Dakle, ovo je prostor o kome pričam.
Žuta tanka linija je trenutna državna granica, crna linija je pruga Bg-Bar.
Sporna deonica je između stanice Jablanica u dolini istoimene rečice i reke Uvac , tj. stajališta Rača, i ona obuhvata tunel Goleš ( 5km ), stajalište Goleš i ž.st. Štrpci, nekoliko manjih tunela i dva baš visoka mosta.
Kao što se vidi, ukoliko bi razmena obuhvatala samo prugu, odnosno pojas u vlasništvu pokojnih JŽ, postavlja se pitanje šta sa zemljištem iznad Tunela Goleš, kao i pristup pograničnom pojasu, koji je ovde greškom obeležen sa "Donja Rijeka".
Jedno od rešenja moglo bi biti ovo obeleženo crvenom linijom, gledano od severa ka jugu, iz doline Jablanice, granica se penje nenaseljenim područjem livada i pašnjaka Sjenožeta, izlazi na vrh Goleš i dolinom Sjenožetskog potoka pa dalje niz Rijeku Štrbačku do njenog ušća u Uvac.
Prednost: Nevelika površina za razmenu.
Mane: Presecanje sela G.Rijeka na pola ( groblje ostaje u R.Srpskoj, seoska prodavnica prelazi u Srbiju ), prekid saobraćajne veze sela Štrpci u kome je osmogodišnja škola sa Bijelim brdom i zaseocima ( na slici piše Mikavice i Janjići ) pošto bi asfaltni put nekih 200-300 metara prolazio kroz Srbiju, a time i odsecanje B.Brda od matične opštine Rudo, odsecanje Štrbaca i pripadajućih sela od ž.st. Štrpci i stajališta Goleš, koja su i namenjena stanovništvu tih mesta.
Druga varijanta, po mom mišljenju mnogo bolja i jedina logična jeste da se celokupna "Štrbačka dolina" pripoji Srbiji. Ovde je ta granica obeležena zelenom bojom ( dolina Jablanice, Sjenožeta, sela Prijevorac i B.Brdo, greben Varde i Zove ), uz dve varijante. Prva - isprekidana- jeste da se granica od grebena Zove i Varde spusti u selo Uvac, na GP Uvac, i druga da se spusti u dolinu Lima prema selu Mioče gde je otprilike takođe planirana razmena teritorija, usled nekih drugih nelogičnosti zaostalih iz turskog perioda vladavine.
Mana ove varijante je samo i jedino veličina teritorije koja se razmenjuje, a prednosti su višestruke.
Stanovništvo ovog kraja gotovo 100% gravitira ka Priboju, čak je i geografski dolina otvorena ka Priboju, umesto ka matičnoj opštini Rudo, koje je čak i udaljenije od Priboja. Priboj, kao nekad industrijski grad, a nadamo se i ponovo, koji je stešnjen u dolini Lima bi dobio zaleđe pogodno za poljoprivredu i gradnju industrijskih objekata uz već postojeće FAP-ove fabrike u Manovića polju ( veliki beli objekat pored oznake Plema ) i pogona Rudoplast i Dekorplast, koji propadaju
Između ostalog, ulazak Štrbaca u teritoriju R.Srbije i uklanjanjem pograničnih gluposti i peripetija bi omogućio izgradnju dugo očekivane putne veze Priboj-Štrpci-Jablanica-Zlatibor i time bi skratio putovanje od Zlatibora do Priboja za nekoliko desetina km ( Jablanica-Štrpci i preko GP Kotroman i preko GP Uvac skoro 100km udaljenosti, seoskim putem preko brda, koji lako može postati asfaltni 11-13km ).
Sve ovo deluje izvodljivo i prosto, kad bi samo bilo pameti i dobre volje.