Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Nadam se komplet ogradjeno sa kamerama i bodljikavom zicom da bag** razna neseta unutra kad kome padne na pamet
 
Znam da je offtopic, ali evo nešto kao mala zanimljivost iz sveta na koju sam upravo sad naleteo šetajući po netu.

20430859811_c9f8c0d4f0_b.jpg


Lokomotiva Austrijskih železnica sa reklamom njihove specijalne jedinice. Kačim jer mi je neobično da vidim ovakve reklame na vozovima. A i opako izgleda. :)
 
Сад ће код нас да ураде једну са Бог и Жандармерија чувају Србију :D
 
Sa sve njuškama Amadeus benda koji je zvanični bend Žandarmerije.
 
Pozdrav forumasi, gde mogu da nadjem rekonstrukciju barske pruge u crnoj gori? Njihov ambasador u Srb je izjavio da su oni rekonstruisali 40%pruge a snimak koji sam nasao 4K CABVIEW Bar-Bijelo Polje vidim da jure citavih 70 km/h . Hvala
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499510#p499510:19frjdjy je napisao(la):
direktor » 09 Дец 2017, 23:48[/url]":19frjdjy]Nadam se komplet ogradjeno sa kamerama i bodljikavom zicom da bag** razna neseta unutra kad kome padne na pamet

и високонапонском струјом
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=500407#p500407:86tyq97c je napisao(la):
Stefan93 » 13 Dec 2017 07:37 am[/url]":86tyq97c]Pozdrav forumasi, gde mogu da nadjem rekonstrukciju barske pruge u crnoj gori? Njihov ambasador u Srb je izjavio da su oni rekonstruisali 40%pruge a snimak koji sam nasao 4K CABVIEW Bar-Bijelo Polje vidim da jure citavih 70 km/h . Hvala
A koja inače brzina treba da bude? Na navedenoj relaciji postoje različite max projektovane brzine.
Remont je završen na deonicama koje se nalaze na planinskom delu trase.
 
Црногорци све време раде на прузи, нису пустили да она потпуно пропадне. И где брзине нису пројектоване, ипак нису ни 30 на сат. Тешко је то признати, али црногорске железнице српским могу да служе за пример.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=500432#p500432:tzdxi90o je napisao(la):
voz » Sre Dec 13, 2017 11:54 am[/url]":tzdxi90o]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=500407#p500407:tzdxi90o je napisao(la):
Stefan93 » 13 Dec 2017 07:37 am[/url]":tzdxi90o]Pozdrav forumasi, gde mogu da nadjem rekonstrukciju barske pruge u crnoj gori? Njihov ambasador u Srb je izjavio da su oni rekonstruisali 40%pruge a snimak koji sam nasao 4K CABVIEW Bar-Bijelo Polje vidim da jure citavih 70 km/h . Hvala
A koja inače brzina treba da bude? Na navedenoj relaciji postoje različite max projektovane brzine.
Remont je završen na deonicama koje se nalaze na planinskom delu trase.

Pa treba da bude bar 100 km/h, rastojanje od 158 km prelaziti u 21.veku za 3,5 h nikako nije uspeh
 
али каквих 158 км. није то равница, па да пиче возови 100+. а и ко зна какав је полупречник кривина и остало
 
Na barskoj pruzi se samo vraca projektovana brzina uz neka podizanja u ravnici i izgradju kolosjeka i sluzbenih mjesta koja fale jos od izgradnje pruge
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=500512#p500512:20k7hscz je napisao(la):
Stefan93 » Sre Dec 13, 2017 3:33 pm[/url]":20k7hscz]

Pa treba da bude bar 100 km/h, rastojanje od 158 km prelaziti u 21.veku za 3,5 h nikako nije uspeh

Od Podgorice do Bijelog Polja geometrija pruge nigde ne dozvoljava brzinu preko 80 km/h! To je jedna najkompleksnijih železničkih trasa na svetu. Za brzinu od "bar 100 km/h" je potrebna potpuno nova trasa pruge i ko zna koliko milijardi evra. To nema nikakvu ekonomsku računicu.
 
