koji danas seku Rumenačku, Temerinsku i ostale manje ili veće ulice u tom trenutku nisu prelazili preko ničega, i verovatno su u tom trenutku bili pametnjakovići koji su to kritikovali i u isto vreme se pitali, šta će most na sred livade. Tako da ostavimo projektante sa strane neka rade svoj posao.
Vozovi će ići od Novog Sada, za međunarodni saobraćaj biće organizovan prevoz iz BG, preko Banata će ići dva komada rusa kako sam napisao, verovatno do Zrenjanina kao lokalni voz, između ostalog ta putnička trasa je i bila nekad, evo sada se obnavlja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=568319#p568319:1558shia je napisao(la):
puskele » 18 Sep 2018 03:00 pm[/url]":1558shia]I svi koji govore negativno o arhitektama inžinjerima i ostalima koji učestvuju u radu i izgradnji pruge, govore u tom trenutku dosta i o sebi.

Predpostavljam da se ovaj komentar odnosio na mene pa zato moram da reagujem.
Kao prvo govorim u svojstvu nekog iz struke i uvek sam smatrao kritiku kao nesto pozitivno sto kod sebe, sto kod kolega, tako da je ja licno uvek prihvatam jer smatram da niko nije savrsen pa samim tim ni CIP.
Bile su ranije kritike na racun CIP-ovih arhitektonskih resenja za zeleznicke stanice i na design nadstresnica za ovu novu prugu za koju su mnogi rekli da je dizajn iz 90ih i ta cinjenica stoji.

Da se vratimo sad na novu prugu koja upada u profil stare, molio bi nekog ko tvrdi da nije moglo drugacije da se izvede ovo ukrstanje da mi objasni sta je problem uzeti u obzir proracun tunela i vijadukta, potreban nagib i projektovati iste da u trenutku izlaska iz tunela vijadukt ne ulazi u profil stare pruge za metar ili dva.
Ako je problem u nagibu i promilima, zna se kako se to resava, projektuje se nova deonica tako da pruga krene da se penje malo ranije i resen problem.
Na taj nacin bi se izbeglo zatvaranje pruge u toku radova jer bi se koristila stara a i takodje kad bi se pustila nova pruga dobio bi se alternativni pravac u slucaju havarije na brzoj pruzi ili cak dodatne kapacitete za lokalne vozove koji staju cesce.

Austrijanci su prilikom projektovanja brze pruge Bec Salzburg sacuvali staru prugu za 120-160 pored izgradnje nove pruge za 200-230. Tako da argument da stara pruga nema svrhu ne stoji.
Mnogo bogatije zemlje od nas cuvaju postojecu infrastrukturu jer uvek moze da zatreba a i koriste je redovno.
Jedino smo mi srbi toliko bogati da rusimo staru infrastrukturu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=568213#p568213:2ymk8s3l je napisao(la):
mario94 » 18 Sep 2018 05:11 am[/url]":2ymk8s3l]Ne, malo sam se pogrešno izrazio, kada se bude radila pruga ns - inđija ići će se preko titela, vjerovatno dok se ne izgradi bar 1 kolosek, ali čisto sumnjam grade se i jedan i drugi istovremeno koliko vidim, a preko bogojeva će ići kada počnu radovi subotica ns. Idealno bi bilo kada bi osposobili prugu senta bečej novi sad ona je najbliža za obilazak kada se bude radila pruga subotica ns, ali čisto sumnjam budući da je totalno neprohodna, mislim da po njoj ne voze čak ni teretni vozovi, vjerovatno će se ići preko bogojeva, pruga je u solidnom stanju, jedino što će problem da pravi to što se u bogojevu mora da menja strana, tj pravac i trebaće najmanje 10,15 min za svaki voz kao što sad rade u golubincima.

Nažalost, pruga Senta - Bečej je davno otpisana. Veći deo trase postoji ali je ona više od 10 godina neprohodna za sva železnička vozila.
Sa druge strane, pruga Novi Sad - Bečej u celoj svojoj dužini stoji samo na papiru. Faktički ona je prohodna od Novog Sada do Žablja. Ostatk pruge od Žablja do Bečeja je neprohodan zadnjih 8 godina, prvo zbog krađe pričvrsnog pribora između Žablja i Bačkog Gradišta a drugo aktuelna vlast je u predizbornoj kampanji povadila sve pružne prelaze u Bečeju i Bačkom Gradištu, tako da je to parče pruge ispresecano na 5-6 mesta.
Mogu da se kladim da iz Infrastrukture železnica Srbije nemaju pojma o tome! :violina:
 
