[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430935#p430935:13xi6vl9 je napisao(la):
Пантограф » 30 Jan 2017 02:16 pm[/url]":13xi6vl9]Pitanje za milion dolara - može li barska pruga, sa svojim usponima i spustovima, ovde da bude od ikakve koristi:
Koridor od Gdanjska do Bara!
M. V. | 30. januar 2017. 08:33 | Komentara: 0
Poljska grupacija OT "Logistiks" planira velike investicije u barsku luku
PODGORICA - Poljska grupacija OT "Logistiks" (OTL), koja se jedina prijavila na konkurs za privatizaciju 30 odsto državnog udela u „Luci Bar“, planira ozbiljne investicije, uključujući uspostavljanje koridora Baltik - Adrija. Na taj način bi se put robe od baltičke luke Gdinja do Sredozemlja, koji trenutno traje osam dana, skratio za šest.
Kompnija "Logistiks" je ponudu za 30 odsto akcija „Luke Bar“ za 7,1 milion evra dostavila 21. decembra. Ponuđen je i trogodišnji investicioni program, vredan ukupno 17,1 milion evra.
Projekcijama "Logistiksa" do 2021. godine, Bar je upisan u globalnu mrežu ove poslovne grupacije koja, u naredne četiri godine, planira povezivanje Baltika i Balkana železnicom i njihovo dalje priključivanje Bliskom istoku i Africi. Menadžer OTL-a Jirži Majevski saopštio je da su nove šanse za razvoj biznisa na Balkanu, Bliskom istoku i u Africi.
- Varšavskoj berzi već smo dostavili informaciju da u roku od pet godina želimo da dostignemo promet vredan milijardu evra. OTL želi da bude kompanija broj jedan u pružanju usluga i logistike na Baltičkom i Jadranskom moru. Želimo jaku poziciju na jadranskoj obali gde već posedujemo 20 odsto akcija u Luci Rijeka - ističe Majevski.
Izvršni direktor Luke Gdinja Jan Novak koji je u bordu OTL-a zadužen za luke, kazao je da je plan kompanije da za pet godina postanu lideri u pružanju usluga za transport agroproizvoda, naročito pšenice na Baltičkom i Jadranskom moru.
- Naše usluge koriste najveći izvoznici pšenice u regionu-Rusija, Kazahstan, Ukrajina i EU, kao i najveći uvoznici-Severna Afrika i Srednji istok - pojasnio je Novak.
TEMELjNA REKONSTRUKCIJA
POLjACI ne žele da otkrivaju sve namere dok traju pregovori. Ne kriju, međutim, da planiraju temeljnu rekonstrukciju barske luke koja ima za cilj promet robe čak i najvećim panamaks brodovima uz pomoć kakvih se sada, nažalost, ne može obavljati promet robe u Luci Bar.
Потребно је да се узме у обзир више параметара:
1) У конкуренцији лука повезаних на пруге, Бар је центру средоземља најближа лука, чиме због скраћења кретања најспоријим водним транспортом може убрзати транспорт. По својој позицији у односу на исток Европе по том критеријуму, најважнији конкурент јој је Пиреј.
2) Ту где нам је панонска равница, могућност коришћења економичније вуче, опредељење Владе Србије је да се иде преко јединог брда у равници, уместо преко Баната.
3) Даље од ушћа Велике Мораве до Ужица опет имамо равницу, али зна се шта је опредељење Владе.
4) Имамо монопол и једноумље ЦИП-а, који не умеју да пројектују пругу и систем управљања истом у функцији економичног транспорта.
5) Црна гора се определила за такву тарифну политику, да удара по ушима са ценом, сматрајући тржишно оптималним да превезу мање робе по скупљој цени.
6) Србија карго је препакивање нечега на шта је кивно много привредника који желе да смање трошкове транспорта, и који себе сматрају саботираним што се њихови сарадници из државних железница понашају као да се цео свет врти око њих.
7) Локомотиве које се сада користе на Барској прузи нису оптималне у односу на снагу подстаница. Често долати до преоптерећења електроподстаница, за шта се струја плаћа десетоструко. Такође, због крутих, а не радијалних троосовинских постоља, "ору" пругу у кривинама.
8 ) Чак и у СФРЈ просечна брзина брзих теретних возова је била 30-35км/с. То је 20-так сати Бар-Хоргош без граничних контрола.
9) Када сам детаљно истраживао заустављања из саобраћајних разлога на једноколосечним пругама са приградским возовима на сваких сат времена, и још 9 пари брзих путничких, чак и у условима најбољег одржавања брзина теретних возова је била једва 40% максималне. На томе се и заснивао велики део оправданости градње пруге Београд-Обреновац-Ваљево, за коју је директор ЦИП-а рекао: "То не док сам ја жив, него док си ти жив неће бити."
Одговор на питање: Не може са овим привредно неписменим гмазовима, којима допуштамо да нама управљају! Спреми милион долара.