@Stefan 93,verovatno ne poznaje osnovne stvari o funkcionisanju i organizaciji železničkog saobraćaja paotud i njegovo pitanje zbog čega vozovi na toj deonici kroz CG ne piče 100+ nego "samo" 70km/h. Ne treba mu zameriti. Naučiće ovde dosta toga.
 
Drugari smireno samo :D nisam rekao da trebamo da imamo prugu od 300km/h vec od 100 km/h na nekim delovima da bi se brzina povecala na prosecnih 80km/h kroz Cg a vreme putovanja smanjilo na 2h a predpostavljam da je to moguce postici na pravcima i ravnicarskim delovima pruge. Moje pitanje je bilo da li neko zna gde mogu da se nadju podaci o radovima kroz Cg? Inace jesam laik i ne razumem se u ovu materiju i pokusavam da shvatim iz vasih postova kako sta funkcionise, tako da bi mi svako objasnjnjenje (npr kako odredjuju i projektuju brzinu na pruzi) znacilo, srdacan pozdrav svima
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=500524#p500524:34ggcfsh je napisao(la):
direktor » 13 Дец 2017 02:55 pm[/url]":34ggcfsh]Na barskoj pruzi se samo vraca projektovana brzina uz neka podizanja u ravnici i izgradju kolosjeka i sluzbenih mjesta koja fale jos od izgradnje pruge


Ako je verovati Velikom vođi, barska pruga bi trebalo uskoro potpunosti da uđe u granice Srbije ( deo kroz R.Srpsku ). Ono što je meni od, takoreći, životnog značaja, jeste kuda će tačno ta granična linija proći. Živ nisam :shok: :shok:
 
Pa dace nam povrsinu tih 7 mkm plus pruzni pojas a mi njima neko drugo parce ali nece to skoro jer onaj u sa budalas zateze
 
Zh8H6sm.jpg


Dakle, ovo je prostor o kome pričam.
Žuta tanka linija je trenutna državna granica, crna linija je pruga Bg-Bar.
Sporna deonica je između stanice Jablanica u dolini istoimene rečice i reke Uvac , tj. stajališta Rača, i ona obuhvata tunel Goleš ( 5km ), stajalište Goleš i ž.st. Štrpci, nekoliko manjih tunela i dva baš visoka mosta.

Kao što se vidi, ukoliko bi razmena obuhvatala samo prugu, odnosno pojas u vlasništvu pokojnih JŽ, postavlja se pitanje šta sa zemljištem iznad Tunela Goleš, kao i pristup pograničnom pojasu, koji je ovde greškom obeležen sa "Donja Rijeka".

Jedno od rešenja moglo bi biti ovo obeleženo crvenom linijom, gledano od severa ka jugu, iz doline Jablanice, granica se penje nenaseljenim područjem livada i pašnjaka Sjenožeta, izlazi na vrh Goleš i dolinom Sjenožetskog potoka pa dalje niz Rijeku Štrbačku do njenog ušća u Uvac.
Prednost: Nevelika površina za razmenu.
Mane: Presecanje sela G.Rijeka na pola ( groblje ostaje u R.Srpskoj, seoska prodavnica prelazi u Srbiju ), prekid saobraćajne veze sela Štrpci u kome je osmogodišnja škola sa Bijelim brdom i zaseocima ( na slici piše Mikavice i Janjići ) pošto bi asfaltni put nekih 200-300 metara prolazio kroz Srbiju, a time i odsecanje B.Brda od matične opštine Rudo, odsecanje Štrbaca i pripadajućih sela od ž.st. Štrpci i stajališta Goleš, koja su i namenjena stanovništvu tih mesta.

