Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

@Mel,

lepo je to što ti pričaš, ali to naravno da ovde na ovim prostorima ne pije vodu. 1999. je SFOR blizu tunela Goleš digao prugu Beograd-Bar u vazduh, ubio čuvara, inače državljanina BiH (RS) i taj nesretnik se danas ne vodi kao žrtva NATO bombardovanja.

Nesretnik što ti je u avataru je isto tako verovao u razvijenu Evropu, verovao u bratstvo među narodima, a ono ta ista njegova evropska braća glasala za ratne kredite i on pogibe od njihove ruke. Pusti ti to. U ovim krajevima važi pravilo "Daj mi tapiju da je moje". Mada, iskustvo 1995. i uopšte u celom periodu 1991-1999. nas je naučilo da ni ta tapija ništa ne znači.

@Laki72,

mali off
Kažeš, sve bivše SFRJ republike imaju međugranične sporove i slažem se. Meni je onda neshvatljivo kako Slovenci i Hrvati uđoše u EU sa nerešenim granicama, a mi moramo da se razgraničimo sa susedima. Hrvati imaju sporove i sa Slovenijom, i sa Srbijom, i sa BiH, i sa CG. A sad ti isti Hrvati, osim Slovenaca, sve nas uslovljavaju da se povinujemo njihovim željama. Politika duplih standarda EU, uvek i vazda.
 
Danas pročitah u "24 sata" da je Folić najavio proširenje železničkog mosta na trokolosečni. Da li je u pitanju "Novi železnički most"?
 
@Vocar,

svašta si napisao, ništa nisi rekao.

šta tačno "ne pije vodu"?
 
Koliko smo mi Beneluks, toliko je nebitno da li je pruga u Srbiji, ili BiH.
 
i da smo benelux, razje*******ali bi ga za par meseci
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=500958#p500958:1rgw4cat je napisao(la):
KartmenBG » December 15th, 2017, 9:41 am[/url]":1rgw4cat]@solecar postavi vest ovde , mislim da je mislio na Stari savski most.
Štampano izdanje sam čitao , a ne znam kako da nađem u elektronskom obliku (da li to još uvek postoji).
 
Ako je nesto nemoguce, ne moze da bude logicno... Mora da je govorio o trecem zeleznickom mostu kod Ade Huje, ili slicno, a onda je doslo do igre pokvarenih telefona.
 
To su novine lose prenijele vijest mislim na 24 sata imam taj stampani broj sad izlaze samo ponedeljkom imaju sajt i jako su lose steta papira
 
Obzirom da sam video u kom smeru idu , prestao sam da ih čitam. Slučajno sam video članak koji me je zainteresovao , pa sam tako i natrčao na vest koju su preneli.
 
Objavljeno: 07.12.2017. u 13:45 | Izvor: klix.ba
Nastavljeni pokušaji izvlačenja lokomotive Željeznica FBiH iz korita Neretve

Lokomotiva Željeznica Federacije BiH, koja je završila uz rijeku Neretvu u nesreći koja se dogodila u nedjelju navečer kada je talgo voz iskočio iz šina, bit će izvučena.
Tehničke ekipe Željeznica Federacije BiH su na terenu i izvlače lokomotivu iz korita Neretve. Prethodnih dana su sagledavali situaciju i odlučivali o tome kada i na koji način lokomotiva treba biti izvučena iz korita rijeke.

Materijalna i sva druga šteta nastala ovom nesrećom još uvijek se procjenjuje.

Podsjećamo, brzi voz na relaciji Sarajevo - Čapljina iskočio je iz šina nešto poslije sedam sati u nedjelju navečer. Voz je u velikoj brzini naišao na odron kamenja, da bi veliku stijenu nosio ispred sebe više od 150 metara. Lokomotiva se nakon toga odvojila od kompozicije i prevrnula u korito rijeke te povukla za sobom i prvi vagon kompozicije, a naredna tri vagona su izletjela iz šina.

U trenutku nesreće u vozu je bilo 26 putnika od kojih niko nije povrijeđen. Svi putnici su zbrinuti i prevezeni do svojih odredišta. U nesreći je povrijeđen mašinovođa B. Š. koji je upućen u Klinički centar u Mostaru i van životne je opasnosti.

01-59957-0.jpg
веза: https://www.abc.ba/novost/59957/nastavljeni-pokuaji-izvlaenja-lokomotive-eljeznica-fbih-iz-korita-neretve


Можда ми се само чини али овакви случајеви са нагибним возовима су баш чести...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=501715#p501715:17zwna0y je napisao(la):
Nurko7000 » Pon Dec 18, 2017 3:28 pm[/url]":17zwna0y]
Можда ми се само чини али овакви случајеви са нагибним возовима су баш чести...