Uredu za dizanje pruge i izbegavanje ulaska u profil stare pruge, a šta sa deonicam gde nova pruga ide po staroj trasi...možda bi moglo da se napravi koja skretnica na otvorenoj pruzi pa da voz može malo ići po staroj, a malo po novoj. Ako se pogleda mapa terena, kod ukrsnice Karlovački Vinogradi, između Dunava i fruškogorskog grebena jednostavno nema mesta, može greben da se ukloni i napravi zasek, ali to povlači eksproprijacuju zemljišta, ali i izmeštanje ogromne ciglane koja je u stranom vlasništvu sa kopom od 15 hektara. Ja se slažem sa vama da treba sačuvati staru infrastrukturu, ali jednostavno ovde je to nemoguće, ali morate priznati da je malo površno razmišljanje kada navedete "u slučaju havarije na novoj pruzi" da se onda može upotrebiti stara pruga kao konekcija između BG-NS. Koliko su vanredni događaji česti?...jednom-dvaput u deceniji, ako se desi neki vanredni događaj koristi se drugi kolosek i vozovi saobraćaju nepravilnim kolosekom. Izemđu ostalog nisam pomenuo, ukrsnica Karlovački Vinogradi ostaju na svom mestu uz izgradnju još jednog koloseka za potrebe Nafachem rafinerija/skladišta u neposrednoj blizini. Meni samo nije jasno ko je odobrio ugradnju skretnice koja odvaja otvorenu prugu i industriski kolosek, što je tehnički i bezbednosno nedopustivo čak i za prugu brzine do 120 km/h.
Skretnica za industriski kolosek ne sme da bude na glavnim prolaznim kolosecima i otvorenim prugama, projekat mora da odvoji poseban kolosek, koji je za prijem vozova, pa tek onda sa njega da pravi kolosečnu vezu za ind. kolosek. Ali mi smo zemlja leba i igara,a bogami i novca, koji ako se stavi na pravo mesto može da učini natprirodne stvari.
 
Ovde nešto ne štima! Predviđa se zatvor pruge koji će trajati oko 6 meseci, kako ste rekli zbog vijadukta koji ulazi u profil sadašnje pruge. A tunel i vijadukt će biti gotovi za 2-3 godine tek u najboljem slučaju. Što znači da:

1) će zatvor trajati sve dok se ne puste u saobraćaj tunel i vijadukt - tj. trajati 2-3 godine, a ne 6 meseci;
2) će se stara pruga ukopavati kako bi prošla ispod vijadukta;
3) zatvor nema veze sa vijaduktom.

Jedno od ova tri je tačno. Da li ima neko pouzdanu informaciju o čemu se radi?
 
Jedna od mogucnosti je da se nama na osnovu slika samo cini da ce nova pruga uci u profil stare, to bi trebalo proveriti za pocetak.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=568359#p568359:gu9bmf5b je napisao(la):
direktor » 18 Sep 2018 06:44 pm[/url]":gu9bmf5b]A zasto i kad je zatvorena pruga ns- becej -senta
Pruga Senta-Bečej je 1978,. godine podelila sudbinu ostalih lokalnih pruga u Vojvodini i biva ukinuta za putnički saobraćaj. Teretni se održao do početka 90-tih. 1995. godine je iz Hrvatske dovežena masa vagona koja je bila raspoređena na lokalne pruge koje nisu bile u funkciji. Sve do početka 2000-tih su bili vagoni gotovo na celom potezu između Bečeja i Bačkog Petrovog Sela, delom između Ade i Mola i na ulazu u Sentu. Posle su ti vagoni isečeni u staro gvožđe i uskoro su počeli da nestaju delovi šina na ovoj deonici.
Deo od Žablja do Bečeja je u prekidu zbog krađe pričvrsnog priboga sa te deonice.

Lokalna samouprava nije imala sluha da sufinansira obnovu deonice, što je donekle i razumljivo obzrom da je sadašnji predsednik opštine Bečej prethodno bio kondukter u autobusima lokalnog Bečejprevoza. :violina:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=568477#p568477:2uq7cyxb je napisao(la):
spatiotecte » 19 Sep 2018 12:28 pm[/url]":2uq7cyxb]Jedna od mogucnosti je da se nama na osnovu slika samo cini da ce nova pruga uci u profil stare, to bi trebalo proveriti za pocetak.
Redovno prolazim tu tačku i veruj mi nema šanse da se provuče stara trasa ispod budućeg nadvožnjaka.
 
Ti u kabini lokomotive si najmerodavniji da kazes kakvo je stanje na terenu tako da ti verujem u potpunosti.
Onda je nazalost veliki propust sto je zamisljeno tako.
 
Vrh