Druga varijanta, po mom mišljenju mnogo bolja i jedina logična jeste da se celokupna "Štrbačka dolina" pripoji Srbiji. Ovde je ta granica obeležena zelenom bojom ( dolina Jablanice, Sjenožeta, sela Prijevorac i B.Brdo, greben Varde i Zove ), uz dve varijante. Prva - isprekidana- jeste da se granica od grebena Zove i Varde spusti u selo Uvac, na GP Uvac, i druga da se spusti u dolinu Lima prema selu Mioče gde je otprilike takođe planirana razmena teritorija, usled nekih drugih nelogičnosti zaostalih iz turskog perioda vladavine.
Mana ove varijante je samo i jedino veličina teritorije koja se razmenjuje, a prednosti su višestruke.
Stanovništvo ovog kraja gotovo 100% gravitira ka Priboju, čak je i geografski dolina otvorena ka Priboju, umesto ka matičnoj opštini Rudo, koje je čak i udaljenije od Priboja. Priboj, kao nekad industrijski grad, a nadamo se i ponovo, koji je stešnjen u dolini Lima bi dobio zaleđe pogodno za poljoprivredu i gradnju industrijskih objekata uz već postojeće FAP-ove fabrike u Manovića polju ( veliki beli objekat pored oznake Plema ) i pogona Rudoplast i Dekorplast, koji propadaju
Između ostalog, ulazak Štrbaca u teritoriju R.Srbije i uklanjanjem pograničnih gluposti i peripetija bi omogućio izgradnju dugo očekivane putne veze Priboj-Štrpci-Jablanica-Zlatibor i time bi skratio putovanje od Zlatibora do Priboja za nekoliko desetina km ( Jablanica-Štrpci i preko GP Kotroman i preko GP Uvac skoro 100km udaljenosti, seoskim putem preko brda, koji lako može postati asfaltni 11-13km ).

Sve ovo deluje izvodljivo i prosto, kad bi samo bilo pameti i dobre volje.
 
Sve si ti to lepo napisao...
No de mi reci da si ti na poziciji clana komisije iz BiH, bi li pristao na to sto si predlozio? ;)
Mislim onako, iskreno?


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Na deonici Zagreb Split, koja je donekle slicna deonici Beograd-Bar, saobracaju nagibni vozovi. Sa obzirom da autoput do Jadrana nece biti gotov u dogledno vreme da li bi uvodjenje ovakvih vozova bilo rentabilno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=500576#p500576:2ziumank je napisao(la):
Stefan93 » Sre Dec 13, 2017 8:00 pm[/url]":2ziumank] Inace jesam laik i ne razumem se u ovu materiju i pokusavam da shvatim iz vasih postova kako sta funkcionise, tako da bi mi svako objasnjnjenje (npr kako odredjuju i projektuju brzinu na pruzi) znacilo, srdacan pozdrav svima

Maksimalna brzina je ograničena minimalnim radijusom krivine i superelevacijom (nadvišenjem spoljne šine u odnosu na unutrašnju u krivini). Maksimalno dozvoljena superelevacija na prugama za mešoviti saobraćaj iznosi 15 mm. Na deonici Podgorica - Bijelo Polje minimalni radijus krivine iznosi r=300 m. Pri maksimalnoj superelevaciji od 15 mm i radijusu krivine r=300 m maksimalno dozvoljena brzina iznosi 80 km/h. Pritom treba imati u vidu da je na mnogim deonicama iz raznih razloga superelevacija manja od 15 mm, te i dozvoljena brzina niža. Postoji tačna formula izračunavanja maksimalne dozvoljene brzine sa zadatim parametrima radijusa krivine i superelevacije.

djordje*******g":2ziumank je napisao(la):
Na deonici Zagreb Split, koja je donekle slicna deonici Beograd-Bar, saobracaju nagibni vozovi. Sa obzirom da autoput do Jadrana nece biti gotov u dogledno vreme da li bi uvodjenje ovakvih vozova bilo rentabilno.