U pravu si, čini ti se. Talgo nije klasičan nagibni voz sa aktivnom nagibnom tehnikom i vrlo je različit od Regio Swingera koji ima HŽPP. Vučen je običnom lokomotivom ASEA koja vuče i sve ostale vozove i ima pasivnu nagibnu tehniku. Pritom, u ovom slučaju je sve jedno koja je kompozicija naletela jer je u pitanju bio odron. I u slučaju nesreće Regio Swingera kod Rudina je uzrok hemikalija na šinama, a ne nagibni voz.

Čak je i sreća u nesreći što je bio Talgo, a ne putnički voz za klasičnim vagonima. Talgo vagoni između sebe su čvršće vezani nego klasični vagoni i lokomotive klasičnim kvačilima, što je prouzrokovalo da kvačilo između lokomotive i prvog vagona pukne, te se lokomotiva odvoji od kompozicije i završi maltene u Neretvi. Prvih 3 Talgo vagona koji su iskočili su ostali vezani za ostatak Talgo kompozicije zahvaljujući čvršćoj vezi za Talgo vagone nego za lokomotivu na taj način ostali na pruzi i oko pruge. Da je bila klasična kompozicija vrlo verovatan scenario je da bi prvi vagon ležao dole pokraj Neretve zajedno sa lokomotivom, a možda i drugi i treći, a to bi značilo mnogo više postradalih.
 
Ако сам те добро разумео Хрватска и БиХ имају два различита система нагибних возова и ова њихова унутрашња деценијска препуцавања око набавке, исплативости и сл. треба засебно проучавати.

Колико сам прочитао Талго возови у БиХ су давно купљени и годинама су стајали због неадекватне инфраструктуре, сад када редовно саобраћају да ли то значи да су толико инвестирали у инфраструктуру да могу да их користе? Мислим, прочитао сам и изјаве типа имамо возове који могу ићи 200 км/ч али ми их возимо уобичајеним брзинама што је сигурније и за путнике удобније?
 
impresivno je da niko nije povredjen, dakle ti vozovi su izuzetno bezbedni, no isto tako je zanimljiv podatak da je tim vozom putovalo samo 26 ljudi a bio je vikend.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=501749#p501749:2hcdelwd je napisao(la):
tragac » 18 Dec 2017 05:19 pm[/url]":2hcdelwd]impresivno je da niko nije povredjen, dakle ti vozovi su izuzetno bezbedni, no isto tako je zanimljiv podatak da je tim vozom putovalo samo 26 ljudi a bio je vikend.

Одговор за број путника можда лежи у релацији Сарајево-Чапљина, замислите они су укинули путнички воз Сарајево-Плоче. Кад год помислите да су наши луди увек ће вам бити лакше да има далеко луђих...

Pruga Sarajevo-Ploče: Kako je ukinuta tradicija od 128 godina
Otkad je ukinuta direktna linija Sarajevo – Ploče, bh. putnici mogu samo do Čapljine, a oni iz Hrvatske do Metkovića.
Веза: http://balkans.aljazeera.net/vijesti/pruga-sarajevo-ploce-kako-je-ukinuta-tradicija-od-128-godina
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=501743#p501743:2e692n87 je napisao(la):
Nurko7000 » Pon Dec 18, 2017 5:26 pm[/url]":2e692n87]Ако сам те добро разумео Хрватска и БиХ имају два различита система нагибних возова и ова њихова унутрашња деценијска препуцавања око набавке, исплативости и сл. треба засебно проучавати.

Колико сам прочитао Талго возови у БиХ су давно купљени и годинама су стајали због неадекватне инфраструктуре, сад када редовно саобраћају да ли то значи да су толико инвестирали у инфраструктуру да могу да их користе? Мислим, прочитао сам и изјаве типа имамо возове који могу ићи 200 км/ч али ми их возимо уобичајеним брзинама што је сигурније и за путнике удобније?

HŽPP ima Regio Swingere koji su dizel motorni vozovi sa aktivnim sistemom naginjanja kojeg kontroliše elektronika, a pokreće hidraulika. Oni mogu ostvariti do 25% veću brzinu u krivini od klasičnih garnitura.

ŽFBH poseduje Talgo vozove koji nemaju sopstvenu vuču, nego su specijalni vagoni, kojima je potrebna lokomotiva da bi se pokrenuli. Ti vagoni imaju pasivni sistem naginjanja koji nema nikakvu hidrauliku niti elektroniku koja kontroliše naginjanje, već se naginjanje dešava u smeru unutrašnjosti krivine samom konstrukcijom vagona sa Jacobs postoljima (postolja se nalaze na prelazu između vagona). To naginjanje u ovom slučaju ne omogućava veću brzinu u krivini nego samo veću udobnost putnicima, odnosno smanjenje bočnih sila pri prolaženju krivine.

