Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Pruga Kraljevo-Raška je najlepša pruga pored koje sam prošao a nisam se vozio. Biće valjda prilike.

Što se tiče ukrašavanja vozova, nekad davno je u svakom kupeu putničkog voza stajala mapa pruga JŽ i slika-dve nekog lepog mesta u SFRJ, iz raznih republika, s prikladnim tekstom. A iznad nje ogledalo. Ništa više od toga nije potrebno, sem što bi u današnje vreme dobro došao i QR kod uz tekst..
 
+1 medjutim,
Secam se tih mapa u kupeima sa tim slikama iz stare Juge. Lepa uspomena na stara vremena.
 
To nije tesko uraditi niti je veliki izdatak samo treba odabrati prave motive i prigodan tekst uz pristojan dizajn.
 
Mozemo mi da uradimo makar neki probni dizajn ili odabir :) pa mozda i neki primer da okacimo kao poklon
 
Znate i sami kako ŽS reaguje na poklone :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=428517#p428517:6tippmpo je napisao(la):
DzonTravolta » 17 Jan 2017 07:26 pm[/url]":6tippmpo]Iako sam saglasan sa ovim, van svake sumnje, moram da kažem da je nekakva veza Beograda i Kragujevca ipak potrebna.
Везано за нешто за Крагујевац, сагласни смо са Вама. Али оно што нам је проблем је ограничен медијски простор. Са овим скраћивањем текста смо објављени, а да нам није сама редакција исти скраћивала. Сем тога, хтели смо да се држимо фокус теме последњих дана, да мало отрезним народ од тога да је воз политика, већ нешто важно и вредно.

Аутобус Београд-Косовска Митровица путује 6,5 сати, док би воз преко Крагујевца путовао 10 сати. Преко Ваљева се време скраћује на 8 сати, а када се заврши ремонт од Ресника до Пожеге биће 7 сати. На жалост, за Лапово - Крагујевац - Краљево не постоје званични планови ремонта. Ми сами смо у званичним предлозима изнели воз Крагујевац - Сомбор - Крагујевац 2 пара возова дневно. Они би из Београда полазили у 10:00 и 20:00, а из Крагујевца у 6:10 и 16:30. Међутим, са обзиром на даље упознавање са ширим окружењем оваквог предлога, сада припремамо другачији предлог:

Смедеревска Паланка - Крагујевац: 5:00
Крагујевац - Београд: 7:20, 16:20
Београд - Крагујевац: 11:00, 20:20
Крагујевац - Лапово: 23:50
Наравно, депо Лапово, ноћно намиривање и празан воз рано ујутру из Лапова за Паланку.

Ако би се обезбедила средства за озбиљна улагања у Лапово - Краљево, онда би дефинитивно требало ићи директно у електрификацију. А тада, већ треба на лицу места разматрати директне возове Београд - Крагујевац на свака 2-3 сата.
 
Bila je emisija Sputnika sa Mansurbek Sultanovom o radu RZD-international na srpskim prugama. Najzanimljivi detalji su bili oni za dispederski centar i planirane zgrade u Zemunskoj zeleznickoj stanici, radovima na pravcima Stara Pazova-Novi Sad, Beograd-Bar i kadrovskom skolovanju srpskih studenta u Rusiji. Bile su i strucne procene Sultanova o brzim prugama, a dao je misljene da ce najpre robni transport puniti dzepove zeleznica. Emisija se ovde noze preslusati: https://rs.sputniknews.com/radio_energi ... -intervju/
RZD international ima svoju stranicu sa projektima u Srbiji na srpskom: http://rzdint.ru/activity/project.php?page=RS
 
Situacija je takva da ne znaš za šta pre da se uhvatiš.
Sa jedne strane, svakako, treba raditi tu prugu do Budimpešte. Ali, dok se bude radila ta pruga, koja u svom sadašnjem stanju nije najurgentnija, po strani će se ostaviti neki koloseci koji su, po mom mišljenju, za generalni društveni razvoj verovatno bitniji:

-Timočke pruge: ono što mi uliva neku vrlo mršavu nadu je mogućnost da Kinezi preuzmu RTB Bor, pa bi tada verovatno njima u interesu bilo da ulože u rekonstrukciju ove deonice. No ostaje pitanje, da li bi im čak i tada ova pruga bila samo za potrebe teretnog saobraćaja, ili bi imali volju i da ulože u putnički ("volja" bi mogla da bude transport radne snage). Takođe, da li bi radili "samo" deonicu u smeru ka Požarevcu, ili i u drugom smeru, prema Nišu.
-Lapovo-Kragujevac-Kraljevo: ovo više bolje da ni ne spominjem. Bila je zrela za dobru sanaciju još 2000. godine (ako ne i od ranije) kada sam je poslednji put koristio (što su i tada železničari komentarisali).
-Loznica-Mali Zvornik: potencijalno najbolja železnička veza Srbije sa Republikom Srpskom je na ivici postojanja. Spominjalo se da su u pripremi neki radovi, ali opet ništa od toga.
-Valjevo-Loznica: odustalo se u korist BG-BP.
-Banatske pruge: zrele za rekonstrukciju.

Da ne govorim da su razne druge deonice takođe ili na ivici gašenja ili već ugašene.
 
http://www.politika.rs/sr/clanak/372318 ... ija-za-KiM

Urašavanje voza koji je u subotu 14. februara krenuo iz Beograda ka Kosovskoj Mitrovici, platila je Kancelarija za Kosovo i Metohiju, saznaje „Politika”. Za ovaj posao bio je organizovan javni poziv, a posao je poveren grafičkom dizajneru i fotografu Andreju Vasiljeviću.

HEHEHHE uzeo covek lepe pare , a trebalo bi to lepo istraziti, mada ko da to istrazi kada sns vlada ...
 
Ono kad novina oseti potrebu da se osvrne na navode o proneveri para, ali tako što ih relativizuje umesto da ih istraži. "Neimenovani izvori nam rekli da je sve u redu". Ono kad im Zorana kaže šta da napišu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=428592#p428592:2jivkq9f je napisao(la):
Igor » 17 Jan 2017 23:03[/url]":2jivkq9f]Mozemo mi da uradimo makar neki probni dizajn ili odabir :) pa mozda i neki primer da okacimo kao poklon
Super, :kk: :)
moze ekperimenalno koj komad u Bgvozu
ako se on još računa u železnicu , pa da vidimo rekacije
:sesir:
 
U London stigao direktni voz iz Kine
....Prvi direktni teretni voz iz Kine za Veliku Britaniju stigao je danas u London, u još jednoj etapi sprovođenja plana Kine da uspostavi bliskije trgovinske veze sa Evropom duž modernog "Puta svile".

Desetine kontejnera, uglavnom sa odećom i kućnim stvarima, stigli su posle 18 dana iz grada Jivua u istočnoj Kini do teretnog terminala u Barkingu u istočnom Londonu, preko Kazahstana, Rusije, Belorusije, Poljske i Zapadne Evrope. Voz je ušao u Veliku Britaniju iz Francuske kroz tunel ispod Lamanša, i time završio put od 12.000 kilometara...
.....Ovaj železnički servis pruža firmama novi način za slanje pošiljki sem brodovima i avionima. Železnica je brža nego slanje robe morem, a jeftinija nego slanje avionom.....

Izvor; http://rs.n1info.com/a222173/Svet/Svet/ ... -Kine.html

razlog više da se pozuri sa obnavljanjem pruge
naročito za liniju Orjent-ekspresa
 
Тематски воз који је почео да саобраћа од 19.01.2017.год. на релацији Краљево-Чачак-Пожега-Ужице привукао је већи број путника и представника медија.

Нова гарнитура дизел-моторног воза, осликана мотивима културно-историјске баштине наше јужне Покрајине Косова и Метохије, саобраћаће на овој релацији у наредних десет дана.

Овај атрактивни воз привлачи и изазива велико интересовање и код путника, што показује и остварени приход који је већи за 30%.

„Србија Воз“а.д. позива грађане овог дела Србије, да у наредном периоду искористе прилику и путују овим возом.

http://srbvoz.rs/page161.html
 
Ovo je garnitura koja je pre par dana imala udes kod Novog Sada. Masa od oko 95 tona pri brzini od 15km/h u trenutku naleta, udarila je u
teretni voz koji je stajao u mestu i rezultat se vidi. Sada će se pokazati koliko je kupovina one polovine imala smisla jer će ovaj polupani deo,
najverovatnije, biti zamenjen.