Korišćenje vozova sa sistemom aktivnog naginjanja bi svakako omogućilo postizanje većih brzina (teoretski do 25%) i kraćih voznih vremena na barskoj pruzi. Međutim, pitanje je da li je to rentabilno. Do sada se u svetu pokazalo da je održavanje ovih vozova vrlo skupa rabota, a rad nagibne tehnike često vrlo nepouzdan. Takođe, bilo bi potrebno uvođenje dvoznačne signalizacije, zbog većih zaustavnih puteva, što takođe dosta košta. U Hrvatskoj su sa tim takođe imali problema. Još pre 10-15 godina modernizovali su deonicu Gospić - Drniš za brzinu od 160 km/h, međutim zbog velikih problema, i nekompatibilnosti sa drugim voznim sredstvima osim nagibnih vozova, signalizacija na toj deonici nikad nije puštena u rad i brzina je ograničena na 100 km/h zbog toga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=500576#p500576:3uzautc0 je napisao(la):
Stefan93 » 13 Dec 2017 07:00 pm[/url]":3uzautc0]Drugari smireno samo :D nisam rekao da trebamo da imamo prugu od 300km/h vec od 100 km/h na nekim delovima da bi se brzina povecala na prosecnih 80km/h kroz Cg a vreme putovanja smanjilo na 2h a predpostavljam da je to moguce postici na pravcima i ravnicarskim delovima pruge. Moje pitanje je bilo da li neko zna gde mogu da se nadju podaci o radovima kroz Cg? Inace jesam laik i ne razumem se u ovu materiju i pokusavam da shvatim iz vasih postova kako sta funkcionise, tako da bi mi svako objasnjnjenje (npr kako odredjuju i projektuju brzinu na pruzi) znacilo, srdacan pozdrav svima
Stefane, nije bio napad, nego samo pitanje da bih video u kom smeru razmisljas. Da li ocekujes min 100km/h jer je to u danasnje vreme izvodljivo tj normalno ili mozda imas neko znanje o karakteristiki trase, ogranicavajucim faktorima postojece trase u planinskom delu itd, tj pravim vrednostima max dozvoljenih brzina na pojedinim deonicama....
Sto se tice same infrastrukture CG i njihovih planova, neke informacije mozes da nadjes na sledecem linku: http://www.zicg.me/projekti
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=500661#p500661:30aor8i7 je napisao(la):
laki72 » 14 Дец 2017 08:41 am[/url]":30aor8i7]Sve si ti to lepo napisao...
No de mi reci da si ti na poziciji clana komisije iz BiH, bi li pristao na to sto si predlozio? ;)
Mislim onako, iskreno?


Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Značenje pojmova "član komisije iz BiH" je diskutabilno, jer, ako sam dobro upućen, tu su članovi i iz RS i iz FBiH, ali mislim da znam zbog čega si me pitao. Ja bih pristao, ukoliko Srbija ponudi odgovarajuću zamenu/ novčani iznos/ izgradnju odr. infrastrukture u nekom delu koji meni odgovara. Npr. da Srbija finansira deonicu auto-puta Vc u iznosu koji bi bio dovoljan da se otplati navedeni potez zemljišta.
Ukoliko i ne pristanu, biće kao i do sad. Ljudi će živeti u RS, školovati se i raditi u Srbiji, imati dupla dokumenta i švercovati sve živo što mogu, jer im je nereagovanje obeju država to omogućilo.
 
Na pogrešan se način rešava taj problem. Šta je tu uopšte problem, to što deo pruge ide kroz BiH? Pa? Šta je tačno tu problem, a da ne služi kao izgovor za glupost?
Stanovnici beneluxa, nemačke, švajcarske, fra ni pre EU nisu znali gde im je dupe, gde glava, gde se školuju, gde kupuju, gde žive a gde rade.
Lako je njima, reći će neko, oni su evropa. Pa baš su evropa zato što tako razmišljaju, obrnut je smer, uzrok posledica između situacije i kvaliteta i načina života. Nije uzrok životnih problema ta situacija sa granicom, nego upravo način života stvara tu situaciju.

A ovde je problem napraviti prekograničnu saradnju između dve države u istim govnima sa istim problemima, jezikom, nacijama koje postoje u obe zemlje. Problem napraviti put? Granica?
Stvarno je istina da zaslužujemo sve što trpimo.
 
@Vocar

;)

Mislim da si me razumeo, a "clan komisije iz BiH"
skraceno od recimo:
"Medjudrzavna komisija za razgrnicenje Republike Srbije i Republike Bosne i Hercegovine".
Pa ona po svojoj prirodi mora imati po (najmanje jednog) clana iz svake od republika pregovaraca, koje ce dogovorom utvrditi granicnu liniju.
Akcenat je na "dogovorom" jer nas iskustvo uci da se dogovori, ovde na balkanu, izuzetno tesko postizu, a jos teze sprovode, te sve bivse SFRJ republike imaju sporove sa susednim zemljama oko granica.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Da su rusi gradili Transsibirsku zeleznicu istim tempom kao sto mi obnavljamo denicu Beograd-Stara Pazova, gradili bi je (9289km/(26km/3god) = 1072 godine, i bila bi pustena u rad 3089. godine!
 
Vrh