Talgo vozovi nisu godinama stajali zbog neadekvatne infrastrukture. To je jedna od mnogih novinarskih neistina mnogo puta izgovorenih. Talgo može da saobraća na svim prugama na kojima saobraćaju i svi ostali vozovi u BiH i ostalim Evrope sa širinom koloseka 1435 mm. Razlog dugogodišnjeg stajanja Talga je taj što su troškovi njegove eksploatacije mnogo veći od eksploatacije klasičnih vozova. On je prvobitno bio planiran za međunarodne linije. Sve međunarodne linije iz BiH idu u Hrvatsku ili tranzitiraju kroz Hrvatsku, a upravo u vreme kada su ti vozovi trebali da krenu da saobraćaju na Hrvatskim železnicama je zavladala politika da se ukida sve što je neisplativo. Kako ni saobraćanje Talga po viđenju HŽ ne bi bilo isplativo, HŽ je od ŽFBH tražio sumu za saobraćanje ovog voza po teritoriji Hrvatske koju ŽFBH nije mogao sebi da priušti. Nakon toga je Talgo godinama stajao, jer su troškovi njegove eksploatacije bili suviše veliki u tom trenutku da bi se uveo u saobraćaj u unutrašnjem saobraćaju u BiH. Posle nekoliko godina konačno se pronašao modalitet po kome će saobraćati, kao i dogovor između ŽFBH i ŽRS da saobraća i na teritoriji Republike Srpske. Nažalost, iako ŽFBH sprovodi napore da se dogovori sa HŽPP, a kasnije i sa Srbija Vozom oko saobraćanja ovih vozova do Zagreba, Ploča i Beograda još uvek ništa nije postignuto po tom pitanju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=501749#p501749:1zqogz4d je napisao(la):
tragac » Pon Dec 18, 2017 6:19 pm[/url]":1zqogz4d]impresivno je da niko nije povredjen, dakle ti vozovi su izuzetno bezbedni, no isto tako je zanimljiv podatak da je tim vozom putovalo samo 26 ljudi a bio je vikend.

Većina putnika ide Sarajevo - Mostar. Čapljina nije veliko mesto.
 
Штета што се не пусте те Талго гарнитуре на линији Сарајево-Добој-Винковци-Шид-Београд. Какво је стање пруге у БиХ по питању брзина? Може ли дизелка да вуче Талго?
 
@WLABmz хвала на одговору.

Да ли се нешто дешава по питању путничких линија Бања Лука - Београд и Сарајево - Београд преко Тузле и Зворника?
 
Видео сам у суботу у железничкој станици Петроварадин руске машине. Нажалост, нисам стигао да сликам. Зна ли неко куда су се упутиле?
 
Stefan93":16ywucy7 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=500432#p500432 je napisao(la):
voz » Sre Dec 13, 2017 11:54 am[/url]":16ywucy7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=500407#p500407 je napisao(la):
Stefan93 » 13 Dec 2017 07:37 am[/url]":16ywucy7]Pozdrav forumasi, gde mogu da nadjem rekonstrukciju barske pruge u crnoj gori? Njihov ambasador u Srb je izjavio da su oni rekonstruisali 40%pruge a snimak koji sam nasao 4K CABVIEW Bar-Bijelo Polje vidim da jure citavih 70 km/h . Hvala
A koja inače brzina treba da bude? Na navedenoj relaciji postoje različite max projektovane brzine.
Remont je završen na deonicama koje se nalaze na planinskom delu trase.

Pa treba da bude bar 100 km/h, rastojanje od 158 km prelaziti u 21.veku za 3,5 h nikako nije uspeh
A sta se cudis... npr Pancevo - Beograd 20km vozom za skoro sat vremena, a ri se cudis kako je u brdsko planinskim uslovima, ih budi realan.
 
Aleksandar1":cqgem35m je napisao(la):
Da su rusi gradili Transsibirsku zeleznicu istim tempom kao sto mi obnavljamo denicu Beograd-Stara Pazova, gradili bi je (9289km/(26km/3god) = 1072 godine, i bila bi pustena u rad 3089. godine!
Tesko je razumeti ali toliko su i radili prugu Beograd Pancevo...za potrebe juzne zone Pancevo a ne putnicki saobracaj.
Cuda su moguca kada se pogleda kako se gradilo u komunizmu i kod nas a i Rusiji...
Npr ovi sada bi NBG gradili 300godina ovim tempom, sporo ali sigurno
 
Ne vidi se lepo bas, slika u pokretu, Flirt iskocio iz sina kod garaze plavog voza.
8eae9d663eb123d062644a1eefa2e7a9.jpg


Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
Vrh