 
Ko ce da odgovara sto teretni voz nije bio propisno obiljezen crvenim svjetlom sa akum bateriom to se za vrijeme JZ tako radilo
Ko ce da odgovara sto novi rusi nemaju autostop kao ni telefunken za komunikaciju
Ko ce da itd itd itd mogu do ujutru
Niko
 
па одговори би били:
Железнице Србије
Железнице Србије
и тако до сутра

али прави одговор је нико
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=428753#p428753:bl2kd4q2 je napisao(la):
boca-ica » Wed Jan 18, 2017 9:43 pm[/url]":bl2kd4q2]
U London stigao direktni voz iz Kine
....Prvi direktni teretni voz iz Kine za Veliku Britaniju stigao je danas u London, u još jednoj etapi sprovođenja plana Kine da uspostavi bliskije trgovinske veze sa Evropom duž modernog "Puta svile".

Desetine kontejnera, uglavnom sa odećom i kućnim stvarima, stigli su posle 18 dana iz grada Jivua u istočnoj Kini do teretnog terminala u Barkingu u istočnom Londonu, preko Kazahstana, Rusije, Belorusije, Poljske i Zapadne Evrope. Voz je ušao u Veliku Britaniju iz Francuske kroz tunel ispod Lamanša, i time završio put od 12.000 kilometara...
.....Ovaj železnički servis pruža firmama novi način za slanje pošiljki sem brodovima i avionima. Železnica je brža nego slanje robe morem, a jeftinija nego slanje avionom.....

Izvor; http://rs.n1info.com/a222173/Svet/Svet/ ... -Kine.html

razlog više da se pozuri sa obnavljanjem pruge
naročito za liniju Orjent-ekspresa
Kakav Orijent ekspres?

Ako mislis na putnicki, od toga nema nista, osim da ide kao muzejski voz za one sa mnooogo para.
Teretni moze, ali tek kad se olaksaju carinske formalnosti, sredi i elektrificira pruga i kad zaista udju jaki privatnici.

Ovako.... :violina:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=428894#p428894:6c660e6c je napisao(la):
Rile » Thu Jan 19, 2017 10:20 pm[/url]":6c660e6c]Ovo je garnitura koja je pre par dana imala udes kod Novog Sada. Masa od oko 95 tona pri brzini od 15km/h u trenutku naleta, udarila je u
teretni voz koji je stajao u mestu i rezultat se vidi. Sada će se pokazati koliko je kupovina one polovine imala smisla jer će ovaj polupani deo,
najverovatnije, biti zamenjen.



kakve su zapravo krsine ovi ruski dmvovi pokazuje i cinjenica da je pri sudaru od 15km/h sve otislo dodjavola, glavna steta je nastala na nekoliko metara iza upravljacnice. ne postoji nijedan aspekt ovog voza, estetski niti funkcionalni, koji bi opravdao njegovu cenu. za prugu smo odlicno prosli, hvala rusima, ali ko ne plati na mostu, dobije ovakve dmv garniture u ogromnim kolicinama.

da je brzina bila malo veca, rus bi prosao kao ovaj nesrecni poljski voz levo (slika sa foruma, od pre nekoliko stranica diskusije. zahvalnica autoru fotografije, kao i autoru objave). problem je sto ne pricamo o vozovima koji su bili moderni u vreme sfrj, vec o necemu sa cime cemo najverovatnije docekati 2050. godinu

 
Nauci malo o konstrukciji sinskih vozila nije samo brzina vec je bitna i masa i usta se udara i cime se udara itd zguzvo bi se biko koji drugi da je bila loksa steta bi eventalno bila manja
 
pa da je udario coveka ne bi bilo stete, razumem ja to. pricamo samo o masi ruskog voza, zbog treceg njutnovog zakona, zar ne, makar i da je hipoteticki zveknuo u zid. masa nije mogla biti veca od 110% mase praznog voza. ako pasivna bezbednost nije odradila posao pri 15km/h i imajuci u vidu sopstvenu masu, onda je posao lose odradjen.

direktore, tvoj komentar bi imao smisla samo da je za sobom vukao deset vagona sa ugljem. sa fotke gore je ocigledno da nije bitna kineticka energija (bar pri brzinama o kojima pricamo) vec konstrukciono resenje.
 
Dopunio si post i fotku nakon mog odgovora
Da je bio i simens deziro i bilo koji drugi vrlo slicno bi prosli mozda cak i gore sve zavisi od tacke udara tacke guzvanja itd
 
Trebalo bi da rade crash testove
 
Vrh